TSI-koneiden öljynkulutus ja korjaus

Aloittaja njs, 15.07.15 - klo:08:41

« edellinen - seuraava »

Laars

#30
Bookkat erillisen ajan öljynkulutuksenmittaukseen. Nykyisin öljyjä ei enää punnita, vaan täydentävät öljyn, mittaavat tason (ilmeisesti ajotietokoneen kautta). Ajat 1000km tai jos öljyvalo syttyy ennen sitä niin ajat suoraan takaisin huoltoon. Bookkaat uuden ajan kun kilsat täynnä, viet auton sinne ja katsovat paljon öljyä on mennyt.
Toimenpiteet ovat odottaessa suoritettavia, 15-30min.

Näin ainakin Audin tapauksessa.

Jos sinusta tuntuu siltä, että öljyä kuluu liikaa niin kannattaa viedä mittaukseen. Kuluja siitä ei tule.
Itselle tämä mittaus tehtiin reipas kuukausi sitten ja tällä hetkellä on jo uudet männät ja kiertokanget koneessa. Soittelin huoltoon alkujaan ja sanoin, että mielestäni öljyä menee litra vähän alle kahteen tonniin. Mittauksen tulos oli 0.92L /1tkm.

Tehdas korvasi kaiken, mutta ainakin oman kokemuksen perusteella Audin ja Skodan takuu/goodwill käytännöissä on aikalailla eroa..
Auto vm.2011 ja olin ostanut sen ei-merkkiliikkeestä.

pomo

Skodalla on kyllä toiminut loistavasta, veikkaan, että enemmänkin on ongelmallisia huoltoliikkeitä kuin merkkikohtaisia eroja...

Pitää melkein joku päivä selvitellä, kun tuntuu, että skodassa on öljynkulutus lisääntynyt nyt 100tkm täytyttyä...

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Laars - 28.09.15 - klo:10:20
....Jos sinusta tuntuu siltä, että öljyä kuluu liikaa niin kannattaa viedä mittaukseen. Kuluja siitä ei tule....
Ja tämähän ei välttämättä ole näin vaan on ihan tapauskohtaista. Kuluja voi todellakin tulla ko. mittauksesta ja öljyt voi myös joutua maksamaan itse.

Laars

Niin no puhuinkin tässä Audin tapauksesta. AC:n kanssa asiasta juttelin ja ainakin minulle sanoivat, että mitään kuluja ei mittauksesta yleisesti ottaen tule. Saattaa toki riippua vuosimallista, kilsoista, huoltohistoriasta..

Blaitteri

Kiitos Laars:lle kokemusten jakamisesta.

Kävin tänään Autoliike Miettisellä Kuopiossa kysymässä asiasta.
Huoltoneuvojan kertoi, että he eivät tee asialle mitään, koska olen auton toinen omistaja, enkä ole Miettiseltä autoa hankkinut. Auton ostin Laakkoselta Iisalmesta noin puolitoista vuotta sitten. Auton myynyt liike voisi tulla korjauskuluissa vastaan (Miettinen arvioi remontin noin 5000â,¬ hintaiseksi), mutta toki ensin on tehtävä se virallinen kulutusmittaus. Sen hinta-arvio oli 300â,¬ ja se suoritettaisiin 300km yhtäjaksoisella ajolla jonka jälkeen öljyt punnitaan ja lasketaan kulutus.

En kiljunut riemusta tiskillä. Auto muuten kaikinpuolin kunnossa ja tykkään, mutta moottori näköjään täysi susi.

Ehkä lie helpointa käydä vaihtamassa johonkin muuhun merkkiin...
2013 Auris Hybrid HB


Ex. 2009 Octavia 1.8TSI HB M6

njs

Lainaus käyttäjältä: Blaitteri - 29.09.15 - klo:15:56
Huoltoneuvojan kertoi, että he eivät tee asialle mitään, koska olen auton toinen omistaja, enkä ole Miettiseltä autoa hankkinut. Auton ostin Laakkoselta Iisalmesta noin puolitoista vuotta sitten. Auton myynyt liike voisi tulla korjauskuluissa vastaan (Miettinen arvioi remontin noin 5000â,¬ hintaiseksi), mutta toki ensin on tehtävä se virallinen kulutusmittaus. Sen hinta-arvio oli 300â,¬ ja se suoritettaisiin 300km yhtäjaksoisella ajolla jonka jälkeen öljyt punnitaan ja lasketaan kulutus.

En usko, että Laakkonen tulee tuossa vastaan mutta maahantuoja/tehdas kyllä tulee. Arvelen, että tuosta tulee sinulle ainakin 2000-2500â,¬ maksettavaksi.

Onhan tuo kallista mutta niin se on auton vaihtaminenkin.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Laars

#36
Valitettavasti juuri tätä tarkoitin, kun sanoin, että Audin ja Skodan käytännöissä on aikalailla eroa.
Liikkeen asiahan tuo ei varsinaisesti ole, mutta heidän pitäisi viedä keissi maahantuojalle, joka todennäköisesti kuluihin tosiaan osallistuu. Miettistä ei siis paljoa napannut.
Auton myynyt liike (Laakkonen) voisi tulla vastaan loppuosan, mutta sen verran aikaa autosi ostosta on, että tuskin tulee.

Tuo oma remppa kustansi 6600 eur. Tuolta Audi a4 B8 puolelta voi öljynkulutustopicista lukea tuon oman kokemuksen tarkemmin.

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 29.08.15 - klo:22:13
Aika kultaa muistot mutta eihän tuo 1.8 nissanin kone ja sen vika mikään salaisuus ole sellaiselle joka on automaailmaa seurannut vähän pidemmän ajan, niin ja mitenkä oli se 1.6 koneen jakopään ketjun laita samalla merkillä vaikka olikin ehkä parhaimpia moottoreita ks. merkiltä 2.0 moottorin ohella ja bensa kelpasi ;D
Kait en tyhmänä nuita vikoja huomannut?  :-[
4v oli iman vikoja kunnes kait MAF alkoi oireileen, kulutus maantieajossa pienimmillään 5,8 eli tuon ikäiseksi ei juoppo?  8)

Blaitteri

Tulipas varattua aika öljynkulutusmittaukseen Pörhölle (ex. Velj. Laakkonen, liike josta auton ostin).

Kuvio on sama, kuin mitä Laars jo tuossa aiemmin kertoi.
Ajetaan 1000km, jonka jälkeen varataan uusi aika autolle. Jos valo syttyy ennen tätä, auto pikimmiten ja vähillä ajuilla huoltoon takaisin.

Kustannuksia tästä mittauksesta ei vielä nyt minulle koidu, ensin katsotaan kuinka paljon öljyä menee ja sovitaan kulujen jako sen mukaan.
Toivottavasti tässä ei sitä ~5000â,¬ joudu köyhtymään ihmisparka...

Jäämme odottamaan miten tässä lopulta käy.
2013 Auris Hybrid HB


Ex. 2009 Octavia 1.8TSI HB M6

pomo

Lainaus käyttäjältä: Blaitteri - 29.09.15 - klo:15:56
Kiitos Laars:lle kokemusten jakamisesta.

Kävin tänään Autoliike Miettisellä Kuopiossa kysymässä asiasta.
Huoltoneuvojan kertoi, että he eivät tee asialle mitään, koska olen auton toinen omistaja, enkä ole Miettiseltä autoa hankkinut. Auton ostin Laakkoselta Iisalmesta noin puolitoista vuotta sitten. Auton myynyt liike voisi tulla korjauskuluissa vastaan (Miettinen arvioi remontin noin 5000â,¬ hintaiseksi), mutta toki ensin on tehtävä se virallinen kulutusmittaus. Sen hinta-arvio oli 300â,¬ ja se suoritettaisiin 300km yhtäjaksoisella ajolla jonka jälkeen öljyt punnitaan ja lasketaan kulutus.

En kiljunut riemusta tiskillä. Auto muuten kaikinpuolin kunnossa ja tykkään, mutta moottori näköjään täysi susi.

Vähän kyllä tuntuu, että tuo on taas yksittäisin huollon/palveluneuvojan kiukuttelua asiakkaalle kun asiakas on ostanut auton "väärästä liikkeestä" eli ei heiltä...

Ehkä lie helpointa käydä vaihtamassa johonkin muuhun merkkiin...

Geoman

Miten pitkään korjattu moottori toimii niin, ettei öljynkulutus uusiudu?

Rauska

^Omassa A5:ssä aikoinaan männät ja kiertokanget uusittiin , takuuseen n. 17000 km:n kohdalla.
Tuossahan oli 30000 öljynvaihtoväli ja sen rempan jälkeen ei tarvinnut lisätä 30000 - 60000 km jaksolla. Näytöllä oli vielä pari milliä palkkia näkyvissä.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

njs

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 20.10.15 - klo:10:00
Miten pitkään korjattu moottori toimii niin, ettei öljynkulutus uusiudu?

Kovasti väittivät että uudet osat olisi parempia eikä pitäisi uusiutua.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

jarkkou

Nyt on Octavian (1.8TSI -11) öljynkulutus mitattu ja tulos 1,2 litraa / 1000km. Nyt mittarissa 110 tkm.

Auton myyjä, Autoliike Miettinen, päätti, ettei asia kuulu heille. Kaupat tehty Miettisen kanssa kaksi vuotta sitten. Maahantuojan kanta asiaan oli, että korvaavat 70%.

Eikös tuon pitäisi mennä pitkälti myyjän virhevastuun piikkiin?

Blaitteri

Oma 1.8TSI Octavia on nyt puolessa välissä öljynkulutustestiä, joka alkoi viime perjantaina.

Tänään aamulla lähtiessäni töihin moottorin keltainen vikavalo alkoi vilkkua 100m ajon jälkeen ja auto nyki selvästi ja sammui sitten kertoen ajotietokoneen näytöllä ENGINE FAULT, WORKSHOP!. Sain auton siirrettyä Miettiselle (sopivasti työmatkan varrella), jossa noin tunnin mittaisen vikaselvityksen jälkeen totesivat, että kaikissa paitsi 3-sylinterissä on sytytysongelma. Veikkasivat, että on voinut jakoketju hypätä ja että autolla ei saisi nyt ajaa ennen tarkempaa purkamista ja tutkimista. Tämä diagnoosi maksoi noin 60â,¬

Soitin tämän jälkeen Pörhölle Iisalmeen, jossa käytin siis autoa perjantaina mittauksen aloituksessa. Kerroin heille puhelimessa oireet ja mitä Miettinen oli todennut. Heidän mielestä ei kuulostanut jakoketjuongelmalta, auto nimittäin kulki ok kunnes moottorivalo alkoi vilkkua. Tällöin jos kaasun painoi pohjaan, vikavalo poistui ja auto kulki normaalisti. 1500-3000rpm alue aiheutti eniten vikavaloa ja valon palaessa auto täristää oudosti. Niinpä Pörhön kehotuksesta hyppäsin puikkoihin ja ajoin auton Iisalmeen heille tutkittavaksi.

Pörhöllä ottivat auton heti tutkintaan, mutta en jäänyt odottamaan tuomiota, vaan aikoivat soitella heti kun tietävät tilanteen.
2013 Auris Hybrid HB


Ex. 2009 Octavia 1.8TSI HB M6

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: jarkkou - 26.10.15 - klo:09:51
Nyt on Octavian (1.8TSI -11) öljynkulutus mitattu ja tulos 1,2 litraa / 1000km. Nyt mittarissa 110 tkm.

Auton myyjä, Autoliike Miettinen, päätti, ettei asia kuulu heille. Kaupat tehty Miettisen kanssa kaksi vuotta sitten. Maahantuojan kanta asiaan oli, että korvaavat 70%.

Eikös tuon pitäisi mennä pitkälti myyjän virhevastuun piikkiin?

Myyjän virhevastuu on pääsääntöisesti 6 kk.
Maahantuojan virhevastuu on sitten pidempi.

Tuo 70 % tarkoittanee että maahantuojan varsin huomattavista katteista johtuen artisti maksaa liki koko lystin.

M_M

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 26.10.15 - klo:14:53
Myyjän virhevastuu on pääsääntöisesti 6 kk.

Höpötihöö. Virhevastuulle ei ole mitään tarkkaa aikarajaa, riippuu tapauskohtaisesti viasta ja ajoneuvon iästä ja miljoonasta muusta muuttujasta, mitä korvataan vai korvataanko mitään.

Tuo 6kk on se aikaraja, jonka sisällä havaittujen vikojen katsotaan olleen autossa jo kaupantekohetkellä. Tämä on eri asia kuin virhevastuun kesto.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: M_M - 26.10.15 - klo:14:55
Höpötihöö. Virhevastuulle ei ole mitään tarkkaa aikarajaa, riippuu tapauskohtaisesti viasta ja ajoneuvon iästä ja miljoonasta muusta muuttujasta, mitä korvataan vai korvataanko mitään.

Tuo 6kk on se aikaraja, jonka sisällä havaittujen vikojen katsotaan olleen autossa jo kaupantekohetkellä. Tämä on eri asia kuin virhevastuun kesto.

Mitä sana pääsääntöisesti sinulle tarkoittaa?

M_M

Tarkoittaa, että useimmissa tapauksissa virhevastuu olisi tuon 6kk. Kuinka usein kuluttaja ostaa autokaupasta auton, jonka jonkin osan oletettu jäljellä oleva käyttöikä on juuri tuon 6kk? Uskoakseni aika harvoin?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: M_M - 26.10.15 - klo:15:07
Tarkoittaa, että useimmissa tapauksissa virhevastuu olisi tuon 6kk. Kuinka usein kuluttaja ostaa autokaupasta auton, jonka jonkin osan oletettu jäljellä oleva käyttöikä on juuri tuon 6kk? Uskoakseni aika harvoin?

Jos todistusvastuu siirtyy käyttäjälle niin taitaa pääsääntöisesti myös korvaukset voida unohtaa. Aika harvalla on resursseja ryhtyä sellaiseen leikkiin, vielä vähemmän aikaaja mielenkiintoa.

Väitänpä että näin on pääsääntöisesti, useimmissa tapauksissa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: M_M - 26.10.15 - klo:14:55
Höpötihöö. Virhevastuulle ei ole mitään tarkkaa aikarajaa, riippuu tapauskohtaisesti viasta ja ajoneuvon iästä ja miljoonasta muusta muuttujasta, mitä korvataan vai korvataanko mitään.

Tuo 6kk on se aikaraja, jonka sisällä havaittujen vikojen katsotaan olleen autossa jo kaupantekohetkellä. Tämä on eri asia kuin virhevastuun kesto.

Juuri näin.

skriko

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 26.10.15 - klo:15:20
Jos todistusvastuu siirtyy käyttäjälle niin taitaa pääsääntöisesti myös korvaukset voida unohtaa. Aika harvalla on resursseja ryhtyä sellaiseen leikkiin, vielä vähemmän aikaaja mielenkiintoa.

Väitänpä että näin on pääsääntöisesti, useimmissa tapauksissa.

Kaverini sai volsuunsa uuden vaihdelaatikon veloituksetta vaikka takuu oli mennyt umpeen yli 2 v sitten ja auto oli ostettu yli 4 v sitten. Meni 100% virhevastuuseen.

M_M

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 26.10.15 - klo:15:20
Jos todistusvastuu siirtyy käyttäjälle

Mikä todistusvastuu? Ei luulisi olevan vaikeaa todistaa, että auto on hajonnut. Jos hajonneen komponentin oletettua kestoikää pitää lähteä arpomaan, niin siinä auttaa kuluttajaneuvonta ja viime kädessä kuluttajariitalautakunta, joiden molempien apu on ilmaista.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: M_M - 26.10.15 - klo:16:13
Mikä todistusvastuu? Ei luulisi olevan vaikeaa todistaa, että auto on hajonnut. Jos hajonneen komponentin oletettua kestoikää pitää lähteä arpomaan, niin siinä auttaa kuluttajaneuvonta ja viime kädessä kuluttajariitalautakunta, joiden molempien apu on ilmaista.

Tämä:
Lainaus käyttäjältä: M_M - 26.10.15 - klo:14:55
Tuo 6kk on se aikaraja, jonka sisällä havaittujen vikojen katsotaan olleen autossa jo kaupantekohetkellä.

Yli 6 kk jälkeen ei siis katsota automaattisesti vikojen olleen autossa ostohetkellä. Ja tuskin myyjä sitä todistaa eli silloin se jää ostajan todistettavaksi.
Näin se raastuvassa tulkitaan.

Ja jos komponenttien kesto jää kauas siitä minkä niiden voi olettaa kestävän niin siitä vastaa maahantuoja, ei auton myyjä.

M_M

Niin, mutta se virhevastuu on voimassa vaikka auto olisikin ollut ehjä kaupanteon aikaan.

Olet myös väärässä tuossa vastuuasiassa, myyjä on vastuussa myymästään tuotteesta periaatteessa niin kauan kuin tuote on olemassa. Maahantuoja ei ole vastuussa kuin ensimmäiselle ostajalle. Voi tuntua järjen vastaiselta, mutta näin se vaan juridisesti menee.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

skriko

Lainaus käyttäjältä: M_M - 26.10.15 - klo:18:24
Niin, mutta se virhevastuu on voimassa vaikka auto olisikin ollut ehjä kaupanteon aikaan.

Olet myös väärässä tuossa vastuuasiassa, myyjä on vastuussa myymästään tuotteesta periaatteessa niin kauan kuin tuote on olemassa. Maahantuoja ei ole vastuussa kuin ensimmäiselle ostajalle. Voi tuntua järjen vastaiselta, mutta näin se vaan juridisesti menee.

Joo, myyjä vastaa aina kuluttajalle myymästään tuotteesta. Myyjä voi taas hakea korvausta maahantuojalta ja maahantuoja tehtaalta.

MikeTonic

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 26.10.15 - klo:14:53
Myyjän virhevastuu on pääsääntöisesti 6 kk.
Maahantuojan virhevastuu on sitten pidempi.

Tuo 70 % tarkoittanee että maahantuojan varsin huomattavista katteista johtuen artisti maksaa liki koko lystin.

Virheen hyvityskeinot: http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ajoneuvon-vika-tai-puute/virheen-hyvityskeinot/
-------------
Jos takuuaika on umpeutunut tai takuuta ei ole ollut, virheen korjauksesta ei saa yleensä aiheutua kuluttajalle kustannuksia.

Joskus auto saattaa tulla korjauksen ansiosta selkeästi parempaan kuntoon kuin vastaava auto olisi ja kuluttaja hyötyy korjauksista auton arvon noustessa. Jos kuluttaja haluaa ja kuluttajan kanssa on sovittu auton saattamisesta parempaan kuntoon, kuluttajan voidaan edellyttää osallistuvan korjauskustannuksiin.

Kuluttaja voi kieltäytyä maksamasta autonsa saattamisesta parempaan kuntoon, vaikka myyjä ilmoittaisi korjauksen koituvan hänelle kohtuuttomaksi. Virhe voidaan tällöin oikaista korjaamisen sijasta virhettä vastaavalla hinnanalennuksella. Tällaisissa tilanteissa on usein käytännöllisintä korjata auto käytetyllä mutta ehjällä varaosalla, jolla auto voidaan saattaa asianmukaiseen kuntoon.

--------------

Ensimmäinen lause on virheen korvausmetodeista vahvin. Kaksi muuta kappaletta kertovat ainoastaan poikkeustilanteet ensimmäiseen lauseeseen.

Valitettavasti autoliikkeet käyttävät keskimmäistä kappaletta useimmiten hyödyksi, koska kuluttajariitalautakunnalla ei ole esimerkkitapauksia siitä missä tilanteissa kuluttaja hyötyy korjauksista auton arvon noustessa. Toisin sanoen kyse on subjektiivisesta näkemyksestä ja autoliikkeet saavat tällä pohjalla kuluttajan osittain maksamaan korjauskulut. Itse uskon, että autoliikkeet eivät halua mennä kuluttajariitalautakuntaan saakka ja haluavat välttää esimerkkitapaukset eli sovittelevat tavalla tai toisella.  Useimmiten autoliikkeet jakavat kulut pohjautuen osan oletettuun kestävyyteen (vuosi tai kilometrimäärä).


JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: M_M - 26.10.15 - klo:18:24
Niin, mutta se virhevastuu on voimassa vaikka auto olisikin ollut ehjä kaupanteon aikaan.

Olet myös väärässä tuossa vastuuasiassa, myyjä on vastuussa myymästään tuotteesta periaatteessa niin kauan kuin tuote on olemassa. Maahantuoja ei ole vastuussa kuin ensimmäiselle ostajalle. Voi tuntua järjen vastaiselta, mutta näin se vaan juridisesti menee.

Näin on, ostan laatutuotteita ja vahingossa yhden Skodankin olen omistanut mutta onnekseni niin vähän aikaa ettei tullut asiaa myyjälle, maahantuojalle eikä tehtaalle.


Blaitteri

Lainaus käyttäjältä: Blaitteri - 26.10.15 - klo:13:53
Oma 1.8TSI Octavia on nyt puolessa välissä öljynkulutustestiä, joka alkoi viime perjantaina.
...
Pörhöllä ottivat auton heti tutkintaan, mutta en jäänyt odottamaan tuomiota, vaan aikoivat soitella heti kun tietävät tilanteen.

Tänään huoltoneuvoja soitti ja kertoi, että mitattu öljynkulutus oli 1.34L /1000km. Maahantuojan oheistus oli, että autolla ei nyt ajeta, kun siinä on jakopääkin remontin tarpeessa.
Korjaustoimenpiteet on kuulemma tiedossa, vaihdettavien osien kustannukset arviolta luokkaa 8000â,¬ ja työtä 3000â,¬ päälle. Kysely maahantuojan suuntaan on vetämässä, paljonko tästä he suostuvat maksamaan.
2013 Auris Hybrid HB


Ex. 2009 Octavia 1.8TSI HB M6

Blaitteri

Lainaus käyttäjältä: Blaitteri - 29.10.15 - klo:11:44
Tänään huoltoneuvoja soitti ja kertoi, että mitattu öljynkulutus oli 1.34L /1000km. Maahantuojan oheistus oli, että autolla ei nyt ajeta, kun siinä on jakopääkin remontin tarpeessa.
Korjaustoimenpiteet on kuulemma tiedossa, vaihdettavien osien kustannukset arviolta luokkaa 8000â,¬ ja työtä 3000â,¬ päälle. Kysely maahantuojan suuntaan on vetämässä, paljonko tästä he suostuvat maksamaan.

Maahantuoja korvaa 70% osista ja töistä, eli loput jää itse maksettavasti. Että näin tällä kertaa. Auto todennäköisesti ajoon takaisin jo parin viikon päästä.
2013 Auris Hybrid HB


Ex. 2009 Octavia 1.8TSI HB M6

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy