TSI-koneiden öljynkulutus ja korjaus

Aloittaja njs, 15.07.15 - klo:08:41

« edellinen - seuraava »

njs

Nyt kun TSI-koneiden jakoketjuongelmiin näyttää olevan hyvät vastaantulot tehtaan puolelta, niin olisi kiva tietää miten on korvattu moottoriremontteja liiallisen öljynkulutuksen takia?

Onko kukaan saanut tuota menemään kokonaan tehtaan piikkiin?

Kukaan kysynyt kuluttajariitalautakunnan mielipidettä asiasta jos on ollut huonot vastaantulot?

Itsellä kävi tuo Ocu 1.8TSI -10 mittauksessa muutama viikko sitten, tulos oli 1.6l/1000km. Korjaukseen menee ensi viikolla. Tehdas korvaa 70%/80% (työt/osat). Kilometrejä mittarissa 115 000.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

baleno

Tehtaan pitäs korvata kaikki. Syy on kuitenkin siinä että männänrenkaiden puristusvoima sylinteriä vasten on riittämätön. Seurauksena öljynkulutus ja renkaiden jumitus. Varmaan hakivat alhaista kitkaa ja sitä kautta pienempiä päästöjä.
Citroen C5 2.0i 2006

Corscy

Ã,,lä tyydy muuhun kuin täyteen korvaukseen. Kaveri sai samanlaisessa tapauksessa kaiken tehtaan piikkiin.

Wekotin

Työkaverin -09 1.8 TSI -Ocussa tehtaan ja Helkaman vastaantulo 0% reilu vuosi sitten. Kulutti 1,2l/1000km.
Tästä kimpaantuneena teki sitten jonkun, Pärnäsen korjaamon termein: "sylinterin marmoroinnin", eli joku RVS-käsittelyn, vei auton vaihtoautorivistöön ja lähti Avensiksella pois.

Eka Golf

Meidän 1,4 TSI Golf -08 ei kyllä kuluta öljyä niin että sen tuhannella kilsalla tikusta huomaisi vaikka ajettu yli 200tkm, tosin motti vaihdettu kilsoilla 110tkm.

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 15.07.15 - klo:20:25
Työkaverin -09 1.8 TSI -Ocussa tehtaan ja Helkaman vastaantulo 0% reilu vuosi sitten. Kulutti 1,2l/1000km.
Tästä kimpaantuneena teki sitten jonkun, Pärnäsen korjaamon termein: "sylinterin marmoroinnin", eli joku RVS-käsittelyn, vei auton vaihtoautorivistöön ja lähti Avensiksella pois.

Hämmästyttävää tässä on se että 1,8 TSI:n osalta vw puhuu yksittäistapauksista ja ilmoittivat että mitään muutoksia ei ole tehty 1,8 TSI:n. 2.0 osalta vw on jo myöntänyt virheen ja ovat ilmoittaneet 'optimoineensa'' moottoria öljynkulutuksen hillitsemiseksi. Optimoinnilla tarkoitetaan siis karkean suunnittelu virheen korjausta.

On aika älytöntä ostaa 1.8 TSI moottorilla oleva auto. Moottorissa on yleisesti tunnettu ongelma ja tehdas ilmoittaa että ei korjaa sitä.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 15.07.15 - klo:23:45
Hämmästyttävää tässä on se että 1,8 TSI:n osalta vw puhuu yksittäistapauksista ja ilmoittivat että mitään muutoksia ei ole tehty 1,8 TSI:n. 2.0 osalta vw on jo myöntänyt virheen ja ovat ilmoittaneet 'optimoineensa'' moottoria öljynkulutuksen hillitsemiseksi. Optimoinnilla tarkoitetaan siis karkean suunnittelu virheen korjausta.

On aika älytöntä ostaa 1.8 TSI moottorilla oleva auto. Moottorissa on yleisesti tunnettu ongelma ja tehdas ilmoittaa että ei korjaa sitä.

Tai ostaa ylipäätänsä bensakone  :o
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 15.07.15 - klo:23:45
Hämmästyttävää tässä on se että 1,8 TSI:n osalta vw puhuu yksittäistapauksista ja ilmoittivat että mitään muutoksia ei ole tehty 1,8 TSI:n. 2.0 osalta vw on jo myöntänyt virheen ja ovat ilmoittaneet 'optimoineensa'' moottoria öljynkulutuksen hillitsemiseksi. Optimoinnilla tarkoitetaan siis karkean suunnittelu virheen korjausta.

On aika älytöntä ostaa 1.8 TSI moottorilla oleva auto. Moottorissa on yleisesti tunnettu ongelma ja tehdas ilmoittaa että ei korjaa sitä.

Eikö pahimmat tapaukset ole 2l koneissa ja nimenomaan Audeissa? Vuonna 2012 tuli Facelift ainakin A4:seen ja samalla moottoreita uudistettiin. Onko näin, että uudet moottoriversiot eivät juurikaan öljyä kuluta? Ihmetyttää myös tuo, että eräät saavat hyvätkin vastaantulot mitä tulee moottoriremonttiin ja toiset eivät saa mitään. Se miten öljynkulutus lisääntyy kilometrien lisääntyessä mietityttää myös. Oma A4 2l TFSI vm.09(ajettu 65tkm) kuluttaa nyt n.0.2l/1000km, eli aika maltillisesti.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

enkero

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 16.07.15 - klo:19:57
Tai ostaa ylipäätänsä bensakone  :o

Noh noh, rahamiehet ei hehkuta (tosin eipä nykydisukoita paljoa tarvii ootella ja eihän kai kukaan ilman Webastoa talvella starttaile?)...  ::)

Aiempi kulkineeni olisi pitänyt olla ehdottomasti bensa, kokonaisuutena melko varmasti olisi jäänyt edullisemmaksi, sillä toi 1,hidas tupaöljykrematorio oli alkukymppitonneilla aivan tolkuttoman janoinen. 1,4TSI vie paaaaljon hienommin ja on järjellinen kulutukseltaan. Tuo nykyinen taas puoltaa paikkaansa, kun vaimon liisari läx ja siksi oma dieseli on nyt ihan järkevä. Kakkosautossa dieselissä olisi meidän tapauksessa järkeä kuin avoauton kattotelineissä.

Jotta viesti ei olisi ihan silkkaa OT:tä, aiempi kaksoisahdettu Fabia vaikutti orastavasti kaksitahtiselta, mutta ei sinne tainnut mennä kymppitonnilla "kuin" 0,7l... Ei jaksa tarkkaan muistaa, mutta sellaista vajaa litra/10tkm "ainoastaan".

2009 Ocu (1,4 TSI) taisi tarvita vajaa puoli litraa 30tkm öljynvaihtovälillä.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 16.07.15 - klo:22:08
Eikö pahimmat tapaukset ole 2l koneissa ja nimenomaan Audeissa? Vuonna 2012 tuli Facelift ainakin A4:seen ja samalla moottoreita uudistettiin. Onko näin, että uudet moottoriversiot eivät juurikaan öljyä kuluta? Ihmetyttää myös tuo, että eräät saavat hyvätkin vastaantulot mitä tulee moottoriremonttiin ja toiset eivät saa mitään. Se miten öljynkulutus lisääntyy kilometrien lisääntyessä mietityttää myös. Oma A4 2l TFSI vm.09(ajettu 65tkm) kuluttaa nyt n.0.2l/1000km, eli aika maltillisesti.
Ihan sama vaiva on kaikissa EA888-tyyppisissä koneissa tietyissä vuosimalleissa. 2.0 ja 1.8 on ihan sama kone käytännössä, vain iskun pituus on 8.8mm pidempi 2.0:ssa (oliskohan samanlaiset männät/renkaat ?). Moottorit on Audi AG:n suunnittelemia ja niitä on käytetty muissakin merkeissä kuin Audissa ja niitä kaikkia vaivaa sama vika. Ei ole siis mikään Audi -spesifinen vika.

Omassa vm. 2010 Audi-moottoroidussa Skoda 1.8 TSI:ssä ei öljynkulutus koskaan ollut vähemmän kuin 1L / 7000 km. 50000km ajettuna 1L / 4000km ja siitä se pahenee vaan.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

janilind

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 16.07.15 - klo:22:48
Ihan sama vaiva on kaikissa EA888-tyyppisissä koneissa tietyissä vuosimalleissa. 2.0 ja 1.8 on ihan sama kone käytännössä, vain iskun pituus on 8.8mm pidempi 2.0:ssa (oliskohan samanlaiset männät/renkaat ?). Moottorit on Audi AG:n suunnittelemia ja niitä on käytetty muissakin merkeissä kuin Audissa ja niitä kaikkia vaivaa sama vika. Ei ole siis mikään Audi -spesifinen vika.

Omassa vm. 2010 Audi-moottoroidussa Skoda 1.8 TSI:ssä ei öljynkulutus koskaan ollut vähemmän kuin 1L / 7000 km. 50000km ajettuna 1L / 4000km ja siitä se pahenee vaan.

Jep, sanoisin että asiaa jauhat. Meitin 2010 Superissa öljyä kului kans suht tasaiseen ~1ltr/8000tkm kunnes sit 100tkm kohilla alkoi selkeesti kasvamaan.. 120tkm kohilla kone meni remonttiin, tuolloin kulutus oli noin 1ltr/1000km. Vaihettiin männät renkaineen, kanget, jakoketju kiristimineen ja aivan perkuleesti kaikkea pientä sälää.. ite maksoin 30% - oliko sit liikaa en tiiä. Kovin paljoa ei ole rempan jälkeen kilsoja tullut eli en osaa tarkalleen sanoa paljonko nyt kuluu - saattaa olla jopa tyystin loppunut öljynkulutus.
Superb Combi 1.8TSI DSG

vasara

Lainaus käyttäjältä: njs - 15.07.15 - klo:08:41
Nyt kun TSI-koneiden jakoketjuongelmiin näyttää olevan hyvät vastaantulot tehtaan puolelta, niin olisi kiva tietää miten on korvattu moottoriremontteja liiallisen öljynkulutuksen takia?
Onko kukaan saanut tuota menemään kokonaan tehtaan piikkiin?
...
Kaveri sai vastikään 5 vuotta vanhan 2.0 tfsi Audin moottorirempan kokonaan tehtaan yms. piikkiin liiallisen öljynkulutuksen takia. Autolla oli ajettu n. 85 tkm.

njs

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 18.07.15 - klo:10:12
Kaveri sai vastikään 5 vuotta vanhan 2.0 tfsi Audin moottorirempan kokonaan tehtaan yms. piikkiin liiallisen öljynkulutuksen takia. Autolla oli ajettu n. 85 tkm.

Skodalla tämä ei ilmeisesti ole onnistunut kenelläkään. Olisiko tuosta lisätietoja saatavilla? Oliko heti tultu vastaan 100%, oliko 1. omistaja jne. ?
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

njs

Lainaus käyttäjältä: Corscy - 15.07.15 - klo:18:58
Ã,,lä tyydy muuhun kuin täyteen korvaukseen. Kaveri sai samanlaisessa tapauksessa kaiken tehtaan piikkiin.

Skoda? Saisiko tästäkin hieman lisätietoja, vaikka privalla rekkaria yms. niin voisi vedota tähän tapaukseen.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

chr

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 18.07.15 - klo:10:12
Kaveri sai vastikään 5 vuotta vanhan 2.0 tfsi Audin moottorirempan kokonaan tehtaan yms. piikkiin liiallisen öljynkulutuksen takia. Autolla oli ajettu n. 85 tkm.

Paljonko oli liiallinen öljynkulutus?

pomo

Valmistajasta riippuen 0,5-1,5 l/1000km. Esim volvolla 1l/1000 km eli 15 l öljynvaihtovälillä on normaalia 2.5t koneessa. Opelilla tais olla tuo 1,5 l, vag en tiedä.

Telehell

Lainaus käyttäjältä: pomo - 21.07.15 - klo:18:16
Valmistajasta riippuen 0,5-1,5 l/1000km. Esim volvolla 1l/1000 km eli 15 l öljynvaihtovälillä on normaalia 2.5t koneessa. Opelilla tais olla tuo 1,5 l, vag en tiedä.

Offtopiccia kyllä, mutta enpä ole kyllä Volvosta tuollaista kuullut, että litra per tonni olisi normaalia 2,5t koneessa..jos 15 litraa menee öljynvaihtovälillä, niin silloin kyllä vuotaa tai polttaa ja paljon.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: pomo - 21.07.15 - klo:18:16
Valmistajasta riippuen 0,5-1,5 l/1000km. Esim volvolla 1l/1000 km eli 15 l öljynvaihtovälillä on normaalia 2.5t koneessa. Opelilla tais olla tuo 1,5 l, vag en tiedä.

Vag 0,5l/1000km ja Opel 0,6l/1000km.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

pomo

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 21.07.15 - klo:19:21
Offtopiccia kyllä, mutta enpä ole kyllä Volvosta tuollaista kuullut, että litra per tonni olisi normaalia 2,5t koneessa..jos 15 litraa menee öljynvaihtovälillä, niin silloin kyllä vuotaa tai polttaa ja paljon.

Niin minäkin luulin, välillä menee vähemmänkin, joskus pärjää monta tuhatta ilman lusäystä ;D

Ei ole oma auto, mutta niin ne sanoi merkkihuollossa! Vikaa ei ole, ja ei muuta kuin kovaa ajoa... Volvossa on ilmeisest sama homma kuin bemarissa, että huohotin tukkeutuu ja se lisää  öljyn kulutusta.

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 21.07.15 - klo:19:21
Offtopiccia kyllä, mutta enpä ole kyllä Volvosta tuollaista kuullut, että litra per tonni olisi normaalia 2,5t koneessa..jos 15 litraa menee öljynvaihtovälillä, niin silloin kyllä vuotaa tai polttaa ja paljon.

Ajelin lähes 5v Volvo S40 T5 autolla. Tuossa siis sama kone, eli 2.5l. Öljyä ei tarvinnut ikinä lisäillä. viimeisin vaihtoväli oli 13900km ja öljytikku näytti öljyn olevan min ja maxin puolivälissä. Öljyn vaihdon jälkeen siis näytti aina max. Eli olisiko kulutus ollut n.0.5l/13900km. Volvo oli minulla 63tkm-140tkm. Nykyinen Audi vie "hieman" enemmän :)
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

njs

Lainaus käyttäjältä: njs - 15.07.15 - klo:08:41
Itsellä kävi tuo Ocu 1.8TSI -10 mittauksessa muutama viikko sitten, tulos oli 1.6l/1000km. Korjaukseen menee ensi viikolla. Tehdas korvaa 70%/80% (työt/osat). Kilometrejä mittarissa 115 000.

Auto saatu takaisin. Reilu tonni + mittaukset tuli maksettavaa. Ylimääräisenä vaihdettiin moniurahihna joka oli asentajan mukaan vaihtokunnossa. Se hyvä puoli tässä remontissa on, että jakoketju ja kiristin vaihdetaan samalla, vaikka tätä moottoria ei tuo ketjun venyminen vaivaa samalla tavalla kuin pienempiä niin ei siitä haittaa ole.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG


mkleemol

#22
Skoda Suberb -09 1.8TSI 130tkm sai koneremppatuomion. Virallinen kulutus 0,65 l/1000km. n. 100tkm asti vei 0,2 l/1000km. 100 tkm jälkeen alkoi kasvaa ja n. 115tkm jälkeen rajusti. Pahin väli oli n. 1 l/1000km, mutta järjestään yli 0,5.

Vastaantulolupaus 50% töistä ja osista. Tähän asti en ole yhtään kitissyt, kysellyt vain mitä vie (siis öljyä) ja mitä pitäisi tehdä (täysremppa) ja entä vastaantulo (50/50). Onko kokemuksia auttaako kitinä eli saako prosentit nousuun?

Näillä ehdoilla jäisi itselle maksettavaa n. 2400 eur. Millaisia summia muilla ollut (summa lienee prosentteja tärkeämpi).


Eka Golf

Outoa kun sama puulaaki pukkaa niin eriarvoisia tuotteita?  ???
Omassani kohta 210tkm ajetussa -08 1,4 TSI-koneessa olen 10tkm öljynvaihdon jälkeen lisännyt alle 0,5l öljyä, tuokin kait "varmuuden välttämiseksi" koska en tarkistanut tikusta öljypintaa merkkipajan vaihdon jälkeen!  8)
Tosin tuossa vaihdettu jakopään takia motti kilsoilla n. 110tkm.

mkleemol

#24
Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 29.08.15 - klo:00:01
Outoa kun sama puulaaki pukkaa niin eriarvoisia tuotteita?  ???
[..]
Tosin tuossa vaihdettu jakopään takia motti kilsoilla n. 110tkm.

Eikös tuo ihan samalta laadulta kuulosta. Moottorin kestoikä syystä tai toisesta naurettava 100-200tkm. 

Olen vara-autoina Skodan tutkimusten yhteydessä käyttänyt Mersuja. Toisena -84 280SE, 165 tkm ajettu (eli yli 30V vanha!). Toisena olen käyttänyt vähän uudempaa 300D (W124), jolla mittarissa 265 tkm. Sitä ennen ko. henkilöllä oli samanlainen ja ikäinen, mutta yli 600 tkm rullattu. Se piti vaihtaa, kun kori ruostui pois. Tekniikka oli edelleen moitteeton. Ja molemmissa automaatti (kuten Skodassani). Mihinkään noista ei vaihtovälillä (15 tkm) tarvitse lisätä yhtään öljyä. Öljytilavuus toki tuossa 3l dieselissä on 6l, mutta ei se mittatikun ala-ylärajan väliä muuta eli 1 l tuossakin (kuten Skodassa).
Tuo 300D lähes 30 vuotiaana vaihtaa vaihteet parhaassa tapauksessa (rauhallisella kaasulla) siistimmin kuin Skodan DSG parhaimmillaan (täyskaasu). Vastaavasti huonoimmillaan Mersu vaihtaa (=täyskaasu) myös siistimmin kuin Skoda huonoimmilaan (puolikaasu nollasta lähtien >- välillä nykyttelee pahasti). Toki Mersussa on "löysä ja pehmoinen" tavallinen öljyvälitteinen automaatti. Mutta toimintavarmuudeltaan (kestoikä) ja mukavuudeltaan se on aivan eri valtakunnasta kuin DSG.

Edellinen autoni oli Nissan Almera 1.8 (vm2000). Ei tarvinnut huoltaa kuin lambda-anturi ja jarrupalat & levyt kilometrivälillä 50-185 tkm, jotka auto minulla oli.

Tuota ennen oli VW Passat 1.6 diesel (-86). Siinä oli mittarissa yli 600 tkm, kun luovuin. Tuolloinkin vaihtovälillä riitti yksi lisäys (oli 7 tai 10 tkm vaihtoväli, en muista).

Eli kyllä tämä Superb on paskinta laatua, jota lähipiiristä löytyy. Peräkontin johtosarja vaihdettiin n.80 tkm kohdalla ja nyt tosiaan moottori menossa täysremppaam. Kallista p..kaa. Tosin hyvä ja mukava tuo Superi on ajella, mutta ei voi kestävyyttä kehua.

Hannes

No kyllä oli hyvä tuuri tuon Nissanin 1.8 koneen kanssa, se vasta kuuluisa onkin öljynsyönnissä, jos hyvin sattui kulutti heti uudesta alkaen öljyä miehekkäästi eikä remonttikaan juuri auttanut.

pomo

Lainaus käyttäjältä: mkleemol - 28.08.15 - klo:23:42
Skoda Suberb -09 1.8TSI 130tkm sai koneremppatuomion. Virallinen kulutus 0,65 l/1000km. n. 100tkm asti vei 0,2 l/1000km. 100 tkm jälkeen alkoi kasvaa ja n. 115tkm jälkeen rajusti. Pahin väli oli n. 1 l/1000km, mutta järjestään yli 0,5.

Vastaantulolupaus 50% töistä ja osista. Tähän asti en ole yhtään kitissyt, kysellyt vain mitä vie (siis öljyä) ja mitä pitäisi tehdä (täysremppa) ja entä vastaantulo (50/50). Onko kokemuksia auttaako kitinä eli saako prosentit nousuun?

Näillä ehdoilla jäisi itselle maksettavaa n. 2400 eur. Millaisia summia muilla ollut (summa lienee prosentteja tärkeämpi).

Riippuu varmasti paljon auton huoltohistoriasta? Onko huoltoja mennyt pitkäksi ja missä huolettu.

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 29.08.15 - klo:08:13
No kyllä oli hyvä tuuri tuon Nissanin 1.8 koneen kanssa, se vasta kuuluisa onkin öljynsyönnissä, jos hyvin sattui kulutti heti uudesta alkaen öljyä miehekkäästi eikä remonttikaan juuri auttanut.
Minulla oli kerran Nissan Primera 1,8-koneella, muistaakseni vm-98, ei tarvinnut vaihtovälillä öljyä lisätä!  8)
Vaihdoin pois kun MAF (luultavasti?) alkoi oireilemaan! >:(

Hannes

Aika kultaa muistot mutta eihän tuo 1.8 nissanin kone ja sen vika mikään salaisuus ole sellaiselle joka on automaailmaa seurannut vähän pidemmän ajan, niin ja mitenkä oli se 1.6 koneen jakopään ketjun laita samalla merkillä vaikka olikin ehkä parhaimpia moottoreita ks. merkiltä 2.0 moottorin ohella ja bensa kelpasi ;D

Blaitteri

Miten käytännössä tuo öljynkulutuksen mittaus suoritetaan?
Oma 1.8 TSI syö vaihtelevasti öljyä. 8tkm matkalla olen lisännyt hieman päälle 4L öljyä, eli rajassa 0.5L /1000km aletaan jo olla.
Kannattaako pyytää mittausta seuraavan huollon kohdalla vai jo aiemmin? Pitäisikö itse arvioitu kulutus olla vielä isompi, jotta tuohon viralliseen mittaukseen kannattaa lähteä?

Autolla ajettu 137tkm.
2013 Auris Hybrid HB


Ex. 2009 Octavia 1.8TSI HB M6

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy