TSI-koneiden öljynkulutus ja korjaus

Aloittaja njs, 15.07.15 - klo:08:41

« edellinen - seuraava »

Hidalgo

En ymmärrä yhtään tuollaista selän takana kyttäämistä. Taitaa olla maalaisten tai niiden, jotka itsekin ovat autokorjaajia, puuhaa. Ehkä haluatte omaan duuniinnekin jonkun vahtimaan, että teette työnne kuten toinen haluaa.

Vaikka auto on kallis investointi niin ei tuo silti ole hyväksyttävää. Vaimoakin pidän kalliina, mutten silti mene tuijottamaan gynekologin selän taakse, kun se tutkii onko vaimolla paikat kunnossa. Luotan sen ammattitaitoon ja uskallan jatkossakin ajaa täysillä. Niin autoa kuin vaimoakin.

Hese57

Mitäs olette mieltä vaihtaako tuolla merkkihuolloissa öljyt imemällä vai pohjapropun kautta?
Tuli tuollainen asia mieleen kun oli omat öljyt ja kannusta oli mennyt se 3,6L mikä huoltokirja sanoo öljytilavuudeksi.
Ja öljytikku näytti noin 2cm yli ylärajan. Tuosta päättelin ettei kaikkia vanhoja oltu saatu pois.
NSU Prinz -64 -> Sunbeam 1250 -72 -> Sunbeam Alpine -71 -> Sunbeam 1600 -78 -> Talbot 1510 GLS -84 -> Volvo 740 GLE -84 -> Citroen XM -90 -> Peugeot 406 -99 -> Peugeot 206 Gti -04 -> Volvo V50 -05 -> Skoda Octavia -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 PHEV -21 > Opel Grandland Exutive 225 PHEV -23 > ???

-karppa-

#392
Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 22.12.17 - klo:18:30
En ymmärrä yhtään tuollaista selän takana kyttäämistä. Taitaa olla maalaisten tai niiden, jotka itsekin ovat autokorjaajia, puuhaa. Ehkä haluatte omaan duuniinnekin jonkun vahtimaan, että teette työnne kuten toinen haluaa.

Vaikka auto on kallis investointi niin ei tuo silti ole hyväksyttävää. Vaimoakin pidän kalliina, mutten silti mene tuijottamaan gynekologin selän taakse, kun se tutkii onko vaimolla paikat kunnossa. Luotan sen ammattitaitoon ja uskallan jatkossakin ajaa täysillä. Niin autoa kuin vaimoakin.

Mikä koulutuksen ero on gynelogilla ja automekaanikolla? Minusta luottamus ansaitaan ja taisi jossain toisessa topic:ssa joku muu hyvin kirjoittaa, että jos löydät luotettvan korjaamon ei sitä kannata vaihtaa!

Voin kertoa, että liian usein perusasiatkin jää merkkikorjaamolta tekemättä. Lainaan erään marmorilla toimivan mekaanikon sanoja, kun itse jätti hommat tekemättä ja joutui parsimaan "Vittu nämä on paskoja autoja". Tällainen herättää luottamusta vai mitä?

Edit:Tuo ammattiylpeys, kun on katoavaluonnovara!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

Laitetaan tää nyt tännekin ku pelkkä korjaamon puolelle astuminen syyllistetään jo kyttäämiseksi.

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 19.12.17 - klo:23:22
Ilmeisesti kommentistani revitty uusi aihe.
Omaa työtäni välillä kyllä asiakas katsoo vierestä ja mielestäni hänellä siihen on oikeus.

Avaan sen verran vielä tapaustani tuolla marmorilla.

Menin sovittuna aikana sovittuun paikkaan. Toimistossa istuskelin sen 10-15min. Ketään ei näkynyt. Päätin kurkata korjaamon puolelle kun siitä toimistosta ovi sinne menee. Siellä yksi korjaaja jonkun auton kimpussa. Ajattelin lähestyä häntä ja tiedustella odottelenkö työajan tappiin tuolla toimistolla. Mutta hän huutaa minut nähdessään, että täällä ei saa olla ja mene sinne toimiston puolelle.
Päätin ilmoittaa tälle mystiselle korjaajalle, että kun siellä ei ole ketään. Mahtaisitko tietää missä....
Tässä vaiheessa korjaaja keskeytti, että paina sitä kelloa.
Kysyin että mitäs kelloa haluat että painan? Ja vastaus oli: niimpä!

En tiedä vittuiliko suoraan mulle vai sille että siellä mitään kelloa tosiaan ollut ja joku muukin on ”eksynyt” tuonne pyhälle maalle.

No takaisin toimistoon ja käyntikortista sitten kaivoin puhelin numeron jonne soittelin että sain jonkun toimistoon.

Että näin.

Ei mulla ole tarve olla neuvomassa siellä jotain "ammattimiehiä" (huomaa " " , sillä tuo öljynvaihto on nii saakelin vaikeeta suorittaa, mutta minkäs teet)
Kyllä rengasliikkeessä onnistuu ryystää kahvia siinä kun jätkät ruuvaa kumeja vanteelle ja alle, enkä siinäkään mene neuvomaan, mutta on se marmoripajan touhu niin mystistä että sitä ei parane näyttää tavalliselle pulliaiselle. ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 22.12.17 - klo:20:04
Laitetaan tää nyt tännekin ku pelkkä korjaamon puolelle astuminen syyllistetään jo kyttäämiseksi.

Ei mulla ole tarve olla neuvomassa siellä jotain "ammattimiehiä" (huomaa " " , sillä tuo öljynvaihto on nii saakelin vaikeeta suorittaa, mutta minkäs teet)
Kyllä rengasliikkeessä onnistuu ryystää kahvia siinä kun jätkät ruuvaa kumeja vanteelle ja alle, enkä siinäkään mene neuvomaan, mutta on se marmoripajan touhu niin mystistä että sitä ei parane näyttää tavalliselle pulliaiselle. ;D
Tätä sinun tapaustasi naureskelin jo aiemmin. Ei sinun kuulu sinne mennä ilman lupaa. Ei rakennustyömaallekaan tai lääkärin vastaanotolle saa mennä ilman lupaa. Lisäksi ihan laki kieltää asiakkaiden palloilun korjaamon puolella turvallisuuden takia.
Oikeassa rengasliikkeessäkin asiakkaan olet aina seinän/ikkunan takana, etkä hallin puolella.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.12.17 - klo:19:28
Mikä koulutuksen ero on gynelogilla ja automekaanikolla? Minusta luottamus ansaitaan ja taisi jossain toisessa topic:ssa joku muu hyvin kirjoittaa, että jos löydät luotettvan korjaamon ei sitä kannata vaihtaa!

Voin kertoa, että liian usein perusasiatkin jää merkkikorjaamolta tekemättä. Lainaan erään marmorilla toimivan mekaanikon sanoja, kun itse jätti hommat tekemättä ja joutui parsimaan "Vittu nämä on paskoja autoja". Tällainen herättää luottamusta vai mitä?

Edit:Tuo ammattiylpeys, kun on katoavaluonnovara!
Siis että luotettavuus riippuu koulutustasosta?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 22.12.17 - klo:20:23
Siis että luotettavuus riippuu koulutustasosta?

Toiseen työhön voi päästä "vahingossa" toiseen ei. Jos väännän rautalangasta!

Kuten totesin, niin se ammattiylpeys. Parasta huvia oli kolarikorjaus eräässä merkkiliikkeessä, jossa huoltoneuvoja naurahti minulle, kun totesin haluavani myös hinta-arvion, jos teetän muualla työn. Kyseessä oli vain puskurin ja konepellin vaihto. Tämä totesi minulle "Työn tekee 30 vuotta tätä työtä tehnyt herra". Pari viikkoa myöhemmin olimme katsomassa työnjohtajan, huoltoneuvojan ja tämän 30 vuotta töitä tehneen ammattilaisen kanssa työnjälkeä. Aloitin keskustelun: Tässäkö on tämä 30 vuoden ammattitaito ja ammattiylpeys miten työt tehdään! Jatkoin että kolme kertaa katon kautta ympäri mennyt ralliautokin saadaan kuosiin, mutta täällä ei edes konepeltiä ja puskuria saada paikoilleen, niin ettei irvistä.

Vasta kysymys: Kuinka monesti olet kuullut valitettavan Gynelogin tai Urologin palvelusta tai ammattitaidosta? Huomautan sinä heitit tämän vertauksen!

Sama homma on vag-konsernin halusta hoitaa asiat kuten autonvalmistajan kuuluisi, mutta loppujen lopuksi on kyse vain paljonko jää viivan alle rahaa.

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 22.12.17 - klo:20:21
Tätä sinun tapaustasi naureskelin jo aiemmin. Ei sinun kuulu sinne mennä ilman lupaa. Ei rakennustyömaallekaan tai lääkärin vastaanotolle saa mennä ilman lupaa. Lisäksi ihan laki kieltää asiakkaiden palloilun korjaamon puolella turvallisuuden takia.
Oikeassa rengasliikkeessäkin asiakkaan olet aina seinän/ikkunan takana, etkä hallin puolella.

Sattuiko tämä jotenkin mahdollisesti ammttiylpeyden päälle? Kyllä minä olen ollut rakennustyömaalla (Kypärä ja suojaliivit päällä), korjaamolla ja useasti rengasliikkeessäkin hallin puolella! Ammattilaiset eivät pahoita mieltänsä, jos tekevät asiansa hyvin, että joku katsoo sivusta. Ne taas joiden työnlaatu ei vastaa rahastusta piilottelevat mitä tekevät. Lainaan uudelleen erään autotalon toimitusjohtajan kommentteja "Automekaanikot ja huoltoneuvojat pitäisi laittaa asiakaspalvelukurssille, että ymmärtäisivät tekevänsä asiakaspalvelutyötä"!

Tätä voimme jatkaa toisessa ketjussa, koska ei kuulu tähän topic:n enää.

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 22.12.17 - klo:20:21
Tätä sinun tapaustasi naureskelin jo aiemmin. Ei sinun kuulu sinne mennä ilman lupaa. Ei rakennustyömaallekaan tai lääkärin vastaanotolle saa mennä ilman lupaa. Lisäksi ihan laki kieltää asiakkaiden palloilun korjaamon puolella turvallisuuden takia.
Oikeassa rengasliikkeessäkin asiakkaan olet aina seinän/ikkunan takana, etkä hallin puolella.
Olet ihan oikeassa, ja voi hyvinkin olla että en koko kyseiseen paikkaan mene enään ollenkaan luvatta tai luvan kanssa.

Ihan oikeissa rengasliikkeissä kyllä asioin, mutta sen verran tutussa paikassa kuitenkin, että siellä tuo "kyttääminen" ei ole ongelma.
Eikä sieltä ikinä kyllä tule laskuakaan muusta kuin tehdyistä töistä, eikä pahemmin vittuillakaan ASIAKKAALLE.

Ootte te kyllä aika seppiä jos rakennatte sen talon jollakulla rakennuttajalla ja ette itse mene paikanpäälle katsomaan mitä siellä tehdään.
Mutta kukin taplaa tyylillään...
Jatketaan aiheesta kyttäämättä mitä kukin tekee ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 22.12.17 - klo:21:09
Ootte te kyllä aika seppiä jos rakennatte sen talon jollakulla rakennuttajalla ja ette itse mene paikanpäälle katsomaan mitä siellä tehdään.
Mutta kukin taplaa tyylillään...
Jatketaan aiheesta kyttäämättä mitä kukin tekee ;)

En malttanut, kun muistui heti pari juttua:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005486363.html
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005487382.html
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005497365.html

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.12.17 - klo:22:44
Jos itse teettäisin talon ottaisin ihan varmasti vuoden vapaata, että olisin katsomassa tuota rakentamista. Sen verran tuota sutta ja sekundaa tehdään.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.12.17 - klo:20:41
Toiseen työhön voi päästä "vahingossa" toiseen ei. Jos väännän rautalangasta!

Kuten totesin, niin se ammattiylpeys. Parasta huvia oli kolarikorjaus eräässä merkkiliikkeessä, jossa huoltoneuvoja naurahti minulle, kun totesin haluavani myös hinta-arvion, jos teetän muualla työn. Kyseessä oli vain puskurin ja konepellin vaihto. Tämä totesi minulle "Työn tekee 30 vuotta tätä työtä tehnyt herra". Pari viikkoa myöhemmin olimme katsomassa työnjohtajan, huoltoneuvojan ja tämän 30 vuotta töitä tehneen ammattilaisen kanssa työnjälkeä. Aloitin keskustelun: Tässäkö on tämä 30 vuoden ammattitaito ja ammattiylpeys miten työt tehdään! Jatkoin että kolme kertaa katon kautta ympäri mennyt ralliautokin saadaan kuosiin, mutta täällä ei edes konepeltiä ja puskuria saada paikoilleen, niin ettei irvistä.

Vasta kysymys: Kuinka monesti olet kuullut valitettavan Gynelogin tai Urologin palvelusta tai ammattitaidosta? Huomautan sinä heitit tämän vertauksen!

Sama homma on vag-konsernin halusta hoitaa asiat kuten autonvalmistajan kuuluisi, mutta loppujen lopuksi on kyse vain paljonko jää viivan alle rahaa.

Sattuiko tämä jotenkin mahdollisesti ammttiylpeyden päälle? Kyllä minä olen ollut rakennustyömaalla (Kypärä ja suojaliivit päällä), korjaamolla ja useasti rengasliikkeessäkin hallin puolella! Ammattilaiset eivät pahoita mieltänsä, jos tekevät asiansa hyvin, että joku katsoo sivusta. Ne taas joiden työnlaatu ei vastaa rahastusta piilottelevat mitä tekevät. Lainaan uudelleen erään autotalon toimitusjohtajan kommentteja "Automekaanikot ja huoltoneuvojat pitäisi laittaa asiakaspalvelukurssille, että ymmärtäisivät tekevänsä asiakaspalvelutyötä"!

Tätä voimme jatkaa toisessa ketjussa, koska ei kuulu tähän topic:n enää.
Jos haluat jatkaa toisessa topicissa niin aivan rauhassa.

Miten voi päätyä vahingossa auton korjaajaksi tai gynekologiksi? Ehkä juuri tämä ettet arvosta kyseistä ammattia kertoo myös sen ettet osaa luottaa.

Olen kuullut valitettavan huonosta gynekologista, mutten koskaan tätä aiemmin ole kuullut valitettavan huonosta öljynvaihdosta.

Minun ammattini ei liity tähän mitenkään, en ole gynekologi, en raksamies, enkä mutterinvääntäjä. Joten henkilökohtaisuuksia on turha yrittää kaivella, vaikka niillä onkin helppo ”päästä niskan päälle”.

Kerro sinä toki ammattisi, ja miten haluat että toiset kyttäävät työn jälkeäsi. Asiakaspalvelu ja asiakkaan suorittama valvonta, on kaksi täysin eri asiaa.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 22.12.17 - klo:21:09
Olet ihan oikeassa, ja voi hyvinkin olla että en koko kyseiseen paikkaan mene enään ollenkaan luvatta tai luvan kanssa.

Ihan oikeissa rengasliikkeissä kyllä asioin, mutta sen verran tutussa paikassa kuitenkin, että siellä tuo "kyttääminen" ei ole ongelma.
Eikä sieltä ikinä kyllä tule laskuakaan muusta kuin tehdyistä töistä, eikä pahemmin vittuillakaan ASIAKKAALLE.

Ootte te kyllä aika seppiä jos rakennatte sen talon jollakulla rakennuttajalla ja ette itse mene paikanpäälle katsomaan mitä siellä tehdään.
Mutta kukin taplaa tyylillään...
Jatketaan aiheesta kyttäämättä mitä kukin tekee ;)
Nyt mennään jo niin ohi kaikkien aiheiden...
Talon rakentamisen voit rinnastaa vaikka auton rakentamiseen, mutta et korjaamiseen saati öljynvaihtoon.
Itselläni ei ole aikaa eikä mielenkiintoa seurata miten autoni öljynvaihto tehdään.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 22.12.17 - klo:21:55
Kerro sinä toki ammattisi, ja miten haluat että toiset kyttäävät työn jälkeäsi. Asiakaspalvelu ja asiakkaan suorittama valvonta, on kaksi täysin eri asiaa.

Olen ollut asiakaspalvelutyössä melkein koko ikäni joten mun työnjälkeä voi kytätä ihan huoletta. Seuraan myös paljon muiden työnjälkeä joten osaan olla kriittinen miten asiat hoidetaan. Enkä ole yksin tämän ammattiylpeyden kanssa, että se on katoava luonnonvara.

Eipä sekään ole yksi eikä kaksi kertaa milloin on jäänyt maksettu osa vaihtamatta (Raikkari/ilmansuodatin), vaikka siitä olisi maksettu. On myös veloitettu lasipesunesteestä mitä ei ole lisätty. Jos minä veisin varaosatiskiltä lasinpesunestettä, raitisilmasuodattimen tai ilmasuodattimen olisin varas, jos tuo jää vaihtamatta, mutta se laskulla veloitetaan on se vahinko tai huolimattomuutta. Huomaatko ERON? Minusta tuo on myös asiakkaalta VARASTAMISTA!

Miksi sinä olet sitä mieltä, ettei maksettua työtä voisi/saisi seurata sivusta? Ihan kunnon perusteluja? Onhan avokonttorejakin tänä päivänä ja esimerkiksi käyttöautossa JKL:ssä näkee suoraan korjaamon autohalliin isoista ikkunoista työhönvastaanotossa mitä töitä siellä tehdään. Tästä pisteet heille!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Hese57 - 22.12.17 - klo:19:01
Mitäs olette mieltä vaihtaako tuolla merkkihuolloissa öljyt imemällä vai pohjapropun kautta?
Tuli tuollainen asia mieleen kun oli omat öljyt ja kannusta oli mennyt se 3,6L mikä huoltokirja sanoo öljytilavuudeksi.
Ja öljytikku näytti noin 2cm yli ylärajan. Tuosta päättelin ettei kaikkia vanhoja oltu saatu pois.
Audini huolloissa kerrotaan kummalla tavalla tehdään. Alakautta vaihdettaessa tulee laskuun myös se tiiviste ;-)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 22.12.17 - klo:22:02
Nyt mennään jo niin ohi kaikkien aiheiden...
Talon rakentamisen voit rinnastaa vaikka auton rakentamiseen, mutta et korjaamiseen saati öljynvaihtoon.
Itselläni ei ole aikaa eikä mielenkiintoa seurata miten autoni öljynvaihto tehdään.
Ai nytkö vasta?
Auton voi rinnastaa vaimoon kuitenkin.
Ei mullakaan ole mielenkiintoa seurata öljynvaihtoa.
Mahdatko lukea näitä kirjoituksia?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.12.17 - klo:22:06
Olen ollut asiakaspalvelutyössä melkein koko ikäni joten mun työnjälkeä voi kytätä ihan huoletta. Seuraan myös paljon muiden työnjälkeä joten osaan olla kriittinen miten asiat hoidetaan. Enkä ole yksin tämän ammattiylpeyden kanssa, että se on katoava luonnonvara.

Eipä sekään ole yksi eikä kaksi kertaa milloin on jäänyt maksettu osa vaihtamatta (Raikkari/ilmansuodatin), vaikka siitä olisi maksettu. On myös veloitettu lasipesunesteestä mitä ei ole lisätty. Jos minä veisin varaosatiskiltä lasinpesunestettä, raitisilmasuodattimen tai ilmasuodattimen olisin varas, jos tuo jää vaihtamatta, mutta se laskulla veloitetaan on se vahinko tai huolimattomuutta. Huomaatko ERON? Minusta tuo on myös asiakkaalta VARASTAMISTA!

Miksi sinä olet sitä mieltä, ettei maksettua työtä voisi/saisi seurata sivusta? Ihan kunnon perusteluja? Onhan avokonttorejakin tänä päivänä ja esimerkiksi käyttöautossa JKL:ssä näkee suoraan korjaamon autohalliin isoista ikkunoista työhönvastaanotossa mitä töitä siellä tehdään. Tästä pisteet heille!
Olen ollut monessa avokonttorissa töissä, muttei yksikään asiakas ole ollut selkäni takana tutkimassa miten asioita teen, ellen ole sitä pyytänyt.

Jos huollossa veloitetaan asioista joita ei ole tehty, niin se on petos. Asia kuuluu ilmoittaa viranomaisille, kuten varkaudetkin. Teithän niin?
Hyvin usein nykyään näkee valituksia työnlaadusta somessa, mutta harvoin kukaan antaa sitä palautetta suoraan tekijälle.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 22.12.17 - klo:22:20
Ai nytkö vasta?
Auton voi rinnastaa vaimoon kuitenkin.
Ei mullakaan ole mielenkiintoa seurata öljynvaihtoa.
Mahdatko lukea näitä kirjoituksia?
Auton huolto ja lääkärissä käynti ovat lähempänä toisiaan kuin talon rakentaminen.
Ethän sinä seuraa autosi valmistustakaan.

sakal83

Niin eli et varmaan kävisi katsomassa jos talossasi tehdään vaikkapa kylppärin remonttia.
Asia kunnossa.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 22.12.17 - klo:22:49
Niin eli et varmaan kävisi katsomassa jos talossasi tehdään vaikkapa kylppärin remonttia.
Asia kunnossa.
Ei ole tarvetta sitä katsella, koska minulla ei asiaan ole ammattitaitoa ja olen itse valinnut yrityksen joka sen tekee, joten luotan siihen. Saan kylppärirempasta kuitit ja selostuksen, jossa kerrotaan mitä on tehty jne. Se toimii myös työn takuutodistuksena.

sakal83

Jep ;D
Eiköhän tää ollu tässä.
Raakalla siivouksella ketju kuntoon.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 22.12.17 - klo:22:54
Ei ole tarvetta sitä katsella, koska minulla ei asiaan ole ammattitaitoa ja olen itse valinnut yrityksen joka sen tekee, joten luotan siihen. Saan kylppärirempasta kuitit ja selostuksen, jossa kerrotaan mitä on tehty jne. Se toimii myös työn takuutodistuksena.
Samaa mieltä, en ole asiantuntija autoremonteissa, luotan työntekijän rehellisyyteen ja ammattitaitoon. Jotenkin vaivaannuttaisi istua vieressä katsoa kun kaveri tekee työtänsä. Toisekseen en viitsi ottaa töistä rokulipäivää moisen takia, enkä vuotta talonrakennuksen takia. Siihen löytyy parempiakin asiantuntijoita kuin minä jolla on peukalo keskellä...
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 22.12.17 - klo:22:27
Olen ollut monessa avokonttorissa töissä, muttei yksikään asiakas ole ollut selkäni takana tutkimassa miten asioita teen, ellen ole sitä pyytänyt.

Jos huollossa veloitetaan asioista joita ei ole tehty, niin se on petos. Asia kuuluu ilmoittaa viranomaisille, kuten varkaudetkin. Teithän niin?
Hyvin usein nykyään näkee valituksia työnlaadusta somessa, mutta harvoin kukaan antaa sitä palautetta suoraan tekijälle.

Miksi asiakkaat ei ole olleet sinun seläntakana vai onko sinulla jotain salattavaa? Tässä on ero haluatko olla läpinäkyvä ja kestääkö työsi myös päivänvaloa.

Olen tehnyt, niin tiskillä kuin firman toimitusjohtajalle (Edes kasvokkain annettu palaute ei häntä kiinnosta, kun avauduin eräästä tapauksesta ihan asiallisesti). Tuo korjattiin kyllä laskuun siinä tilanteessa, koska minulla oli kuvat mm. että pissapojansäiliö oli täynnä, vaikka yritettiin veloittaa 2 litrasta lasipesunesteestä.

Surullisinta näissä tapauksissa on huoltoneuvojat, jotka joutuvat paikkomaan työntekijän jättämiä asioita. Edellisen huollon kohdalla nostan hattua huoltoneuvojalle, joka pelasti tilanteen. Pyyteli vielä anteeksi tekemätöntä työtä johon totesin ettei sinun kuulu pyydellä anteeksi kolmannen osapuolen tekemättömiä töitä (Taas päästään tuohon ammattiylpeys hommaan).   


Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 22.12.17 - klo:22:31
Auton huolto ja lääkärissä käynti ovat lähempänä toisiaan kuin talon rakentaminen.
Ethän sinä seuraa autosi valmistustakaan.

Minulle ei ole. Auto on pakollinen kulutushyödyke, kun taas lääkäri henkilökohtaisesti tärkeää palvelua.

Lääkäri seuraa myös lapsesi kehitystä. Autoja saa rahalla. Terveyttä ja lapsia ei välttämättä rahalla saa (Näin rautalangasta väännettynä).

BTW: Miksi et jatka keskustelua tuolla?
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=37741.0

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 22.12.17 - klo:22:54
Ei ole tarvetta sitä katsella, koska minulla ei asiaan ole ammattitaitoa ja olen itse valinnut yrityksen joka sen tekee, joten luotan siihen. Saan kylppärirempasta kuitit ja selostuksen, jossa kerrotaan mitä on tehty jne. Se toimii myös työn takuutodistuksena.


Ehkä olisi. Vai haluatko kertoa miten tuon ammattitaidon mittasit ennen, kuin päädyit tuohon yritykseen? Kuitti ja selostus mitä on tehty takaa mitä? Samallalaillahan joka auto huollosta annetaan työselostus missä kohdat olisi pitänyt tehdä.

Otan yhden esimerkin viime viikolta:
Tämä ilmoitettiin mitä sisältyy:
Saranat, rajoittimet ja lukot; tarkastus ja voitelu
Mitä tämä tarkoitti käytännössä:
Saranat, lukot ja rajoittimet tarkastus ja voitelu kohdassa tehdään lukkotaitteen, saranoiden ja oven rajoittimien voitelu, sekä tarkastetaan ettei toiminnassa ole puutteita.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Zego

Karppa puhuu kyllä täyttä asiaa!
Joku kuitti tai paperi tehdyistä töistä ei kerro sitä mitä oikeasti tehty / jätetty tekemättä. Minustakin pitää saada katsoa vierestä jos itse haluaa.

Volkkaripappa

Taidetaan olla vähän ohi aiheesta, tässä kohtaa lienee parasta toivotella rauhallista Joulua kaikille palstalaisille :-X

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: Zego - 23.12.17 - klo:00:11
Karppa puhuu kyllä täyttä asiaa!
Joku kuitti tai paperi tehdyistä töistä ei kerro sitä mitä oikeasti tehty / jätetty tekemättä. Minustakin pitää saada katsoa vierestä jos itse haluaa.
Kaikki on suhteellista, niin todellinen tietäminen kuin työrauhakin. Useimmat jaksavat vääntää tikusta asiaa juuri "enemmän" tietävinä. Kumma juttu kun "täytyy" tietää aina enemmän kuin toisen "mielipide", vaikka useimpien tulkinnat ovat Googlen avulla skannattuja "totuuksia".
Asentajille ja mekaanikoille kuuluu työrauha.

Kaikille palstalaisille Hyvää Joulua (= joulurauha)!
Golfkärry Mk 7.5

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 23.12.17 - klo:14:06
Kaikki on suhteellista, niin todellinen tietäminen kuin työrauhakin. Useimmat jaksavat vääntää tikusta asiaa juuri "enemmän" tietävinä. Kumma juttu kun "täytyy" tietää aina enemmän kuin toisen "mielipide", vaikka useimpien tulkinnat ovat Googlen avulla skannattuja "totuuksia".
Asentajille ja mekaanikoille kuuluu työrauha.

Kaikille palstalaisille Hyvää Joulua (= joulurauha)!

Jos kommenttisi on suunnattu minulle, niin ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun totuutta ei ole löytynyt edes merkkihuollosta, vaikka googlella se on löytynyt netistä!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

9987

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.12.17 - klo:19:28
Voin kertoa, että liian usein perusasiatkin jää merkkikorjaamolta tekemättä.
Edit:Tuo ammattiylpeys, kun on katoavaluonnovara!

Huolto-ohjelma on usein puutteellinen mitä oikeasti tehdään. Suurimmassa osassa jää voimansiirron öljyt kokonaan vaihtamatta. Ei tästä ole montaa viikkoa kun näin miten paskat öljyt oli täydellisellä huoltokirjalla varustetussa ja mukamas viimeisen päälle pidetyssä quattrossa. Alle 150tkm mittarissa, ei mikään vanha auto. Onneksi uusi omistaja vaihdatti heti kunnollisiin uusiin.

Minä en huoltokirjan leimoja tai huoltokirjaa arvosta itse ollenkaan autoa ostaessa.


Paljon näkee välinpitämättömällä asenteella olevia työntekijöitä, alalla kuin alalla.


Iero

En ole gynekoloogi, mutta voin kyllä vilkaista😎
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

Volkkari1960

Lainaus käyttäjältä: Volkkari1960 - 17.09.17 - klo:10:24
No niin. Nyt poksahti ja mosa vaihtoon. Alustava tutkimus osoitti tulpan hajoamisesta johtuneen kolmospytyn puristuspaineen häviämisen. Ja mistä tulpan hajoaminen johtuu? Arviona liiallisen öljyn kulutuksen aiheuttama karstoittuminen ja sitä kautta tulpan liiallinen kuumeneminen. Hinta arvio n. 8500,. Ajokm 120 tkm. Ennen sanottiin et just sisäänajettu, nykyisin loppuu ajettu. Tätäkö on luotettava vag laatu?



Eipä ollut tulppa vaan venttiilistä oli hävinnyt osa ja nyt on moottori vaihdettu. Nyt vaihdan öljyt kun ajettu 1000 km ja sitten ei muuta kun kovaa ajoa. Olen tiedustellut vastaantuloja vw:ltä mutta eivät suostu edes vastaamaan. Huollossa sanoivat ettei vastaantuloja ole. Kustannus 7600 omasta pussista. Kun tämä vw menee vaihtoon niin seuraava ei ole vag.
Vw Passat GTE 2018 farmari

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Volkkari1960 - 27.12.17 - klo:17:17
Eipä ollut tulppa vaan venttiilistä oli hävinnyt osa ja nyt on moottori vaihdettu. Nyt vaihdan öljyt kun ajettu 1000 km ja sitten ei muuta kun kovaa ajoa. Olen tiedustellut vastaantuloja vw:ltä mutta eivät suostu edes vastaamaan. Huollossa sanoivat ettei vastaantuloja ole. Kustannus 7600 omasta pussista. Kun tämä vw menee vaihtoon niin seuraava ei ole vag.

Jos huollettu ajallaan ja valmistajan ohjeiden mukaan, niin mosan pitäisi kuluttajaviranomaisten kannan mukaan kestää 250-300tkm = laskennallinen käyttöikä. Tosin tämänkokoisen hyvän konstruktion pitäisi mennä heittämällä 500tkm. Volvon B18 kesti jopa yli miltsin.  ;)

Yhteys maistraatin kuluttajaneuvontaan ja sieltä lisäneuvoja, jos on vielä intoa jäljellä.

Tässä yksi hyvä syy pysyä ongelmamoottoreista erossa.  :o
Yritetään pärjätä.

v_stone

Lainaus käyttäjältä: Volkkari1960 - 27.12.17 - klo:17:17


Eipä ollut tulppa vaan venttiilistä oli hävinnyt osa ja nyt on moottori vaihdettu. Nyt vaihdan öljyt kun ajettu 1000 km ja sitten ei muuta kun kovaa ajoa. Olen tiedustellut vastaantuloja vw:ltä mutta eivät suostu edes vastaamaan. Huollossa sanoivat ettei vastaantuloja ole. Kustannus 7600 omasta pussista. Kun tämä vw menee vaihtoon niin seuraava ei ole vag.

Ihan mielenkiinnosta: Millainen huoltohistoria autolla on?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy