TSI-koneiden öljynkulutus ja korjaus

Aloittaja njs, 15.07.15 - klo:08:41

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 16.12.17 - klo:21:48
,,lä osta käytettyä.... Uudessa vara parempi. +3 v takuu kattaa öljyn kulutus sotkutkin. Ja sitten vaihtoon ???? Kyllä vw-konsernin dsg-laatikon toimintaa saa parempaa hakea 20-45ke autoissa vaikka vähän öljyä menisikin. ((Varsinkin kun toyota ja honda kuskit ei osaa laittaa valoja päälle edes pimeällä moottoritiellä (sori varmaan vanhoja kuskeja). En yleistä. Mutta kun vituttaa, melkein mettään ajo.))

Antaa rahamiesten ajaa nuo kalliit kilometrit ja vähän enemmän rahan päälle ymmärtävät noukkivat ne 2-3 vuotta vanhat vähän ajetut yksilöt ja säästävät tonneja ellei kymppitonneja. Fakta on kumminkin, että useasti auton ajaminen uutena ulos autoliikkeestä maksaa n. 10% uuden hinnasta.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 16.12.17 - klo:22:44
Ei hajuakaan, olen pihalla kuin lumiukko koska eka turbokulkine ja eka Klongswaken jos Audia ei lasketa mukaan. 8)
Ajattelin että "viisaammat" valistaisi minua?  ::)

Minulla on ollut turbollisia autoja useita eikä yhdessäkään ole tarvinnut turboa vaihtaa. Näissä on aina ollut lyhyt öljynvaihtoväli. Parhaalla oli alkuperäisellä turbolla ajettu 470tkm, kun lähti uudelle omistajalle, jonka jälkeen auto tuli myyntiin 540tkm ajettuna eikä mainintaa turbon vaihdosta.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Epes

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 16.12.17 - klo:21:48
,,lä osta käytettyä.... Uudessa vara parempi. +3 v takuu kattaa öljyn kulutus sotkutkin. Ja sitten vaihtoon ???? Kyllä vw-konsernin dsg-laatikon toimintaa saa parempaa hakea 20-45ke autoissa vaikka vähän öljyä menisikin. ((Varsinkin kun toyota ja honda kuskit ei osaa laittaa valoja päälle edes pimeällä moottoritiellä (sori varmaan vanhoja kuskeja). En yleistä. Mutta kun vituttaa, melkein mettään ajo.))

Uusien autojen ostajat, tehkää niitä huoltosoppareita. Ei tarvitse tapella näistä asioista. Minullakin on Passatissa 5v/100tkm soppari josta menee 6,/kk käsittelykuluihin. Suuremmilla kilometreilläkin saa. Maksan käsittelykuluja 360, viiden vuoden aikana ja loput maksamani saan takaisin huolloissa tai jos sopparin päättyessä "tilillä" on rahaa, saan ne takaisin. Vaivaiset 360, ja voin survoa huolettomasti 5v/100tkm! Vähän lisää maksamalla raja voisi olla 5v/150tkm ja edelleen vain 360, menee potista VW:lle, kaikki muu tulee takaisin tavalla tai toisella.
Sitäpaitsi, huoltosoppariauto on melko mukava myytävä. Esim. kolmen vuoden iässä myytäessä on ostajalle siirrettävää sopparia jäljellä 2v ja jos minä olen selvinnyt pienillä kuluilla huolloista/korjauksista, niin tilillä voi olla rahaa esim. 800, joka siirtyy auton kaupassa ostajalle, jos hän jatkaa sopparia.
Pienoinen myyntivaltti yksityisten välisessä kaupassa, 2v "takuu" ja 800, huoltorahaa! 

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Epes - 18.12.17 - klo:13:26
Uusien autojen ostajat, tehkää niitä huoltosoppareita. Ei tarvitse tapella näistä asioista. Minullakin on Passatissa 5v/100tkm soppari josta menee 6,/kk käsittelykuluihin. Suuremmilla kilometreilläkin saa. Maksan käsittelykuluja 360, viiden vuoden aikana ja loput maksamani saan takaisin huolloissa tai jos sopparin päättyessä "tilillä" on rahaa, saan ne takaisin. Vaivaiset 360, ja voin survoa huolettomasti 5v/100tkm! Vähän lisää maksamalla raja voisi olla 5v/150tkm ja edelleen vain 360, menee potista VW:lle, kaikki muu tulee takaisin tavalla tai toisella.
Sitäpaitsi, huoltosoppariauto on melko mukava myytävä. Esim. kolmen vuoden iässä myytäessä on ostajalle siirrettävää sopparia jäljellä 2v ja jos minä olen selvinnyt pienillä kuluilla huolloista/korjauksista, niin tilillä voi olla rahaa esim. 800, joka siirtyy auton kaupassa ostajalle, jos hän jatkaa sopparia.
Pienoinen myyntivaltti yksityisten välisessä kaupassa, 2v "takuu" ja 800, huoltorahaa!

Peukku tälle! Ihmettelen porukkaa jotka ostaa uuden auton ja alkaa ensimmäisestä huollosta lähtien käyttämään jossain nyrkkipajalla ja heti syötetään eculle uutta "parempaa" softaa. Parin vuoden päästä tullaan tänne itkemään kun auton moottori ja vaihteisto on ihan paskoja kun eivät kestä mitään eikä saada mitään takuuseen kun huollettu ja softattu päin v****a..

Oliko muuten huoltosoppari sellanen että jos jotain odottamatonta särkyy autosta ja "huoltoraha" ei riitä korjauksiin niin loppu menee volkkarin piikkiin?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Epes

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 18.12.17 - klo:13:40
Oliko muuten huoltosoppari sellanen että jos jotain odottamatonta särkyy autosta ja "huoltoraha" ei riitä korjauksiin niin loppu menee volkkarin piikkiin?

Sellainen se on eli jos korjaillaan ja huollellaan yli asiakkaan maksaman määrän, niin volkkarin piikkiin menee. Tässä ei ole oikeastaan juurikaan hävittävää, vain se 360, mutta se on pieni hinta 3v "lisäturvasta".

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: Epes - 18.12.17 - klo:15:06
Sellainen se on eli jos korjaillaan ja huollellaan yli asiakkaan maksaman määrän, niin volkkarin piikkiin menee. Tässä ei ole oikeastaan juurikaan hävittävää, vain se 360, mutta se on pieni hinta 3v "lisäturvasta".

Ei vai? Omaan golffiiin huoltosop. olis maksanut rapiat 49e+ sen kun kertoo vaikka 36.:ja oletetaan että siinä on 15tkm öljynvaihto, 30tkm huolto ja 45tkm öljynvaihto niin aika paljon saa hajota 3v sisään. Josta 2v kattaa normi takuu. Sitten jos haluasi vaikka 5v huoltosopparin nii  hinta on 56 ja siitä ylöspäin. Sekö sitten kannattavaa? Toki paljon vuodessa ajavalle tuo on  hemmetin kätevää ja "halpaa"

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Epes - 18.12.17 - klo:13:26
Uusien autojen ostajat, tehkää niitä huoltosoppareita. Ei tarvitse tapella näistä asioista. Minullakin on Passatissa 5v/100tkm soppari josta menee 6,/kk käsittelykuluihin. Suuremmilla kilometreilläkin saa. Maksan käsittelykuluja 360, viiden vuoden aikana ja loput maksamani saan takaisin huolloissa tai jos sopparin päättyessä "tilillä" on rahaa, saan ne takaisin. Vaivaiset 360, ja voin survoa huolettomasti 5v/100tkm! Vähän lisää maksamalla raja voisi olla 5v/150tkm ja edelleen vain 360, menee potista VW:lle, kaikki muu tulee takaisin tavalla tai toisella.
Sitäpaitsi, huoltosoppariauto on melko mukava myytävä. Esim. kolmen vuoden iässä myytäessä on ostajalle siirrettävää sopparia jäljellä 2v ja jos minä olen selvinnyt pienillä kuluilla huolloista/korjauksista, niin tilillä voi olla rahaa esim. 800, joka siirtyy auton kaupassa ostajalle, jos hän jatkaa sopparia.
Pienoinen myyntivaltti yksityisten välisessä kaupassa, 2v "takuu" ja 800, huoltorahaa!
Miten tästä saa edullisen http://web.skoda.fi/lataukset/huoltopalvelut/huolenpitosopimus/skoda-huolenpitosopimus-hinnasto.pdf?time=1513613933 ? Ja vielä kun autossa on kahden vuoden takuu.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Epes - 18.12.17 - klo:13:26
Uusien autojen ostajat, tehkää niitä huoltosoppareita. Ei tarvitse tapella näistä asioista. Minullakin on Passatissa 5v/100tkm soppari josta menee 6,/kk käsittelykuluihin. Suuremmilla kilometreilläkin saa. Maksan käsittelykuluja 360, viiden vuoden aikana ja loput maksamani saan takaisin huolloissa tai jos sopparin päättyessä "tilillä" on rahaa, saan ne takaisin. Vaivaiset 360, ja voin survoa huolettomasti 5v/100tkm! Vähän lisää maksamalla raja voisi olla 5v/150tkm ja edelleen vain 360, menee potista VW:lle, kaikki muu tulee takaisin tavalla tai toisella.
Sitäpaitsi, huoltosoppariauto on melko mukava myytävä. Esim. kolmen vuoden iässä myytäessä on ostajalle siirrettävää sopparia jäljellä 2v ja jos minä olen selvinnyt pienillä kuluilla huolloista/korjauksista, niin tilillä voi olla rahaa esim. 800, joka siirtyy auton kaupassa ostajalle, jos hän jatkaa sopparia.
Pienoinen myyntivaltti yksityisten välisessä kaupassa, 2v "takuu" ja 800, huoltorahaa!

Meneekö kaikki takuuaikana tehdyt korjaukset valmistajan takuuseen, vai käytetäänkö niissäkin huoltosopparia ja sitä ”jäljelle jäävää pottia”?.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

gunman

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 18.12.17 - klo:18:23
Miten tästä saa edullisen http://web.skoda.fi/lataukset/huoltopalvelut/huolenpitosopimus/skoda-huolenpitosopimus-hinnasto.pdf?time=1513613933 ? Ja vielä kun autossa on kahden vuoden takuu.

No ei kyllä mitenkään, etenkään, kun skodan tapauksessa huolenpitosopimuksessa ei sanallakaan mainita, että
käyttämättä jääneet rahat jäisivät "pankkiin" ja saisi takaisin.
Päinvastoin, jos kilsamäärä ylittyy ennenaikojaan, joudut silti maksamaan sopparin "loppuvelan", vaikka et enää sopparin piikkiin huoltoja saakaan.

Aikamoiselta kusetukselta tuntuu tämä..
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: gunman - 18.12.17 - klo:20:13
No ei kyllä mitenkään, etenkään, kun skodan tapauksessa huolenpitosopimuksessa ei sanallakaan mainita, että
käyttämättä jääneet rahat jäisivät "pankkiin" ja saisi takaisin.
Päinvastoin, jos kilsamäärä ylittyy ennenaikojaan, joudut silti maksamaan sopparin "loppuvelan", vaikka et enää sopparin piikkiin huoltoja saakaan.

Aikamoiselta kusetukselta tuntuu tämä..

Luuleeko joku oikeasti ettei noita soppareita ole laskettu tarkkaan, että niistäkin jäätäisiin voiton puolelle yrityksen kannalta  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jabajee

Luuleeko joku oikeasti, että volkkaria huoltaessa jäisi jotain ylimääräistä huoltorahaa pankkiin? Päivän naurut  ;D
Eikös vag:n omistajalla pidä aina olla vähintään se ylimääräinen touhutonni huoltoa varten. Ja mitä arvokkaampi merkki, niin sitä isompi rahatukku pitää olla jemmassa.

Epes

Lainaus käyttäjältä: gunman - 18.12.17 - klo:20:13
No ei kyllä mitenkään, etenkään, kun skodan tapauksessa huolenpitosopimuksessa ei sanallakaan mainita, että
käyttämättä jääneet rahat jäisivät "pankkiin" ja saisi takaisin.
Päinvastoin, jos kilsamäärä ylittyy ennenaikojaan, joudut silti maksamaan sopparin "loppuvelan", vaikka et enää sopparin piikkiin huoltoja saakaan.

Aikamoiselta kusetukselta tuntuu tämä..

Juu, en tiedä Skodasta mutta minulla on Passatissa 60kk soppari / 100tkm hintaan muistaakseni 56,/kk. 6,/kk VW:lle ja loput omaan käyttöön, huoltoihin tai takaisin. Lukee sopparissa ja kattaa auton varusteet mm. Webaston. 36kk sopimusta en olisi itsekään tehnyt.
Joku arvuutteli että jos on takuu päällä, niin meneeko sopparista vai takuusta. Takuujutut menevät takuusta, testattu on.
Sopparin kilometrimääriä voi muuttaa matkan varrella, hinta toki muuttuu myös samaan suuntaan mihin kilometrejä rustailee.
Onhan se selvä että jos korjauksia alkaa tulla takuuajan jälkeen, niin ne veloitetaan rankimman mukaan eli tili pyritään VW:n puolelta tyhjentämään. Mm. AdBlue täyttö 15 litraa maksoi merkkihuollossa yli 60, (oli soppari tai ei), kun saman saa kannusta itse lorotellen alta 20,. Toisaalta en minä tätä minkään tuulilasinpyyhkijöiden tai kusilitkujen takia ottanut vaan varmistamaan, että mahdolliset vaihteisto, jakopää, turbo, moottorin öljynkulutus, Webasto ym. vähän isommat rempat eivät käy yllättäen kukkaron päälle.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Epes - 18.12.17 - klo:22:13
Juu, en tiedä Skodasta mutta minulla on Passatissa 60kk soppari / 100tkm hintaan muistaakseni 56,/kk. 6,/kk VW:lle ja loput omaan käyttöön, huoltoihin tai takaisin. Lukee sopparissa ja kattaa auton varusteet mm. Webaston. 36kk sopimusta en olisi itsekään tehnyt.
Joku arvuutteli että jos on takuu päällä, niin meneeko sopparista vai takuusta. Takuujutut menevät takuusta, testattu on.
Sopparin kilometrimääriä voi muuttaa matkan varrella, hinta toki muuttuu myös samaan suuntaan mihin kilometrejä rustailee.
Onhan se selvä että jos korjauksia alkaa tulla takuuajan jälkeen, niin ne veloitetaan rankimman mukaan eli tili pyritään VW:n puolelta tyhjentämään. Mm. AdBlue täyttö 15 litraa maksoi merkkihuollossa yli 60, (oli soppari tai ei), kun saman saa kannusta itse lorotellen alta 20,. Toisaalta en minä tätä minkään tuulilasinpyyhkijöiden tai kusilitkujen takia ottanut vaan varmistamaan, että mahdolliset vaihteisto, jakopää, turbo, moottorin öljynkulutus, Webasto ym. vähän isommat rempat eivät käy yllättäen kukkaron päälle.
Melkein 700, vuodessa on mielestäni aika paljon uuden auton huoltoihin, varsinkin jos ajaa vain 20tkm. Soppariin ei kuulu takuunalaiset työt eikä esim. vaihteiston tai turbon viat, koska ne menevät noilla kilometreillä takuuseen tai valmistajan virhevastuuseen.
Paljonko muuten maksaa Passatin yksittäinen määräaikaishuolto vw-liikkeessä? Jos huoltoväli on 30tkm niin viidessä vuodessa on kolme määräaikaishuoltoa.

-karppa-

Minun laskujen mukaan kahteen vuoteen ja 40tkm pitäisi autoa käyttää vain kerran määräaikaishuollossa, joka maksaa alle 300 euroa?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Epes

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 18.12.17 - klo:22:49
Melkein 700, vuodessa on mielestäni aika paljon uuden auton huoltoihin, varsinkin jos ajaa vain 20tkm. Soppariin ei kuulu takuunalaiset työt eikä esim. vaihteiston tai turbon viat, koska ne menevät noilla kilometreillä takuuseen tai valmistajan virhevastuuseen.
Paljonko muuten maksaa Passatin yksittäinen määräaikaishuolto vw-liikkeessä? Jos huoltoväli on 30tkm niin viidessä vuodessa on kolme määräaikaishuoltoa.

Menevätkö 100% valmistajan virhevastuuseen jos ikää on 4v ja kilometrejä 80tkm. Hyvä vääntäjä voi saada mutta keskiverto tietämätön tallaaja ei varmasti saa 100% vastaantuloa.
Huoltoja tosiaan kolme 30, 60 (DSG) ja 90 hintaluokkaan yhteensä n. 1400, + 2-3 nykyään pakollista välihuoltoa a' satasen? Sanotaan 1600, huollot jolloin jää 1400, rempparahaa. Sillä tekee yhden kytkinpakkakorjauksen. Tai yhden jakopään.
Se on varmaan totta, että huoltosoppariautoihin ei tule tehtaan vastaantuloja takuuajan jälkeen, vaan kaikki rempat menevät täysimääräisinä sopimuksesta.
Toisaalta yhden työkaverin 2010 Octavia 1.8TSI DSG vaati takuuajan jälkeen kaksi uutta turboa, kaksi kytkinpakettia, yhden jakopään, yhden kaksoismassan ja täydellisen konerempan öljynkulutuksen ja haljenneen kannen takia. Tuli hiukan maksamaan vaikka vastaantuloakin oli ihan asiallisesti. Koko remppakierre oli ilman vastaantuloja luokkaa 10000,. Auto lähti kiertoon 5 vuotta vanhana alle 100tkm ajettuna. Luottaisitteko kykyihinne puhua tuollaiset laskut 100% maahantuojan maksettaviksi? Sopparimies maksaa tuosta lystistä 1400, ja sillä sipuli.

Epes

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.12.17 - klo:23:03
Minun laskujen mukaan kahteen vuoteen ja 40tkm pitäisi autoa käyttää vain kerran määräaikaishuollossa, joka maksaa alle 300 euroa?

Mutta nyt puhutaan 5 vuodesta ja 100000 kilometristä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Epes - 18.12.17 - klo:23:14
Menevätkö 100% valmistajan virhevastuuseen jos ikää on 4v ja kilometrejä 80tkm. Hyvä vääntäjä voi saada mutta keskiverto tietämätön tallaaja ei varmasti saa 100% vastaantuloa.
Huoltoja tosiaan kolme 30, 60 (DSG) ja 90 hintaluokkaan yhteensä n. 1400, + 2-3 nykyään pakollista välihuoltoa a' satasen? Sanotaan 1600, huollot jolloin jää 1400, rempparahaa. Sillä tekee yhden kytkinpakkakorjauksen. Tai yhden jakopään.
Se on varmaan totta, että huoltosoppariautoihin ei tule tehtaan vastaantuloja takuuajan jälkeen, vaan kaikki rempat menevät täysimääräisinä sopimuksesta.
Toisaalta yhden työkaverin 2010 Octavia 1.8TSI DSG vaati takuuajan jälkeen kaksi uutta turboa, kaksi kytkinpakettia, yhden jakopään, yhden kaksoismassan ja täydellisen konerempan öljynkulutuksen ja haljenneen kannen takia. Tuli hiukan maksamaan vaikka vastaantuloakin oli ihan asiallisesti. Koko remppakierre oli ilman vastaantuloja luokkaa 10000,. Auto lähti kiertoon 5 vuotta vanhana alle 100tkm ajettuna. Luottaisitteko kykyihinne puhua tuollaiset laskut 100% maahantuojan maksettaviksi? Sopparimies maksaa tuosta lystistä 1400, ja sillä sipuli.

Paras viisaus on jälkiviisaus  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

100tkm/5v kustantaa siis 3720,ja tässä on 3kpl huoltoja. eli 1240,/huolto.
Autoahan ei nykyään ole pakko huoltaa siinä marmoritiskillä. Joku monimerkkikorjaamohan tekisi nuo 3kpl huoltoja alle tuon 720, jolloin jäisi 3k, sinne hanskalokeroon mahdollisia hajoamisia varten  ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 19.12.17 - klo:07:38
100tkm/5v kustantaa siis 3720,ja tässä on 3kpl huoltoja. eli 1240,/huolto.
Autoahan ei nykyään ole pakko huoltaa siinä marmoritiskillä. Joku monimerkkikorjaamohan tekisi nuo 3kpl huoltoja alle tuon 720, jolloin jäisi 3k, sinne hanskalokeroon mahdollisia hajoamisia varten  ;)

Unohdat tästä skenaariosta sen, että jos vaikka 120-180tkm väliin lasahtaa esimerkiksi moottori, niin maahantuojalta on turha odottaa kovin hääviä vastaantuloa, jos olet autosi monimerkkikorjaamolla huollattanut. Tästä on monta esimerkkitapausta täälläkin jakoketjun ja tuon öljynsyönnin kohdalla.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.12.17 - klo:07:53
Unohdat tästä skenaariosta sen, että jos vaikka 120-180tkm väliin lasahtaa esimerkiksi moottori, niin maahantuojalta on turha odottaa kovin hääviä vastaantuloa, jos olet autosi monimerkkikorjaamolla huollattanut. Tästä on monta esimerkkitapausta täälläkin jakoketjun ja tuon öljynsyönnin kohdalla.
Näinhän se menee, vaikkakin sen ei kuuluisi näin olla ;)
En tuota tapaa kyllä suosittelekaan, mutta en myöskään ehdottele, että kannattaisi tuollaista huolenpitosopimusta pitää.
Veikkaan että täälä monikin saattaisi tietää, jonkun autokorjaajan joka tekisi varmuudella perusteellisempaa työtä huoltojen kohdalla, kuin siellä marmorilla, mutta tämä antaa maahantuojalle valttikortin käteen juurikin noiden vastaantulojen kohdalla.
Itse eksyin laakkosella "vahingossa" korjaamon puolelle, niin tuli nopea lähtö,  kun korjaajat ajoivat minut pois sieltä.  ::)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 19.12.17 - klo:08:06
Näinhän se menee, vaikkakin sen ei kuuluisi näin olla ;)
En tuota tapaa kyllä suosittelekaan, mutta en myöskään ehdottele, että kannattaisi tuollaista huolenpitosopimusta pitää.
Veikkaan että täälä monikin saattaisi tietää, jonkun autokorjaajan joka tekisi varmuudella perusteellisempaa työtä huoltojen kohdalla, kuin siellä marmorilla, mutta tämä antaa maahantuojalle valttikortin käteen juurikin noiden vastaantulojen kohdalla.
Itse eksyin laakkosella "vahingossa" korjaamon puolelle, niin tuli nopea lähtö,  kun korjaajat ajoivat minut pois sieltä.  ::)

Minulla on kahden viikon ajalta kokemusta kahden auton kohdalta kahdesta eri marmorin määräaikaishuollosta ja homma ei ole kymmenessä vuodessa muuttunut miksikään. Antavat valohoitoa ja hinnat myös sen mukaisia. Myös raksittuja tarkastettuja töitä ei ole tehty! Tämän vuoksi käytänkin vain vaaditut perushuollot marmorilla jotta saan leimat ja isommat työt teetän ihan jossain muualla, jotka eivät vaikuta tuohon goodwill:n (Jarrulevyt/palat/iskarit yms).

Voin kertoa, että esimerkiksi tutulla oli C5:ssa tuo huolenpitosopimus ja oli viiden vuoden aikana JOKA euron arvoinen. TSI/DSG yhdistelmässä, jos meinaa viisi vuotta autoa pitää, niin myös täysin harkkinan arvoinen  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Iero

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 19.12.17 - klo:08:06
.....
Itse eksyin laakkosella "vahingossa" korjaamon puolelle, niin tuli nopea lähtö,  kun korjaajat ajoivat minut pois sieltä.  ::)

Eivät halunneet näyttää kuinka valohoitoa annetaan - suuri liikesalaisuus!
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

passo_s

Tampereella Laakkosella ei asiakas korjaamohalliin pääse, ovat keksineet sähkötyöturvallisuudesta verukkeen. Ties vaikka lainsäädäntö sähköiskuvaara -kylttejä ja pääsy kielletty -kylttejä korjaamohalliin oveen vaatisikin, kun kerta hybridi autoja korjaillaan.  Kävin Auto Salvassa vaimon auton takia ja siellä taas oli ilmeisesti viime yt kierroksella työnjohto irtisanottu, avaimet nimen omaan piti viedä korjaamohalliin. Piruilin siellä että ei mulla ole turvakenkiä, kuulosuojaimia eikä turvalaseja, täällä pitää ilman turvakenkiä autonosturien ja rälläköinnin seassa kävellä, eihän tänne voi työturvallisuuden puolesta tulla :) Joku asentaja kuuli kommenttinei ja sanoi että hyvä pointti, tuosta pitää päällikölle viestiä.

TDiih

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 19.12.17 - klo:17:16
Tampereella Laakkosella ei asiakas korjaamohalliin pääse, ovat keksineet sähkötyöturvallisuudesta verukkeen. Ties vaikka lainsäädäntö sähköiskuvaara -kylttejä ja pääsy kielletty -kylttejä korjaamohalliin oveen vaatisikin, kun kerta hybridi autoja korjaillaan.  Kävin Auto Salvassa vaimon auton takia ja siellä taas oli ilmeisesti viime yt kierroksella työnjohto irtisanottu, avaimet nimen omaan piti viedä korjaamohalliin. Piruilin siellä että ei mulla ole turvakenkiä, kuulosuojaimia eikä turvalaseja, täällä pitää ilman turvakenkiä autonosturien ja rälläköinnin seassa kävellä, eihän tänne voi työturvallisuuden puolesta tulla :) Joku asentaja kuuli kommenttinei ja sanoi että hyvä pointti, tuosta pitää päällikölle viestiä.

Jatkossa ovella lienee henkilösuojaimet saatavilla  ;D

Ps. Oman kokemuksen perusteella parasta Tampereen Laakkosella on yläkerran ruokala, suosittelen lämpimästi muillekkin :)
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

v_stone

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 19.12.17 - klo:08:06

Itse eksyin laakkosella "vahingossa" korjaamon puolelle, niin tuli nopea lähtö,  kun korjaajat ajoivat minut pois sieltä.  ::)


Korjaamolla joskus töissä ollut. Mikään, siis mikään, ei ole vittumaisempaa kuin "niskapoka" läähättämässä selän takana. Jos oikein miettii, niin mitä töitä pääsee seuraamaan jonkun selän takana? Jos alkaa kiinnostamaan miten se apteekista ostettu Burana on tehty, niin pääseeköhän katsomaan?  ??? ::)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: v_stone - 19.12.17 - klo:20:22
Korjaamolla joskus töissä ollut. Mikään, siis mikään, ei ole vittumaisempaa kuin "niskapoka" läähättämässä selän takana. Jos oikein miettii, niin mitä töitä pääsee seuraamaan jonkun selän takana? Jos alkaa kiinnostamaan miten se apteekista ostettu Burana on tehty, niin pääseeköhän katsomaan?  ??? ::)

Jännä että nyrkkipajoilla tuo ei haittaa, mutta marmorilla jossa valohoidosta pitää maksaa tuo ei onnistu...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

a4b8

Lainaus käyttäjältä: v_stone - 19.12.17 - klo:20:22
Korjaamolla joskus töissä ollut. Mikään, siis mikään, ei ole vittumaisempaa kuin "niskapoka" läähättämässä selän takana. Jos oikein miettii, niin mitä töitä pääsee seuraamaan jonkun selän takana? Jos alkaa kiinnostamaan miten se apteekista ostettu Burana on tehty, niin pääseeköhän katsomaan?  ??? ::)

Niin, sieltähän ne selän takaa parhaat korjausohjeet tulee. Eikä maksa paljon.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Iero

Mikähän korjaamo tajuaa alkaa ensimmäisenä markkinoimaan läpinäkyvää korjaamotoimintaa. Moni asiakas, joka on vähänkin kinnostunut omaisuutensa kunnosta varmaan mielellään seuraisi puuhastelua kalliarvoisen ajokkinsa huoltotouhuista. Voisi olla aika vakuuttavaa huoltotoimintaa ja pelko valohoidosta vähenisi. Ainakin minä huollattaisin mielelläni vehkeet paikassa, jossa voin varmistaa työnlaadun.


Aikanaan tuli tutuksi eräs pääkaupunkiseudun Opelin pikahuolto . Sen verran usein jouduin siellä pistäytymään ja aina sai asioida suoraan huoltomiehen kanssa, ja vähän yhdessä pohdiskella, miten tämänkin kertainen vaiva saatais kuntoon - yleensä kuntoon tuli.


Kerran kävi kyllä niin, että moottorin merkkivalo syttyi aina silloin tällöin palamaan. Pikahuolto ei löytänyt vikaa ja varattiin aika tavallisen huollon puolelta. Tulos oli, että ehdotettiin ecun vaihtoa, mutta sitä ei ole heti hyllyssä, kun se on niin kallis. Lähdin maalle ja vein auton kirkonkylä Opel-huoltoon ja kerroin varoitusvalo-ongelmasta. Sanoivat, että tule iltapäivällä hakemaan auto, koska mahdollinen varaosa pitää tilata kaupungista. Auto oli kunnostettu, kun menin hakemaan autoa. Hintalappu 70 eur ja nokka-akselin asennontunnistusanturi oli uusittu. Olivat kuulema testerillä löytäneet vian minuutissa ja linja-auto toi varaosan kaupungista.


Myöhemmin kysyin pääkaupungin huollosta, että miksi he eivät olleet vikaa löytäneet. Sanoivat vähän häpeillen, että testerin välikaapeli oli ollut viallinen, eivätkä olleet saaneet yhteyttä ecuun. Ecun hinta-arvio oli noin 3000. Kukahan sen olisi maksanut, jos olisi tilattu ja vaihdettu = todennäköisesti minä.




RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

Sökö

Lainaus käyttäjältä: Epes - 18.12.17 - klo:13:26
Uusien autojen ostajat, tehkää niitä huoltosoppareita. Ei tarvitse tapella näistä asioista. Minullakin on Passatissa 5v/100tkm soppari josta menee 6,/kk käsittelykuluihin. Suuremmilla kilometreilläkin saa. Maksan käsittelykuluja 360, viiden vuoden aikana ja loput maksamani saan takaisin huolloissa tai jos sopparin päättyessä "tilillä" on rahaa, saan ne takaisin. Vaivaiset 360, ja voin survoa huolettomasti 5v/100tkm! Vähän lisää maksamalla raja voisi olla 5v/150tkm ja edelleen vain 360, menee potista VW:lle, kaikki muu tulee takaisin tavalla tai toisella.
Sitäpaitsi, huoltosoppariauto on melko mukava myytävä. Esim. kolmen vuoden iässä myytäessä on ostajalle siirrettävää sopparia jäljellä 2v ja jos minä olen selvinnyt pienillä kuluilla huolloista/korjauksista, niin tilillä voi olla rahaa esim. 800, joka siirtyy auton kaupassa ostajalle, jos hän jatkaa sopparia.
Pienoinen myyntivaltti yksityisten välisessä kaupassa, 2v "takuu" ja 800, huoltorahaa!

Ostin ite uuden Leonin tuolla 1.8 tsi dsg härpäkkeellä ja kylkiäisenä sain 36/60tkm huolenpitosopparin. Tämän lisäksi tuli ns. "ikuinen" kampanja 5 vuotta tehdastakuu mukaan. Ainakin omalta kohdalla juuri nuo edut varmisti tuon auton oston, kun ei tartte miettiä alkaako öljyn kulutus tai dsg-temppuilla. Kiertoon tuo lähtee ennen takuun loppua. Eli kiteytettynä voin sanoa, että meikäläisen tapaisille autojen kanssa kädettömille, noille soppareilla on merkitystä.

Tässä tapauksessa ite pääsin vain halvalla, mutta kyllä noista olisin ollut valmis maksamaankin x summan rahaa. Koska katson sen panostukseksi omaan mielenrauhaan. 

jabajee

On kyllä hyvää bisnestä rakentaa ensin niin huonoja autoja, että asiakas pelkää niiden hajoavan ennenaikojaan ja olevan kalliita korjata. Sitten myydään kylkiäisenä palvelu, jolla lievitetään asiakkaan pelkoa, kun luvataan pitää auto kunnossa ja samalla saadaan myytyä itse autokin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy