Jos pidän vaihdetta N-asennossa tallissa, kuluttaako sähköä enemmän

Aloittaja Adokcs, 15.01.20 - klo:19:03

« edellinen - seuraava »

Adokcs

Viekö enemmän virtaa jos automaattilaatikon vaihteen pitää tallissa N- siis vapaa-asennossa, kuin pysäköinti asennossa.

Viekö oven/ovien auki jättäminen jatkuvasti enemmän virtaa, sen valojen sammumisen jälkeen.
Octavia Combi 2015, 1.4 TSI DSG Autom., Miksi vahata tai pintakäsitellä autoa. En ymmärä. Olen pitänyt useita 0-11 v jopa 18 vuoden ikään. Itse myynyt ja iloiset ostajat ei ole valittanut vaikka en ole vahannut autoa koskaan. Edellisillä  autoilla ajettu 160-210 000 km.

jamo75

siis haluat pitää autossa virran päällä ilman että moottori on käynnissä ?

ainakin katsastuksessa viimeksi huomasin että asia ratkaistaan pitämällä ovea auki

Lainaus käyttäjältä: Adokcs - 15.01.20 - klo:19:03
Viekö enemmän virtaa jos automaattilaatikon vaihteen pitää tallissa N- siis vapaa-asennossa, kuin pysäköinti asennossa.

Viekö oven/ovien auki jättäminen jatkuvasti enemmän virtaa, sen valojen sammumisen jälkeen.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Adokcs

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 15.01.20 - klo:19:23
siis haluat pitää autossa virran päällä ilman että moottori on käynnissä ?


Yritin kysyä onko jonkillaisi virtoja enemmän päällä, jos vaihde on vapaalla eikä pysäköinti asennossa. En tainnut tulla ymmärretyksi. Mitään ulospäin ei näy, eikä kuulu, mutta mittaria en omista ja osaisinko sillä edes mitata.

taustaa;
Olen kaikissa autoissani pitänyt aina vaihteen vapaalla auton ollessa tallissa. Betonilattia on "ammattimaisesti" valettu, eli pientä laskua ulko-oveen jotta lumesta sulaneet vedet valuu ulos. Perällä on lattialla lankku jotta ei aja liian pitkälle ja sitä ennen 10mm vaneri jotta auto pysyy paikoillaan.

Kaikki edelliset autot, samoin vaimokin on ottanut ulos niin että on hieman työntänyt eteen ja taakse ja sitten antanut valua pihaan.
Näin ei tarvi mennä autoon ja ajaa ulos, pieni nyki ja sitten tallin ovet kiinni ja ajoon.  
Vaihe vapaalla on myös aivan hyvä vaikkapa tulipalon tms . takia.
Octavia Combi 2015, 1.4 TSI DSG Autom., Miksi vahata tai pintakäsitellä autoa. En ymmärä. Olen pitänyt useita 0-11 v jopa 18 vuoden ikään. Itse myynyt ja iloiset ostajat ei ole valittanut vaikka en ole vahannut autoa koskaan. Edellisillä  autoilla ajettu 160-210 000 km.

Nupe

Lainaus käyttäjältä: Adokcs - 20.01.20 - klo:20:17vaimokin on ottanut ulos niin että on hieman työntänyt eteen ja taakse ja sitten antanut valua
Tuo kuulostaa hyvältä systeemiltä ja pitääpä itsekin ehdottaa vaimolle moista   ;)

No, ei vaineskaan. Ihan asiallinen kyssäri ja samaa mietin itsekin. Minulla ei tullut tehtyä kaatoa kylmän tallin lattiaan = vedän leeeveällä varsilastalla epoksipinnalta vedet ja loskat lattialta pois, jos niitä sinne tulee.

Ja tuossa on muuten eräs tomaatin / DSG:n paha puute, jos avainta ei edes saa virtalukosta pois siten, että vaihde on N:llä. Talli on kuitenkin aika pitkä ja sileällä pinnalla on helppo tarvittaessa liikutella autoa eestaas kevyesti työntämällä. Myös paloturvamielessä olisi mukava, että voisi vaan heittää talliin ovet auki ja vetäistä/pukata auton ulos ilman avaimien kanssa sähläämistä.
Seat Leon ST 1.0 Style manuaali 2020

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy