Octavia III huolto

Aloittaja nic, 03.05.14 - klo:12:35

« edellinen - seuraava »

tet

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 20.04.18 - klo:08:26
Onko FL RS sama huoltovälilaskenta kuin pre FL? Itsellä suht lyhyttä ajoa ja menee reilun vuoden öljynvaihtoon/huoltoon. Ymmärtänyt että laskee huoltovälin starttien ja ajetun määrän kokonaissummana. Mitä harvempi startti ja pidempi matka, sitä pidempi huoltoväli js vice versa.

Kyllä se huoltovälin laskenta on hivenen monimutkaisempi. Bensakoneissa laskentaan käytettävät tiedot ovat ajomatka, poltettu polttoainemäärä ja öljyn lämpötila. Dieselissä taas ajomatka, öljyn lämpötila, moottorin kierrosnopeus sekä moottorin kuormitustaso. Näin ainakin alunperin, onhan tuo voinut vuosien varrella kehittyä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Adokcs

#691
Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 17.04.18 - klo:17:52
Itsellä kovan kilpailutuksen päätteeksi Suomen Vahinkovakuutus = Popvakuutus. Oli ylivoimasesti halvin itsellä PK seudulla. Auto siis Occu RS TSI. Muut jäivät joko palvelussa/vakuutuksen laajuudessa tai hinnassa.

Näytti olevan, eikä pelkkä mainos. Omalle Skoda Octavia 1.4 farkulle, vm. 2015 maksoi paras kasko liikennevakuutuksella alle 450 euroo, 200 e omavastuulla. On ehkä hieman halvempi kuin nykyinen, mutta en vaihda kun olen ollut samassa yhtiössä yli 45 vuotta.
Octavia Combi 2015, 1.4 TSI DSG Autom., Miksi vahata tai pintakäsitellä autoa. En ymmärä. Olen pitänyt useita 0-11 v jopa 18 vuoden ikään. Itse myynyt ja iloiset ostajat ei ole valittanut vaikka en ole vahannut autoa koskaan. Edellisillä  autoilla ajettu 160-210 000 km.

Adokcs

Lainaus käyttäjältä: voipa - 18.03.18 - klo:23:11
Kyselinpä tuossa tarjouksia 2014-vuosimallin bensa-RS:n LL-öljynvaihdosta. Tarjoukset vaihtelivat 120-170, haarukassa. Sijaisauton olisi halvimmillaan saanut kympillä huollon ajaksi/päiväksi.

Autokeskus teki myös erittäin mielenkiintoisen tarjouksen: öljynvaihto 255, ja sijaisauto 67,. Huhhahhei!

Onko sopivaa "sekoittaa soppaa". Huoltoja voi olla hyvin erilaatuisia. Toimivaan autoon voi tehdä vaikka minkä tasoisen huollon/öljynvaihdon, kuka tutkii ja miten lopputuloksen.

Kaikki autot ei tarvitse koskaan mitään huoltoa. Meilläkin oli vm. 2004 eräs auto jolla ajettiin 0-180 000 km, 11 vuoden aikana, eikä todella ollut yhtään kertaa missään huollossa. Ei yhtään leimaa edes takuuaikana. Itse vaihdoin öljyt imemällä, suodattimet, polttimot, yms. ja kaksi kertaa tulpat. Myynti viikolla vaihdoin takajarrupalat, eteen jäi loppuun kuluneet alkuperäiset.

Muistan senkin vielä kun "itä-suomessa" tehtiin matkailijoille halvalla huoltoja, usen kyllä unohtui suodattimien vaihto ja öljykin taisi olla halvinta laatua,  yms. asiat.

Octavia Combi 2015, 1.4 TSI DSG Autom., Miksi vahata tai pintakäsitellä autoa. En ymmärä. Olen pitänyt useita 0-11 v jopa 18 vuoden ikään. Itse myynyt ja iloiset ostajat ei ole valittanut vaikka en ole vahannut autoa koskaan. Edellisillä  autoilla ajettu 160-210 000 km.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Adokcs - 20.04.18 - klo:13:03
Näytti olevan, eikä pelkkä mainos. Omalle Skoda Octavia 1.4 farkulle, vm. 2015 maksoi paras kasko liikennevakuutuksella alle 450 euroo, 200 e omavastuulla. On ehkä hieman halvempi kuin nykyinen, mutta en vaihda kun olen ollut samassa yhtiössä yli 45 vuotta.
Mitä hyötyjä saat siitä, että olet ollut 45 vuotta saman yhtiön asiakas? Mikä yhtiö, vai onko se salaista tietoa?

skrikoo

#694
Lainaus käyttäjältä: voipa - 18.03.18 - klo:23:11


Autokeskus teki myös erittäin mielenkiintoisen tarjouksen: öljynvaihto 255, ja sijaisauto 67,. Huhhahhei!

Anteeksi vain, mutta oli tosi mielenkiintoinen tarjous jos öljynvaihto maksaa 255,. Voe pojjaat.

Autokeskuksessa minunkin huoltoni hinta 289,, Vehossa 189,. Itse maksan maahantuojan valtuuttamalle huollolle vielä huomattavasti vähemmän.
Aika kallis paikka tuo Autokeskus.

splitxyz

#695
Tarkoitus ei ollut mainostaa vakuutusyhtiötä, sorry, lipsahti nimi vahingossa! En sanonut tosin hintaa  ;D Pointti kuitenkin että kannattaa kilpailuttaa eri vakuutusyhtiöt ja jos samat ehdot välillä vaihtaa mahdollisesti parempaan, ellei kaikki ole sidoksissa esim. muihin vakuutuksiin. Tekee siitä monimutkaisempaa.

Tosiaan tuo Auto****** tarjous ei kovin hyvä :)!! Onko siis pelkkä öljynvaihtohuolto tuon hintainen vai oliko siinä muuta? Itsellä ollut siinä 150 neuron paikkeilla, joskus vähän alle tai yli, riippuen onko jotain muutakin tehty.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Hidalgo

Veholla 30tkm huolto + pyyhkijänsulat + pesunesteet alle 300, oli mielestäni edullinen ja laadukas huolto.

Enhancer

Edullista tuo ei ole nähnytkään, mutta tärkeintä että koit saavasi rahalle vastinetta.
Huolto maksaa 5/6 Tampereen merkkihuolloissa noin 90,, Veho mukaanlukien. Siihen 39, orkkissulat ja 20, omat öljyt (sama öljy mitä Veho käyttää eli Shell 0W-30). Tarkastushuolto optiona noin 60, jos osuu kohdalleen.

Muttajoo, kohta joku taas kertoo kuinka kokonaisuus ja laatu jne jne. joten mitä näistä jauhamaan.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 21.04.18 - klo:02:05
Edullista tuo ei ole nähnytkään, mutta tärkeintä että koit saavasi rahalle vastinetta.
Huolto maksaa 5/6 Tampereen merkkihuolloissa noin 90,, Veho mukaanlukien. Siihen 39, orkkissulat ja 20, omat öljyt (sama öljy mitä Veho käyttää eli Shell 0W-30). Tarkastushuolto optiona noin 60, jos osuu kohdalleen.

Muttajoo, kohta joku taas kertoo kuinka kokonaisuus ja laatu jne jne. joten mitä näistä jauhamaan.
Vertaan Skodan huoltoa aikaisempiin autoihin joita minulla on ollut, ja tämä oli mielestäni edullinen. Itse en tästä mitään maksanut, koska auto ei ole oma, vaan firman.

Jos omia tavaroita haluat viedä huoltoon, niin mikset vie pyyhkijänsulkiakin? Niitä saa viidellä eurolla, ja huollon kun teet itse niin sehän ei mitään maksa?
Omat varaosat ja öljyt eivät kuulu huoltopalveluun. Niiden vertailua voi käydä jossain tee-se-itse palstalla.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 21.04.18 - klo:09:24
Jos omia tavaroita haluat viedä huoltoon, niin mikset vie pyyhkijänsulkiakin? Niitä saa viidellä eurolla, ja huollon kun teet itse niin sehän ei mitään maksa?
Omat varaosat ja öljyt eivät kuulu huoltopalveluun. Niiden vertailua voi käydä jossain tee-se-itse palstalla.
Ei tarvitse viedä sulloa, ostan ja vaihdan ne ihan itse. Eivät ole valmistajan määrittelemä takuun säilymisen peruste.

Pystyt kuitenkin arvostelemaan, etkä itse maksa autosi huoltoa :D.

Huollon myymillä ylihinnoitelluilla öljyillä ja tarvikkeilla ei ole mitään tekemistä huoltopalvelun kanssa. Oikeilla työkaluilla ja kunnollisilla ohjeilla luotettavasti tehty työ on se mitä itse ostan merkkihuollosta. Se jo itsessään on hinnoiteltu kauppiaan kannalta kestävälle pohjalle.

En ymmärrä, miten se himmentää jotenkin tätä kokonaisuutta että ostat itse palvelussa käytetyn tavaran jostain halvemmalla?

Täällä ihmiset leuhottavat kuinka hienoa on maksaa öljynvaihdosta 300,. Olisi monellakin tavalla hiukan järkevämpää tehdä 30tkm matkalla 2x 150, öljynvaihto ennemmin...
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 21.04.18 - klo:09:24
Vertaan Skodan huoltoa aikaisempiin autoihin joita minulla on ollut, ja tämä oli mielestäni edullinen. Itse en tästä mitään maksanut, koska auto ei ole oma, vaan firman.

Jos omia tavaroita haluat viedä huoltoon, niin mikset vie pyyhkijänsulkiakin? Niitä saa viidellä eurolla, ja huollon kun teet itse niin sehän ei mitään maksa?
Omat varaosat ja öljyt eivät kuulu huoltopalveluun. Niiden vertailua voi käydä jossain tee-se-itse palstalla.
Samaa mieltä, mihin vedetään raja: pakoputket, jarrunesteet, jäähdytysnesteet, akut jne. Ei kaikki vie ravintolaankaan omia eväitä? Kerrostalossa hankala säilytellä vajaita purnukoita, viimeksikin täyttö 5,2 litraa. Kätevää ajaa pikahuoltoon ja vaihdattaa öljyt ja suodatin. Ja saa varmemmin aidot öljyt, ei tarvitse pelätä etelänaapurin autotallin nurkassa purkitettuja "luokituksen" täyttäviä öljyjä, kuten viimeksi tuotiin 36 000 litraa maahan? "Menetys" noin 40 euroa 1-1½ vuodessa. Auto maksaa esim 45 000 ,! Pitkän matikan lukeneet voi laskea paljon tekee prosenteissa?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

skrikoo

#701
Itse olen vienyt kakkosautoon aina öljyt ja alkuperäisen suodattimen. Omaan autoon vuoteen 2016. Tämä siksi että Mobilin öljyt olivat minulle aina ilmaiset.
Nyt kun on 5w-20 Castrollit ja toiseen uuteen autoon myös, niin ne saa halvemmalla merkkiliikkeestä kuin motonetistä ( ainoa paikka missä myydään ).
Eikä öljypurnokoiden säilytyksestä tallissa ole ollut mitään ongelmaa kun olen aina jättänyt loppuöljyn liikkeeseen. Niin voi tehdä kun ajaa aina autolla johon ei tarvitse koskaan lisätä öljyä.
Anteeksi OT.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 21.04.18 - klo:15:53
Samaa mieltä, mihin vedetään raja: pakoputket, jarrunesteet, jäähdytysnesteet, akut jne. Ei kaikki vie ravintolaankaan omia eväitä? Kerrostalossa hankala säilytellä vajaita purnukoita, viimeksikin täyttö 5,2 litraa. Kätevää ajaa pikahuoltoon ja vaihdattaa öljyt ja suodatin. Ja saa varmemmin aidot öljyt, ei tarvitse pelätä etelänaapurin autotallin nurkassa purkitettuja "luokituksen" täyttäviä öljyjä, kuten viimeksi tuotiin 36 000 litraa maahan? "Menetys" noin 40 euroa 1-1½ vuodessa. Auto maksaa esim 45 000 ,! Pitkän matikan lukeneet voi laskea paljon tekee prosenteissa?
Prosenttilaskua kun aloitellaan, niin noin 30-50% on eroa viivan alla viekö öljynvaihtohuoltoon öljyt mennessään vai ei? 2x vuodessa, kuten itselläni. Noin 200,/ vuosi omalla kohdallani. Annan tuon rahan silmää räpäyttämättä vaikka tarpeessa olevalle lapsiperheelle mieluummin kuin Keskolle.

En pidä yhtään huonompana ihmistä, joka ei halua kilkkeitä mukanaan viedä ja jolla on löysää maksaa siitä ettei tarvitse. Täysin oma valinta.

En vaan ymmärrä mikä sitten on niin kamalaa siinä, jos joku toinen haluaa toimia toisin ja liikkeiden omat käytännöt mahdollistavat tämän.

Varmaan samalla logiikalla uusi auto tilataan listahinnalla, kun tinkaaminen on noloa jne.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

-karppa-

Mä en ymmärrä miten olisit parempi ihminen maksamalla marmorilla valohoidosta tai samasta öljystä tuplahinnan. Se todennäköisyys, että saat väärennettyä öljyä on olematon. Tuosta tuli sellainen urbaanilegenda. Samallalailla merkkihuollossa jätetään töitä tekemättä, mutta kumminkin tästä laskustetaan. Tämän lisäksi hakutaan oma korjaama merkki paskaksi  ;D ;D ;D ja nämä ei ole mitään urbaaneja legendoja.

Minä ainakin maksan valohoidosta ne pakolliset leimat ja loput teetän monimerkkihuollossa omilla "kunnon" osilla huomattavasti halvemmalla. Loput rahat käytän mielummin johonkin muuhun hyödylliseen vaikka sisäfileeseen ja hyvään viskiin...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

a4b8

Rahallinen menetys oli 42 euroa/1-1½ v, ei satoja euroja! Öljy 0W-20 VW 508 00 Mobil 1. Ei olisi ollut edes omalla paikkakunnalla ko öljyä, laiskuuttani en viitsinyt ruveta tilailemaan tai pyörimään vieraassa kaupungissa öljyä etsien. Kyllä ihmiset maksavat muutenkin mukavuudesta. Kyllä on porukalla ihmeellisiä hintoja.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 21.04.18 - klo:21:41
Rahallinen menetys oli 42 euroa/1-1½ v, ei satoja euroja! Öljy 0W-20 VW 508 00 Mobil 1. Ei olisi ollut edes omalla paikkakunnalla ko öljyä, laiskuuttani en viitsinyt ruveta tilailemaan tai pyörimään vieraassa kaupungissa öljyä etsien. Kyllä ihmiset maksavat muutenkin mukavuudesta. Kyllä on porukalla ihmeellisiä hintoja.

Ajatko 15tkm vai 30tkm öljynvaihtovälillä?

Mun vertailu pätee vain 0-30w öljyyn jota sai 39.90,/5L Castrol (Mobil esp:tä saa 29.90,/4l) ja marmorilla perivät 4.2 litrasta 80 euroa. Tämä tosin ei sovellu uudempaan koneeseen, jossa viskositeetti on eri.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

voipa

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 20.04.18 - klo:19:31
Tosiaan tuo Auto****** tarjous ei kovin hyvä :)!! Onko siis pelkkä öljynvaihtohuolto tuon hintainen vai oliko siinä muuta? Itsellä ollut siinä 150 neuron paikkeilla, joskus vähän alle tai yli, riippuen onko jotain muutakin tehty.
Pyysin AutoJerryn kautta tarjoukset Tampereen alueelta longlife-öljynvaihdosta. Muut tarjoukset (=normihinnat) olivat tosiaan puolet tuosta Autokeskuksen ryöstöyrityksestä. Tosin eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan...
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

a4b8

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 21.04.18 - klo:22:09
Ajatko 15tkm vai 30tkm öljynvaihtovälillä?

Mun vertailu pätee vain 0-30w öljyyn jota sai 39.90,/5L Castrol (Mobil esp:tä saa 29.90,/4l) ja marmorilla perivät 4.2 litrasta 80 euroa. Tämä tosin ei sovellu uudempaan koneeseen, jossa viskositeetti on eri.

Vuodessa tulee alle 10 tkm. Soveltuva öljynvaihto.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: voipa - 21.04.18 - klo:22:35
Pyysin AutoJerryn kautta tarjoukset Tampereen alueelta longlife-öljynvaihdosta. Muut tarjoukset (=normihinnat) olivat tosiaan puolet tuosta Autokeskuksen ryöstöyrityksestä. Tosin eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan...
Tampereeltahan saa merkkihuollosta 166, koko huollon Skoda RS 2014 autoon ilman raitisilmasuodatinta. Ei merkkihuollosta itse LL-öljyt ja suodattimen viemällä hinta on reilusti alle 100, pelkkä öljyhuolto siis.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 21.04.18 - klo:23:04
Vuodessa tulee alle 10 tkm. Soveltuva öljynvaihto.
0W-20 öljy tosiaan kääntää tilanteen vähän päälaelleen, se kun maksaa joka paikassa ”hunajaa”.

Ymmärtänet kontrastin oma näkökulman takana kuitenkin, kun merkkipajan taksa 5W-30 öljystä on 23,5,/l ja käytännössä parempaa 0W-30 saa litran purkeissa kotiovelle 5,/l.

Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

voipa

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 21.04.18 - klo:23:38
Tampereeltahan saa merkkihuollosta 166, koko huollon Skoda RS 2014 autoon ilman raitisilmasuodatinta. Ei merkkihuollosta itse LL-öljyt ja suodattimen viemällä hinta on reilusti alle 100, pelkkä öljyhuolto siis.
Mistä merkkihuollosta saa 166, hintaan? Ilmeisesti tämä on se halvempi määräaikaishuolto, kun joka toinen on vähän kalliimpi.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: voipa - 23.04.18 - klo:13:46
Mistä merkkihuollosta saa 166, hintaan? Ilmeisesti tämä on se halvempi määräaikaishuolto, kun joka toinen on vähän kalliimpi.
Ei varmaankaa missään. Sinullahan on RS. Sen halvempi huolto ilman raikkaria 188,.

triathlon

Uusi jäsen ilmoittautuu mukaan!Käytin skodan öljynvaihdossa ja inspectionissa salon autotalossa omilla öljyillä nin hinta oli 109 euroa ei paha.Auto on rs bensa dsg -14.

voipa

Itse teetin LL-öljynvaihdon Tampereen RS-huollossa hintaan 124,- firman öljyillä.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

a4b8

mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Pazimus83

Lainaus käyttäjältä: triathlon - 27.04.18 - klo:10:52
Uusi jäsen ilmoittautuu mukaan!Käytin skodan öljynvaihdossa ja inspectionissa salon autotalossa omilla öljyillä nin hinta oli 109 euroa ei paha.Auto on rs bensa dsg -14.

Paljon sulla oli kilsoja tähän huoltoon mentäessä ja mitä toi inspection sisälsi?
Skoda Octavia 1.8 TSI DSG Style -16

Ocunen

Tänään tehty allekirjoituksen autoon merkkiliikkeessä Auto-Sunilla
150tkm huolto
Jakohihnaremppa
Lisänä vielä apulaitehihna, kun se joka tapauksessa piti irrottaa.
Yht. 1120e  :o

Ja kotiinviemisinä tieto, että vasen etulaakeri on väljä. Paljonkas sen vaihto maksaa?
Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 -18
EX: Skoda Octavia Scout 2.0TDI DSG -16
EX: Skoda Octavia Combi 1.6TDI 4x4 -14
EX: Skoda Octavia Combi 1.9TDI 4x4 -06

splitxyz

Mitä seuraavaan 3 v huoltoon sisältyy ja noin hinnat? Auto oli äskettäin 2 v huollossa (öljynvaihto ja jotain pientä). Ajattelin kysäistä viisaammilta mitä seuraavaan 3v huoltoon tulee. Km tulee vähän. Nyt autolla ajettu n 20 tuhatta. 
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Hese57

Tuleekos näihin merkkiliikkeessä huollettuihin autoihin se Assistent turva?

Vaimon Opel oli huollettu merkki liikkeessä ja puolivuotta myöhemmin kun alkoi nämä lämpimät ilmat alkoi moottori nykimään ja lopulta kävi enää kolmella pytyllä. Soitettiin Assistent palveluun ja kohta jo hinausauto toi uuden auton ja vei Opelin korjuukseen Metroautoon. Ei maksanut mitään. Tulppien päällä oleva sytytyspuolahässäkkä oli rikki. Ovh. jotain 300, nurkilla.

Meinaan vaan että saako Skodaan tälläisen Assistentin?
NSU Prinz -64 -> Sunbeam 1250 -72 -> Sunbeam Alpine -71 -> Sunbeam 1600 -78 -> Talbot 1510 GLS -84 -> Volvo 740 GLE -84 -> Citroen XM -90 -> Peugeot 406 -99 -> Peugeot 206 Gti -04 -> Volvo V50 -05 -> Skoda Octavia -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 PHEV -21 > Opel Grandland Exutive 225 PHEV -23 > ???

Petunet

Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy