Octavia III huolto

Aloittaja nic, 03.05.14 - klo:12:35

« edellinen - seuraava »

voipa

Kyselinpä tuossa tarjouksia 2014-vuosimallin bensa-RS:n LL-öljynvaihdosta. Tarjoukset vaihtelivat 120-170â,¬ haarukassa. Sijaisauton olisi halvimmillaan saanut kympillä huollon ajaksi/päiväksi.

Autokeskus teki myös erittäin mielenkiintoisen tarjouksen: öljynvaihto 255â,¬ ja sijaisauto 67â,¬. Huhhahhei!
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Veijolap

Moi,

Käytin 2015 1,6 tdi Octavias määräaikaishuollossa autofitillä.

Huollon jälkeen näyttää seuraavaan huoltoon 365 pv tai 15000km, aiemmin näytti kahta eri huoltoa ja km määrä vaihteli välillä.

Nyt ajettu tonni huollon jälkeen ja näyttää huoltoon 14000. Onko huolto voinut jotenkin vaihtaa vaihtuvan huollon kiinteäksi huolloksi?

Kiitos vastauksista

FoamCleaner


Lainaus käyttäjältä: Petunet - 16.03.18 - klo:19:27Melko kallis oli huolto...
Lainaus käyttäjältä: FoamCleaner - 16.03.18 - klo:19:34
2vko päästä olevaan "päivityshuoltoon" voi summan kertoa vielä 10.  ::)

10 arvokkaampi päivityshuolto, tasolla 2 on suoritettu.  :P
Mites se DNA vanha mainos menikään?

Setavarjoo

Lainaus käyttäjältä: Veijolap - 07.04.18 - klo:16:04
Moi,

Käytin 2015 1,6 tdi Octavias määräaikaishuollossa autofitillä.

Huollon jälkeen näyttää seuraavaan huoltoon 365 pv tai 15000km, aiemmin näytti kahta eri huoltoa ja km määrä vaihteli välillä.

Nyt ajettu tonni huollon jälkeen ja näyttää huoltoon 14000. Onko huolto voinut jotenkin vaihtaa vaihtuvan huollon kiinteäksi huolloksi?

Kiitos vastauksista

koodattu kiinteällevälille.. sen siitä saa kun vie jonnekkin pilipali autofitille.  mitähän öljyä sinne on laitettu edes

Veijolap

Lainaus käyttäjältä: Setavarjoo - 07.04.18 - klo:18:10
koodattu kiinteällevälille.. sen siitä saa kun vie jonnekkin pilipali autofitille.  mitähän öljyä sinne on laitettu edes

Ok eli merkkihuolto on ainoa oikea paikka 175 000 ajetulle jossa ei takuuta enää ole?

Pitääpä kysellä huollosta asiaa. Ajoa tulee sen verta paljon, että 15000 täyttyy nopeasti vaikka se onkin mielestäni hyvä väli vaihtaa öljyt.

Entinen skoda long lifellä oli vainaa alle 220tkm

Jaka

Tyttären Octavia Scout 184 hv dsg kävi 60000 km huollossa.Tehtiin öljynvaihto,tarkistushuolto,dsg:n öljynvaihto.Lisätyönä:jarruhuolto taakse,polttoaine-ja ilmansuodattimen vaihto,tuulilasin pyyhkimen sulkien vaihto.Kustannukset 697,89â,¬+ omat öljyt 45â,¬.Huolto tehtiin Auto-Suni Kouvola.Huoltonäytössä huollon jälkeen :öljynvaihtohuoltoon 30000 km tai 730 päivää,huoltoon 30000 km tai 365 päivää.
SKODA OCTAVIA 2.0 TDI laurin&klement 4*4 combi
Ex.SKODA OCTAVIA 2.0 TDI RS combi
Ex.SKODA OCTAVIA 1.6 TDI combi
Ex.RENAULT MEGANE
Ex.RENAULT LAGUNA
Ex.5*OPEL ASTRA
Ex.3*TOYOTA COROLLA
Ex.MAZDA 626
Ex.2*FORD ESCORT

Setavarjoo

Lainaus käyttäjältä: Veijolap - 07.04.18 - klo:19:28
Ok eli merkkihuolto on ainoa oikea paikka 175 000 ajetulle jossa ei takuuta enää ole?

Pitääpä kysellä huollosta asiaa. Ajoa tulee sen verta paljon, että 15000 täyttyy nopeasti vaikka se onkin mielestäni hyvä väli vaihtaa öljyt.

Entinen skoda long lifellä oli vainaa alle 220tkm

Kai skodallekkin on  199e  ecohuolto se ny niin kallis ole ja liikkumisturva/ mahdolliset gw:t sen arvoisia

mabe

Kallista on huoltaminen uusilla autoilla. 320e meni Veholle muutama viikko sitten.
1.0TSI DSG 30tkm ja 1v.
Kessy patterin vaihto oli listalla, shellin 0W30 meni näköjään koneeseen kun ei ollut marmorilla muutakaan tarjolla. 0W20 olisi koneelle optimi jos foorumin lähteitä on uskominen, molemmat toki kelvollisia.

jaakko

Lainaus käyttäjältä: Jaka - 09.04.18 - klo:19:19
Tyttären Octavia Scout <clip> omat öljyt 45â,¬.Huolto tehtiin Auto-Suni Kouvola.
Kappas, muutos on tapahtunut. Lokakuussa 2015 samasta paikasta huoltoa tiedusteltaessa ilmoitettiin, että valmistajan ohjeistuksesta johtuen omia öljyjä ei voi käyttää.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

Jaka

Lainaus käyttäjältä: jaakko - 10.04.18 - klo:08:44
Kappas, muutos on tapahtunut. Lokakuussa 2015 samasta paikasta huoltoa tiedusteltaessa ilmoitettiin, että valmistajan ohjeistuksesta johtuen omia öljyjä ei voi käyttää.
Eihän ne aikaisemmin hyväksyneet omia öljyjä.Nyt hyväksyttiin vaikka takuun alainen auto.
SKODA OCTAVIA 2.0 TDI laurin&klement 4*4 combi
Ex.SKODA OCTAVIA 2.0 TDI RS combi
Ex.SKODA OCTAVIA 1.6 TDI combi
Ex.RENAULT MEGANE
Ex.RENAULT LAGUNA
Ex.5*OPEL ASTRA
Ex.3*TOYOTA COROLLA
Ex.MAZDA 626
Ex.2*FORD ESCORT

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Jaka - 10.04.18 - klo:10:41
Eihän ne aikaisemmin hyväksyneet omia öljyjä.Nyt hyväksyttiin vaikka takuun alainen auto.
Olen varmistanut asian maahantuonnista. Vastuu käytetystä öljystä on huoltoliikkeellä, eli toki heillä on silloin mahdollisuus kieltäytyä asiakkaan toimittamilla öljyillä tekemästä huoltoa. Maahantuonnin näkökulmasta, ja sitä kautta auton takuun säilymisen näkökulmasta tällä ei ole merkitystä, eli jos huolto käyttää asiakkaan tuomaa öljyä on homma täysin ok. Asiakas siis hommaa luokituksen täyttävän öljyn, huoltoliike hyväksyy tämän ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Tampereella 6kpl merkkihuoltoja, jokaiseen niistä voi omat öljyt viedä. Olin itse asiassa aika yllättynyt, osa firmoista käyttää 15tkm vaihtovälillä 5w-40 viskositeettiluokituksen omaa puolisynteettistä halpaöljyä. Tuolla on 100% varmasti vaikutusta jo polttoaineenkulutukseenkin, eikä muutenkaan kyllä ominaisuudet mielestäni riitä 1.4bar ahtopaineilla operoivan bensamoottorin voiteluun. Luokitus silti tuossakin täyttyy...
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Veijolap

Lainaus käyttäjältä: Veijolap - 07.04.18 - klo:16:04
Moi,

Käytin 2015 1,6 tdi Octavias määräaikaishuollossa autofitillä.

Huollon jälkeen näyttää seuraavaan huoltoon 365 pv tai 15000km, aiemmin näytti kahta eri huoltoa ja km määrä vaihteli välillä.

Nyt ajettu tonni huollon jälkeen ja näyttää huoltoon 14000. Onko huolto voinut jotenkin vaihtaa vaihtuvan huollon kiinteäksi huolloksi?

Kiitos vastauksista

Itse itselleni vastaten. Käytin auton uudelleen pajalla ja huoltoväli on nyt oikein.

Setavarjoon nollapostaukseen: mistä näitä ämplyilijöitä ja turhan jauhajia joka foorumille riittääkin.. jos sinulle on ainoa oikea paikka merkkihuolto niin käytä siellä. Omat kokemukset JKL Laakkosesta ovat niin negatiiviset, että sinne ei minun rahoja enää kanneta. Tilanne näyttää vaihtelevan hyvin paljon eri kaupunkien välillä.


tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 10.04.18 - klo:10:58
Olen varmistanut asian maahantuonnista. Vastuu käytetystä öljystä on huoltoliikkeellä, eli toki heillä on silloin mahdollisuus kieltäytyä asiakkaan toimittamilla öljyillä tekemästä huoltoa. Maahantuonnin näkökulmasta, ja sitä kautta auton takuun säilymisen näkökulmasta tällä ei ole merkitystä, eli jos huolto käyttää asiakkaan tuomaa öljyä on homma täysin ok. Asiakas siis hommaa luokituksen täyttävän öljyn, huoltoliike hyväksyy tämän ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Tampereella 6kpl merkkihuoltoja, jokaiseen niistä voi omat öljyt viedä. Olin itse asiassa aika yllättynyt, osa firmoista käyttää 15tkm vaihtovälillä 5w-40 viskositeettiluokituksen omaa puolisynteettistä halpaöljyä. Tuolla on 100% varmasti vaikutusta jo polttoaineenkulutukseenkin, eikä muutenkaan kyllä ominaisuudet mielestäni riitä 1.4bar ahtopaineilla operoivan bensamoottorin voiteluun. Luokitus silti tuossakin täyttyy...

Saksassa myydään vw economy moottoriöljyä mikä on 10w-40 viskositeetiltaan. Eli kyllä sinne koneeseen sopii monenlainen öljy.

https://shop.ahw-shop.de/vw-economy-motorenoel-sae-10w-40-original-motoroel-ottomotoren-5-liter?c=1057

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 10.04.18 - klo:12:04
Saksassa myydään vw economy moottoriöljyä mikä on 10w-40 viskositeetiltaan. Eli kyllä sinne koneeseen sopii monenlainen öljy.

https://shop.ahw-shop.de/vw-economy-motorenoel-sae-10w-40-original-motoroel-ottomotoren-5-liter?c=1057

Eikös nämä viskositeetit vaihtele hiukan myös sen mukaan minkä VW:n normin mukaista öljy on? Tossa linkkaamassasi öljyssä on "Öl Norm: 501 01 / 505 00". Samoilla specseillä ja viskositeetillä näyttää löytyvän ihan mätänetistäkin http://www.motonet.fi/fi/tuote/595004/Mobil-Super2000-10W-40-4L-osasynteettinen
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Setavarjoo

Lainaus käyttäjältä: Veijolap - 10.04.18 - klo:11:36
Itse itselleni vastaten. Käytin auton uudelleen pajalla ja huoltoväli on nyt oikein.

Setavarjoon nollapostaukseen: mistä näitä ämplyilijöitä ja turhan jauhajia joka foorumille riittääkin.. jos sinulle on ainoa oikea paikka merkkihuolto niin käytä siellä. Omat kokemukset JKL Laakkosesta ovat niin negatiiviset, että sinne ei minun rahoja enää kanneta. Tilanne näyttää vaihtelevan hyvin paljon eri kaupunkien välillä.

Veijolap samaa voisin kysyä että mistä näitä nuukaperseitä tänne eksyy kyselemään tyhmiä.  Odotellaan seuraavaa itkupotkuraivaria kun sen sun huippu nollakorjaamos kusee seuraavankerran tai jopa maailmanparas huoltaja Pera navetantakaosassa "korjaamoaan" pitelevä.  Eikä se loppuelämän osamaksulla ostettu karvalakkiskoda enään menekkään eteenpäin pelkällä huollon resetoinnilla..   Hyvää tulevaa kesää ja "ajonautintoja" :)

Vinski

Onko joku joutunut uusimaan Octavian lämmitettävää tuulilasia ja mitä mitä tuli maksamaan? Laskeskelen tässä kaskovakutuksen laajentamisen tarkoituksenmukaisuutta lasivakuutuksella.

Enhancer

Kyllä se öljyproppu osataan avata ilmen merkkihuollon erikoistyökalujakin, melko kärkkäitä kommentteja tarjolla täällä. Eiköhän se ole jokaisen oma asia pohtia huollon hintaa suhteessa riskiin ja tehdä päätös sen mukaan?

Lasivakuutuksen mielekkyydestä, omalle 15v kestäneelle autoilu-uralle mahtuu 2kpl häränsilmiä joista toinen halkaisi lasin reunaan asti. Molemmat näistä tulleet 2 viikon sisään tuohon -13 mallin sijais-Octaviaan. Lasi on ilmeisesti sen verran ohuempaa / kevyempää että halkeamia tulee helpommin.

Sanoisin siis, että ei kannata jättää lasivakuutusta ottamatta. Edes normilasin kanssa, lämmitetystä puhumattakaan.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Vinski - 15.04.18 - klo:11:04
Onko joku joutunut uusimaan Octavian lämmitettävää tuulilasia ja mitä mitä tuli maksamaan? Laskeskelen tässä kaskovakutuksen laajentamisen tarkoituksenmukaisuutta lasivakuutuksella.
Lasivakuutus kannattaa ottaa, se kun ei paljoa maksa. Itselläni on melkeinpä joka auton tuulilasia joko korjattu tai vaihdettu. Nytkin on pari häränsilmää odottelemassa...

Vinski

Edellisessä aika pitkään ajetussa Golfissa meni pari tuulilasia. Jäin silti plussalle ilman lasivakuutusta. Nyt on vielä vakuutuksetkin jonkin verran muuttuneet. Lasivakuutus kuuluu yhtenä osana yhtiöni Kaskon laajennuspakettia. Varsinkin kun kävin hiukan sievistyttämässä Kaskon hintaa, niin ero seuraavaan pykälään jää yllättävän suureksi. Perivät vielä parin sadan euron omavastuun tuulilasin vaihtamista. Pitäisiköhän laittaa toistaiseksi elinikäinen vakuutusyhtiö harkintaan ja koittaa tosissaan kilpailuttaa vakuutusta. Uudessa vakuutuksessa asiakkuudesta ja vahingottomuudesta koituvat alennuksetkin olivat kummasti tippuneet. Sievistyskin tehtiin perusmaksusta.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Vinski - 15.04.18 - klo:22:12
Edellisessä aika pitkään ajetussa Golfissa meni pari tuulilasia. Jäin silti plussalle ilman lasivakuutusta. Nyt on vielä vakuutuksetkin jonkin verran muuttuneet. Lasivakuutus kuuluu yhtenä osana yhtiöni Kaskon laajennuspakettia. Varsinkin kun kävin hiukan sievistyttämässä Kaskon hintaa, niin ero seuraavaan pykälään jää yllättävän suureksi. Perivät vielä parin sadan euron omavastuun tuulilasin vaihtamista. Pitäisiköhän laittaa toistaiseksi elinikäinen vakuutusyhtiö harkintaan ja koittaa tosissaan kilpailuttaa vakuutusta. Uudessa vakuutuksessa asiakkuudesta ja vahingottomuudesta koituvat alennuksetkin olivat kummasti tippuneet. Sievistyskin tehtiin perusmaksusta.
Juuri tuli eilen lasku sijais-Octavian kaskosta.

178â,¬/vuosi LähiTapiolan toiseksi paras kasko jossa lasivakuutus on mukana 200â,¬ omavastuulla. Liekö lasiliikkeen kikkailua, mutta lupasivat lasin vaihtaa 100â,¬ omavastuulla kun kävin korjausta yrittämässä ja lasi halkesi reunasta.

Hinnassa mukana joku -50% kampanja vuodeksi, täydet bonukset ja keskittämisale + maksu 1 erässä.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Vinski

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 16.04.18 - klo:19:09
Hinnassa mukana joku -50% kampanja vuodeksi, täydet bonukset ja keskittämisale + maksu 1 erässä.

En pistäisi pahaksi, että meitä vanhojakin asiakkaita kampanjoitaisiin uutena asiakkaana, aina kun vaihtaa auton.

Enhancer

Kyllä minä ainakin olin vanha asiakas, ja sain uuden asiakkaan edut ihan pyytämällä asiakaspalvelusta kun epähuomiossa annoin liikkeen hoitaa tuon sijaisauton rekisteröinnin.

Netistä itse tekemällä vakuutuksen olisi alennus tullut automaattisesti... ainahan voi vaikka rouvan laittaa haltijaksi ja rouvalle -50% jos ei muuten irtoa ;).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 16.04.18 - klo:21:55
Kyllä minä ainakin olin vanha asiakas, ja sain uuden asiakkaan edut ihan pyytämällä asiakaspalvelusta kun epähuomiossa annoin liikkeen hoitaa tuon sijaisauton rekisteröinnin.

Netistä itse tekemällä vakuutuksen olisi alennus tullut automaattisesti... ainahan voi vaikka rouvan laittaa haltijaksi ja rouvalle -50% jos ei muuten irtoa ;).

Ainakin turvasta sai kaskosta -50% vanhakin asiakas. Oli Fiestassa sopivan hintainen kasko 144â,¬/vuosi sisältäen lasi- ja rahoitusvakuutuksen.

Vinski

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 16.04.18 - klo:21:55
Kyllä minä ainakin olin vanha asiakas, ja sain uuden asiakkaan edut ihan pyytämällä asiakaspalvelusta kun epähuomiossa annoin liikkeen hoitaa tuon sijaisauton rekisteröinnin.

Näköjään tuollainen kampanja on LähiTapiolalla voimassa auton hankkijalle. Se ei ollut vielä silloin, kun minä vaihdoin autoa.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Vinski - 16.04.18 - klo:22:08
Näköjään tuollainen kampanja on LähiTapiolalla voimassa auton hankkijalle. Se ei ollut vielä silloin, kun minä vaihdoin autoa.
Soitahan sinne huomenna, voit yllättyä positiivisesti :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

peped

Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Vinski

Kyllä se niin vain taitaa olla, että täytyy laajentaa Kaskoa lasivakuutuksella. Skodan lämmitettävä lasi jo itsessään maksaa ja vaihtokin vie enemmän aikaa kuin vanhassa Golfissa.

Kiitos osallistumisesta ja anteeksi lievä off-topic huoltoketjuun.

Vinski

Ei siinä lopuksi montaa kymppiä jäänyt eroa, kun viitsi vähän tinkiä. Nyt on tuulilasikin vakuutuksen piirissä.

splitxyz

Itsellä kovan kilpailutuksen päätteeksi Suomen Vahinkovakuutus = Popvakuutus. Oli ylivoimasesti halvin itsellä PK seudulla. Auto siis Occu RS TSI. Muut jäivät joko palvelussa/vakuutuksen laajuudessa tai hinnassa.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

splitxyz

Onko FL RS sama huoltovälilaskenta kuin pre FL? Itsellä suht lyhyttä ajoa ja menee reilun vuoden öljynvaihtoon/huoltoon. Ymmärtänyt että laskee huoltovälin starttien ja ajetun määrän kokonaissummana. Mitä harvempi startti ja pidempi matka, sitä pidempi huoltoväli js vice versa.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy