Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Markku J

Pitää sinun toki kyljet laittaa. Muuten auto on vajavainen ! Eikä nuo nyt ihmeitä maksa, ja on kokolailla helppo asentaa.

Tuota valkoista Avantia katsellessa itsekin mietin, että jos joskus minulle tulee uusi A4, niin ilman korisarjaa sitä en kai enää voi hyväksyä. On se vaan niin hieno.

Docw

Hieno on kyllä tuo Markku J:n auto, oma on kuin miss suomi saunanraikkaan siinä kuin Markun auto on sama neito pepsodent hymyssä ja viimeisen päälle meikattuna kuvauksissa ;D
Noinkohan tuota saisi itsekin viimein tämän auton kanssa jotain ajatusten asteelta ihan realisoiduksikin. Toisaalta jos noin onnellisesti pääsisi käymään niin kopiohan siitä olisi tulossa ::)

Flat

LainaaPitää sinun toki kyljet laittaa. Muuten auto on vajavainen !

Joo, tähän päädyin unissanikin viime yönä, pitänee laittaa "projekti" aluille.

Markku J

Osuva vertaus, Docw. Onhan se saunanraikas versiokin hieno - aito asia !
Mutta tee vaan kaikin mokomin "kopio". Rakentelu taitaa siellä olla edullisempaakin.
Jos nyt laittaisin, niin maskiksi houkuttelisi ostaa glossy black -versio. Sellaisen näin Hertsikan viikonloppunäyttelyssä vastaavassa puna-musta -teemaisessa Avantissa. Se on vaan reilusti kalliimpi, kuin tämä V6 -mallin vakio-osa (minulla siis on V6:n musta maski kromikehyksellä).

Flat

LainaaSe on vaan reilusti kalliimpi, kuin tämä V6 -mallin vakio-osa (minulla siis on V6:n musta maski kromikehyksellä).

Eikös se ole toistepäin ? Glossy black irtoaa 120-150 EUR:lla ebaysta. Ja muistaakseni joku kysyi marmoritiskiltäkin, eikä se sielläkään kovin kallis ollut?

Flat

Lainaus käyttäjältä: Flat - 13.01.10 - klo:08:23
Eikös se ole toistepäin ? Glossy black irtoaa 120-150 EUR:lla ebaysta. Ja muistaakseni joku kysyi marmoritiskiltäkin, eikä se sielläkään kovin kallis ollut?


joskus olen kirjannut tuonne tunausohjeisiinkin marmorin hinnan 159 EUR

Pertsa

Niin siis eikös glossy black (kiiltävän musta) ole sama asia kuin tuo V6 maski, joka on se halvempi. Tarkoittaneeko Markku kuitenkin black optic maskia jossa maskin kehyskin on musta. Se on tosiaan kalliimpi.

LainaaSellaisen näin Hertsikan viikonloppunäyttelyssä vastaavassa puna-musta -teemaisessa Avantissa.
Mahtoikohan olla tämä:


jonka bongasin joskus viime syksynä Espoon Audicenterin pihalla. Tuosta oli juttua UVW:lläkin ja muistaakseni se oli niin että tuo oli vaan kokomustaksi maalattu vakiomaski tuossa autossa.

Tässä pari muuta kuvaa tuosta Avantista:
http://i3.photobucket.com/albums/y61/pmj/A4_Audicenter1.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y61/pmj/A4_Audicenter2.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y61/pmj/A4_Audicenter4.jpg

1.8 "APR" Q

No niin,ylihuomenna menen sitten hakemaan uuden Avanttini kotiin. Pienen yhteenvedon tästä nykyisestä yritän raapustaa jossain välissä. 60 tkm tuli mittariin ja suht koht vaivattomia kilometrejä.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

ram1

2.0 DSG

Tuleeko sulle ne Kumhon nastat alle vai muistanko väärin.Laita heti tuntemuksia kumeista jos siis sulle ne tulevat.Itsellä talvirengas-asia vielä päättämättä kun auton tarkkaa luovutus päivämäärää ei vielä tiedossa.
Bemari foorumissa joku antoi ihan hyvät arviot ja tuntuu olevan ainakin hintansa arvoinen rengas.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: 2.0 DSG - 13.01.10 - klo:13:45
No niin,ylihuomenna menen sitten hakemaan uuden Avanttini kotiin. Pienen yhteenvedon tästä nykyisestä yritän raapustaa jossain välissä. 60 tkm tuli mittariin ja suht koht vaivattomia kilometrejä.

Onneksi olkoon uuden auton johdosta , ota kamera mukaan luovutukseen , onhan niitä kuvia mukava katsella sitten myöhemmin  :)
Vaihdatitko muuten sen vanhan lämmittimesi tähän uuteen autoon ? meinaan kun kyselit vaihtohintaa aikaisemmin minulta .
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Flat

2.0 DSG, laitappa autosi myös tuonne autotalliin....

ja onnea uutukaisesta.....

Flat

todellinen löytö !

liian hyvä ollaksen totta !

PART NUMBERS
8K00716109AX  8K50716459AX     8K0071620A9AX    8K00710539AX   8K00716859AX


http://cgi.ebay.co.uk/AUDI-A4-BODY-KIT-NEW-SHAPE-INC-PAINTING-AND-FITTING_W0QQitemZ370315263348QQcmdZViewItemQQssPageNameZRSS:B:SRCH:GB:101

maalattuna, (asennettuna) !!

Pertsa

^Halpa on täytyy sanoa. "For the 4 cylider engines only" tarkottanee sitä että takadiffuusorissa on putkenpaikat vain toisessa reunassa. Se jossa on ulostulot molemmissa reunoissa lienee ymmärretään yleensä 6-sylinterisen mallin diffuusoriksi? Eli ei kävisi 2.0T:hen?
Olikos tuossa sedanin ja avantin korisarjassa mitään muuta eroa kuin että sedanin settiin kuuluuu lisäksi tuo takaspoileri.

Flat

LainaaEli ei kävisi 2.0T:hen?

juuri näin, siis 2.0T sedaniin

LainaaOlikos tuossa sedanin ja avantin korisarjassa mitään muuta eroa kuin että sedanin settiin kuuluuu lisäksi tuo takaspoileri.

ei ole muuta eroa...


Pertsa

Lainaajuuri näin, siis 2.0T sedaniin
Niin ainiin unohdin jo tuon että 2.0T sedanissahan on putket samalla puolella. Eli avanttiin tuo setti ei käy mutta sedaniin käy.

Markku J

Minä tarkoitin tosiaan tuota black optic -maskia, jossa on musta raami. Muistelin sen olevan aika kallis osa. Sama, kuin tuossa Pertsan linkittämässä kuvassa. Luonnossa se oli vielä upeampi puna-musta teemassa.

Markku J

Tuo korisarja Flat'in linkissä on "ihan ilmainen". Harmi vaan, että mahdollinen suomalainen ostaja ei voine hyödyntää hintaan kuuluvaa asennusta. Mutta maalauskin on iso etu. Suomessa maalaustyö maksaa useamman satasen. Asennettuna koko setti kotimaassa maksaa lähemmäs 3 tonnia.


Flat

Tuo korisarja on kyllä aikamoinen joululahja jollekkin. Jos asuisin briteissä, niin ei montaa nanosekuntia tarvitsisi miettiä että ostaisiko sen vai en.

Tuolla voisi joku tehdä ihan bisnestä, hankkisi osat tänne sellaisenaan ja myisi ne täällä tuplahintaa. Silti se olisi puolet marmorin pyynnöstä.....

1.8 "APR" Q

LainaaTeen tässä pienen yhteenvedon Audin taipaleestani,joka loppuu huomenna. Perjantaina alkaa sitten toisen B8:sin taival meidän taloudessa.
Eli auton sain aprillipäivänä vuonna 2008. Onneksi autosta ei tullut mitään aprillipilaa.
Auto näin ollen oli mulla pari kuukautta vajaat pari vuotta,minä aikana mittariin tuli kilometrejä muutaman sata kilometriä vajaat 60tkm.
Autossa oli kaksi vikaa,jotka vaativat liikumisturvan käyttöä käsijarrun ohjainlaite ja imusrjan läppä. Viat korjattiin takuuseen ja käsijarrun ohjainlaitetta odoteltiin aika kauan tehtaalta,joten auto makasi korjaamolla päivää vajaan viikon.
Imusarjan läpän vaihto vei auton korjaamolle neljäksi päiväksi (pe-ma). huono tuuri oli kun perjantaina meni epäkuntoon (ajelin kamalalla V70 Volvolla viikonlopun...järkyttävä laiva). Muuten homma olisi saatu vuorokaudessa kuntoon.
Kesärenkailla tuli ajeltua 28+12=40tkm (Contin Sport Contact 3+Kumho Ecsta KU31). Contin (CVC3) tuli sitten loput 20tkm.
Ajettavuus on hyvä niin kesä-kuin talvirenkaillakin,tosin Kumhoilla esiintyi pientä tärinää aluksi ja renkaat tasapainoitettiin uudestaan.
Suuntavakavuus maantiellä voisi olla hiukan parempi,tosin ohjaus on (servotronic) niin herkkä,että osasyy suunnan muutoksista menee sen piikkiin.
Mutkaisella tiellä auto on hyvinkin nautittava ajaa (autossa on sport-alusta) ja monesti tuli oikein vähän kierreltyä,että pääsi "luukuttamaan" pikkuteille.
Mutitronicin toiminta päivityksen jälkeen (kesällä 2008 ) oli moitteetonta ja auton kokonaiskulutus n.60% maantiellä ja loput Turun ympäristössä ja keskustassa 7.0 litraa.
Talvella pätkäajossa auto vie n. 9 litraa ja taas maantiellä kesällä pääsi parhaimmillaan pikkasen reiluun 5 litraan.
Kulutus kohtuullista,pikkaisen parempaa kyllä odotin.
Tämä loppuraportti on sama minkä kirjotin Ultimatevw:kin palstalle ja ajattelin sen kopioida tännekin. On kahdessa eri viestissä.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

1.8 "APR" Q

Lainaa.....Tuli pieni homma tohon väliin ja talletin viestin,ettei kone kirjaudu automaattisesti sillä välin pois.
No jatketaan.....eli kulutus etenkin kaupungissa hiukan korkea ja osaltaan johtuu multista. Ja talvellahan tuli aika paljon lämmiteltyä Eberillä autoa,mikä osaltaan vaikuttaa talvikulutukseen.
Öljyä jouduin ekan kerran lisäämään vasta viime viikolla ekan kerran,kun kone sitä pyysi. Siinä on otettu edistysaskeleita pumppareihin nähden.
Auton on hyvin hiljainen etenkin nyt kun löysin hiljaiset kesäkumit autoon (Kumho). Contin Sport Contact 3:set olivat kyllä todella äänekkäät renkaat.
Mitään "rapinoita" ei autosta ole kuulunut koko aikana.
Varustelusta sanoisin,että ASS on ihan ehdottomasti urheilupenkkien-ja ratin ohella paras varuste autossa. 3-alueilmastointi ei niinkään (satunnaisia neljän tai viiden hengen matkoja lukuunottamatta). Myös sumuvalot autossa oli oikeastaan vaan ulkonäön takia. Monitoimiratti on toisaalta ihan hyvä varuste,mutta toimi mielestäni B7:ssa paremmin. Toki jos tekee kanavista suosikki-listan,niin enemmin tai myöhemmin sen muistaa ulkoa ja kanavien vaihto on helppoa.
Urheilualusta on niin ulkönäöllisesti kuin ajettavuudeltaan "must",mutta ilman sitäkin pärjää ja jotkut jopa nimenomaan haluaa auton normaalialustalla.
Servotronic on hyvä,jos etenkin ajelee paljon kaupingissa ja parkkeeraa ahtaisiin väleihin. Itse otin vaihteluksi tulevan auton ilman servoa,sillä kaupunkiajot ovat nykyään tosi minimissä. Ja jos asiaa kaupunkiin tulee,niin voihan sitä mennä meidän uudella "kakkosautolla" Seat Leonilla,sitä pyörittelee mielellään pienissä parkkihalleissa niin kokonsa kuin tehostimensa puolesta.
Radiosta vielä sen verran,että se on kyllä aika surkea kuuluvuudeltaan. Turussakin tietyissä paikoissa kaksi kanavaa pätkii koko ajan päällekäin ja kuuluvuus vaihtelee suuresti ihan pienellä alueella.
Huollosta olen pari kertaa kysellyt päivitystä,mutta ei viimeksi ollut vielä kuin kokeiluastella jonkinmoinen päivitys. Sitä piti kokeilla ekaksi johonkin autoon ja jos toimii,niin ottavat yhteyttä....mitään ei ole kuulunut.
Moottorista en tainnut vielä mitään erikoista kertoa,mutta eipä siitä mitään erikoista ole kerrottanavaankaan. Tekee työnsä hyvin,CR-koneiden tapaan hiljaisesti,vääntö ja teho on riittänyt meikäläiselle hyvin.
Ja lopuksi yhteenveto:

Plussat: -Moottorin käyntiääni ja vääntö
-viimeistely
-äänieristys
-ajettavuus
-jälleenmyyntiarvo

Miinukset: -takatilat (kolmelle)
-radion kuuluvuus tietyissä paikoissa
-kaupunkikulutus


Autolla on vielä paljon huolettomia kilometrejä edessä ja joku saa siitä erinomaisen pirssin.
Tässä tämä toinen osa Audin loppuraportista.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Flat

#81

1.8 "APR" Q

Lainaa
millainen sinulle tuli tilalle ja miksi vaihdoit?
Lainaa
Samanlainen A4 B8,mutta Avanttina 1.8 TFSI:in koneella ja käsivaihteisena. Eli karvalakkiautoilijaksi tässä aletaan.....lisävarusteina ei ole kuin Sport-paketti ja ASS. Talokauppojen jälkeen oli tarkoitus vähän pihistää jossain ja se kohdistui tällä kertaa autoon. Ja Avantin tarve tuli ajankohtaiseksi,kun hankittiin koira.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Flat

Lainaaa Avantin tarve tuli ajankohtaiseksi,kun hankittiin koira.

Tulipa koira kalliiksi ! Mutta kyllä tuolla takana kelpaa karvapallon makoilla...

Pertsa

LainaaMattamusta S4 maski, eikö kromeja......
Jep, tuo lienee S4:n black optic maski. Tuossa pitää hiukan modailla jotain tuon S4-logon tilalle jos A4:een laittaa.   
A4:lle lienee olemassa vastaavanlainen osa marmoritiskillä mutta tietenkin ilman S4-logoa?

1.8 "APR" Q

Lainaa
Tulipa koira kalliiksi ! Mutta kyllä tuolla takana kelpaa karvapallon makoilla
Lainaa
...No voisihan sen noinkin ilmaista  :)Kaiken kaikkiiaan tuo Avant tulee tarpeeseen,sillä omakotitalon tuoreena omistajana tulee farmarille koiran lisäksi paljon muutakin käyttöä.
Autoon tulee sisäänajon jälkeen vielä MTM:än ohjelma ja ikkunoiden tummennnukset.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

skula

Lainaus käyttäjältä: 2.0 DSG - 14.01.10 - klo:13:58
...No voisihan sen noinkin ilmaista  :)Kaiken kaikkiiaan tuo Avant tulee tarpeeseen,sillä omakotitalon tuoreena omistajana tulee farmarille koiran lisäksi paljon muutakin käyttöä.
Autoon tulee sisäänajon jälkeen vielä MTM:än ohjelma ja ikkunoiden tummennnukset.

Määrittele sisäänajo? Tai mikä on se aika jonka maltat odottaa muuten vaan  ;D

1.8 "APR" Q

Ajelen nuo nastarenkaat sisään,ehkä tuommoiset 1000 kilometriä. Niin kyseessähän on tämä 88 kw:in "mopoversio" 1.8 TFSI:stä. MTM lastulla luvataan ainaskin 151 kw (205 hv) tehoa ja vääntöä 305 nm. Olen asiasta jo sopinut LMS:än kanssa ja vuosimallin 2010 virittäminenkin onnistuu. Vähän aika sitten oli vaan keskustelua,että 2010 vuosimalin Audeihin on tullut "antituning" ominaisuus.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Vmatti

Lainaus käyttäjältä: 2.0 DSG - 14.01.10 - klo:17:02
Ajelen nuo nastarenkaat sisään,ehkä tuommoiset 1000 kilometriä. Niin kyseessähän on tämä 88 kw:in "mopoversio" 1.8 TFSI:stä. MTM lastulla luvataan ainaskin 151 kw (205 hv) tehoa ja vääntöä 305 nm. Olen asiasta jo sopinut LMS:än kanssa ja vuosimallin 2010 virittäminenkin onnistuu. Vähän aika sitten oli vaan keskustelua,että 2010 vuosimalin Audeihin on tullut "antituning" ominaisuus.
Ja sitten uutta kytkintä ym. kuluvaa osaa perässä - siitä se sitten lähti ;)
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Marapetsu

Ensimmäiset 300km auton mittarissa ja tämmöstä kyselen onko ollut muilla kun auto roikan nokasta laitetaan käyntiin,niin kylmänä ennenkuin auto on lämmin kuuluu selvä lirinä ja lorina sisällä konsolin seuduilta.Lämmityslaitteiston nestekierto voiko siellä olla "ilmoja",jotka asettuu itsestään.Nesteet on merkin ylärajassa.
Marapetsu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy