Webasto

Aloittaja Pastori2, 12.08.11 - klo:07:40

« edellinen - seuraava »

mla

Tuolle ei ole suoraan liitintä, mutta tuo paketin mukana tuleva liitin käy sen Passatin jälkiasennus-johtosarjan liittimen tilalle (pinnit ovat samat ja yhteensopivat) ja tuon pitäisi toimia auton kanssa sen jälkeen. Voi vaatia ohjelmoinnin kaukosäätimille, jos autossa ei ole aiemmin ollut moisia. Eli Webastolle lisättiin yhteen kohtaan muistaakseni 2 1:n tai 0:n tilalle.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Vankka

En nyt ihan päässyt jyvälle :( . Eli tarkotitko niin, että tuon mukana tuleva johtosarja kytketään kelloon/tuohon lähettimeen, ja siitä sitten kytketään toiseen päätteeseen? Jääkö molemmat kuitenki toimintaa? Tuo ohjelmointi ilmeisesti vaatii jonku webaston oman piuhan?

Toivottavasti ymmärrät mitä tarkota :P
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

mla

Volsun oma ohjainlaite (joka siis tuossa linkittämässäsi paketissa on) käyttää eri liitintä kuin Webaston vaikka lähes sama laite muutoin onkin kyseessä. Tuo liitin tulee tuossa paketissa mukana (osana sitä johdon pätkää, se sininen liitin) ja se on vaihdettava siihen Passatin jälkiasennussarjan mukana tulevan 'normaalin' Webaston liittimen tilalle. Pinni-järjestys on sama, mutta liitin eri muotoinen.

Koodauksen voi tehdä VCDS:llä tai muulla VAS yhteensopivalla testerillä. Webaston testerilläkin tuo saattaa onnistua, mutten ole koittanut sitä itse, kun on VCDS.

Passatin jälkiasennussarjan (sama asennussarja on Touranista, Caddyssä, Passastissa jne) toiminnallisuus kellon kanssa säilyy vaikka tuon asentaisi rinnalle.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Vankka

#63
Lainaus käyttäjältä: mla - 26.09.11 - klo:20:03
Volsun oma ohjainlaite (joka siis tuossa linkittämässäsi paketissa on) käyttää eri liitintä kuin Webaston vaikka lähes sama laite muutoin onkin kyseessä. Tuo liitin tulee tuossa paketissa mukana (osana sitä johdon pätkää, se sininen liitin) ja se on vaihdettava siihen Passatin jälkiasennussarjan mukana tulevan 'normaalin' Webaston liittimen tilalle. Pinni-järjestys on sama, mutta liitin eri muotoinen.

Koodauksen voi tehdä VCDS:llä tai muulla VAS yhteensopivalla testerillä. Webaston testerilläkin tuo saattaa onnistua, mutten ole koittanut sitä itse, kun on VCDS.

Passatin jälkiasennussarjan (sama asennussarja on Touranista, Caddyssä, Passastissa jne) toiminnallisuus kellon kanssa säilyy vaikka tuon asentaisi rinnalle.

Eli jos nyt oikein ymmärsin niin; niin siellä on irrallinen liitin jonka tilalle laitetaan tuo sininen? Vai oonko taas aivan metässä? Jos oikein muistan siellä oli jokin liitin vapaana. Oliko musta pinnien määrää en kyllä muista. Noh se varmaan selkenee aikanaan kun alan tuota tutkimaan. Kiitos kun jaksoit selventää.

Toi koodaus sit onnistuu varmaanki kunhan saan VCDS käsiin.

Vähän kyllä kuumottelisi tilata tuo setti voisi helpottaa elämää kun en ikinä muista laittaa sitä kelloa ja helpostas tuota parempaakin puoliskoa.

EDIT: Löysin kuvan tuosta webaston y-kaapelista, nyt ymmärrän mitä mla tarkoitat :D Kuva kertoo :D
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Pastori2

On tuo Webasto sit merkillinen laite. Tänä aamuna kun päätin kokeilla taas, että lähtiskö käyntiin. No sehän lähti komeesti. Mystiset on viat.

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Pastori2 - 06.10.11 - klo:07:51
On tuo Webasto sit merkillinen laite. Tänä aamuna kun päätin kokeilla taas, että lähtiskö käyntiin. No sehän lähti komeesti. Mystiset on viat.

Jos ennustaa pitäisi niin omaan kokemukseen perustuen veikkaan, että tänä talvena pääset vaihtamaan palopesän webastoon. Samalla tavalla oireili oma ennen remonttia.

Pastori2

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 06.10.11 - klo:11:59
Jos ennustaa pitäisi niin omaan kokemukseen perustuen veikkaan, että tänä talvena pääset vaihtamaan palopesän webastoon. Samalla tavalla oireili oma ennen remonttia.

Tuota vähän epäilinkin. Mitähän moinen listy maksaa?

TKe_

Tarkalleen en enää kustannusta muista, mutta pari vuotta sitten se itse palopesä maksoi n. 200â,¬, mutta siihen päälle tuli muutaman tunnin verran töitä (olisko ollut jopa viisi, varmaksi en enää muista).

Pastori2

Kiitoksia. Se on mukavampi etukäteen vähän edes tietää mihin varautuu.

Pastori2

No ny se tekee sellasta, että lähtee päälle hienosti mut välillä on päällä vaan jonku 5min. välilä kyllä toimii ihan hienosti. Onko samanlaisia ongelmia ollu kellään?

Jalopeno

No niin  täytyypä sanoa että oli hyvä valinta....
http://www.danhag.de/index.php?z0=5&z1=2&sprache=en&PHPSESSID=lj6nh52ntfi11b6bqqveppmfb0
Eli tilasin tuolta w-bus mallisen  sekä webaston kellon väliin johtosarjan.
Eritäin näppärä asentaa wepaston kellolta johto irti ja johtosarja väliin sim kortti paikoilleen ja johdot kiinni.
SMS veistillä asetukset  koneeseen... aikaa kului 30 min ja hommma bueno.

Nyt saa vihdoin kännykällä  auton lämpeneen ja kaiken kukkuraksi järkevämmin kuin wepaston omalla kellolla, eli asetuksista laitoin että moottori & vesi lämmitetään 7 min ja tämän jälkeen vasta kabiinin puhallin lähtee päälle... säästyy akkua sekä vesi kerkiää lämmetä ennen kuin kabiini puhallin lähtee  päälle... näppärää !

Erinomainen hinta laatu suhde tuottella, suositteluni muillekin mukavuuden haluisille.
SKODA SuperbII 2,0 TDI CR DPF -09
ex VAG:t
VW Passat 3C Variant 1.9 TDI -08
Octavia II Combi 1.9 TDI -05

wtf

Mielenkiintoista! Vaikuttaa siltä että tuon kanssa ei tarvitsisi edes kallista päivitys sarjaa seisontalämmittimeksi vaan pelkkä kello riittää?

Paljonko tuolle kertyi hintaa?
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

mla

En usko että tuo poistaa sen muutossarjan päivitys tarvetta esim. TT-V Webastolta. TT-V kun ei toimi W-busin kautta ellei siihen ajeta sitä päivitystä sisään.
TT-C (T5 ja Touareg) toisaalta toimii ilman moista päivitystä.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

wtf

Tässä valmistajan sivulta suoraan google kääntäjällä.

W-Bus-muunnin

Kun W-bus-muunnin, kaikki lämmittimet Thermo Top V (CAN-väylä, bussi-W) voidaan ohjata +12 V signaalin. Voit siis esimerkiksi vanhemmat digitaaliset ajastimet tai kaukosäätimiä, jotka tarjoavat vain +12 V signaali, uudelleenkäyttöä.
Lämmitintä käytetään lämmittimen!

Kun W-bus-muunnin, voit käyttää olemassa lämmitin ilman kalliita päivittää kuten lämmitin. Jopa Thermo Top V lisälämmitin!
Katkaisuviive

Jäähdytysvesi on vain 5-10 minuuttia käynnistyksen jälkeen lämmitin on lämmennyt riittävästi ja säilyttää lämmön jälkeen sammuttamalla jonkin aikaa. Kun turn-off viive, voit vaihtaa tuulettimen tasoitti 5 minuuttia.
sytytys

Jos otat sytytys, käännä W-bus-muunnin automaattinen lämmitin.
IPCU VW Touran kanssa Climatronic

VW Touran kanssa Climatronic nopeutta tai tuulettimen nopeuden valvonta lämmittimen puhallin IPCU yhden Singnal. Hillitsemiseksi tuulettimesta, he tarvitsevat IPCU moduuli.W-bus-muunnin on saatavana lisävarusteena integroitu IPCU moduuli.

Lisätietoja www.danhag.de
toimitus:

- W-Bus Converter v2.0
- Universal liitäntäkaapeli (15cm)
- Asennusohjeet

Sinulla on kysyttävää tämän artikkelin?

Tuossa puhutaan että ei kallista päivitystä?
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

mla

#74
Kyllä siellä lukee tuo sama lontoon murteellakin. Epäilyttää vain että miten kiertäisivät sen päivitys tarpeen.

W-bus ohjaaminen on ihan helppo, mutta työläämpää on se TT-V kun se ei tue W-busia ilman sitä päivitystä.

Onhan se toki mahdollista, että ovat keksineet jonkun tavan kiertää tuon.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

wtf

No vaikuttaakin vähän liian hyvältä ollakseen totta.
Tuossa purkissa kiinnostaa kyllä tuo mahdollisuus hieman ajastaa puhaltimen päälle lähtöä.

Pitänee hakea se dongle, ipcu rele, imasta netistä päivitys ja tehdä johtosarja.  ;)
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

mla

Purkki näyttää muutoin kyllä hyvältä, mutta tilaus näyttääkin sitten vaikealta kun ei kerrota 'shopissa' mitä versiota on tilaamassa. Hintahaitari kun on yli 150e eri versioiden välillä ;)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

ConD

Olipas erikoinen löytö kyllä tuo Jalopenon värkki.

Siis jos oikein ymmärsin, niin esimerkiksi tuo w-bus-adapteri ohjaa joko W-Busin tai CAN-väylän kautta jotenkin tuota webaa. Optiona oli sitten IPCU ohjaus climalle. Näytti olevan kaupan myös GSM adapteri IPCU-ohjauksella ja muilla herkuilla Touraniin, mutta hinta kipusi jo yli 300e.
http://www.car-chief.com/GSM-Steuerung/GSM-IPCU-Bundle-fuer-VW-Touran.html

Olisi nyt erittäin mielenkiintoista lukea lisää kokemuksia laitteesta ja asennuksesta. Käsittääkseni Jalopenolla oli kello jo valmiina. Kellottoman TT-V:n ohjaus kiinnostaisi kovasti, jos onnistuu "pikkuvaivalla". 380e orkkis-satsista ja siihen asennus päälle ei kiinnosta.

mla: mikäli tuo näyttää mielestäsi toimivalta peliltä TT-V webaan, ilmoittele ihmeessä ajatuksiasi meille lisää. Tunnut näistä tietävän kuin monella foorumilla muut yhteensä :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Jalopeno

Lainaus käyttäjältä: wtf - 25.11.11 - klo:19:44
Mielenkiintoista! Vaikuttaa siltä että tuon kanssa ei tarvitsisi edes kallista päivitys sarjaa seisontalämmittimeksi vaan pelkkä kello riittää?

Paljonko tuolle kertyi hintaa?

Elikä minulla on jälki asennettu webasto & kello  joten kellon ja webaston  väliin johon käy ainostaan w-bus malli:

eli tarvitaan ainostaan

Ohjaus boxi: GSM-Fernsteuerung W-Bus , Kabelbaum Nein  Alarmfunktion Nein  
Artnr.: 4   219,95 â,¬    1    19%   219,95 â,¬

Sekä johtosarja :Y-Kabel für Vorwahluhr (1533, 1530) Artnr.: 1   34,95 â,¬    1    19%   34,95 â,¬


Postikulut oli: 26,50 â,¬ eli koko hoito makso: 281,40â,¬

Asennus tosiaan onnistuu kohtuu helposti, mm webaston kellon johtoihin pääsi kätevästi kojelaudan päädyssä olevasta sulakeboxista, kansi vain auki ja  kello irti kojelaudasta niin johtosarjan saa helposti väliin, ohjain boxin  laitoin kaksipuolisella teipillä  sulakepoxin kylkeen kiinni.

Ja sms viestin saa tosiaan ilmaiseksi tilattua  valmistajan sivuilta...  eli erittäin yksinkertainen asentaa & käyttää
SKODA SuperbII 2,0 TDI CR DPF -09
ex VAG:t
VW Passat 3C Variant 1.9 TDI -08
Octavia II Combi 1.9 TDI -05

mla

ConD: Kyllä tuo kuvaus väittää että tuo pitäisi käydä Touranin TT-V Webastoon ja vielä Zuheizer eli ajonaikaiseen lämmittimeen.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

ConD

Voi pastilli... tuohan kuulostaa melkeen hyvältä jo.

Pitänee lähestyä valmistajaa ja kysellä vähän asennuksesta, eli riittääkö tuon CAN-ohjauksen kanssa että pääsee esim sulaketaululle/väyläohjaimeen käsiksi ohjaamosta vai pitääkö weba kaivaa puskurin sisältä ja miten ilmastointia ohjataan.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

mla

Ilmastointia ohjataan IPCU releellä joka tuossa piti olla mukana tai oliko se sillä +69,95â,¬:llä mukana.

Tuolla oli noiden 'asennusohjeita'.

VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Taky

Lainaus käyttäjältä: mla - 25.11.11 - klo:22:08
Tuolla oli noiden 'asennusohjeita'.

Sivulla 10 http://www.danhag.de/anleitung/users-guide.pdf ohjeessa kytkentää mallataan TT-V osalta pinniin 2 kuten Telestart T91:kin tulee ja sehän muistaakseni on väyläohjauksen pinni.

Väylästähän TT-V:ssä puhaltimen ohjaus tehdään niin miksi ei GSM boxilla voiis puhallinta sinällään ohjata TT-V mallissakin...
Telestartillakin voi ohjata Webaston päälläoloaikaa, sen asetus on riippumaton auton järjestelmään asetetusta ajasta.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

ConD

#83
Lainaus käyttäjältä: mla - 25.11.11 - klo:22:08
Ilmastointia ohjataan IPCU releellä joka tuossa piti olla mukana tai oliko se sillä +69,95â,¬:llä mukana.
Tohon ~70e lisähintaan saa tällaisen paketin:
LainaaThe harness contains all the important lines and connections for efficient installation, and a vehicle-specific installation instructions.
Eli ns. pakko-ostos jahka tuon laittaisi.

http://www.danhag.de/kabelbaeume/vw-touran.pdf

Tuossa olisi Touranin asennusohje, ei vaikuta pahalta. Ohjaus on, kuten mla epäili, pelkästään w-bussilla. Sinänsä jännä, mitenhän tuo toimii... IPCU ohjaus hoituu tuosta purkilta vierestä.

http://danhag.de/index.php?z0=3&z1=2&sprache=de

Tuossa on ko. firman tekstiä TT-V webasta. Eli w-bussilla tuota ohjataan joko w-bus konvertterilla tai GSM control proolla. Ilmeisesti vakio kellosarjan dongle unlokkaa weban softan ohjaamaan puhallinta takaisinpäin, ja tuossa setissä puhaltimen ohjaus hoituu tuolta purkilta.

editedit: Chromen tai googlen translate auttaa paljon Saksaan asioidessa. :D Sillä nuo sivutkin kääntyy ymmärrettäväksi englanniksi.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Jalopeno

Laitan tähän vielä muutaman linkin, koska sivut ovat hieman haasteelliset... osa sivuista on ainoastaan saksaksi, eikä englantilaisilta sivuilta löydy samoja tietoja....

Myynti firman kanssa kannattaa asioida saksaksi, eivät ainakaan minulle eglanniksi lähettämään viestiin vastanneet, ja saksan kieliseen tuli  vastaus seuraavaksi arkipäiväksi. Tomitus kestää vähintään viikon, ainakin minulla kummatkin boxit tuli reilussa viikossa.

Tilaukset saa ilman saksan taitoakin hoidettua, mutta vinkiksi jos on tarve kysellä lisää, toki valmistajan kanssa en ole ollut yhteydessä.

Eli  kytkentä vaihtoehdoista hyvä  sivu:



http://www.danhag.de/index.php?z0=3&z1=1&sprache=de

sms viestin saa tilattua täältä:

http://www.danhag.de/index.php?z0=7&z1=1&sprache=de&PHPSESSID=84le7rut2bp54ldogqj89s0tk3
SKODA SuperbII 2,0 TDI CR DPF -09
ex VAG:t
VW Passat 3C Variant 1.9 TDI -08
Octavia II Combi 1.9 TDI -05

wtf

Tuossa sivulla 7 sanotaan selvästi että voidaan ohjata esim. Touranin webastoa ilman päivitystä.

http://www.danhag.de/anleitung/users-guide.pdf

Käsittääkseni jos ei tarvi GSM ohjauista riittää malli v 7.0?

Kimppatilausta?  ;D
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

ConD

Eihän tossa pahat kulut ois kyllä jos itekki tilais tänne pohojooseen tollasen. Suomessa ei oikeen tollaisia ole järkeä alkaa enää edestakaisin lähettelemään. Esim tosta Touranin bundlesta ei saa paljousalennuksia, joten pitäisi kimpassa tilata nuita yleissettejä ja siltikin pitää olla samanlaisia justiinsa laitteiden. :)

Sitä vaan mietin että JOS hommaa pelkästään ton w-bus convertterin, eikä GSM moduulia, IPCU releen sekä johtosarjan autoon niin hinta kuitenkin kipuaa pariin sataan. Onko se sit kova jos sais kauko-ohjaimen puhelimella sitten vähän reippaalla kolmella sadalla? :)

Näkyi päivittyneen tuonne nettikauppaan nuo GSM ohjaimet siten että on joko "Basic" ja "W-Bus". Valmistajan sivuilta kun haeskeli tarpeeksi, niin tuo olisi uusi jako laitteiden välillä, kun mitään tuossa wtf:n mainitsemassa kohdassa näkyvää "PRO"-versiota ei mistään löytynyt myytävän enää. Tiedäppä tuosta sitten.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

wtf

Itsellä tilanne se että kello on ja tuo ipcu rele. Jos tuo todellakin toimii niin ehdottomasti tuon laittaisin ennen kuin sen oman kellosarjan.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

jarsiv

Luxline 2007 ja webasto kellolla. Mikä gsm versio tuolta saksanlistoilta oikein sopii? Onko se plug&play?

Miten saan ettei webasto olisi päällä pätkäajossa? Climassa ei ole econ-näppäintä.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Vankka

Onko kukaan aukonut/vaihtanut itse palopesää tuohon Passatin webbaseen? Pitääkö puskuri irroittaa vai pääseekö siihen käsiksi irrtoittamalla sisälokarin?
Omani möksähti ja ajattelin vaihtaa/putsata tuon palopesän. Liekkö tuosta putsailusta apua?

Mikä mahtaa olla palopesän varaosanumero?

Tässä vielä VCDS:n tulostamat tiedot:

Address 18: Aux. Heat        Labels: None
   Part No: 1K0 815 071 H
   Component: Standheizer     031 1312 
   Revision:        A    Serial number: 09010046     
   Coding: 0001012
   Shop #: WSC 44000 205 70689
   VCID: 2A50875EFC97
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy