Talvirenkaat talvi 2013/2014

Aloittaja topias, 22.07.13 - klo:20:59

« edellinen - seuraava »

Ocu

Nokian hakkapeliitta 8 nastarenkaat tuli hommattua ja kotona kattelin että ne oli XL eli korkeimmalla mahdollisella kantavuudella... Onko tuosta nyt jotain haittaa eli onko esim renkaan runko erilainen kuin "normaali" ... Vai onko ne kaikki noita XL 94
Koko on 205 55 16
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

dosetti

Näyttäisi olevan kaikki xl-rengasta, paitsi run flatit. Miksi näin on, eos.. Fiksummat vastatkoot.

Ton-1

En tiedä itsekään ja muutenkin olen ihmetellyt näitä liian korkeiden painoluokkaisten renkaitten kauppaamista/ ostamista.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

teukka76

Prkules kun ei tullu tilattua toissa yönä nettiä selatessa hakka r2 kitkoja hintaan 4x124â,¬...aamulla hinta olikin noin 4x240â,¬  ::)

Vai olisivatkohan vedonneet hinnoitteluvirheeseen...

Trooper_75

#244
Nokian R2 koossa 205/55 R16 tuli eilen alle LCI-mallin E91 Bemariin. Pitohan noissa on testien mukaan hyvä mutta itseä arvelutti TM:n lausunnot huonosta asfalttiajettavuudesta - turhaan. Erinomaisen oloiset renkaat näin "kesäoloissa", vakaasti nuo tuntuivat kulkevan vielä moottoritienopeuksissa. Vertailupohjana saman auton alla käväisi keväällä 1000km ajan GY:n testimenestyjänasta, joka oli häiritsevän pehmeä ajettava asfaltilla ja jonka pehmeä pintakumi sekoitti baijerilaisen herkän luistoneston.

Zaasa

#245
Tänään tilasin paikalliseen rengasliikkeeseen suorasovitteiset Dezent Re 16"vanteet,renkaiksi on tulossa16*205*55 Goodyerin Ice+kitkat.Paketin hinnaksi jäi 850â,¬,vanteiden osuus 350â,¬.Nokian R2 oli myös harkinnassa,100â,¬ kahden hyvän kitkarenkaan välillä on minusta liian paljon.

Hyvällä perustelulla ehtisin vaihtaa renkaat vielä esim. Nokian8, kilometrejä talvella tulee n.5000 enimmäkseen taajama pyörittelyä.

Markku J

Melko edullisesti sait tuon 16" -setin. Minä maksan tilaamistani 15" Hkpl 8 -renkaista 510 eur. Vanteet ostin 400 eurolla. Tosin ei-OEMiä olisi saanut 320 eurolla kierroksen 15" -koossa.

Jos ajat paljon kaupunkiajoa, niin siellä kai tuo Hkpl 8 olisi edukseen. Paljon jäisiä paikkoja, ja jarrutusta & liikkellelähtöjä. Eikä nastamelu näyttele niin suurta osaa nopeuksien ollessa alhaisia.

Zaasa

#247
^Viime talven ajelin Räsällä GY ice+ kitkoilla,hyvin pärjäsi kaupungissakin. Nokian8 uutena mallina kiinnostaisi,sarja 595â,¬ ei olisi hinnalla pilattu.

Mielessäni kävi myös etten kelvannut Nokian renkaille niin ei taida ylihintaiset Venäläiset Nokialaiset kelvata minullekkaan ;) Suomalaisen työn puolesta :)

jkvi

Emännän Ford Focukseen (-07) ruuvaillin Nokian 8:t alle koossa 205/55/16. Fordissa rengasmelu kuuluu varmasti, jos se jossakin on kuuluakseen. 20km testilenkillä nastamelu vaikutti paremminkin "sirinältä" entisen jyrinän rinnalla. Ei paha ollenkaan minun mielestä.
Johtuneeko siitä, että vaikka nastoja on runsaasti, on niiden kovametalliosa paremminkin "neula" entisiin verrattuna.
CRDi & Collection

sambolo

Onko kukaan katsonut yksityisiltä renkaita? Parikin uutta hakka 8 sarjaa 205/55 r16 koossa alle tai tasan 500e olen bongannut. Olisin nuo itse ostanut jos olisi mahtunut alle..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

V

Hankookit (ipike w419) ajattelin "järkevimmiksi" renkaiksi. Pari sataa säästää noihin hakkapeliitta 8:n verrattuna ja testeissä ihan hyvin pärjännyt.
VW Caddy maxi comfortline 2.0 4motion 2014

sambolo

Toivottavasti on hankook sitten parantanut, itellä oli viime talvena, enkä ikinä niin huonoilla renkailla ajanu.. Ite menin aina sivuluisussa todella loivissa mutkissa alinopeudella kun muut paino ohi ilman mitää ongelmaa.. Kokeilin kaverin kitkoja jotka olivat jo pari vuotta vanhat ja kesänki ajettu(kaverilla myös sama auto) niin tuntui omien renkaiden jälkeen kuin piikit ois alla ollut :D hankookeissa reilusti pintaa ja nastat tallella.. En sitten tiedä miten vanhat olivat kun en dottia löytänyt.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

V

On se ilmeisesti parantunut tuolla uudella versiolla


TM kommentti
Hyvä lumipito.Hyvä ajettava jäällä. Heikohko jarrutuspito märällä asfaltilla.


Tuulilasi kommentti
Käytös kuin kitkarenkaalla.Hyvä sivuttaispito jäällä.
VW Caddy maxi comfortline 2.0 4motion 2014

sambolo

Joo, noissa mun renkaissa kaikenlainen pito jäällä olematon, lumella ihan kelvolliset  :P
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

clientti

Tunnin päästä uudet kitkat alle. Sporttialustalla olevaan passattiin 205/60-16 kokoa, toivottavasti ei raavi missään olosuhteessa kaaria.

Renkaat ovat Goodyear ultra grip ice +.

Peukut pystyyn että oli hyvä valinta.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 16.09.13 - klo:21:59
Contin icecontactia saa 89 luokkaisena tuota kokoa ;)

Näyttää siltä että olisin saamassa nuo alleni, nykyiset ovat hyvässä kunnossa ja näyttävät menevän eteenpäin, kävin liikkeessä ( taas  ::)  ) vaa'an kanssa ja sain oheiselle 195/60/16 koossa painoksi n. 8,9 kg, sen kun kietaisee
7,6 kiloisen Saprco Assetto Gara:n 16 x 7 päälle niin n. 17 kilon setti on valmis  8) . Oli mulla myös mittakin mukana, tsekkailin noita 195-leveitä talvirenkaita, itse maahan ottavan kulutuspinnan levedet vaihtelivat 16 a 17 sentin välillä.

Mutta jos omat vanhat ei mene niin ajan niillä sitten itse .....  :P
Member of a A(udi) & A(prilia) club

SamKoo

Tulevaksi talveksi tuli Golffiin hommattua hakkapeliitta 8:t kokoluokasta 205/60/16 ja vanteiksi valmiiksi likaisen väriset (antrasiitti) niin ei lika hypi heti silmille kun tuolla suolakurateillä painelee. Alle vaihdellaan sitten kun sen aika on..
Volvo XC60 R-Design -12

firstvw

Alkaako Ton-1 oleen jo rengasliikkeen kahvipöydän ilonaihe??

Itse näin hkpl8 luonnossa ekan kerran. Rengasta silitellessä nastat melkein puree nahkaankin kiinni, eli teräviä ovat, mikä selittää kyllä hurjaa pitoa jäällä.

Olis kiva nähdä rengas vaikka 10tkm ajettuina. Onko pito vielä silloion ylivoimainen? Kuinkahan ne syö oikeasti asvalttia?

tapanixxx

Kun on näitä testejä ja koeajoja lukenut niin aika paljon on tullut negatiivista palautetta C-luokassa nastojen äänen kantaumisesta kabiiniin. Tässä koko- ja hintaluokassa kun tuo äänieristys ei ole vielä niin hyvää kun isommissa autoilla.

Itse meinaan siirtyä kitkarenkaiden käyttäjäksi kun seuraavat talvirenkaat hankin. Tähän asti on tullut aina ajeltua nastarenkailla.

Sniiki

Taidan lähteä tapsan linjoille nimittäin:
Olipahan paskat renkaat nuo Continental ContiIceContactit kuivalla asvaltilla CC:n alla. Koossa 215/50/17 nuo oli 235/40/18 Hankook Ventus EVO 12 kesärenkaiden jälkeen ajettavuudeltaan verrattavissa lähinnä ongenvavan päässä muljuvaan velttoon tekop*nikseen. Moottoritiellä muljui auto mihin sattuu, rouhi itsensä jokaseen uraan ja muistutti kokonaisuudessaan vanhaa jenkkiautoa jossa kori ei ole juuri mitenkään kiinnitetty pyöriin. Sivutiellä kun piti ohittamaan lähteä ja kolmosella survaisi lapun pohjaan, oli meno kuin rodeo-härän selässä ja tuntui kuin alla olisi ollut tehokkaampikin kone.

Ite antaisin näille asvaltilla ajettavuudesta 1/10 pistettä ja sekin yksi vain koska renkaat ei räjähtäny/syttyny tuleen/pitäny cheekin musaa muistuttavaa meteliä. Voi olla hyvät kummit pienemmän auton alla mutta ex-3C:ssä Misukan vanhat perusnastat 205/55/16 koossa olivat paljon paremmat ajaa. CC:n ajettavuus muuttui noilla loistavasta aivan hirveäksi. Kai se on 18" kitkoihin siirryttävä :(

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 16.10.13 - klo:09:02
Taidan lähteä tapsan linjoille nimittäin:
Olipahan paskat renkaat nuo Continental ContiIceContactit kuivalla asvaltilla CC:n alla.

Noita samoja hypistelin (kenties matalammassa painoluokassa), kyljet ovat niissä tosi ohuet, lienevät tosi herkät väärille paineille ?!  Ja pitoa kehittääkseen ovat pehmentäneet runkoa ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Sniiki

#261
Enpä huomannu seinämän rakennetta tutkia/vertailla. Luotin TM:n testiin. Siinähän taisi olla erikseen kehaistu hyvää käytöstä asvaltilla.
Paineita laitoin ihan reilusti (taisi olla kuormattuna edessä 3 ja takana 3.2, auton suositus 2.6/3.1) mutta silti tuntuu kuin olisivat puolityhjät. Varmasti ovat pienemmässä & keveämmässä autossa ok, mutta nyt ei kyllä omassa kulkineessa vakuuttaneet.

Haluaako joku ostaa 350km ajetut, uusilla 17" Lugano replicoilla?

VR6

#262
Lainaus käyttäjältä: Daworder - 13.08.13 - klo:21:55
Toiseen autoon pitäs saada renkaat.

osaisko kukaan sanoa kannattaako Firestone Winterforce nastoja hankkia?  Testejä ei löydy,  Ovatko edes paremmat kuin nankang sw7 jotka tm sai 6.9


Taitaa olla Bridgestonesta halvempi versio? vai olenko aivan kujalla? Ei ole kokemusta merkistä, mutta ehdottomasti ostasin ennemmin nuo kuin nangangin. Talvikumista kummiski kyse.. Bridgestonesta kokemuksia ja erittäin tyytyväinen olin. Mikäli Firestone toimii edes sinnepäin kuin briggeri, niin aivan varmasti parempi kuin nangang. Kesärenkaissa sitten eriasia. Yhdellä kaverilla Firestonen kitkat ja ei ole kyllä valittanut.

Itselle tulee Hankook I-pike RS (W419). Hankook voitti tekniikan maailmassa Bridgestonen, Michelinin ja tuli Goodyearin kans tasoihin. Riippuu tietty millainen tarve, mutta lumella ja jäällä näytti tuo Hankook pärjäävän hyvin. Melutaso taisi olla Hakka8 tasoa. Kysy tarjous Hankookista ja varmista että on uusi W419-malli

twin

Pitäisi talvirenkaat ostaa tuonne Touranin alle vakio VW Omanyt 18" vanteille.
Tällaiset osui silmään Kumho KW22 92 T 225/40R18 588â,¬/sarja
Ovat olleet 2009 TM testissä (7.9), mutta osaako kukaan sanoa millaiset nämä ovat? Pysyykö nastat kiinni ja millaiset ovat kulumaan?
iD.4 GTX
1T/BMM
1K/BLS
19E/PG

Huppe

Kuvassa Michelin X-Ice3. Sanokaapas viisaammat mitä tapahtuu kun tuo alle 1mm syvyinen kuvio (eli tuo hento raidoitus) kuluu pinnasta pois? Ainakin omalla kohdallani pito menetettiin täysin sangen lyhyessä ajassa (noin yhdessä talvessa), kun alla oli X-Ice2 renkaat.
Onko X-Ice3 parempi siinä suhteessa?

Octavia-puolella sanoinkin jo jotta alla on itselläni Hakka8 ihan tuon lyhyen kitkakokemuksen vuoksi.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Markku J

Samanlaista pientä lamellia on myös Nokian R2:ssa, ja varmaan muissakin kitkarenkaissa. Onkohan muissa merkeissä sitten syvempi lamellointi ? Ajankohtainen asia, kun pitäisi ennen vuodenvaihdetta tilata RS:ään kitkat. Pari settiä Misukan edellistä Xi2 -mallia on minulla ollut, mutta ajoa niillä tuli vain yhden talven verran.

kaide

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 16.10.13 - klo:15:28
Kuvassa Michelin X-Ice3. Sanokaapas viisaammat mitä tapahtuu kun tuo alle 1mm syvyinen kuvio (eli tuo hento raidoitus) kuluu pinnasta pois? Ainakin omalla kohdallani pito menetettiin täysin sangen lyhyessä ajassa (noin yhdessä talvessa), kun alla oli X-Ice2 renkaat.
Onko X-Ice3 parempi siinä suhteessa?

Octavia-puolella sanoinkin jo jotta alla on itselläni Hakka8 ihan tuon lyhyen kitkakokemuksen vuoksi.

Täsmälleen sama juttu kävi itselläni X-Ice2.n kanssa . Ensin kului aika ripeästi 2mm pois , pito katosi täysin ja sitten renkaalla saikin ajaa 20.000km eikä milliäkään lähtenyt enää kulutuspinnasta , mutta ei se kyllä kelvannut enää talvirenkaaksi ja vielä vähemmän kesärenkaaksi. Nyt on Fordin alla ihka uusi setti uudempaa misukan painosta ja enää ei kiinnosta muu kunhan pito riittää siihen saakka kun Ocu tulee
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.10.13 - klo:15:47
Samanlaista pientä lamellia on myös Nokian R2:ssa, ja varmaan muissakin kitkarenkaissa. Onkohan muissa merkeissä sitten syvempi lamellointi ? Ajankohtainen asia, kun pitäisi ennen vuodenvaihdetta tilata RS:ään kitkat. Pari settiä Misukan edellistä Xi2 -mallia on minulla ollut, mutta ajoa niillä tuli vain yhden talven verran.
Sama tilanne ja hommaa ei yhtään helpota tuo ylikoko vaatimus mikä mulla on, eli joko 225/45R18 tai 225/40R19. Misukalta olisi löytynyt tuo 18" versio, R2hta ei saa tuon kokoisina. Tuleeko mieleen muita testeissä pärjänneitä joita saisi jommassa kummassa koossa?

Seba

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 15.10.13 - klo:17:35
Näyttää siltä että olisin saamassa nuo alleni, nykyiset ovat hyvässä kunnossa ja näyttävät menevän eteenpäin, kävin liikkeessä ( taas  ::)  ) vaa'an kanssa ja sain oheiselle 195/60/16 koossa painoksi n. 8,9 kg, sen kun kietaisee
7,6 kiloisen Saprco Assetto Gara:n 16 x 7 päälle niin n. 17 kilon setti on valmis  8) . Oli mulla myös mittakin mukana, tsekkailin noita 195-leveitä talvirenkaita, itse maahan ottavan kulutuspinnan levedet vaihtelivat 16 a 17 sentin välillä.

Mutta jos omat vanhat ei mene niin ajan niillä sitten itse .....  :P

Kamalan painavat ;D Oma setti on Japan Racing JR1 16x7" vanne 7 kg ja 195/55R16 ContiIceContact 8,6 kg = 15,6 kg

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 16.10.13 - klo:15:28
Kuvassa Michelin X-Ice3. Sanokaapas viisaammat mitä tapahtuu kun tuo alle 1mm syvyinen kuvio (eli tuo hento raidoitus) kuluu pinnasta pois? Ainakin omalla kohdallani pito menetettiin täysin sangen lyhyessä ajassa (noin yhdessä talvessa), kun alla oli X-Ice2 renkaat.
Onko X-Ice3 parempi siinä suhteessa?

Octavia-puolella sanoinkin jo jotta alla on itselläni Hakka8 ihan tuon lyhyen kitkakokemuksen vuoksi.

Kuvan mukaan jatkuu kyllä syvemmälle lamellit..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy