Autorahoituksen eri muodot

Aloittaja Automaatti, 28.03.11 - klo:11:43

« edellinen - seuraava »

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 23.08.12 - klo:13:24Koko homman ideahan on siinä, että näin on saatu kortti ujutettua asiakkaan lompakkoon, missä se odottaa iskuetäisyydellä sopivaa hetkeä

Tuo on se idea Nordealle (tässä tapauksessa). Toinen puoli ideaa on se, että esimerkiksi erään huonekaluketjun (punainen logo) myyjien palkanmuodostuksesta merkittävä osa tulee siitä, paljonko saavat rahoitusta kaupaksi.
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

skriko

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 23.08.12 - klo:22:12
Jos hyvin kävisi, niin nyt salkkuun puolet oletetusta auton hinnasta ja vuoden päästä ostoksille ;-)

Olisipa ihminen nuori ja hulvaton. Nokia noussut viidessä viikossa 94%.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: skriko - 24.08.12 - klo:21:53
Olisipa ihminen nuori ja hulvaton. Nokia noussut viidessä viikossa 94%.

Ja laskenut 5-vuodessa -89% ja kaikki mittarit edelleen punaisella, tulevaisuus epävarmalla pohjalla,  joten ei ehkä paras kohde autonvaihtajalle  ;D Mutta pelilappunahan Nokia on nyt parhaimmillaan jos berberi kestää mahdolliset riskit.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 24.08.12 - klo:22:52
Ja laskenut 5-vuodessa -89% ja kaikki mittarit edelleen punaisella, tulevaisuus epävarmalla pohjalla,  joten ei ehkä paras kohde autonvaihtajalle  ;D Mutta pelilappunahan Nokia on nyt parhaimmillaan jos berberi kestää mahdolliset riskit.
[/b]
Sitähän juuri ajoin takaa, että jos olisi nuori ja hulvaton niin uskaltaisi vaikka myydä jotain omaisuutta ja ostaa nokiaa ja tehdä muutaman päivän päästä tili. Mutta kun on vanha ja kokenut, niin ei enää uskalla riskeerata jo tienattua omaisuutta.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: skriko - 25.08.12 - klo:14:44
[/b]
Mutta kun on vanha ja kokenut, niin ei enää uskalla riskeerata jo tienattua omaisuutta.
Sinähän käännät tappiotkin voitoiksi ;) :D

Zaasa

Tapiolan mainos tänään,Sijoitustalletus Pharma.

Takuukorko 0,1%,mahdollinen lisäkorko 6%.Määräaikainen sijoitustalletus jolle saat vuotuisen takuukoron ja lisäksi huomattavan lisäkoron,mikäli sen ehdot toteutuvat.

Lisäkorko maksetaan mikäli osakekorin kaikkien osakkeiden arvot ovat määrittelypaivänä 18.9.14 samalla tasolla tai korkeammalla kuin lähtöpäivänä 3.10.12

Osakekorin osakkeet:Sanofi,Takeda ja Johnson&Johnson

Varma nakki hankkia autonvaihto rahaa ;)
 

autofanaatikko

Ollin tyytyväinen Forso-rahoituksen palveluun. Korko oli 2.9% ja kaikki pelasi kuten pitikin. Tuonne pääsi myös helposti puhelimella läpi ja se jos mikä on nykyään aika harvinaista.

SKU

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 26.08.12 - klo:12:40
Tapiolan mainos tänään,Sijoitustalletus Pharma.

Takuukorko 0,1%,mahdollinen lisäkorko 6%.Määräaikainen sijoitustalletus jolle saat vuotuisen takuukoron ja lisäksi huomattavan lisäkoron,mikäli sen ehdot toteutuvat.

Lisäkorko maksetaan mikäli osakekorin kaikkien osakkeiden arvot ovat määrittelypaivänä 18.9.14 samalla tasolla tai korkeammalla kuin lähtöpäivänä 3.10.12

Osakekorin osakkeet:Sanofi,Takeda ja Johnson&Johnson

Varma nakki hankkia autonvaihto rahaa ;)
 

Lotostakin saa jo paremman tuoton ;)
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

katteja

Eli miten olette tai meinaatte rahoittaa tulevan auton hankinnan tai miten teitte nykyisen kohdalla.

Eli jos vanha auto oli arvoltaan 30Kâ,¬ ja esim uuden hinta 60Kâ,¬ niin väliraha pankista, lompakosta vai rahoitusyhtiöltä..? Tuo nyt on vain malli/esimerkki, tilannehan voi myös olla 0â,¬ lompakossa ja auto jota tarvitsisi 25Kâ,¬..

Ajatuksena ettei kukaan provosoidu, koska tarkoituksena ei todellakaan ole provosoida.

Rahasta keskustelu on arka asia suomalaisille niin jos koitettaan esim "rakkaiden" autojen kautta asioista keskustella aikuismaisesti..

Perheemme (2 henkilöä) auto hankittiin niin että polkupyörällä kauppaan ja autolla kotio ja rahoitus pankista (polkupyörä kyllä mukana..)
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Antsu

Ei löydy vuosipalkan vertaa rahaa takataskusta, joten on ollut tyytyminen rahoitusyhtiöön  8)

Sande

Viimeiksi oli sellainen tarjous rahoitusyhtiöltä, että oli edullisempi ottaa rahoitus kun maksaa käteisellä.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Markku J

Minä olen ostanut autoja useimmiten jonkinlaisella rahoituksella, kun ei ole päässyt pääomaa isommin kertymään. Pankkilainaa olen suosinut ja pari kertaa jonkin osamaksutarjouksenkin olen elämäni aikana ottanut. Yhden itselleni kalliin auton ostin ylpeästi käteisellä. Palattuani ulkomaankomennukselta oli rahaa jäänyt säästöön ja maksoin 85 th eur Mersun omalla käteisellä. Sen jälkeen on jokusen vaihdonkin kyennyt tekemään omilla pienillä säästöillä maksellen. Nyt taas näyttää ajat vaikeammilta - saapa nähdä, mitä lähitulevaisuus tuo.

Vaginisti

Lukion jälkeen on ollut jonkin sortin auto ja n. 5v opiskeluajat meni 100% velattomalla autolla, mikä näin jälkeenpäin tuntuu hassulta, kun tulotaso oli aivan olematon...Silloin autoa vaihtamalla jopa teki sen verran tiliäkin, että sillä osti makkaraa leivän päälle koko seuraavan vuoden...kyllä sitä vähällä pystyy kituuttamaan kun on pakko.

Mutta nykypäivänä kaava on: vaihdossa annettavan auton arvo + omaa rahaa + lainaa pankista, sopivalla sekoitussuhteella. Viimeaikoina mieleen on tullut kiero ajatus, että vaihtaisi halvempaan ja pääsisi lainasta kokonaan eroon. Jos pitäydyn uudessa tai uudehkossa autossa niin kyllä siinä lainanmaksu jatkuu hamaan tappiin asti, lainan prosentuaalinen määrä pienenee mutta täysin velattomaksi tässä ei ihan heti päästä...


savolaiskollega

#523
Köyhän pittää vekkuli vääntää.....     :(     tai osari.

teemur

Olen "osarikeijo". Ensimmäisestä "kalliista autosta" maksoin puolet eli vuonna 2007. Siitä lähtien en ole autojen vaihdoissa rahaa käyttänyt, kuukausierän pysyessä samana. Käytännössä autonvaihtotahti on ollut sellainen (0,8-1,5v), että autojen omistussuhde ei ole kasvanut, vaan olen käytännössä maksanut vain arvonalenemaa. Taloudellisesti tyhmää? Kyllä. Kun asiaan suhtautuu niin, että autoilu on kivaa, harrastus, ja voi ajaa jotakuinkin sellaisella autolla jolla haluaa, ei tunnu pahalle. Toivon, että tuleva Golf on tallissa niin kauan, että siitä tulee omani about kolmen vuoden jälkeen.
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

RTWteam

Ehdottaisin näiden aiheiden yhdistämistä. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=715.0
Sattuvat sen verran lähekkäin nämä aiheet. Tietysti jos se vain kattejalle käy.  :)

Löytyy vielä tälläinenkin topic http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4886.0

Aiheeseen vielä oma vastaus eli pankista lainaa koko auton hinnan verran.

katteja

Miksei niitä aiheita voisi yhdistellä, sen verran kyseiset aiheet toisiaan kumminkin jollakin tasolla sivuuttaa..
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Seppo

A1-autorahoituksen asiakkuuteen kuuluu lisäetuna puhelinmyyjien säännöllisesti tarjoama ärsytys milloin minkäkin kalliin vakuutus"tarjouksen" merkeissä. Vissiin Nordea Rahoitus auliisti jakelee asiakkaidensa yhteystietoja markkinointitarkoituksiin.

katteja

Kyllä se taitaa niin olla suuremmalla osalla tämän maan kansalaisilla, jos haluaa kohtuu luotettavalla, turvallisella, käyttövarmalla sekä ennenkaikkea hauskalla autolla ajella niin siitä on vain pakko maksaa kuukaudessa jonkinlainen summa johonkin rahoja lainaavaan yritykseen..

Mutta, mitään ei täältä saa mukaansa kun se päivä koittaa, eli nautitaan niistä velka autoista kuin olisivat velattomia.. hoitakoot perikunta sitten loput.
Voi ainakin mairea hymy huulilla päästää se kuuluisa viimeinen pieru kun muistelee omia ajoneuvoja, edellyttää tietenkin että on jonkinlainen intohimo autoihin tai muihin moottorilla kulkeviin laitteihin.. Saati että olisi joka päivä ollut harmaata anjovista..
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Karvis

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

k3kvuori

Kerran olen ottanut rahoitusta autoon kun oli kamala hinku ostaa ST Focus, rahoitusta kesti vuoden ja sen jälkeen olen velattomana ostanut autoni, tosin ei autot kummempia ole mutta ompahan omat
Audi A4 3.0 V6 Tdi Quattro -09
Peugeot 207 -07
Tunturi Pappa automat -78

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: k3kvuori - 28.01.13 - klo:20:53
Kerran olen ottanut rahoitusta autoon kun oli kamala hinku ostaa ST Focus, rahoitusta kesti vuoden ja sen jälkeen olen velattomana ostanut autoni, tosin ei autot kummempia ole mutta ompahan omat
On ne pankkilainallakin :)
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Count

Lainaus käyttäjältä: teemur - 28.01.13 - klo:19:39
Olen "osarikeijo". Ensimmäisestä "kalliista autosta" maksoin puolet eli vuonna 2007. Siitä lähtien en ole autojen vaihdoissa rahaa käyttänyt, kuukausierän pysyessä samana. Käytännössä autonvaihtotahti on ollut sellainen (0,8-1,5v), että autojen omistussuhde ei ole kasvanut, vaan olen käytännössä maksanut vain arvonalenemaa. Taloudellisesti tyhmää? Kyllä. Kun asiaan suhtautuu niin, että autoilu on kivaa, harrastus, ja voi ajaa jotakuinkin sellaisella autolla jolla haluaa, ei tunnu pahalle. Toivon, että tuleva Golf on tallissa niin kauan, että siitä tulee omani about kolmen vuoden jälkeen.

Samaa vikaa hakkaraisella. Olen itse laskenut, että autoon voin "sijoittaa" tietyn summan rahaa per kuukausi ja se siitä. Egoni ei kaipaa tietoa siitä, että pihalla olevan auton rekisteriotteen Omistaja-kentässä olisi oma nimi, minulle piisaa että voin autolla ajaa kuten tarpeeni vaatii. Tokihan tässä on välissä päässyt käymään niinkin, että (käytettynä) ostettu auto on ollut kokonaan omakin ja nykyiselläänkin rahoitus lyhenee hieman nopeammin kuin auton arvo laskee. Minulla ei ole kahden koiran lisäksi huollettavia ja kun tunnetusti käärinliinoissa ei ole taskuja, en katso omalla kohdallani tarpeelliseksi kerätä omaisuutta josta en itse ehdi nauttimaan.
Citroen C4 1.6 HDi BMP -08
Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 farmari -13
VW Passat 1.4TSI Ecofuel -09
VW Caddy 1.8i Automaatti -90

Rokkitapsa

Nostan vanhaa aihetta ylös.

Itse ajattelin toteuttaa rahoitushomman niin, että annan nykyisen velattoman autoni vaihdossa (jollen saa suoralla kaupalla myytyä), valitsen viimeiseksi eräksi isomman erän, ja suollan sijoitusrahastoon pääomaa aina kun perse siihen repeää. Tällä tahdilla saan sinne muutaman tonnin vuodessa, mikä tekee neljässä vuodessa 12000e + tuotot. Täältä rahastosta toki maksetaan yllättävät korjaus- ja huoltokulut.

Näin saan melkein järkevästi joko maksettua jatkuvasti arvonalenemaa tai maksettua auton kokonaan. Pidän järkevämpänä laittaa omaa rahaa sukanvarteen, kuin maksaa tasaerää, vaikka siinä korkoja joutuukin maksamaan kai enemmän.
A4 Avant 3.0 TDI (b8)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Rokkitapsa - 07.10.13 - klo:20:23
Nostan vanhaa aihetta ylös.

Itse ajattelin toteuttaa rahoitushomman niin, että annan nykyisen velattoman autoni vaihdossa (jollen saa suoralla kaupalla myytyä), valitsen viimeiseksi eräksi isomman erän, ja suollan sijoitusrahastoon pääomaa aina kun perse siihen repeää. Tällä tahdilla saan sinne muutaman tonnin vuodessa, mikä tekee neljässä vuodessa 12000e + tuotot. Täältä rahastosta toki maksetaan yllättävät korjaus- ja huoltokulut.

Näin saan melkein järkevästi joko maksettua jatkuvasti arvonalenemaa tai maksettua auton kokonaan. Pidän järkevämpänä laittaa omaa rahaa sukanvarteen, kuin maksaa tasaerää, vaikka siinä korkoja joutuukin maksamaan kai enemmän.

Järkevästi ajateltu. Miksi pidät sijotiusrahastoja parempana kuin pörssiosakkeita?

Rokkitapsa

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.10.13 - klo:15:35
Järkevästi ajateltu. Miksi pidät sijotiusrahastoja parempana kuin pörssiosakkeita?

Nykyisellä järjestelyllä menee 25% osakkeisiin ja loput rahastoihin, ja pidän helppona sitä, että pankki sijoittaa rahat puolestani. Ainahan tuota osakkeiden osuutta voi nostaa, jos siltä tuntuu.
A4 Avant 3.0 TDI (b8)

Husky

Onko kukaan katsellut santanderilla olevaa allinone rahoitusmuotoa, jonkinlainen liisari, mutta mitenkähän tuo olisi käytännössä? Autohan olisi muutaman vuoden alla ja taas uutta kehiin.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Husky - 08.10.13 - klo:19:47
Onko kukaan katsellut santanderilla olevaa allinone rahoitusmuotoa, jonkinlainen liisari, mutta mitenkähän tuo olisi käytännössä?

Mikäs siinä? Hintaa voi verrata normaaliin osamaksuun ja huoltosopimukseen. Allinonessa on sen lisäksi vielä ennalta sovittu takaisinostohinta eli auton voi sopimuskauden loputtua käydä dumppaamassa autoliikkeen pihalle ja homma on sillä selvä.

Pointti on kaiketi siinä, että onko auton oikea ja aito (netto) jäännösarvo suurempi kuin tuo Santanderin ennalta tarjoama. Jos on, niin sitten on huono kauppa ja jos ei, niin asiakas on tehnyt hyvät kaupat.

Itseäni tökkii all-in-onessa ajomäärän vaikutus. Tulee kilometrejä niin paljon, ettei kannata edes ajatella tuollaisia. Osuuskauppa tarjosi vielä kesällä vastaavia sopimuksia ilman km-rajaa ja se olisikin ollut toinen juttu se. Sittemmin Laakkonen osti osuuskaupan autoliikkeet ja loppui sekin tarjous siihen.

tommyt

Allinone vaikuttaa tosiaan aika arvokkaalta kun tarjouksissa on vain 45tkm kolmelle vuodelle. Lisäksi niitä huoltojakaan ei välttämättä tule kuin se yksi koko aikana eli öljynvaihdolle tulee aika mukavasti hintaa. Itsellä on ihan perinteinen Santander-velka kohtuullisella 1,9% korolla joten voi olla jotain toivoa että velka pienenee joskus enemmän kuinOpelin arvo  :)
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 13.10.13 - klo:15:04
Mikäs siinä? Hintaa voi verrata normaaliin osamaksuun ja huoltosopimukseen. Allinonessa on sen lisäksi vielä ennalta sovittu takaisinostohinta eli auton voi sopimuskauden loputtua käydä dumppaamassa autoliikkeen pihalle ja homma on sillä selvä.


Täytyy huomata, että all-in-onessa hinta määräytyy listahinnan mukaan. Eli et voi saada käteisalennusta vaan menetät sen viitisen prosenttia uuden auton hinnasta ja katat tuon summan lainalla, eli maksat siitä vielä korkoja. Tämän preemion avulla Santander voinee tarjota lunastushintatakuun sopimuksen loppuessa.

Eli voisiko sanoa, että all-in-one on jotain yksityisleasingin ja osamaksu+huoltosopparin välissä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy