A6 akku tyhjenee itsestään

Aloittaja Pasi P, 10.06.18 - klo:13:36

« edellinen - seuraava »

Pasi P

Olisiko kellään vinkkiä mikä voisi tyhjentää akkua itsestään. Auto A6 -2.0TDIqt vm.16. Talvi meni ihan ok. vaikka käytin eberiä joka päivä ei mitään ongelmaa akun kanssa. Nyt kun tuli kesä ja lämpimät kelit, niin akku olikin sitten yks aamu tyhjä! Nopea lataus ctekillä ja menoksi. Kävin marmorilla kinumassa uutta akkua takuuseen, mutta olivat vähän nihkeitä. Oli kuitenkin pakko ostaa uusi akku kun vaikutti, että se on sökö. Pari viikkoa meni hyvin, mutta sitten sekin rupesi tyhjenemään, tuli remucilta alijännitehälytys.
Marmorilla tutkivat ja sanoivat, että ei siinä mitään vikaa löydy.
Olisko asiantuntijan neuvoa...

gunman

Ja mitään sähkölaitteita (esim. radio) ei ole itse vaihdettu?
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

M_M

Ihan nyt itsestäänselvyyksiä tässä kyselen kun ei ole erikseen mainittu, kun akku vaihdettiin niin koodattiinhan se uusi akku myös autolle? Jos ei, niin varmasti tulee ongelmia.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Pasi P

Asennutin autoon vetokoukun alle taittuvaa mallia. Asennus tehtiin Audi huollossa?. Sen jälkeen viikon päästä ekan kerran akku tyhjä. Kävin jo valittamassa, mutta ei kuulemma mitään vikaa?? Vanhempi asentaja arveli et onko asennettu niin että peräkoukun can moduli menee "nukkumaan". Ei millään viittisi taas maksaa...

Pasi P

Akun vaihtaja ei päässyt kiinni koneellaan koodaamaan akkua. Vaihdan takaisin sen alkuperäisen akun, se on ihan kunnossa, testattu ja mitattu.

Täytynee käydä vielä koukun asentajan jutuissa tässä lähipäivinä

M_M

Aika järjetöntä sitten ylipäänsä vaihtaa akkua ellei sitä uutta saa koodattua. Ongelmia tulee ennemminkin lisää, kuin vähemmän, vaikka tarkoitus olisi kai vähentää niitä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Pasi P

No jos käynnistys on siitä kiinni. Uusi akku oli Ah ltaan sama. Toimii kuulemma yhtälailla. No nyt on sitten vara akku muuhun tarpeeseen. Orkkis akku pannaan takas kun ehditään.

Ongelman syykin selvisi pitkällisen tutkimuksen tuloksena. Huollossa diagnoosi, koukun can-boxsi oli jatkuvasti valmiustilassa, otti 2.7A virtaa. Tuolla kulutuksella akku tyhjenee jo vuorokaudessa riittävästi. Levossa meni mA tasolle. Ongelmana auton ja koukun boxin softan yhteensopivuus.... Odotellaan vastausta tehtaalta.

Pasi P

Tässä on vierähtänyt jo tovi asian kuntoon saattamisen jälkeen. Lyhyesti 16 mallin Suomi A6 Audi on varustettu jo tehtaalla vetokoukku sähkösarjalla peräkonttiin asti. Elikkä normisti koukkusarjan asennus ja johdot kiinni. Minun tapauksessani asennetulla koukkusarjalla oli maahantuojan mukaan kaksi vaihtoehtoa kytkeä sähköt. Nii'in arvatkaapa vain kummallako tavalla olivat sen laittaneet. Viimeisin korjauskäynti kesti n. 1h kun sähköasentaja (huollon) kytki pistokkeet oikeisiin liittimiin maahantuojan ohjeiden mukaan. Summa summaarum marmorin koukkusähköjen asentaja (varusteluosastolla) ei osannut laittaa niitä oikein eikä ymmrätänyt suorittaa Can väylän lepotilaan meno testiä.

Tietämättömyydestä ja ammattitaidottomuudesta joutuu syyttömät kärsimään.
Puolustukseksi kuitenkin. Maksuton sijaisauto joka kerralla.

Nyt toimii.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy