ID.4

Aloittaja JPN_V70D3OR, 24.09.20 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

Daatta

Itsellä on Kessy toiminut hyvin. Pidemmässä seisonnassa se menee itsekseen pois päältä, en muista tarkalleen millä perusteella. Voi kuitenkin selittää sen miksei Kessy joskus toimi.

Avaimen aiheuttaman valo-shown olen ratkaissut/estänyt yksinkertaisesti olemalla kantamatta avaimia taskussa kun liikun pihassa. Autoa pestessä livautan avaimat keskikonsoliin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jamo75

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 12.04.21 - klo:09:43
Itsellä on Kessy toiminut hyvin. Pidemmässä seisonnassa se menee itsekseen pois päältä, en muista tarkalleen millä perusteella. Voi kuitenkin selittää sen miksei Kessy joskus toimi.

Avaimen aiheuttaman valo-shown olen ratkaissut/estänyt yksinkertaisesti olemalla kantamatta avaimia taskussa kun liikun pihassa. Autoa pestessä livautan avaimat keskikonsoliin.

mahtaakohan nuo tarkoittaa sitä että noi ovien kytkimet aktivoituvat pesussa jatkuvasti, ainakin edelliset autoni niin tekivät, virtaava vesi aktivoi lukituksen/avaamisen joka luo ärsyttävää naksunaan sekä peilien kääntelyä. id.3:sta en ole itse pessyt, enkä varmaan pesekkään.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Daatta

Noin se juuri tekee, kun pesukinnas liukuu oven kahvan alta ja päältä... Kannattaa pestä, mukavan rentouttavaa. Kunhan avaimet ei ole taskussa.  ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jopo

Lainaus käyttäjältä: Antore - 12.04.21 - klo:08:32
Kessyn saa hetkellisesti pesua varten helposti pois päältä kun laittaa auton lukkoon avaimesta ja lukitsee sen heti perään auton kahvaa koskettamalla.

Tämä tähän vielä toistona autonpesuohjeeksi.

Risto

ID4:lla ajettu nyt n.550km, puolet kaupunkiajoa ja loput maantieajoa 80-100 km/h. Keskikulutus 24 kWh/100km. Koko ajan maltillista ajoa ei rajuja kiihdytyksiä, ulkolämpötilat 0-+10 astetta.

jopo

Lyhyemmillä ajoilla omat kokemukset ovat juurikin tuonne suuntaan. Tässä eiliseltä vähän pidemmän lenkin lukemia. Mukana lähinnä maantieajoa, motaria ja noin 20min taajamapyöritystä. Kuivaa ja sadetta.



Antore


micsa

Onko täällä kukaan tilannut hinnat alkaen -mallia (Pure)? Lähinnä kiinnostaisi kuulla, mihin hintaan tuollainen irtoaa jos suoralla kaupalla lähtee kauppaa tekemään.

Olen kovasti yrittänyt tehdä vertailua ID.4 ja Enyaq välillä. En täysin ymmärrä miksi ID.4 hinnat lähtevät alempaa kuin Enyaqissa.

jamo75

#458
Lainaus käyttäjältä: micsa - 18.04.21 - klo:08:22
Onko täällä kukaan tilannut hinnat alkaen -mallia (Pure)? Lähinnä kiinnostaisi kuulla, mihin hintaan tuollainen irtoaa jos suoralla kaupalla lähtee kauppaa tekemään.

Olen kovasti yrittänyt tehdä vertailua ID.4 ja Enyaq välillä. En täysin ymmärrä miksi ID.4 hinnat lähtevät alempaa kuin Enyaqissa.

enyaqissa myydään vain ns. launch edition malleja eli samoja mitä id.4:ssa olivat 1st mallit (joita ei id.4:ssa tehdas tilauksena enää ole saanut vähään aikaan).

itse pyysin tarjousta life ja business malleista, life mallin tarjous oli aikalailla listahinnan mukainen, business mallissa tultiin reilusti vastaan. ei kannata tuijottaa sitä hintaa vaan purkaa mitä ominaisuuksia missäkin paketissa löytyy. mitä nyt sivusilmällä olen havainnoinut
- id.4:ssa on alempi kulutus kuin enyaqissa
- enyaqin sisusta on perinteisempi ja ainakin omasta mielestäni tunnelma ahdetumpi sisältä

mielenkiintoista nähdä miten SKoda alkaa pyörittää softabugien korjaamis rumpaa

eilen tuli nähtyä valkoinen id.4 Tammisaaressa liikenteessä toki autokaupoissa noita näkee mutta aina hienoa nähdä liikenteessä (Tesloja tulee nähtyä melkein joka päivä mutta esim. id.3:sta näkee aniharvoin).
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

micsa

Nyt kun katsoin speksejä tarkemmin, osan hintaerosta selittänee varmaan akku joka ID.4 Pure -mallissa 52kWh ja edullisemmassa Enyaqissa 60kWh.  Ilmeisesti Enyaqista tulee vastaava akkuversio myöhemmin myyntiin.

Vakiovarustelusta: jos oikein tulkitsen noita Keskon varsin sekavia taulukoita, niin nämä varusteet ilmeisesti vakiona myös hinnat alkaen -mallissa. Olenko tulkinnut oikein?

- sukolaturi
- adaptiivinen vakkari
- ledit
- kaistavustin
- parkkitutkat eteen ja taakse

Voisiko joku selventää mikä on ”ACC ja ympäristönvalvontajärjestelmä”?

jamo75

Lainaus käyttäjältä: micsa - 18.04.21 - klo:10:20
Nyt kun katsoin speksejä tarkemmin, osan hintaerosta selittänee varmaan akku joka ID.4 Pure -mallissa 52kWh ja edullisemmassa Enyaqissa 60kWh.  Ilmeisesti Enyaqista tulee vastaava akkuversio myöhemmin myyntiin.

Vakiovarustelusta: jos oikein tulkitsen noita Keskon varsin sekavia taulukoita, niin nämä varusteet ilmeisesti vakiona myös hinnat alkaen -mallissa. Olenko tulkinnut oikein?

- sukolaturi
- adaptiivinen vakkari
- ledit
- kaistavustin
- parkkitutkat eteen ja taakse

Voisiko joku selventää mikä on ”ACC ja ympäristönvalvontajärjestelmä”?
Nopealla vilkaisulla kyllä löytyvät kohdasta ID.4 normaalivarustelu

ACC tarkoitaa nimenomaan dynaamista vakionopeuden järjestelmää (eli käytännössä etäisyys tutkaa keulassa)
toi ympäristön valvonta ilmeisesti tarkoittaa hätäjärrutus ja jalankulkijan tunnistus ominaisuuksia.

Sinänsä tuossa ole mitään erikoista mitä perusautoissa olisi ollut jo sen 10 vuotta, hienoudet (travel assist tms) ovat sitten vasta noissa viimeisissä varustetasoissa.


Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

passo_s

Saako näihin jo kohtuullisen radion? Koeajoautossa oli aika munkki ääninen radio.Korva on tottunut GTE Passatin radioon, sille tasolle tarttis yltää.

jamo75

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 18.04.21 - klo:15:28
Saako näihin jo kohtuullisen radion? Koeajoautossa oli aika munkki ääninen radio.Korva on tottunut GTE Passatin radioon, sille tasolle tarttis yltää.

ei, dynaudion pitäisi tulla myöhemmin valittavaksi (mahdollisesti 4x4 mallin mukana).
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

dwntime

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 18.04.21 - klo:17:57
ei, dynaudion pitäisi tulla myöhemmin valittavaksi (mahdollisesti 4x4 mallin mukana).

Ei taida olla Dynaudiota tulossa. Harman Kardon näyttää olevan uudempien VW mallien parempi audiojärjestelmä. ID4:een on tulossa (huhujen mukaan) VW sound system jossa vahvistin ja subwoofer noiden olemassa olevien lisäksi.

Harmi ettei heti alusta asti tähän saanut parempaa audiota. Tuo vakioaudio ei nyt erottelukyvyltään aivan umpisurkea ollut mitä koeajolla sitä ehdin räpeltää mutta bassotoisto jää olemattomaksi.

Tuossa ID Furkanin ID4 audiojärjestelmän esittelypätkässä on puolivälin paikkeilla kerrottu myös tuosta tulevasta "paremmasta" audiojärjestelmästä. https://www.youtube.com/watch?v=vjqB7XQS4qc

jamo75

id.4 muuten voitti car of the year palkinnon, saapi nähdä tuleeko joku tarra tms rekvisittiaan
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Antore

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 21.04.21 - klo:19:01
id.4 muuten voitti car of the year palkinnon, saapi nähdä tuleeko joku tarra tms rekvisittiaan

Onko kukaan tullut katumapäälle/perunut tilaustaan Audin julkkarin jälkeen? Ei kyllä ole omasta mielestä kovin vaikea valita Audi Q4 40 e-tronin ja tämän omasta mielestä aika rumiluksen välillä. Varsinkin jos vähänkään varustellumpaa volkkaria on miettinyt. ID.4 business listahinnaltaan ainoastaan pari satasta edullisempi. Sportback on tosin sen verran maukkaampi, että mennee nelikkona tilaukseen heti kun tilauksia vastaan otetaan.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Antore - 21.04.21 - klo:20:43
Onko kukaan tullut katumapäälle/perunut tilaustaan Audin julkkarin jälkeen? Ei kyllä ole omasta mielestä kovin vaikea valita Audi Q4 40 e-tronin ja tämän omasta mielestä aika rumiluksen välillä. Varsinkin jos vähänkään varustellumpaa volkkaria on miettinyt. ID.4 business listahinnaltaan ainoastaan pari satasta edullisempi. Sportback on tosin sen verran maukkaampi, että mennee nelikkona tilaukseen heti kun tilauksia vastaan otetaan.

Siis halvin Audi Q4 e-tron maksaa 49.000 euroa ja halvin VW ID.4 maksaa 40.000 euroa, niin kyllä tuossa Elon laskuopilla on 9000 euron hintaero. Ja Audissa hyvin todennäköisesti lisävarusteet kalliimmat.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Antore

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 21.04.21 - klo:21:25
Siis halvin Audi Q4 e-tron maksaa 49.000 euroa ja halvin VW ID.4 maksaa 40.000 euroa, niin kyllä tuossa Elon laskuopilla on 9000 euron hintaero. Ja Audissa hyvin todennäköisesti lisävarusteet kalliimmat.

Niin, en nyt puhunutkaan niistä halvimmista malleista ja viittasin lähinnä noihin vähän kalliimpiin volkkareihin tyyliin business ->. Toki varustelu ei ole vielä Audin osalta täysin selvillä mutta vaikuttaisi aika kattavalta ihan hinnat alkaen. Halvin ID.4 jota tuohon 35 e-troniin voi verrata maksaa 42 k,. Mutta toki siinäkin jää hinnassa vielä paljon eroa.

tmr97

#468
Lainaus käyttäjältä: Antore - 21.04.21 - klo:20:43
Onko kukaan tullut katumapäälle/perunut tilaustaan Audin julkkarin jälkeen? Ei kyllä ole omasta mielestä kovin vaikea valita Audi Q4 40 e-tronin ja tämän omasta mielestä aika rumiluksen välillä.

En ole tullut. Minusta ID.4 on sikäli paras, ettei edes yritä esittää polttisautoa. Sisältä Audi on valovuoden edellä. Mutta Audi mokasi, se kaikkein tärkein muutos ID.4:ään verrattuna olisi ollut pyöritettävä volume, mutta Audikin päätti poistaa sen. Jos ilmastointiautomatiikka toimii ok, niin eihän niihin tarvitse koskea, lasinlämmitys on automaattinen, kun on viileää. Penkinlämmitys ID.4:ssä on napeilla.

ID.4:n ratin nappien logiikasta vastaavalle voisi antaa potkut. Ihan idiootti-toimintaa. Napit vakkarille on samat kuin Golf VII:ssä, mutta toiminta ei. Kun ajat vakkarilla, niin SET ja RES ei tee mitään ja + ja - ovat tuplatoimiset ja vaikeat käyttää. Neropatin seuraava päätös on ratin toisella reunalla laittaa "siirry kappaleessa/kanavassa/jne eteen-taakse" napit ylös/alas nuoliin ja volume ylös/alas niihin oikealle vasemmalle nappeihin. Go figure. Myös Audissa on hipaisunapit. Ne menettelee, mutta onko audinkin logiikka /C:stä? **

Vinkki keskinäytön suhteen. Vakiona widget-näkymän peruslayout on yksi iso, yksi toiseksi pienin ja pari pientä on minusta huonompi kuin kaksi toiseksi suurinta ja kolme pientä. Vaihdon voi tehdä vain siten, että luo uusia näkymiä, niin sitten pääsee poistamaan niitä alkuperäisiä. Aina on oltava ikoninäkymä ja kaksi widget-näkymää. Näkymien paikkoja ei voi vaihtaa.

** Audissa taitaa olla vakkarille viiksi - tuskin ovat sen toimintaa sössineet, pisteet siitä.

Antore

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 21.04.21 - klo:22:05
En ole tullut. Minusta ID.4 on sikäli paras, ettei edes yritä esittää polttisautoa. Sisältä Audi on valovuoden edellä. Mutta Audi mokasi, se kaikkein tärkein muutos ID.4:ään verrattuna olisi ollut pyöritettävä volume, mutta Audikin päätti poistaa sen. Jos ilmastointiautomatiikka toimii ok, niin eihän niihin tarvitse koskea, lasinlämmitys on automaattinen, kun on viileää. Penkinlämmitys ID.4:ssä on napeilla.

ID.4:n ratin nappien logiikasta vastaavalle voisi antaa potkut. Ihan idiootti-toimintaa. Napit vakkarille on samat kuin Golf VII:ssä, mutta toiminta ei. Kun ajat vakkarilla, niin SET ja RES ei tee mitään ja + ja - ovat tuplatoimiset ja vaikeat käyttää. Neropatin seuraava päätös on ratin toisella reunalla laittaa "siirry kappaleessa/kanavassa/jne eteen-taakse" napit ylös/alas nuoliin ja volume ylös/alas niihin oikealle vasemmalle nappeihin. Go figure. Myös Audissa on hipaisunapit. Ne menettelee, mutta onko audinkin logiikka /C:stä?

Vinkki keskinäytön suhteen. Vakiona widget-näkymän peruslayout on yksi iso, yksi toiseksi pienin ja pari pientä on minusta huonompi kuin kaksi toiseksi suurinta ja kolme pientä. Vaihdon voi tehdä vain siten, että luo uusia näkymiä, niin sitten pääsee poistamaan niitä alkuperäisiä. Aina on oltava ikoninäkymä ja kaksi widget-näkymää. Näkymien paikkoja ei voi vaihtaa.

Minä en oikein ymmärrä mitä tarkoitat muotoilulla joka 'yrittää esittää jotain'. Makuasioista on tietysti turha kiistellä, mutta kyllä minun visuaalinen silmä mieltyy muotoiluun joka omaa silmää miellyttää, ihan käyttövoimasta riippumatta. Enkä siis näe mitään syytä huutaa muotoilun keinoin, että tässä menee nyt sähköauto. Mitä tulee nappeihin, niin Audista löytyy myös nappi jota ei volkkarista löydy edes valikkoja räpläämällä :)

https://youtu.be/4ihZXQIlpRM?t=510


jamo75

Lainaus käyttäjältä: Antore - 21.04.21 - klo:20:43
Onko kukaan tullut katumapäälle/perunut tilaustaan Audin julkkarin jälkeen? Ei kyllä ole omasta mielestä kovin vaikea valita Audi Q4 40 e-tronin ja tämän omasta mielestä aika rumiluksen välillä. Varsinkin jos vähänkään varustellumpaa volkkaria on miettinyt. ID.4 business listahinnaltaan ainoastaan pari satasta edullisempi. Sportback on tosin sen verran maukkaampi, että mennee nelikkona tilaukseen heti kun tilauksia vastaan otetaan.

norjan sivuiltahan noi hinnat löytyy ellen kämmäillyt konversiossa
id.4 Business 45.000 EUR
Audi Q4 e-tron 40 Business  49.000EUR
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Antore - 21.04.21 - klo:22:24
Minä en oikein ymmärrä mitä tarkoitat muotoilulla joka 'yrittää esittää jotain'.

Sekä Q4 e-tronissa, että Enyaqissa on tavallaan polttomoottorin jäädytinsäleikkö - tai jokin muovinpala, joka kaukaa katsoen esittää sitä. En tykkää. Ei kylläkään olisi mikään oston este, mutta omaan makuun ID.4 on selvästi parhaannäköinen edestä katsottuna. Eniten tykkään kyllä ID.3:sta, siinä VW:n uusi sähköautojen ilme on todella hyvä. Kerrankin iloista ilmettä!

Antore

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 21.04.21 - klo:22:31
norjan sivuiltahan noi hinnat löytyy ellen kämmäillyt konversiossa
id.4 Business 45.000 EUR
Audi Q4 e-tron 40 Business  49.000EUR

Eikö ID.4:n hinnat ole varustetasoineen ihan Suomen volkkarin sivulla kerrottu? Jos siellä oleva business-varustellun hinta on väärä, niin sitten koko tekemäni pähkäily hintojen osalta on persiillään.

Suomessa Audi Q4 e-tron -mallien alkaen hinnat tulevat olemaan:
Audi Q4 35 e-tron 125 kW: 48 995,19 euroa
Audi Q4 40 e-tron 150 kW Edition: 51 724,95 euroa
Audi Q4 50 e-tron 220 kW quattro: ennakkohinta 62 305,31 euroa (toukokuu)




Antore

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 21.04.21 - klo:22:35
Sekä Q4 e-tronissa, että Enyaqissa on tavallaan polttomoottorin jäädytinsäleikkö - tai jokin muovinpala, joka kaukaa katsoen esittää sitä. En tykkää. Ei kylläkään olisi mikään oston este, mutta omaan makuun ID.4 on selvästi parhaannäköinen edestä katsottuna. Eniten tykkään kyllä ID.3:sta, siinä VW:n uusi sähköautojen ilme on todella hyvä. Kerrankin iloista ilmettä!

Ihan hyvä pointti täytyy myöntää :) ID.3:n muotoilusta itsekin tykkään edelleen kovasti, on jotenkin sympaattinen pallero. Mutta nämä isommat mallit näyttää omaan silmään vähemmän onnistuneilta. Tulee mieleen kolmonen johon on puhallettu ilmaa ja muodot on muotoutuneet ihan sattumanvaraisesti.

jamo75

Lainaus käyttäjältä: Antore - 21.04.21 - klo:22:41
Eikö ID.4:n hinnat ole varustetasoineen ihan Suomen volkkarin sivulla kerrottu? Jos siellä oleva business-varustellun hinta on väärä, niin sitten koko tekemäni pähkäily hintojen osalta on persiillään.

Suomessa Audi Q4 e-tron -mallien alkaen hinnat tulevat olemaan:
Audi Q4 35 e-tron 125 kW: 48 995,19 euroa
Audi Q4 40 e-tron 150 kW Edition: 51 724,95 euroa
Audi Q4 50 e-tron 220 kW quattro: ennakkohinta 62 305,31 euroa (toukokuu)




mistä sivulta löysit Suomen hinnat, törmään vain "Hinnat julkaistaan virallisen myynnin alkaessa."
mutta jos hinta on kiristetty noin kilpaliukykyiseksi niin hienoa Audille, esim. Enyaqi olisi kalliimpi.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 22.04.21 - klo:06:42
mistä sivulta löysit Suomen hinnat, törmään vain "Hinnat julkaistaan virallisen myynnin alkaessa."
mutta jos hinta on kiristetty noin kilpaliukykyiseksi niin hienoa Audille, esim. Enyaqi olisi kalliimpi.

tossa vielä linkki norskin sivuun jossa on kaikki lisävarusteetkin listattuna, toki ei se välttämättä tarkoita että Suomessa olisi samat valinnat.

https://www.audi.no/content/dam/nemo/no/pricelists/Prisliste-Audi-Q4-e-tron.pdf
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Antore - 21.04.21 - klo:22:41
Suomessa Audi Q4 e-tron -mallien alkaen hinnat tulevat olemaan:
Audi Q4 35 e-tron 125 kW: 48 995,19 euroa
Audi Q4 40 e-tron 150 kW Edition: 51 724,95 euroa
Audi Q4 50 e-tron 220 kW quattro: ennakkohinta 62 305,31 euroa (toukokuu)

Jos näitä vertaa ID.4:ään, niin pikkuakkuisessa ero on hinnassa selvä, mutta Q4 40 on suorastaan edullinen. Erona Life varusteluun on mm:
peruutuskamera
progressiivinen ohjaus
3-alueinen automaatti-ilmastointi
sähkötoiminen takaluukku
Audi sound system, jossa norjan hinnaston mukaan on subbari
Aluvanteet (oletettavasti)

ja noista Audin kanssa samanhintaisessa ID.4 business -mallissa on vain peruutuskamera ja lisäksi matriisivalot, joita Audissa ei ole. Alut maksaa VW:hen 1255,, muut menee kalleimpiin malleihin  ja subbaria ei saa ollenkaan.
Kyllä Audin paketti on oleellisesti parempi. ID.4:n äänentoisto on muuten ihan hyvä, mutta alabassot puuttuu kokonaan. Eli subbari olisi tosiaan tarpeen, ero on merkittävä esim Golfin vakioäänentoistoon bassojen osalta.

Antore

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 22.04.21 - klo:08:32
Jos näitä vertaa ID.4:ään, niin pikkuakkuisessa ero on hinnassa selvä, mutta Q4 40 on suorastaan edullinen. Erona Life varusteluun on mm:
peruutuskamera
progressiivinen ohjaus
3-alueinen automaatti-ilmastointi
sähkötoiminen takaluukku
Audi sound system, jossa norjan hinnaston mukaan on subbari
Aluvanteet (oletettavasti)

ja noista Audin kanssa samanhintaisessa ID.4 business -mallissa on vain peruutuskamera ja lisäksi matriisivalot, joita Audissa ei ole. Alut maksaa VW:hen 1255,, muut menee kalleimpiin malleihin  ja subbaria ei saa ollenkaan.
Kyllä Audin paketti on oleellisesti parempi. ID.4:n äänentoisto on muuten ihan hyvä, mutta alabassot puuttuu kokonaan. Eli subbari olisi tosiaan tarpeen, ero on merkittävä esim Golfin vakioäänentoistoon bassojen osalta.

Peruutuskamera on vakiovaruste Q4:ssa. Hinnat ja myös varusteiden hinnat löydyy Audin sivulta: https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/q4-e-tron/q4-e-tron.html#layer=/fi/web/fi/models/layer/hinnat/q4-e-tron.html

Terpower

Lainaus käyttäjältä: Antore - 21.04.21 - klo:22:41
Eikö ID.4:n hinnat ole varustetasoineen ihan Suomen volkkarin sivulla kerrottu? Jos siellä oleva business-varustellun hinta on väärä, niin sitten koko tekemäni pähkäily hintojen osalta on persiillään.

Suomessa Audi Q4 e-tron -mallien alkaen hinnat tulevat olemaan:
Audi Q4 35 e-tron 125 kW: 48 995,19 euroa
Audi Q4 40 e-tron 150 kW Edition: 51 724,95 euroa
Audi Q4 50 e-tron 220 kW quattro: ennakkohinta 62 305,31 euroa (toukokuu)




Ja toi volkkarin hintahan on tossa taulukossa vielä veroton.
Eli vielä arvioitu vero 1347,46, päälle.
ID4 Pro Business

jamo75

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 23.04.21 - klo:08:15
Ja toi volkkarin hintahan on tossa taulukossa vielä veroton.
Eli vielä arvioitu vero 1347,46, päälle.

ei noi hinnat oikeasti toteudu eurolleen itse tarjouksessa on eri hinnat, jotenkin kummallasti että autoissa saa merkitä hinnat tyyliin lisävarustu 100-200 eur ja sitten itse tilauksessa tiedät mikä se oikea tarkka hinta on.

omassa tilauksessani autovero 1335,66 mutta tuohan tarkentuu itse maksuhetkellä riippuen mihin suuntaan vero on sillä hetkellä kun varsinainen lopullinen maksu pitää suorittaa.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy