Audi B9 renkaat ja vanteet

Aloittaja Mjkarhu, 29.02.16 - klo:15:56

« edellinen - seuraava »

Mk233

Moi,

Lueskelin vielä koko ketjun läpi? Onko porukka siis sitä mieltä, että 19" vanne, s line alustan kanssa jää liian korkeaksi? Onko audilla niin, että neliveto nostaa koria hieman? Itselläni tosin tuota ongelmaa ei ole, etuvetoisen laitoin tilaukseen...

Flat

Eikös tässä nykyisessä ole vaan sporttialusta -20mm verrattuna vakioon. B8:ssä oli tarjolla vielä erikseen s-line alusta -30 mm.
19" kaipaisi hieman matalampaa kuin -20mm, jos visuaalista optimia hakee, mutta on se ihan ok noinkin.

Mk233

Urheilullisempi alusta
20 mm vakioalustaa matalampi
Vakiovaruste Business Advanced ja Business S line -malleissa.

Näin audin lisävarusteluettelossa.

Enskatus

Näin kadun varressa tommosen, ihan siedettävältä näyttää:


Mk233

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 20.07.19 - klo:15:06
Näin kadun varressa tommosen, ihan siedettävältä näyttää:


Et sattunu kurkkaamaan oliko alla 19" vai20"?

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 20.07.19 - klo:21:41
Et sattunu kurkkaamaan oliko alla 19" vai20"?
Eiköhän noi 19" oo. Ja vaikka ois 20" ni viel parempi  :D

Enskatus

Ei nyt ihan suoraan otsikkoon liity, mutta vähän häiritsee tuo urheilualustan korkeus. Tai siis sen epätasapaino, eli edessä on enemmän ilmaa kaaren välissä kuin takana. Ei pahasti, mutta noin sormen paksuuden verran. Ja sitten kun on kuormaa kyydissä, niin tuo ero tietysti korostuu entisestään. Tähän lievään keulimiseen ei taida olla mitään kätevää ratkaisua, kun ei madaltavia jousilautasiakaan taida tähän malliin olla saatavilla? Toki voisi laittaa vaikka -30 mm madaltavat jouset eteen, mutta siinä käykin sitten äkkiä niin, että takapää näyttää turhan korkealta suhteessa etupäähän...

th

Kyllähän tuohon löytyy madallussettejä vaikka h&r:ltä. Tuo vakio sport alusta on kyllä 18" vanteiden kanssa jos sen verran jäykkää kamaa, etten itse kyllä kärsisi yhtään jäykempää laittaa.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Flat

Haluaako joku vaihtaa 16  tai 17 tuumaiset vanhat kesärenkaat vanteilla  18 tuumaisiin ?  Eli hakusessa B9:siin sopiva aluvannesetti kesärenkailla. Muuta vaatimusta ei ole kuin että vanteet ja renkaat ovat tieliikennekelpoiset. Eli renkaat saavat olla kuluneet ja vanteetkin ajoa nähneet ja koko oltava B9:n rekisteriotteessa. Vaihdossa tarjolla hieno 18" aluvannesetti Hankook S1 Evo2 245/40 R18 kesärenkailla. Kesärenkaat valmistettu tammikuussa 2019 ja kulutuspintaa varmaan 7 mm.
Luonnollisesti välirahaa pitää hieman maksaa, mutta nyt olisi tilaisuus tehdä hyvät vaihtokaupat edullisesti. Kaupat sitten kun talvirenkaat on laitettu alle. Ehdotukset YV:llä.

Tässä kuva 18 tuumaisista, eli vanteiden väri gunmetal / polished

Flat

#189
Tarkennuksen vielä edelliseen , vanne 8x18" 5x112 ET35 Ø66.5
ja setti sijaitsee pk seudulla.

Flat

ja vielä lisäyksenä, eli näitä renkaita vanteineen etsitään 205/60R16, 225/50R17

Liuhu

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.08.19 - klo:17:00
ja vielä lisäyksenä, eli näitä renkaita vanteineen etsitään 205/60R16, 225/50R17

Laitoin yksityisviestiä!

Flat

Rengasongelmani ratkesi nopeasti, kiitos kaikille. Eli ei enään tarvetta vaihtokaupoille.

Ohikulkija

Oikea eturengas on alkanut kulua ulkoreunasta ja epäilen ohjauskulmien olevan pielessä.
Kysyin suuntausta Audi Centeristä, pahimmillaan kustannus olisi siinä 500â,¬ paikkeilla?? !!! Pitää kuulemma ohjelmoida jotakin, että ei ala tulla herjaa?? Pelkän etu renkaitten suuntaus olisi noin 120â,¬
Oletteko teettäneet työn jossakin rengasliikkeessä tjmv. ja onko tullut jotakin herjaa jostakin? Muualla suuntaus kustantaa 80-120â,¬.

dwntime

Varmaan sitä tarkoittivat että autoon pitäisi tehdä myös kaistakameran ja ACC tutkan uudelleen kalibrointi mikäli takapäätä joudutaan nelipyöräsuuntauksessa säätämään. Auton kulkukulma muuttuu ja noiden kalibrointi on silloin ohjeistuksen mukaan pakollinen.

Audilla näyttää olevan Audin hinnat kun Seat & VW merkkarilla tuo koko hoito kalibrointeineen oli n. 300â,¬ tikki.
Jos noita härpättimiä ei ole, niin silloin pääsee ihan normaalilla nelipyöräsuuntauksella.

Ja ei kannata käyttää rengasliikkeessä. Ainakin oman Tiguanin säädöt oli edelleen perseellään Vianorin säätämisen jälkeen. Merkkari sai kerralla kohdalleen.

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 28.09.19 - klo:10:29
Varmaan sitä tarkoittivat että autoon pitäisi tehdä myös kaistakameran ja ACC tutkan uudelleen kalibrointi mikäli takapäätä joudutaan nelipyöräsuuntauksessa säätämään. Auton kulkukulma muuttuu ja noiden kalibrointi on silloin ohjeistuksen mukaan pakollinen.

Audilla näyttää olevan Audin hinnat kun Seat & VW merkkarilla tuo koko hoito kalibrointeineen oli n. 300â,¬ tikki.
Jos noita härpättimiä ei ole, niin silloin pääsee ihan normaalilla nelipyöräsuuntauksella.

Ja ei kannata käyttää rengasliikkeessä. Ainakin oman Tiguanin säädöt oli edelleen perseellään Vianorin säätämisen jälkeen. Merkkari sai kerralla kohdalleen.
Kaistavahtia ja mukautuvaa vakionopeussäädintä ei autossa ole ja rekisterinumeron mukaan hintaa katsoi. Pitää käydä ihan paikan päällä juttelemassa. Kamera autossa näyttäisi olevan, en tiedä mihin toimintoihin sitä käytetään

dwntime

Onko autossa matrix ledit ja sitäkautta kaukovaloavustin? Kamera voisi olla siihen.

Mutta joo, kuulostaa kalliilta kun ei ole noita muita härpättimiä.

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 28.09.19 - klo:12:44
Onko autossa matrix ledit ja sitäkautta kaukovaloavustin? Kamera voisi olla siihen.

Mutta joo, kuulostaa kalliilta kun ei ole noita muita härpättimiä.
Matrix ledit on, niitä varten ei luulisi olevan tarvetta säätää kameraa.

dwntime

vaikka se on sama kamera mitä kaista-avustinkin käyttää niin ei taida tuo dynaaminen kaukovaloavustin olla niin ronkeli sen kulkukulman suhteen :)

Mk233

Onko kukaan täällä laittanut Vossenin vanteita B9iin? Lähinnä kiinnostaisi nähdä miten musta CVT 19" istuu tohon.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 28.09.19 - klo:14:00
Matrix ledit on, niitä varten ei luulisi olevan tarvetta säätää kameraa.
Minulla kans ohjauskulmien säädön yhteydessä kyllä kalibroitiin se kamera. Matrix ledien takia juuri. Toki meni huoltosoppariin, eikä kuluttanut saldoa niin paljon  8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Tvin

#201
Hep, Autona A4 Avant quattro 45 vm2020 tuli tilattua https://www.aez-wheels.com/DE/wheels/aez-crest vanteet 19" et35 8" leveät. Mahtuukohan pyörimään jos laittaa 245/35 kumit? Valmistajan sivulla sanotaan että pitäs kaaret "mankeloida"

Mk233

Mulla on 245/35/20 vanne 9*20", ET 35, auto vielä madallettu -35mm. Kaariin ei ole tarvinnut koskea. Hyvin mahtu ainakin mun autossa. En tiedä onko sit quattrossa jokin erilailla...

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Tvin - 02.04.20 - klo:21:05
Hep, Autona A4 Avant quattro 45 vm2020 tuli tilattua https://www.aez-wheels.com/DE/wheels/aez-crest vanteet 19" et35 8" leveät. Mahtuukohan pyörimään jos laittaa 245/35 kumit? Valmistajan sivulla sanotaan että pitäs kaaret "mankeloida"
No ei todellakaan pidä ;D Lähempänä melkein on, että ottaa jarruihin kiinni... Itellä on quattrossa 8,5" leveät ET29 ja on aika sopivat (urheilualustalle).

ultraflava

Moi,

Alla on 2016-vuoden B9 A4 etuveto ja kovasti tekisi mieli päivittää kesärengaspaketti isommalle vannekoolle.

Olen katsellut OEM-vanteita kaikkien tarvikevanteiden lisäksi 19" koossa. Vanhempi Rotor-malli kyllä kiinnostaa edelleen, kyseessä siis tämä vanha tuttu: https://www.original-felgen.com/8k0601025cn8au.html

Vanteen koko 8,5J x 19H2 ET43

Onko porukka laitellut tätä B9-audin alle? Vähän heikosti löytyy kuvia kyseisestä kombinaatioista. Katselemassani paketissa on 255/35-rengastus (mikä on ymmärtääkseni tullut aika usein kun kyseinen vanne on ostettu B8-koriseen) mutta tuo renkaan leveys on suosituksista yli. B9:ään speksit ovat 235/35 tai joissain tapauksissa 245/35. Mahtuuko tuo 255/35 B9:n alle vai onko syytä katsella kapeampaa rengasta tuolle kyseiselle vannemallille/koolle? Entä mittariheitto, pysyykö suosituksissa? Ja jos kombon ulkonäöstä on kommentteja niin otetaan mieluusti vastaan. Alusta sporttialusta.

Kiitos!

Enskatus

#205
Lainaus käyttäjältä: ultraflava - 21.04.20 - klo:08:21
Mahtuuko tuo 255/35 B9:n alle vai onko syytä katsella kapeampaa rengasta tuolle kyseiselle vannemallille/koolle? Entä mittariheitto, pysyykö suosituksissa? Ja jos kombon ulkonäöstä on kommentteja niin otetaan mieluusti vastaan. Alusta sporttialusta.
Hyvin mahtuu ja toimii, on yleisesti käytetty tuo 255 leveys. Tuolla ET:llä jää kyllä vähän sisään... Mutta "peruskäyttäjälle" varmasti toimiva paketti!

ultraflava

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 21.04.20 - klo:08:40
Hyvin mahtuu ja toimii, on yleisesti käytetty tuo 255 leveys. Tuolla ET:llä jää kyllä vähän sisään... Mutta "peruskäyttäjälle" varmasti toimiva paketti!

Kiitoksia vastauksesta. Tuota samaa vanhempaa rotoria on myös koossa 9J x 19H2 ET33, joka on ymmärtääkseni ollut A5/S5 -malleihin käypää mallia. Jos tuollainen setti tulisi vastaan, niin mitäs tästä olette mieltä? Menisikö tämäkin alle sporttialustaisen B9:n alle ongelmitta vai mennäänkö rajoilla? Rengastus varmaan 245 tai 255/35 tässäkin.

Mk233

Jos asut pk-seudulla niin kurvaa roihupellon renkaaseen. Ainakin mulle heitettiin kumit vanteille mitä olin katsellut, sit toiselle puolelle autoa nämä alle. Saat pikkusen paremman kuvan miltä näyttää ja miten mahtuu. Vaihtoehtoja näillä on vaikka kuinka paljon. Ehkä kannattaa sen verran odottaa et sesonki ohi...

Tvin

Hyvin olisi mahtunut leveämpi 245 mutta hyvin sopi myös 235. ET30 ois varmaan ollut aika hyvä niin olisi tullut kaarelle paremmin. ET35 jää vähän sisälle.

Juke

Omassa pyöri talven 245/35-20 Contin kitkat A7:n 9x20"ET37 vanteilla. Nyt kesäksi samassa koossa Hankook S1 evo3:t 10x20" ET33 vanteilla. Madallusta-45/40mm Eibachin sportline -jousilla.

Kuva viime kesältä, alla RS5 Rotorit 9x20"ET26 ja 245/35-kumit.



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy