Mikä öljy Yeti 2,0 Tdi vm.2010 moottoriin

Aloittaja Sepittäjä, 16.06.23 - klo:12:51

« edellinen - seuraava »

Sepittäjä

Niin, toivoisin näkemyksiä ja suosituksia siitä, mikä öljy kannattasi valita 350000 km ajettuum Yeti 2,0 Tdi moottoriin ? Mikä öljynvaihtoväli ? Entä jakopäärempan tekemisväli kilometreissä ja / tai vuosissa. Sorruin osakkaaksi ko.autoon ja haluaisimme tehdä hyviä valintoja . Siksi kyselyt tännekin, kiitos. Haluaako joku veikata,mitä joudumme ehkäseuraavaksi remontoimaan.......?

o.b.

Castrol Edge 5W-30 LL ja vaihtoväli 15tkm. Vaihtovälin saa vaihdettua kiinteästi tuohon arvoon jos muutta öljylaadun -> "poor" VCDS:llä tai OBD11:llä. Tai jos huollon nollaa aina mittaristosta.

Jakohihna noin 160tkm/6v.

Noi siis Common Rail moottoreille hiukkassuodattimella.

Saa ehdottaa muitakin vaihtoehtoja ;)

Jultsu

Halvinta tavaraa marketin hyllyltä mikä täyttää ohjekirjassa mainitut speksit, lieneekö se sitten 507.00 tässä tapauksessa.

seuraavaa remonttikohdetta veikatessa hyviä ehdokkaita ovat a) tukkoinen / täysi dpf-suodatin b) lambda-anturi c) kytkin ja vauhtipyörä
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Sepittäjä

Kiito taas....... voisko joku selittää, mitä tuo common rail tarkoittaa. Mistä voi päätellä,onko autossa pumppusuutinmoottori ? Koskeeko pumppusuutinmoottorille suositeltu öljy samantien kaikkia pumppusuutinmoottoreita ? On vaan jäänyt mieleen,että golfin 1,9 tdi ATD :lle aikoinaan joku suositteli Teboilin Diamont dieseliä.........

sonic

Hyvin on mennyt jos DPF-ää ei ole tarvinnut jo vaihtaa tai sit poistettu, sinällään kone apulaitteineen voi kestää pitkäänkin, noin paljon ajetussa suuri osa kilsoista on tullut pitemmistä ajoista joka hyvä. Ovien ruosteet ja sinkkikuplathan noissa on se ongelma ja tuossa tapauksessa auton arvo sen verran pieni, että niille ei kannata tehdä mitään...

Jultsu

pumppusuutin = nimensä mukaisesti suutin jossa pumppu, näitä yksi kappale per moottorin sylinteri, hoitavat matalapaineisen polttoaineen paineistuksen ja syötön sylinteriin.

common rail = yhteinen kisko, nimensä mukaisesti järjestelmä jossa yksi korkeapainepumppu hoitaa matalapaineisen polttoaineen paineistuksen ja syötön kaikkiin sylintereihin polttoainekiskon välityksellä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

SNG

Lainaus käyttäjältä: Sepittäjä - 18.06.23 - klo:07:02
Kiito taas....... voisko joku selittää, mitä tuo common rail tarkoittaa. Mistä voi päätellä,onko autossa pumppusuutinmoottori ? Koskeeko pumppusuutinmoottorille suositeltu öljy samantien kaikkia pumppusuutinmoottoreita ? On vaan jäänyt mieleen,että golfin 1,9 tdi ATD :lle aikoinaan joku suositteli Teboilin Diamont dieseliä.........

Laitas kuva ohjekirjaan liimatusta tarrasta (ekalla sivulla) tai takakontin verhoilujen tarrasta, niin selviää mikä moottori. Veikkaan yhteispaineruiskutusmootttoria. Ryssän öljyjä ei nyt ainakaan enää kannata käyttää!!!

Itse käytän Shellin 0w-30 öljyä kummassakin autossa. Tuo viskositeetti oimii pakkasessa kylmäkäynnistyksessä nopeammin ja paremmin kuin 5w-30.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/590110/Shell-Helix-Ultra-ECT-0W-30-C2C3-VAG-4-l-moottorioljy?gclid=EAIaIQobChMI98Wol7nM_wIVxUGRBR1mngMYEAQYASABEgLg3_D_BwE

Marko

CR kone, joku CFHC tai vastaava.
Ite käyttänyt Ocun Cr koneessa Tb Diamond dieseliä ilman ongelmia.
Tuo öljyhän on vähätuhkaisempaa, kuin joku muu speksit täyttävä.
Jos diamond käy Mersuun ja Bemariin LL öljynä, niin taatusti myös Skodaan.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

vwspädä

Käytä huoltokirjassa mainittua öljylaatua. ESP 5W-30, toiminut minulla.

DPF-suodatin
Ammattilaitteilla onnistuu pakkopoltto. Vaihda paine-erotunnistin ennen polttoa.

Jos 6V-manuaali, noillakilsoilla, varmaan jo kytkin-vauhtipyörä-työsylinteri vaihdettu.

Alatukivarsien helat.

Etupyöränlaakerit.

Markku

Lainaus käyttäjältä: Sepittäjä - 18.06.23 - klo:07:02
Kiito taas....... voisko joku selittää, mitä tuo common rail tarkoittaa. Mistä voi päätellä,onko autossa pumppusuutinmoottori ? Koskeeko pumppusuutinmoottorille suositeltu öljy samantien kaikkia pumppusuutinmoottoreita ? On vaan jäänyt mieleen,että golfin 1,9 tdi ATD :lle aikoinaan joku suositteli Teboilin Diamont dieseliä.........

Noin uudessa ei pitäisi enää olla pumppusuutinkonetta vaan uudempi CR. Se selviää moottorin tyypistä, joka löytyy niinkuin tuossa aiemmin neuvottiinkin. Diamond Diesel on hyvä öljy pumppareihin, käytän sitä itsekin. Saatavuus huono sen jälkeen kun naapuri aloitti sodan. Pumppusuutinkoneille pitää olla öljy, jossa on VW.luokitus 50501. CR-koneille 50700.  Tuossa aiemmin mainittu Castrol on hyvä ja ollut pitkään tarjouksessa Motonetissä. Täkäläinen (Kuopio) merkkiliike Miettinen käyttää sitä huolloissaan.
Octavia 1,9 tdi 2008
Rouvalla Skoda Rapid 1,6 tdi dsg -14
Pojalla Jetta V 2,0 tfsi -07

vwspädä

Lainaus käyttäjältä: vwspädä - 01.09.23 - klo:09:26
Käytä huoltokirjassa mainittua öljylaatua (aiemmin käytettyä). ESP 5W-30, toiminut minulla.

DPF-suodatin
Ammattilaitteilla onnistuu pakkopoltto. Vaihda paine-erotunnistin ennen polttoa.

Jos 6V-manuaali, noilla kilsoilla, varmaan jo kytkin-vauhtipyörä-työsylinteri vaihdettu.

Alatukivarsien helat. Vaihda samantien koko tukivarsi, helppo vaihtaa.

Etupyöränlaakerit. Helppo vaihtaa.

Markku

Lainaus käyttäjältä: SNG - 18.06.23 - klo:11:55
Laitas kuva ohjekirjaan liimatusta tarrasta (ekalla sivulla) tai takakontin verhoilujen tarrasta, niin selviää mikä moottori. Veikkaan yhteispaineruiskutusmootttoria. Ryssän öljyjä ei nyt ainakaan enää kannata käyttää!!!

Itse käytän Shellin 0w-30 öljyä kummassakin autossa. Tuo viskositeetti oimii pakkasessa kylmäkäynnistyksessä nopeammin ja paremmin kuin 5w-30.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/590110/Shell-Helix-Ultra-ECT-0W-30-C2C3-VAG-4-l-moottorioljy?gclid=EAIaIQobChMI98Wol7nM_wIVxUGRBR1mngMYEAQYASABEgLg3_D_BwE
Shell ollut boikotissa vielä pitempään kuin Teboil. Globaali saastuttaja.
Octavia 1,9 tdi 2008
Rouvalla Skoda Rapid 1,6 tdi dsg -14
Pojalla Jetta V 2,0 tfsi -07

SNG

Lainaus käyttäjältä: Markku - 01.09.23 - klo:12:32
Shell ollut boikotissa vielä pitempään kuin Teboil. Globaali saastuttaja.

OK. Mainitsemani öljyn perusöljy tehdään maakaasusta.

Kaippa koko öljyteollisuus saastuttaa, vaikkakin varmasti tilanne parantunut kun ymmärretään että palloa pitää säästää.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy