1,9 Tdi -98 veto hyytyy

Aloittaja lakari, 10.01.19 - klo:06:45

« edellinen - seuraava »

lakari

Mistähän päin lähtisin etsimään / korjaamaan vikaa? Kiihtyy hyvin kunnes n120 kohdalla tulee stoppi vastaan ja veto tuntuu loppuvan eikä vaan kiihdy hurjempaan vauhtiin aivan kuin tehot katoaisivat kokonaan.  Liki joka vaihteella, ihan pienimmillä en ole testannut,  tuntuu olevan sama ongelma kun hetken ajaa isommilla kierroksilla tulee vastaa tuo tehon katoaminen. mittarissa nyt n 290000 km

Jultsu

Tarkista ja uusi kaikki alipaineletkut konehuoneesta mikäli niitä ei ole uusittu 5 vuoden sisään.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Skeida-Bob

Palautuuko teho alentamalla tehonkäyttöä, vai vasta uuden käynnistyksen jälkeen?
Vastaavan ikäisessä pasuunassa oli jatkuvana riesana ahtopainetta rajoittavan solenoidin jumiminen, juurikin 120kmh ja veto poikki, vaati uuden käynnistyksen palautuakseen. Solikka irti ja rassailua pyssyöljyjen yms. kanssa jaa taas mentiin.
jo läks pazka pihasta.

mfroberg

Jos kyseessä(vikana) tämä ahtopainesolenoidi niin kulkee nimellä N75, maksoi merkkiliikkeessä kymmenisen vuotta sitten n.60â,¬ ja oli helppo vaihtaa itse. Erittäin yleinen vika vanhemmissa TDI-koneissa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 10.01.19 - klo:11:08
Jos kyseessä(vikana) tämä ahtopainesolenoidi niin kulkee nimellä N75, maksoi merkkiliikkeessä kymmenisen vuotta sitten n.60â,¬ ja oli helppo vaihtaa itse. Erittäin yleinen vika vanhemmissa TDI-koneissa.

Nykyrahassa siis varmaankin jotain 180 euroa.  >:(
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

lakari

Joo teho kyllä palautuu kun vauhtia hidastaa ja taas voi kiihdytellä normaalisti siihen 120 asti. Olisko tämä nyt siten niistä alipaineletkuista johtuva? Mahtaisko jostain löytyä räjähdyskuvaa näistä letkuista niin olis helpompi uusia niitä

lakari

Tulipa mieleen että toimiikos tuossa vakinopeuden säädin myös alipaineella kun ei tahdo pysyä aina päällä kun laittaa?

Jultsu

Muistelen että isän vanhassa hukkaportillisessa TDI passatissa oli vastaavaa ongelmaa, veto loppui 3000rpm paikkeille kuin seinään ja viaksi paljastui lytyssä oleva alipaineletku. Tosin tässä vehkeessä voi myös olla VNT-ohjattu ahdin, mutta ei se alipaineletkujen tarkistus tee pahaa siinäkään tapauksessa.

Vakionopeudensäädin on sähköinen kaikissa TDI-moottoreissa, tuo pois päältä kytkeytyminen voi johtua joko epämääräisesti toimivasta jarruvalo/kytkinpolkimen kytkimestä tai sitten yksinkertaisesti vaan siitä ettei tuossa puolikunnossa olevassa koneessa riitä teho ylläpitämään ko. vauhtia ko. olosuhteissa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Markku

Minulla on Golfissa sama ongelma. Se tosin tulee vastaan vasta vähän päälle 140, joten ei arkiajeluun vaikuta. Mutta jos se on letkuvika, se varmaan pahenee ajan myötä.
Octavia 1,9 tdi 2008
Rouvalla Skoda Rapid 1,6 tdi dsg -14
Pojalla Jetta V 2,0 tfsi -07

Juzu84

Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Muihin merkkeihin pääsy hoituu myös aina ajantasalla olevalla Icarsoft CR MAXilla. Yhteyttä voi ottaa privalla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy