Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Markku

#2
Lainaus käyttäjältä: SNG - 18.06.23 - klo:11:55
Laitas kuva ohjekirjaan liimatusta tarrasta (ekalla sivulla) tai takakontin verhoilujen tarrasta, niin selviää mikä moottori. Veikkaan yhteispaineruiskutusmootttoria. Ryssän öljyjä ei nyt ainakaan enää kannata käyttää!!!

Itse käytän Shellin 0w-30 öljyä kummassakin autossa. Tuo viskositeetti oimii pakkasessa kylmäkäynnistyksessä nopeammin ja paremmin kuin 5w-30.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/590110/Shell-Helix-Ultra-ECT-0W-30-C2C3-VAG-4-l-moottorioljy?gclid=EAIaIQobChMI98Wol7nM_wIVxUGRBR1mngMYEAQYASABEgLg3_D_BwE
Shell ollut boikotissa vielä pitempään kuin Teboil. Globaali saastuttaja.
#3
Lainaus käyttäjältä: Sepittäjä - 18.06.23 - klo:07:02
Kiito taas....... voisko joku selittää, mitä tuo common rail tarkoittaa. Mistä voi päätellä,onko autossa pumppusuutinmoottori ? Koskeeko pumppusuutinmoottorille suositeltu öljy samantien kaikkia pumppusuutinmoottoreita ? On vaan jäänyt mieleen,että golfin 1,9 tdi ATD :lle aikoinaan joku suositteli Teboilin Diamont dieseliä.........

Noin uudessa ei pitäisi enää olla pumppusuutinkonetta vaan uudempi CR. Se selviää moottorin tyypistä, joka löytyy niinkuin tuossa aiemmin neuvottiinkin. Diamond Diesel on hyvä öljy pumppareihin, käytän sitä itsekin. Saatavuus huono sen jälkeen kun naapuri aloitti sodan. Pumppusuutinkoneille pitää olla öljy, jossa on VW.luokitus 50501. CR-koneille 50700.  Tuossa aiemmin mainittu Castrol on hyvä ja ollut pitkään tarjouksessa Motonetissä. Täkäläinen (Kuopio) merkkiliike Miettinen käyttää sitä huolloissaan.
#4
Saitko ongelman ratkaistua?
Minulla on samanlainen auto. Octavia 1,9 tdi -08
Vilkku vasemmalle on 'nopea' eikä pala takana. OIkealle toimii oikein. Takana ei myöskään pala kuin takavalo, jarru. peruutus tai vilkku ovat pimeinä. Uusin alkuun kaikki polttimot, ei vaikututusta. Mittaristossa palaa palaneen valon merkki, mutta tämä malli ei vielä kerro, mitä valoa se tarkoittaa.
Viime viikolla auto oli pari tuntia lämpimässä parkkihallissa ja vilkku alkoi toimia.  Vähän ajan kuluttua se taas hävisi.
Tuntuisi maadoitusongelmalta, mutta mistä löytyy se paikka takavaloissa?
#5
Minulla on pahamaineinen 115 hp AJM. Näistä kuulemma kansipahvit menee vähän väliä. Ei ole vielä mennyt, nyt mittarissa 562000 km.
Kuljettaa 3 bg Passattia riittävästi vähän päälle 5 l kulutuksella. Teboil Diamond Dieseliä ei tarvi 15 tkm vaihtovälillä lisätä.
#6
Spritmonitorin mukaan Passatin ympärimuotinen lukema nyt kesärengaskauden alussa on 5,18 l/100 km.
Lukema nousee kun siirrytään kitkoista kesärenkaisiin ja ajetaan kesänopeuksilla.
#7
Lainaus käyttäjältä: Markku - 06.04.22 - klo:20:07
Passatin mittarissa on tänään  557 454 km.

Ja näin kuukausi myöhemmin 558820 km.
#8
Passatin mittarissa on tänään  557 454 km.
#9
Elektroniikka / oikoo jostakin
24.01.21 - klo:18:13
Lämmityspulma.

Pojan Jetta V, 2 litran tfsi-moottori. Kun moottorinlämmittimen johdon laittaa kiinni, kaikki toimii, mutta n. 10 minuutin käytön jälkeen  laukeaa vikavirta. Mittailin pistokkeesta, enkä löytänyt oikosessa olevaa kohtaa. Jotakin siellä tapahtuu kun osat lämpeävät ja laajenevat. Vinkkejä?
#10
Oma Passat 548023 km
Pojan Jetta 270 300 km
Rouvan Rapid 152000km
#11
Lainaus käyttäjältä: TLINDEN - 29.11.19 - klo:23:07



Onko täällä muuten kuinka monella vielä vastaavaa autoa käytössä?

Hep
Minun Passat on valmistettu -98 ja otettu Suomessa käyttöön -99. 1,9 tdi 115 hp, nyt ajettu 526 tkm.
#12
Uusin vika on: lämmityslaitteen säätimien valot palavat käynnistyksen jälkeen 20-30s ja sitten sammuvat. Eivät lähde palamaan jos sammuttaa ja käynnistää, vasta kun auto on seissyt jonkun aikaa eli jäähtynyt.

Jokin huono liitos, joka lämmettyään katkaisee virran ilmeisesti.
Mistä tuollaista sitten osaisi lähteä etsimään....
#13
Kaksi tankillista olen nyt Golfilla ajanut My:llä.
Ei mitään ongelmia.
Etuja...no ne päästöt tietty, mutta pakokaasu ei haise yhtä pahalle. Golfissa ei ole dpf:ää, liekö kattiakaan.
Kulutuksesta ei voi sanoa mitään, vähän se on pudonnut, mutta toisaalta pakkasetkin ovat hävinneet samana aikana.
Viime tankki oli 5,18 l/100 km.

Tankillinen maksaa kutakuinkin kympin enemmän kuin tavallisella dieselillä. Tehokkaasti siis syö dieselin säästön pois.
#14
Minulla on Golfissa sama ongelma. Se tosin tulee vastaan vasta vähän päälle 140, joten ei arkiajeluun vaikuta. Mutta jos se on letkuvika, se varmaan pahenee ajan myötä.
#15
Uutiset / Vs: Pystyssä taas
28.12.18 - klo:11:01
Lainaus käyttäjältä: vagfani - 28.12.18 - klo:10:50
Ylläpitäjä joku yksityishenkilö, viestintäviraston mukaan omistaja on piiloutunut webhotellin taakse?

Valokuvaaja, jonka mainos pyörii tuossa oikeassa reunassa.
#16
Ei ole mikrokytkintä.  Auto on Saksasta tuotu ja edellinen omistaja kertoi, että ei ole vetokoukkua käyttänyt.
On siis alkuperämaassa jo asennettu.  Saattaa olla jopa tehtaalla, ylimääräisiä rosvo- tai muitakaan liittimiä ei ole vaan piuhanipusta erkanee oma haaransa vetokoukulle. Sen suojamuovituskin on koko matkan samannäköistä.
Ne ylimääräiset johdot on teipillä kieputettu nippuun, en avannut kun oli niin tiukan näköinen.
#17
http://www.valeryd.fi/kopplingschema.asp

Olisiko rohkea oletus, että nyt vapaana olevat sininen (takasumuvalo) ja ruskea/valkoinen (plusnapa) pitäisi kytkeä keskenään, että auton takasumuvalo saisi virtaa?

Toisaalta kojelaudan kytkimen sumuvalosta vastaava napa on kytketty maihin..
#18
Vaihdoin vetokoukun pistorasian.
Kurja projekti, kaikki pultit umpiruosteessa. Piti porata auki.
Sain kuitenkin tehtyä ja toimimaan.
Se sumuvalo ei kuitenkaan syttynyt.

Pistorasian kaapelinipussa oli ylimääräisiä johtoja, joita ei ole kytketty minnekään.  13-napaista rasiaa varten?
9-napaisessakin oli yksi napa tyhjänä...  :o
#19
Kyllä se auttaa, moottori lämpenee nopeammin ja jäähdytin on suojassa irtoavilta nastoilta ja renkaista lentävältä hiekalta.
Minä leikkasin mustasta pellistä sopivan kokoiset palat, jotka on kiinnitetty  nippusiteillä säleikön taakse.
Peltiä jäi tähteelle talon rakennuksesta, joten kustannus on olematon.
#20
Rouvan Rapid vie tankkauksista laskettuna 4,4 - 4,8 l/100 km.
Golfin kulutus on liikkunut 4,8-5,3 lukemissa.
#21
Ei oo tutkaa... eikä pyllynlämmittimiä...ei vakkaria...eikä takapenkkejä. Valotkin pitää käsin laittaa päälle ja pois.
Radiokin kuuluu huonosti.

Eiköhän tämä mene myyntiin kunhan saan viat korjattua ja katsastettua henkilöautoksi.

Moottori toimii oikein hyvin ja alusta on kunnossa. Miksei olisi, ajettu vasta 326 t.

::)jos kiinnostuit jo nyt niin ota yhteyttä.  ;)
#22
Tuo voisi olla syy, sillä vetokoukun pistokkeen sähköt eivät myöskään täysin toimi.
Takavalot palavat, mutta vilkut saavat aikaan vain nopean vilkun toiminnan autossa.

Irti ja puhdistusta tai vaihto. On onneksi perusmallia eli yhdeksällä navalla.
#23
Golf IV (97–03) / Muutama sähköjuttu
23.11.18 - klo:23:33
Kuskin oven avaaminen ei sytytä sisävaloa, toimii kyllä muista ovista.
Takasumuvalo ei toimi, lamppu ja sulake ovat ehjiä. Kannalle ei tule virtaa.
Toinen ajovalojen korkeussäätö ei toimi. Moottori toimii irrotettuna ulkoisella virralla, mutta ei paikallaan.

Vinkkejä vianetsintään ja korjaamiseen, kiitos.
#24
Sama projekti edessä. Ostin allekirjoituksen Golfin vähän aikaa sitten.
Ei vaikuta liian vaikealta, pitäisi vain saada yhteys koodaustaitoiseen.

Ketään sellaista Kuopion suunnalla?
#25
Vaihdoin omassani 205/55 x  16-koosta 225/45x 17 -kokoon. Melu lisääntyi hieman.
Samoin uraherkkyys ja  kulutus.
Optimi koko olisi varmaan 205/50 x 17. Ikävä  kyllä se on harvinaisempi kuin kaksi edellämainittua ja siten kalliimpi.
#26
Kammottava ajatus.

Meiltä on Helsingin keskustaan n. 350km, mikä on aika sopiva minimi. Käyn autolla Helsingissä ehkä kaksi kertaa vuodessa.
Nykyiselläänkin on ihan tarpeeksi haasteellista navigaattorin avulla löytää haluttuun kohteeseen ja jostain vielä parkkipaikka. Jos pitäisi etsiä jokin kaupunkilinja-auton pysäkki ja sen läheisyydestä parkkipaikka ja sitten selvittää oikea auto (linja) ja sen aikataulu sekä mitenkä niissä nykyisin maksetaan ja millä pysäkillä jäädä pois ja ja...  ei ei.
#27
Minun 1,9:stä häviää nestettä talvisin kun letkulämmitin on käytössä. Ilmeisesti jokin osa elää lämpiämisen mukana niin että jokin liitos löystyy ja alkaa vuotaa/hikoilla. Sen verran vähän kuitenkin, että missään ei näy valumajälkiä. Reilun kuukauden välein pitää lisäillä nestettä, että ei tule hälytystä. Kesällä ei nestettä häviä.
#28
HAK-2, Tojo Landcruiser.
#29
Honda CR-V MS-2 nähty tänään Nurmijärvellä.
#30
Combissa on nyt reilun kuukauden ollut alla Fulda SportControl 225/45 x 17.
Edellisiin Michelin Pilot Sport 3 verrattuna nämä on hiljaisemmat, mutta kulutus on hieman suurempi. Tietokoneen pitkän välin lukema on nyt 5,6, Michelineillä se oli 5,4. Ajettu tuohon n.3000 km. Nojoo, kesäkuussa ei paljoa ilmastointia tarvinnut, nyt heinäkuussa koko ajan, joten lopputulosa lienee melko tasoissa.

Ajotuntuma on hyvä ja pitoa on sekä kuivalla että märällä enemmän kuin perhefarkussa tarvitsee.
Hiukan vetelee urissa. Parempi koko olisi  205/50 x 17, mutta ne ovat jonkinverran kalliimmat kuin tämä melko yleinen ja hintakilpailtu koko.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy