ID.Buzz

Aloittaja concorde, 07.01.22 - klo:15:34

« edellinen - seuraava »

jukkanen

Kun katselin Tekniikan Maailman talviautovertailua, tuli  helpotuksen huokaus etten ollut retkahtanut Buzzia vielä tilaamaan vaikka oli houkuttelevalta vaikuttanutkin. Moninkertainen jarrutusmatka jäisellä pinnalla ja tehoton etujalkatilan lämmitys eivät ole ominaisuuksia joita odottaisi tällä vuosituhannella enää mistään halvastakaan autosta. Melko luokatonta valmistajalta jos noita ominaisuuksia ei korjata pikaisesti.

f080421

#31
Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 10.03.23 - klo:13:52
Kun katselin Tekniikan Maailman talviautovertailua, tuli  helpotuksen huokaus etten ollut retkahtanut Buzzia vielä tilaamaan vaikka oli houkuttelevalta vaikuttanutkin. Moninkertainen jarrutusmatka jäisellä pinnalla ja tehoton etujalkatilan lämmitys eivät ole ominaisuuksia joita odottaisi tällä vuosituhannella enää mistään halvastakaan autosta. Melko luokatonta valmistajalta jos noita ominaisuuksia ei korjata pikaisesti.

Todella erikoista se, että ilmalämpöpumppu jätetty pois. Tosin nämä TM:n kaverit löytävät aina sellaisia ongelmia mitä muut eivät, joten tuokaan ei ihan välttämättä vastaa täysin käytäntöä, että sinne autoon jäätyy kuoliaaksi eikä pysähdy mitenkään. Yhtenä esimerkkinä TM sai aikoinaan BMW i3:n renkaan lähtemään vanteelta väistökokeessa, mutta eipä tästä hirveästi ole muualta mitään vastaavaa kuulunut.
ID.3 Pro Performance Business 2021

VG

Noniin, tässähän voi ruveta pikkuhiljaa silittämään ostohousuja, eurojulkaisu juhannuksena, jenkkilän markkinoille jo tänään: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/electric-vw-bus-for-north-america-and-europe-world-premiere-of-the-id-buzz-with-long-wheelbase-16126

Tulevassa mallissa uusi käyttöliittymä, HUD, marginaalisesti isompi akku ja GTX neliveto optiona. Ite en tota lang mallin 25 cm lisäpituutta varsinaisesti kaipaa, mut muuten kyllä osuu askelmerkkeihin.

sjobbe

#33
Itseltäni meni maku täysin Volkkariin vuosia sitten. Jos tätä konsernia välttämättä haluaa ostaa niin Skoda on ollut jo vuosia laadukkaampi vaihetoehto. Enivei, asiaan: Nyt kun meidän perheeseen syntyi pyröätuolia tarvitseva lapsi ja Tesla Model Y:llä ajettu jo pari vuotta niin ID Buzz tuntuu seuraavalta loogiselta vaihtehdolta. Polttomoottoriautoihin ei ole paluuta ja sähköpakuvalikoima on vielä aika rajallista. Lähiviikkoina pitäisi tulla julki GTX versio tuosta jonka oletan olevan neliveto ja järkevämmällä akulla. Siihen kun lisätään ne muutokset/parannukset mitä amerikan julkaisussa tuli, niin autohan alkaa olemaan järkevä niin kauan kun hinta pysyy aisoissa.

Eli jäädään jännittämään mitä sieltä tulee. Toivotaan että VW ei mene nurin lähivuosina (maailman kolmanneksi velkaantunein yhtiö).


Zarhan

Lainaus käyttäjältä: sjobbe - 11.09.23 - klo:11:22
Eli jäädään jännittämään mitä sieltä tulee. Toivotaan että VW ei mene nurin lähivuosina (maailman kolmanneksi velkaantunein yhtiö).

Volkkarin (ja BMW:n, ja Fordin, ja muidenkin) velat ei ole oikeita velkoja. Näkyvät kyllä taseessa mutta eivät ole todellista velkaa. Käytännössä kyse on noiden perinteisten automerkkien rahoitustoiminnasta, joiden kirjanpito kuitenkin näkyy emokonserninkin puolella. Mutta yhtälailla siellä näkyy myös saamapuolella pirusti tuloja.

Syvällisempi artikkeli vaikka https://tridentopportunities.com/en/debt-the-car-maker/

sjobbe

Jaa, no en tosta pankkijutuista paljoakaan ymmärrä mutta sen tiedän että toimari on sanonut "Roof Is On Fire" ja että "Volkswagen plans to cut the time it takes to develop new vehicles from 54 months to 36 months". Ottean huomioon että VW ongelmat on just ollu keskeneräisissä tuotteissa ja tuotteissa käytetyissä materiaaleissa niin ei vaikuta hyvältä suunnalta.

Sen kuitenkin sanon että tää Buzz on siinä mielessä onnistunut kokonaisuutena tuote että kukaan muu ei tee vastaavaa. Ymmärtääkseni toimitusajat on kuitenkin pitkät. Mietin itse tässä ääneen että oiskohan fiksua siirtää ID3/ID4 resursseja enemmän Buzziin?

Vähän meni off-topiciksi mutta tarkoitus on siis tilata Buzz kaikesta huolimatta ellei mitään yllättävää ilmaannu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy