Passat b8 Variant tuplaturbo diesel DSG 2015 kaksoismassapyörän vaihto

Aloittaja Sähly, 30.01.24 - klo:13:04

« edellinen - seuraava »

Sähly

Nyt otsikon homma pitää lopultakin teettää, osat olleet jo syksystä lähtien. Muutamalta pajalta kysellyt halukkuutta hommaan, mutta viitattu siihen tarvittavan jotain erikoistyökalua? Mites on tietäjät, tarvitaanko? Itse kun katson uutta osaa ja sen kiinnityksen tulevia 8kpl 10mm torx-kantaisia pultteja, niin luulis noilla osan keskittyvän ihan tarpeeksi?

Passat19

Erikoista, kyllä jokainen monimerkkikorjaamo osaa kaksoismassavauhtipyörän vaihtaa VAG autoihin. Laatikkohan pitää pudottaa ensin alas ja itse vauhtipyörän irroittamiseen sekä asennukseen tarvitaan vain lukitustyökalu. Työkalu on viralliselta nimeltään VAG 3067 Counter-hold tool. Taitaa .ORG työkalu maksaa 30 euroa ja kyllä se korjausoppaan mukaan luokitellaan erikoistyökaluksi (special tool). Jos korjaamolla ei ole tätä työkalua tai varaa hankkia sitä niin kiertäisin pajan kaukaa.
VW Passat Variant 2019 2.0 TDI DSG7 DQ381
model: 3G5, engine: DFGA, color: 0Q0Q

Sähly

Lainaus käyttäjältä: Passat19 - 30.01.24 - klo:20:08Erikoista, kyllä jokainen monimerkkikorjaamo osaa kaksoismassavauhtipyörän vaihtaa VAG autoihin. Laatikkohan pitää pudottaa ensin alas ja itse vauhtipyörän irroittamiseen sekä asennukseen tarvitaan vain lukitustyökalu. Työkalu on viralliselta nimeltään VAG 3067 Counter-hold tool. Taitaa .ORG työkalu maksaa 30 euroa ja kyllä se korjausoppaan mukaan luokitellaan erikoistyökaluksi (special tool). Jos korjaamolla ei ole tätä työkalua tai varaa hankkia sitä niin kiertäisin pajan kaukaa.

Iso kiitos. Mulla on tuttu kaveri töissä Volkarilla maahantuonnissa, mutta ei huoltopuolella. Hänen kauttaan koitin myös selvittää työkaluasiaa. Hänen huoltotyönjohtajalta saamansa vastaus ei ollut lähellekään näin tarkka, vaikka hän näki rekkarin perusteella auton tiedot tarkasti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy