Infotainment ei mene päälle, passat gte 2020

Aloittaja j3rkku, 06.08.23 - klo:11:20

« edellinen - seuraava »

j3rkku

Mikähän mahtaa olla vikana ja löytyykö ratkaisu ongelmaan;
Autoa käynnistäessä infotainmentin näytölle jää vaan Loading profile pyörimään eikä anna painaa mitään. Myös katossa hätäpuhelupainikkeen merkkivalo vilkkuu keltaisena ja muut painikkeet samassa tahdissa. Kokeiltu on irroittaa mankan sulakkeet hetkeksi sekä uudelleenkäynnistys painamalla virtapainiketta 15 sek. Obdelevenillä telematics(75) sanoo "communication error with control unit". Jos vika nyt liittyy tuohon hätäpuhelujärjestelmään, niinkuin olen kuumeisella googlaamisella saanut ymmärtää, mistä kaikkialta pitää käydä ruksit poistelemassa jotta tuon järjestelmän saisi kokonaan pois käytöstä? Edellisessa b8 passatissa (2018) oli sama mankka mutta noita puhelunappeja ei ollut.

Jezzz

Löysitkö ratkaisua tähän ongelmaan? Itsellä iskenyt nyt täysin samaa.

jugih

Oletteks koittaneen telematicsin (OCUn) soft resettiä VCDS/OBD11?
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

jurriaivo

Mun Skoda Scalassa tuon saa resetoitua ottamalla joksikin aikaa hätäpuhelutoiminnon/digimittariston sulakkeen irti. En tiedä toimiiko Passatissa sama.
Scala 1.0 TSI Style -19

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: j3rkku - 06.08.23 - klo:11:20
Mikähän mahtaa olla vikana ja löytyykö ratkaisu ongelmaan;
Autoa käynnistäessä infotainmentin näytölle jää vaan Loading profile pyörimään eikä anna painaa mitään. Myös katossa hätäpuhelupainikkeen merkkivalo vilkkuu keltaisena ja muut painikkeet samassa tahdissa. Kokeiltu on irroittaa mankan sulakkeet hetkeksi sekä uudelleenkäynnistys painamalla virtapainiketta 15 sek. Obdelevenillä telematics(75) sanoo "communication error with control unit". Jos vika nyt liittyy tuohon hätäpuhelujärjestelmään, niinkuin olen kuumeisella googlaamisella saanut ymmärtää, mistä kaikkialta pitää käydä ruksit poistelemassa jotta tuon järjestelmän saisi kokonaan pois käytöstä? Edellisessa b8 passatissa (2018) oli sama mankka mutta noita puhelunappeja ei ollut.

Tuosta aiheesta oli tehtaalta tiedote erwinissä. Jonkunlainen päivitys olemassa ja jos ei korjaa asiaa niin menee osia vaihtoon.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Jezzz

Sulakkeet napannut pois, mutta vika palasi mulle silti. Mutta miten tuo soft reset tehdään? Ilmeisesti tuota päivitystä vailla ollaan jos sillä korjaantuisi.

Lainaus käyttäjältä: jugih - 11.09.23 - klo:13:20
Oletteks koittaneen telematicsin (OCUn) soft resettiä VCDS/OBD11?

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: j3rkku - 06.08.23 - klo:11:20
Mikähän mahtaa olla vikana ja löytyykö ratkaisu ongelmaan;
Autoa käynnistäessä infotainmentin näytölle jää vaan Loading profile pyörimään eikä anna painaa mitään. Myös katossa hätäpuhelupainikkeen merkkivalo vilkkuu keltaisena ja muut painikkeet samassa tahdissa. Kokeiltu on irroittaa mankan sulakkeet hetkeksi sekä uudelleenkäynnistys painamalla virtapainiketta 15 sek. Obdelevenillä telematics(75) sanoo "communication error with control unit". Jos vika nyt liittyy tuohon hätäpuhelujärjestelmään, niinkuin olen kuumeisella googlaamisella saanut ymmärtää, mistä kaikkialta pitää käydä ruksit poistelemassa jotta tuon järjestelmän saisi kokonaan pois käytöstä? Edellisessa b8 passatissa (2018) oli sama mankka mutta noita puhelunappeja ei ollut.

Toki sen saa pois koodattua mutta on hyvin todennäköistä että muitakin toimintoja häviää samalla. Lisäksi tuohan on ymmärtääkseni pakollinen varuste 2020 ja uudemmisaa autoissa. Miten suhtautuvat katsastuksessa jos huomataan että toiminto puuttuu?
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

jugih

Lainaus käyttäjältä: Jezzz - 11.09.23 - klo:21:36
Sulakkeet napannut pois, mutta vika palasi mulle silti. Mutta miten tuo soft reset tehdään? Ilmeisesti tuota päivitystä vailla ollaan jos sillä korjaantuisi.

VCDSllä esim adaptaation kautta muuttaa jotain ja vaihtaa heti takaisin alkuperäiseen, jolloin soft-reset ruksi ”aukeaa”, jolloin voi täpätä ”do it”.
Boksi buuttaa, konka huomaa hetken herjasta hätäpuhelutoiminnosta ja sos valon sammumisesta ja palaamisesta.
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

LR

Sama vika päällä vm. 2020 Passat GTE:ssä. Korjaamolle pääsyä odotellessa. Edellisen kerran vika ilmeni muutama kuukausi sitten ja silloin vaikutti siltä, että vian seurauksena 12 V akku tyhjeni. Hard boot nollasi myös vian.

Oireina tähän liittyy infotainmentin jäätymisen lisäksi se että adaptiivinen vakkari alkaa sekoilla kun se saa ilmeisesti väärää tietoa tien nopeusrajoituksista. Nopeusrajoitusten näyttö ei näytä ainakaan tien todellisia nopeusrajoituksia merkkien ohi ajon jälkeen.

ajay

Itselläni on ollut samoja oireita. Tehtiin infotainment ja mobiiliyhteyksiä hoitavan yksikön ohjelmistopäivitykset valmistajan huolto-ohjeen mukaan (ei ilmaiseksi, eikä halvalla).  Taustalla vaikuttaa  olevan 3G verkon alasajo Suomessa, ainakin ajallisesti ongelmien ilmaantuminen sijoittuu sopivasti.  Tämä on VW huollon mukaan pelkästään Suomen ongelma, liekkö näin?  Itse olen huomannut ongelmia lähinnä tiheästi asutuilla alueilla, joissa verkko on ruuhkainen. Maantiellä ei ole koskaan  mitään ongelmaa. Itselläni ongelma ei ole  täysin poistunut päivityksien jälkeen. Muutos on kuitenkin siinä, että ongelma ei aiheuta infotainmentin jäätymistä. Jos verkkoyhteys sattuu joskus olemaan käynnistettäessä kateissa, osaa hakea vierasprofiilin ilman verkkoa ja infotainment toimii normaalisti. Tällöin voi sitten itse hakea käyttäjäprofiilin valikosta kun yhteys palaa. Muutoksena päivityksen myötä myöskin, että profiiliin sisäänkirjautuminen ei vaadi enää ok nappulan painamista vaan tapahtuu hetken päästä automaattisesti. Jos yhteys katkeaa ajossa, ei siis tarvitse tehdä mitään. Ei tämä nyt täydelliseltä ratkaisulta vaikuta, mutta ainakin parempi kuin se, että infotainment ei toimi lainkaan käynnistyessä. Minulle sanottiin, että tuo mobiiliyhteys boksi on kunnossa. Itsekin epäilen, että sen vaihto ei auttaisi tähän. En tiedä onko muilla kokemuksia onko yksikön vaihto parantanut asiaa vielä päivitystäkin paremmin?

McPassat

Omat seikkailuni Passat GTE (ruotsintuonti vm 2020) eCall ja Infotainment järjestelmän parissa Uudellamaalla = Infotainment ei mene päälle:
Pääkäyttäjävaihdon sekoilujen (omat topikit) jälkeen WeCall toimi  pari päivää. Yhden sulakeresetin jälkeen kokonaiset 4 päivää ilman ongelmia, joten päätin hankkia WeCall Plussan => ongelmat päivittäisiä. Useita sulakeresettejä joten
poistin auton WeCall järjestelmästä, jolloin ongelmat poistuivat ja eCall toiminnassa tähän saakka. (Tosin saman aikaisesti Elisa lopetti 3G-verkon Uudellamaalla).
Ongelma " OCU viallinen " Epätodennäköinen (auto huollettu ennen luovutusta)
Ongelma " 3G verkko poistui käytöstä -  Mahdollinen
Ongelma " WeConnect  buginen " Todennäköinen
Ajastettu lataus lämmityksineen ja kulutustiedot toimii auton omalla Infotaimentilla ja Webasto tarvittaessa käyntiin webaston omalla kakella vaikka makuuhuoneesta, joten mihinkä itse asiassa oikeasti tarvitsen kännykkäsovellusta?

himpinen

Itsellä kanssa ongelmia infotainmentin kanssa. Boottailee satunnaisesti, ilmoittaa välillä että "SOS toimito on kytketty päälle", android auto yhteys pätkii ajoittain yms. Katselin että mulla on ikivanha firmis siinä (156) ja ajattelin päivittää sen itse uusimpaan (324) jos se korjaisi ainakin joitain vioista. Onko kenelläkään kokemusta tuosta päivittämisestä? Eli itselläni on nyt MOI3_EU_VWMQB_P1560P ja olen ladannut mibsolution.one sivustolta tiedoston MOI3_EU_VWMQB_P32400P_3G0919360TN. Menikö oikein?

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: himpinen - 17.11.23 - klo:10:36Itsellä kanssa ongelmia infotainmentin kanssa. Boottailee satunnaisesti, ilmoittaa välillä että "SOS toimito on kytketty päälle", android auto yhteys pätkii ajoittain yms. Katselin että mulla on ikivanha firmis siinä (156) ja ajattelin päivittää sen itse uusimpaan (324) jos se korjaisi ainakin joitain vioista. Onko kenelläkään kokemusta tuosta päivittämisestä? Eli itselläni on nyt MOI3_EU_VWMQB_P1560P ja olen ladannut mibsolution.one sivustolta tiedoston MOI3_EU_VWMQB_P32400P_3G0919360TN. Menikö oikein?
Nythän on niin että infotainment ja ocu toimii käsi kädessä. Molempiin on olemassa päivityksiä ja ne on tehtävä oikeassa järjestyksessä asennettuna riippuen olemassa olevista softaversioista. Jos pelkästään toinen päivitetään niin saattaa olla luvassa lisää ongelmia. Tästä löytyy TPI 2063903/8 joka päivätty 28.08.2023.
Ocun päivityksessä täytyy ottaa huomioon se että tietyissä VIN sarjan omaavissa autoissa katoaa joitakin SWAP toimintoja, mm. navi. Näin kävi myös meidän passatissa johon nuo päivitykset tein. Tässä tapauksessa on hankittava väliaikaiset avauskoodit tehdasjärjestelmistä jotta navi aktivoituu uudestaan. Viimeksi kun tein vastavaan operaation tuohon meidän passattiin, meni aikaa n.5h. Oikeaoppisesti päivitykset suoritetaan testerin ja tehdasyhteyden avustuksella vaikkakin itse päivitykset tapahtuu USB:llä. Kannattaa myös varmistaa että kampanja 91Y5 on tehty joka liittyy ocuun.









http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

VAG Das Auto

Laitetaas tähän meidän Pasuunan tarina. Passat GTE farkku 2020 vuosimallia.

Marraskuun lopussa liikkeestä ostettu auto ja alkoi ensimmäisten ajopäivien jälkeen yhteys pätkiä autoon. Sen jälkeen Infotainment meni jumiin niin, että kirjautumisruutu pyöri näytössä ja mitään ei voinut tehdä. Radio, handsfree tai mikään muukaan ei toiminut. Käytin auton LMS Servicellä katselmoitavana ja sanoivat, että menee päivityksellä. Noh, kun aika koitti, vein auton huoltoon ja eihän se sillä tullut kuntoon. Tämän jälkeen varattiin uusi aika koko järjestelmän vaihtoa varten. En tiedä loppuviimein mitä kaikkea autoon uusittiin, mutta kirjautuminen onnistui.

Haasteena tulikin se, että navigointi hävisi. Noh, varasin uuden ajan, joka on ensi maanantaina LMS Servicelle.

Auto ehti toimia ilman navigaattoria kuitenkin vain 8 päivää ennen kuin autosta hävisi kokonaan nettiyhteys. Nyt ollaan oltu tässä muutama päivä sen vuoksi ilman yhteyttä autoon ja maanantaina selviää, mikä on tuomio koko keksinnöstä.

Ei vaikuta kovin luotettavalta paketilta tämä Infotainment / WeConnect VAGltä.

Puran kyllä kaupan, jos auto ei tule kuntoon. Viides kerta kun vien auton korjattavaksi.

VAG Das Auto

Lainaus käyttäjältä: VAG Das Auto - 19.01.24 - klo:11:52Laitetaas tähän meidän Pasuunan tarina. Passat GTE farkku 2020 vuosimallia.

Marraskuun lopussa liikkeestä ostettu auto ja alkoi ensimmäisten ajopäivien jälkeen yhteys pätkiä autoon. Sen jälkeen Infotainment meni jumiin niin, että kirjautumisruutu pyöri näytössä ja mitään ei voinut tehdä. Radio, handsfree tai mikään muukaan ei toiminut. Käytin auton LMS Servicellä katselmoitavana ja sanoivat, että menee päivityksellä. Noh, kun aika koitti, vein auton huoltoon ja eihän se sillä tullut kuntoon. Tämän jälkeen varattiin uusi aika koko järjestelmän vaihtoa varten. En tiedä loppuviimein mitä kaikkea autoon uusittiin, mutta kirjautuminen onnistui.

Haasteena tulikin se, että navigointi hävisi. Noh, varasin uuden ajan, joka on ensi maanantaina LMS Servicelle.

Auto ehti toimia ilman navigaattoria kuitenkin vain 8 päivää ennen kuin autosta hävisi kokonaan nettiyhteys. Nyt ollaan oltu tässä muutama päivä sen vuoksi ilman yhteyttä autoon ja maanantaina selviää, mikä on tuomio koko keksinnöstä.

Ei vaikuta kovin luotettavalta paketilta tämä Infotainment / WeConnect VAGltä.

Puran kyllä kaupan, jos auto ei tule kuntoon. Viides kerta kun vien auton korjattavaksi.

Auto käytetty näytillä ja tuomio oli, että yhteydestä huolehtiva antenni pitää vaihtaa. Katsotaan tuoko tämä mitään muutosta. Infotainment on ollut huollon jälkeen taas niin jumissa, että edes kellonaikaa ei pysty vaihtamaan. Kirjautuminen ei mene läpi järjestelmästä ja kaikki toiminnot on sen vuoksi jumissa.

Otin yhteyttä myös Volkkariin suoraan ja sieltä sanoivat, että pystyivät tarkistamaan auton Firmwaren ja järjestelmän päivityksen version, jotka olivat todella vanhat. Ihmettelen vaan suuresti, miksei huollossa näitä oltu katsottu. Nyt Volkkarilta on toimitettu ohjeet huoltoon. Katsotaan mitä tämä tuo tullessaan.

Kaiken kaikkiaan aikamoista arpomista on tämän asian kuntoonsaattaminen.

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: VAG Das Auto - 25.01.24 - klo:11:03Auto käytetty näytillä ja tuomio oli, että yhteydestä huolehtiva antenni pitää vaihtaa. Katsotaan tuoko tämä mitään muutosta. Infotainment on ollut huollon jälkeen taas niin jumissa, että edes kellonaikaa ei pysty vaihtamaan. Kirjautuminen ei mene läpi järjestelmästä ja kaikki toiminnot on sen vuoksi jumissa.

Otin yhteyttä myös Volkkariin suoraan ja sieltä sanoivat, että pystyivät tarkistamaan auton Firmwaren ja järjestelmän päivityksen version, jotka olivat todella vanhat. Ihmettelen vaan suuresti, miksei huollossa näitä oltu katsottu. Nyt Volkkarilta on toimitettu ohjeet huoltoon. Katsotaan mitä tämä tuo tullessaan.

Kaiken kaikkiaan aikamoista arpomista on tämän asian kuntoonsaattaminen.
Mediajärjestelmän päivityksiä ei merkkihuollossa näe muuta kuin että jos on tehtaalta tiedote asiasta. OCU, MIB ja AID päivitetään usb:n kautta. Yleensä OCU ja MIB päivitetään samaan aikaan koska ne on suuresti riippuvaisia toisistaan. Päivityksiä saattaa joutua tekemään useaan kertaan johtuen välipäivityksistä. Minulla menee n.5h aikaa per auto tuossa kun noita tehnyt. OCU on siis moduli joka hoitaa yhteyden mobiiliverkosta autoon, samalla se toimii myös SOS järjestelmän ohjailaitteena. Valitettavasti molemmissa ohjainlaitteissa on ollut vikoja joita päivityksillä korjataan. Tietysti on myös ollut ihan komponenttivikoja myös.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Passat19

Lainaus käyttäjältä: VAG Das Auto - 25.01.24 - klo:11:03Otin yhteyttä myös Volkkariin suoraan ja sieltä sanoivat, että pystyivät tarkistamaan auton Firmwaren ja järjestelmän päivityksen version, jotka olivat todella vanhat. Ihmettelen vaan suuresti, miksei huollossa näitä oltu katsottu. Nyt Volkkarilta on toimitettu ohjeet huoltoon.

Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 25.01.24 - klo:11:30Mediajärjestelmän päivityksiä ei merkkihuollossa näe muuta kuin että jos on tehtaalta tiedote asiasta.

Siis ihan oikeesti! Näin se toden totta toimii VAG maahantuonnin <> merkkihuollon välinen yhteys ja kommunikaatio. Jos ei ole asiasta tiedotetta/TPI-lankettia merkkarille niin asialle ei tehdä mitään. Maahantuoja todennut firmikset sekä softat wanhoiksi, hienoa! No millähän perusteella niitä uusia versioita sitten on tehty, jos ei reklamaatioiden, sisäisen testauksen ja laadunparannuskampanjoiden kautta??? Kun uusia versioita on tehty, niihin kaikkiin liittyy jokin korjaus ja tärkeä parannus joka ratkaisee asiakkaan ongelman. Nyt näistä päivityksistä ei sitten ole tiedotteita tai TPI-lanketteja juuri sinun autoon > ei tarvetta huoleen ja päivityksiin! Menee oikeasti järki tähän touhuun.

Lainaus käyttäjältä: VAG Das Auto - 25.01.24 - klo:11:03tuomio oli, että yhteydestä huolehtiva antenni pitää vaihtaa

Tottakai, näin se komponenttitehdas toimii! Vaihdetaan komponentteja niin kauan että homma alkaa pelittämään. Ei kannata olla yhteydessä maahantuontiin, eikä varsinkaan tarkistaa komponenttien ohjelmistoversioita saatikka tutkia ja perehtyä syvällisemmin sekä yrittää korjata. Komponentteja on helpompi vaihtaa.
VW Passat Variant 2019 2.0 TDI DSG7 DQ381
model: 3G5, engine: DFGA, color: 0Q0Q

Daatta

Maahantuoja, merkkihuolto ja tehdas ovat todellakin kolme eri tahoa. Asiakkaan puolelta päivitys menee niin, että merkkihuollon tiskillä todetaan vika, huoltoneuvoja etsii järjestelmästä sopivan vikakuvauksen/TPI:n ja sitten keskustellaan mitä ja kuka maksaa. Jos päivitys ottaa viisi tuntia ja riskinä on ohjainlaitteen vikautuminen, niin päivityksiä ei todellakaan ns. turhaan tehdä.

ID:n softapäivityksessä ohjainlaitteen vikautuminen on toteutunut useammin kuin kerran. ID:n kohdalla päivitykset ovat "pakollisia", en voisi kuvitella omistavani tämmöistä autoa ilman takuuta/goodwillia.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy