Seat Leon 5F Facelift

Aloittaja -ruoska-, 19.10.16 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

MikHei

Kävin ihailemassa pikapikaa Oulussa uutta Fr:rää. Vieressä oli vanha Fr ja kyllähän uuden ulkonäössä pieniä yksityiskohtia oli viilattu minun makuun ainakin parempaan suuntaan. Hyvin erottu viereiseen verrattuna räväkämpi puskuri, sekä etu- ja takavaloista modernimman oloinen vilkkujen toteutus. Sisätilojen ulkonäön muutos oli kyllä aika olematon. Suurin muutos käsijarrukahvan puuttuminen. Uusia varusteita ei päässyt testaamaan, eikä lisääntynyttä äänieristystä toteamaan, kun koeajoyksilöä ei Oulussa ainakaan ollut ollenkaan. Keväämmällä koeajolle sitten.  :)

Päällimmäisenä jäi siis mieleen keulan piristynyt räväkkyys, viereiseen vanhaan malliin verrattuna. Varsinkin kun senkin muutos näytti kuvissa aikaisemmin todella vähäiseltä.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Yaffa0

Kävin eilen katsomassa ja ihan hyvältä näyttää. Muutokset olivat ulospäin hienovaraisia, joten alkup. 5F mallilla ajavan ei tartte hävetä ajavansa "ehtoopuolen" mallilla. :D Länsiauto Vantaalla oli muutama yksilö (Hatchback FR sisällä ja ST FR 150HV DSG, joka oli koeajossa juuri sekä lisäksi toinen koeajoauto oli 1.0 DSG:llä). Muita malleja on tulossa tehtaalta esittelyautoiksi (ovat matkalla).

Uudet LED -vilkut olivat hyvännäköiset ja aika "audimaiset". Takaapäin alaosaan tullut hieman diffuusorimainen perä. Edessä FR:n keula dynaamisempi, mutta luonnossa sumuledit olivat hyvännäköiset eikä niin sisälle "uponneet" kuin kuvissa on vaikuttanut. FR on nyt mielestäni oikein onnistunut kokonaisuus, muutokset hyviä. Myyjä vakuutti melutason parantuneen selvästi aiemmasta ja että 18" renkailla auton hiljaisempi kuin aiempi FR 17" renkailla. Toivotaan niin. LED-valojen tehon vakuutettiin olevan myös 50% parempi.

Sisätiloissa kiinnitti huomioita hieman aiempaa paksumpi FR:n ratti ja iso 8" näyttö. Vaikka aiempi FR-ratti oli OK tuntui tämä vielä paremmalta kuin omassa FR:ssä. Kun ottaa tuon 8" näytön kannattaa mielestäni satsata Naviin tai Navin Plussaan. Sähköinen käsijarru, KESSY start-nappi ja kännykän langaton latauspiste olivat mallissa hyvin esillä. Vaihdekeppi (sekä DSG:ssä että manuaalissa) on aiempaa lyhyempi ja hieman ylempänä.

Länsiauto sanoi, että Boheme Purple värinen auto on tulossa laivassa esittelyautoksi muutaman viikon sisällä. Uusista väreistä Desire Red oli ulkona koeajoautossa. Se on Emocion Rediin verrattuna ehkä hieman tummemman punainen (viininpunainen ehkä). Mystery Blue olisi ollut kiva nähdä.

Ehkä tässä pitää laittaa tarjouspyyntö vetämään...
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Joshua

Vantaalla kävin kans pikaisesti, metalliharmaa vaan on kauhea väri niin ei kauheeta wauta aiheuttanut, joku muu väri oli varmaan ollut parempi esittelyyn sisällä  ;D

ps. huomasin että pappatoledoakin on päivittetty sporttisemmaks ja siitä on joku FRLine malli 125 heppasena.
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

yaska

Tuli käytyä Helsingin Seat Centterissä katselemassa ja koeajamassa uusi Leon ST facelift. Koeajettavana heillä oli kolme bensamallia, joista ajoin 1.0 DSG styleä. Auto oli kyllä huomattavan hiljainen. Tosin johtui varmaan myös alla olleista kitkarenkaista. Olen joskus vuosia sitten ajanut nastarenkaisella Leon ST:llä ja siinä kyllä nastojen ropina kuului selvästi. X-perience ei tule muuttumaan ulkopuolelta niin paljon kuin muut mallit. Toimitusajoiksi sanoivat uusille facelifteille olevan n. 3-4 kuukautta.

Golfaaja

Käytiin kans koeajaan 1,0 st dsg. Ihan jees laatikko tuo automaatti tuohon koneeseen. Tosin hieman liian pienillä kierroksilla konetta käyttää kaupunkiajossa ja se tuottaa pientä värinää. Melkein kannattaa ajella sport-asetuksella kaupunkiajossa, niin ei käy värinäkierroksilla ja tuskin sillä sport-asennolla kovinkaan suurta kulutusta nostavaa vaikutustusta on, jos ei liikaa polje koko ajan.

Tuli vaan hätäpäissään kesällä ostettua manuaali 1,0 Leoni ST kun se oli olevinaan niin halpa tarjous uudesta mallista. Jos olis tiennyt, että puolen vuoden päästä tulee automaatti ja facelit, niin olisi malttanut mielensä. No onneksi facelift oli niin laimea, että sitä ei edes hölmö huomaa ja viisaampikin vain siitä, että käsijarru on vaihtunut käsinappiin. Toinen näkyvä ero minkä huomaa, jos osaa katsoo, on hieman muuttunut puskurin muoto ja takavalot. Niin ja kolmas ero on ainakin Style mallissa rumemman näköiseksi muuttuneet verhoilut sekä  penkeissä että ovissa. Aika yllättävää, että faceliftissä aletaan säästämään verhoilussa, vaikka hinta ainakin 1,0 mallissa on noussut.

Niin ja jotkut ovat myyjienkin lisäksi olleet sitä mieltä, että faceliftin melutaso on pienempi. Oman korvakuulokokemukseni mukaan olen hieman eri mieltä; omani Nokian kitkoilla on kyllä vähintään yhtä hiljainen kuin oli koeajoauto Contin kitkoilla. Saattaa toki johtua siitäkin, että Nokialaiset ovat hiljaisemmat, mutta en kyllä usko, että melutasossa kummostakaan eroa on samoillakaan renkailla.

Mutta automaatti toimi yllättävän hyvin ja kun Seatiin saa nyt vieläkin 5 vuoden takuun, niin uskaltaa DSG:nkin ostaa, joten saatan hyvinkin kevään edetessä päätyä sellaisen ostamaan, jos saan omani myytyä ensin. Vaihdossa sitä ei ole mitään järkeä antaa.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Golfaaja - 16.01.17 - klo:01:34
No onneksi facelift oli niin laimea, että sitä ei edes hölmö huomaa ja viisaampikin vain siitä, että käsijarru on vaihtunut käsinappiin. Toinen näkyvä ero minkä huomaa, jos osaa katsoo, on hieman muuttunut puskurin muoto ja takavalot. Niin ja kolmas ero on ainakin Style mallissa rumemman näköiseksi muuttuneet verhoilut sekä  penkeissä että ovissa. Aika yllättävää, että faceliftissä aletaan säästämään verhoilussa, vaikka hinta ainakin 1,0 mallissa on noussut.

Keskeisin parannus faceliftissä on paremmat saatavilla olevat varustelut. Kohtuuhintaiset ajoavustinpaketit yms. Toinen hyvä puoli on (ilmeisesti) parantunut valoteho ledeissä.
Kävin myös kurkkaamassa uuden Leonin viikonloppuna, enkä nyt sanoisi että oli mainittavasti heikentynyt sisustan laatuvaikutelma. Jos ei suuria loikkia parantunutkaan. Tuon kanssa pärjäisi kyllä, kunhan vaan ottaa tuon 8" navinäytön siihen keskikonsoliin eikä sitä vanhaa 5" versiota.
Ulkopuolelta muutokset ovat pieniä, mutta parempaan suuntaan nekin tosiaan.

Koeajoauton (1.0TSI DSG) melutaso kitkarenkain oli todella kohtuullinen, mutta en osaa verrata onko muutoksia vanhaan koska ei ole muuta kokemusta Leonista kuin koeajo 3 vuotta sitten.

Edelleenkään Leonin hinta, ainakaan 1.0TSI -malleissa, ei tunnu kovalta, josko sitten onkin noussut viime vuodesta.
Octavia III RS TDI

porgge

Itsekkin kävin länsiautossa faceliftiä katsomassa. Fr varustelussa oli ovipahvit verhoiltu kankaalla entisen keinonahan sijaan ja vanhempi oli minusta parempi. Keskikonsoli sähköisineen käsijarruineen oli tyylikkäämpi uudessa kuin vanhassa. Ulkoiset muutokset minusta erittäin onnistuneita, mutta ei onneksi tehnyt alkuperäisestä yhtään vanhahtavaa. Ei tarvitse omaa vielä alkaa vaihtamaan. Ei ollut Länsiautoon tulossa Fr 4drive DSG:tä jota olisin itse halunnut käydä kokeilemassa.
Ajossa - Audi a3 Sportback Pro Business Sport 35 TFSI -19

mfroberg

Olisi viikonloppuna tarkoitus mennä väijymään uutta Leon ST:tä, tämä tapahtuu kuitenkin valoisaan aikaan. Siksi kysynkin nyt onko kukaan päässyt kokeilemaan uusia LED-valoja pimeässä? Ovatko ne oikeasti huomattavasti paremmat kuin edelliset ilmeisen huonotehoiset? Ovatko ne myös kääntyvät?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Yaffa0

Minäpä pistin nyt tilaten, enkä ottanut DSG:llä, vaikka saikin 5 vuoden takuun.  ;D
Päädyin FR ST 150 ACT malliin mystery blue värillä. Väri on vähän arvoitus, kun missään ei ole sitä livenä vielä, mutta sillä mennään.

Joku kysyi LED-valoista. Eivät ole käänny, mutta LED-sumuvalot toimivat kulmavaloina eli valaisevat mutkaan ajaen tuon asian. Toimivat samalla lailla kuin esim. Octavia Elegancessa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

vagfani

Tietääkö joku toimitusajoista, uk-palstalla kun huhutaan jo 6 kuukauden odotuksesta?

vagfani

Toinen kysymys, tietääkö joku onko faceliftin dsg-7 versio märkäkytkimellä?

HessuH

Moi
Uusi 7-vaihteinen dsg on ainakin 2L dieselin yhteydessä on märkä, tyyppi dq381. Samaa laatikkoa tullaan käyttämään monessa muussa vag konsernin tuotteessa ja on ainakin Atecassa ja X-periencessä. Itse uskalsin moisen tulevaan autoon ottaa, kun sain varmistuksen, että on märkä. Tietääkseni toimitusajat ovat venyneet ja tuo melkein puoli vuotta voineen pitää paikkansa.

vwmies

Tää seuraava uutinen on kyllä Ibizaa, mutta luulisi asian eli uuden 1,5TSi padan koskevan myös Leonia ja Golf VII:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005072953.html

Voimalinjat.

Ibiza tulee markkinoille bensiini- ja dieselmoottoreilla. Kolmisylinterinen 1,0-litrainen TSI-bensiiniturbomoottori tuottaa joko 95 tai 115 hevosvoimaa. Uusi nelisylinterinen 1,5-litrainen TSI 150 hv -bensiinimoottori tulee valikoimaan loppuvuodesta 2017. TDI-dieselmoottori on 1,6-litrainen, ja se löytyy 80-, 95- ja 115-hevosvoimaisena.

Uusi alusta mahdollistaa myös uuden moottorivaihtoehdon lisäämisen valikoimaan. Saataville tulee myös 1,0 TSI 90 hv bio-/maakaasuversio.
Yritetään pärjätä.

DeepBlack-13

Minulla 1.0 dsg style st tilattu 24.1 ja pitäisi olla Suomessa 27.3. Luovutus varmaan sitten huhtikuun aikana. Tämä oli alustava arvio. Väri perus valkoinen kuten nykyinenkin leon st. Ei kiven iskemääkään 30000 km:n jälkeen. Kestävä maalaus.

Tilatut varusteet: - style pack
            - led pack
            - kessy
            - peruutuskamera
            - navi
            - teknologiapaketti 2
Nyk. Seat Leon st 1.0 dsg -17, Seat Leon st 1.2 dsg -15, Mazda 3 sedan 2.0 at -15, VW golf VII 1.2 hb dsg -13

vagfani

Sopiiko kysyä mistä noin lyhyt toimitusaika? Parempi tietysti jos tulee nopeasti kovaan käyttöön. :) Näyttäisi muuten bensakoneet olevan kuivakytkimellä varustettuja:

http://www.pitpoint.be/wp-content/uploads/sites/3/2016/05/Seat-Leon-ST.pdf

DeepBlack-13

Itsekin ihmettelin samaa. Huittisten laatuauto on paikka. Myyjän edellinenkin leon kauppa oli toteutumassa samalla aikataululla. Tilausvaiheessahan kone näyttää jonkin suuntaa antavan arvion. Saa nähdä kuinka toteutuu. Omassa tilausvahvistuksessa lukee takarajana 30.4. Autot menevät valmistukseen aika nopeasti, koska myyjä varoitteli ettei varustemuutoksille jää juurikaan aikaa.
Nyk. Seat Leon st 1.0 dsg -17, Seat Leon st 1.2 dsg -15, Mazda 3 sedan 2.0 at -15, VW golf VII 1.2 hb dsg -13

Yaffa0

Minulle toimitusajaksi luvattiin ympäripyöreästi 04 / 2017. Kyseessä siis 1.4 TSI FR ST ja varusteiksi tuli ACC, FR pack, parkkikamera, tekniikkapaketti 2, navi, carplay ja jotakin muuta pientä sälää. Alcantarapenkit otin myös, koska niiden mukana ovien sisäpinnat tulevat keinonahalla kuten FR:ssä oli ennen faceliftiä. Perusjakkaroissa tosiaan penkkien sisäpinta ja ovien verhoilu on muuttunut faceliftin myötä keinonahasta kankaaseen. Se on oikeastaan faceliftin ainoa miinuskehitys.

Olisi kiva tietää mikä on tuon VAG:n uuden 1,5 TSI koneen ja nyt Leoniin saatavan 1.4 TSI ACT koneen kulutusero. Tehoahan niissä on paperilla yhtä paljon. Uudempi kone tullee Leoniin loppuvuodesta, kuten myös se täysdigitaalinen mittaristo, ainakin lisävarusteena. Kovalla pakkasella digimittaristo on kyllä koetuksella.

Toimistusajoista vielä sen verran, että Atecassa se on jopa 9-12 kk!!! Voitteko uskoa? Suomen maakiintiö on myyty ja uudet tehdastilaukset menevät jonon perälle. Mallin kysyntä on Euroopassa niin kovaa. Autohan on hyvä ja testeissä kehuttu, kuten Leonkin.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 09.02.17 - klo:18:36
Tää seuraava uutinen on kyllä Ibizaa, mutta luulisi asian eli uuden 1,5TSi padan koskevan myös Leonia ja Golf VII:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005072953.html

Voimalinjat.

Ibiza tulee markkinoille bensiini- ja dieselmoottoreilla. Kolmisylinterinen 1,0-litrainen TSI-bensiiniturbomoottori tuottaa joko 95 tai 115 hevosvoimaa. Uusi nelisylinterinen 1,5-litrainen TSI 150 hv -bensiinimoottori tulee valikoimaan loppuvuodesta 2017. TDI-dieselmoottori on 1,6-litrainen, ja se löytyy 80-, 95- ja 115-hevosvoimaisena.

Uusi alusta mahdollistaa myös uuden moottorivaihtoehdon lisäämisen valikoimaan. Saataville tulee myös 1,0 TSI 90 hv bio-/maakaasuversio.

Täällä juttua uudesta 1.5 TSI EVO moottorista Golfiin istutettuna.
https://inews.co.uk/essentials/lifestyle/cars/car-reviews/review-volkswagen-golf-1-5-tsi-evo/

Ja tarkemmin vielä koneesta:
http://www.enginetechnologyinternational.com/news.php?NewsID=82619

Uudessa on sylinterien lepuutus, kuten 1.4 TSI ACT:ssa. 0-100 km/h, vääntö ja kulutuslukemat ovat hyvin samanlaiset. Koneesta tulossa myös 130 hv bluemotion malli, joka käyttää uutta palosykliä ja on erityisen pihi. Vääntöä 200 Nm.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mfroberg

#78
Leon ST 1.0 T(S)I Style tilattu 4.2.2017 (5v takuu) ja sopimuksessa lukee toimitusajaksi 3kk, myyjän arvio oli 3-3,5kk. Kaara tilattu Lohjalta. Valittua tuli:

- Boheme purple väri
- Style pack
- Led-pack
- "Köyhis" navi
- Turvallisuuspaketti
- Teknologiapaketti 2
- Kessy
- Ã,,lypuhelimen peilaus (näytölle) tms. mikälie nimeltään
- Tummennetut takasivu- ja takalasit

Kevvväällä sitten pihaan moinen.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Uiva_Nakki

Hei kaikille! Kun Seatilla oli ensiesittelyssä 5F Facelift malli, niin autokuumetta nousi 39 asteen verran. Onneksi siihen löytyi lääkettä ja tuli tilattua uusi mobiili. Edellinen vm. 06 Seat Leon 1,9TDI vaihtuu Seat Leon ST 2.0 TDI 150 4Drive FR DSG malliin. Ensin harkitsimme Xcellence varustelua, mutta FR:ssä ulkonäkö miellyttää enemmän itseäni. Ja sisälle sai kiiltomustat somistelistat (vrt. Xcellence harmaisiin). Nyt kun nelivedon sai automaatin kanssa, niin oli ehdottomasti otettava kyseinen malli. Tässä mallissahan on uusi 7-lovinen märkälevy DSG (DQ381), mutta täytyy silti laittaa sormet ristiin, että saa huolettomia kilometrejä. Onneksi on tuo 5-vuoden tehdastakuu, ilmeisesti aika pitkä kamppis ollut Seatilla(?).

Lisävarusteita tuli myös napattua.. Käytännössä kaikki paitsi panoraamakatto ja peräkoukku.. Kait tuli tyrittyä tuon panoraamakaton kanssa.. Näillä mennään!  :-X FR:n vakiovarusteiden lisäksi seuraavat tuli valittua:

-Midnight Black metalliväri
-FR-pack (KESSY avaimeton keskuslukitus ja käynnistys, pysäköintitutka edessä ja takana, optinen pysäköintiavustin)
-Matkapuhelimen langaton lataus
-Full Link
-Seat Sound System
-Navi System + kartasto
-Peruutuskamera
-Teknologiapaketti 4 (Traffic Jam Assist -ruuhka-avustin, Emergency Assist -hätätilanneavustin, mukautuva vakionopeudensäädin, kaukovaloavustin, kaistanpitoavustin (aktiiviset ohjausliikkeet), liikennemerkkien tunnistus)
-Sivuturvatyynyt takana
-Mustat kattokaiteet
-Alcantaraverhoillut istuimet (ovipaneelit saa keinonahkaisina näin, kangaspenkit olisi muuten riittäneet)
-Sähkötoiminen kuljettajan istuin
-Musta sisäkaton verhoilu
-Webasto + Remuc

Valmistunee maahantuojan mukaan tehtaalta noin viikolla 10 ja siihen sitten rahti sekä varustelu suomen päässä. Sen jälkeen kurvaan Glosspointille ja laitatan pintaan CQuartz Finest pinnoitteen ja sisäverhoilun käsittelyn. Lähinnä mahdollisimman helppohoitoinen paketti siis, kun autolla ajaa itseni lisäksi myös avovaimoni.

Nyt kysynkin teiltä, oletteko tilailleet kangasmattoja jostain vai tuleeko auton mukana jotkin matot? Onko vielä myyjän kanssa neuvotteluvaraa jos saisi tingattua kangasmatot, roiskeläpät taakse ja tavaratilan kumisuojuksen? Vai meneekö omaan piikkiin? Käsitin, että ainakin nuo roiskeläpät taakse pitää kiveniskemiä poissa vähän pidempään.. Mitenkäs, onko kukaan tuota CQuartz Finestia hankkinut? Minkälaisia kokemuksia siitä on? Ja muutenkin, risuja ja ruusuja valitsemastamme autosta olisi mukava kuulla!

isoville

Todella makea paketti, onnittelut! Täällä vielä väännetään exceliä faceliftattujen octavian, golfin ja leonin välillä...

Nykyisessä ocussa mulla on roiskeläpät ja maali takapyörien takana on priima. Mulla on myös musta, niin suosittelen teippauttamaan ainakin helmat ja takakontin kynnyksen läpinäkyvällä suojateipillä.

Uiva_Nakki

Lainaus käyttäjältä: isoville - 12.02.17 - klo:13:44
Todella makea paketti, onnittelut! Täällä vielä väännetään exceliä faceliftattujen octavian, golfin ja leonin välillä...

Nykyisessä ocussa mulla on roiskeläpät ja maali takapyörien takana on priima. Mulla on myös musta, niin suosittelen teippauttamaan ainakin helmat ja takakontin kynnyksen läpinäkyvällä suojateipillä.

Kiitoksia! Täytyy ne roiskeläpät ruinata mukaan. Takakontin kynnyksessä taitaa olla alumiininen suoja tuossa FR mallissa..

Muuten, kävin hakemassa uudesta vastaavanlaisesta Octaviasta tarjouksen, olis ollu neliveto RS, mutta hinta huojui siellä 47,000 euron tuntumilla ja paikallisella Laakkosella tonni vähemmän vaihtoautosta, sekä huima 3,49% rahoituskorko käännytti minut sieltä pois. Ilmeisesti Seat liike tarjoaa vaihto-Seatista pikkusen paremmin vaihdossa. Vielä jos maltat odottaa, mitä minä en tehnyt, niin loppuvuodesta myös Seattiin päivittyy huhujen mukaan tuo digitaalinen mittaristo. Itse olisin halunnut, mutta en jaksanut odottaa. Tuo kaiketi ison harppauksen eteenpäin tuota Seatin ohjaamon ilmettä!

Cayman

Pyllystä kun ei saa Tehdaswebastoa vieläkään,nuo jälkiasenteiset voi tunkea sinne minne ei aurinko paista  >:(
ID.3 Business
Golf VIII

Uiva_Nakki

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 12.02.17 - klo:15:00
Pyllystä kun ei saa Tehdaswebastoa vieläkään,nuo jälkiasenteiset voi tunkea sinne minne ei aurinko paista  >:(

Miksi ne ovat mielestäsi niin huonoja? Nykyisessä autossa ainakin jälkiasenteinen Webasto Thermo Top Evo 5 kännyohjauksella on paras investointi koskaan.  :o  Olisiko pitänyt ottaa ilman tuota kamppiswebastoa? Onko jälkiasenteinen kamppiswebasto sitten tuhnumpaa mallia?

Cayman

Jälkiasenteisia oli autoissani 07-10 vuosina ja koskaan ei tiennyt meneekö ne päälle vai ei ja jos meni niin silti piti ikkunoita skrapata ja auto oli viileä kun nuo lämmittää moottoria enemmän kuin sisätiloja. Nyt vuodesta 12 alkaen ollut vw tehdaswebastoja ja toimii  kuin junan vessat ja aina lämmin kabiini
ID.3 Business
Golf VIII

Occu14

Varmasti riippuu asennusliikkeestä ja autostakin aika paljon. On ollut tehdaslämmittimiä ja erikseen asennettuja lämmittimiä. Ei mitään sanomista ensimmäiseen 4 vuoteen. Yli 5v lämmitin rupee olemaan jo aika riski...varsinkin jos ei huolleta välissä.

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Yaffa0

@Uiva_Nakki

Joo roiskeläpät taakse kannattaa, jos auto raapii myös takaa eli nelivetoiseen kyllä. Se on jo muiden autoilijoiden tuulilasien takia suotavaa (melkein saisi olla pakollista takavetoisiin ja nelivetoisiin) ;).

Itsellä ollut Leon ST (etuvetoinen) nyt kolme vuotta ja ei ole roiskeläppiä takana eikä myöskään kiveniskemiä ole taakse tullut. Etuläpät laitetaan Suomessa automatic.

Ihmettelen muuten vielä tuota toimitusaikaa (vko 10). Minä tilasin uuden ST:n jo tammikuun puolella ja luovutusviikoksi Suomessa on luvattu n. viikko 16 (neljä viikkoa menee tehtaalta Suomeen luovutukseen asiakkaalle). Onko syynä sitten uusi sininen väri, jonka tuotanto ei ollut tammikuussa vielä täysillä käynnistynyt vai miksi bensamallin, jossa suurinpiirtein samat varusteet, kestää kaksi viikkoa myöhempään, vaikka tilattu aiemmin?
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

vagfani

Toimitusaikoja kun myyjiltä kyselee niin jokaiselta saa erilaisen vastauksen. Osa kertoo 3 kuukautta ja osa 6 kuukautta. Tuosta sitten asiakas valitsee haluamansa. :)

Uiva_Nakki

Moi Yaffa0,

Kiitoksia mielipiteestä. Täytyy ne roiskeläpät ottaa mukaan. Toimitusajaksi siis tilaussopimuksessa laitettiin 30.4, mutta tällä viikolla paikallinen seat-myyjäni oli kaiketi käymässä maahantuojalla ja laittoi viestiä että auto valmistuu linjalta noin viikolla 10. En tiedä sitten onko tuo 30.4 lähempänä totuutta, kun Barcelonasta lähdetään meriteitse ja kierretään minkälie Antverpenin kautta, niin kyllähän siinä saattaa jokunen tovi vierähtää. Plus weban asennus suomen päässä.

Ja joo, tuo webastokamppis kait sisältää Thermo Top nelosen, eli mulle ainakin tapahtuu ns. downgreidaus vanhasta vitosesta. Pääasia minulle on, että moottorin nesteet lämpeää, eikä ole niin kova rasitus pakkasella narauttaa auto käyntiin, sisätilat uusissa autoissa lämpenee muuten niin kovin nopeaan..

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Uiva_Nakki - 12.02.17 - klo:12:06
Hei kaikille! Kun Seatilla oli ensiesittelyssä 5F Facelift malli, niin autokuumetta nousi 39 asteen verran. Onneksi siihen löytyi lääkettä ja tuli tilattua uusi mobiili. Edellinen vm. 06 Seat Leon 1,9TDI vaihtuu Seat Leon ST 2.0 TDI 150 4Drive FR DSG malliin. Ensin harkitsimme Xcellence varustelua, mutta FR:ssä ulkonäkö miellyttää enemmän itseäni. Ja sisälle sai kiiltomustat somistelistat (vrt. Xcellence harmaisiin). Nyt kun nelivedon sai automaatin kanssa, niin oli ehdottomasti otettava kyseinen malli. Tässä mallissahan on uusi 7-lovinen märkälevy DSG (DQ381), mutta täytyy silti laittaa sormet ristiin, että saa huolettomia kilometrejä. Onneksi on tuo 5-vuoden tehdastakuu, ilmeisesti aika pitkä kamppis ollut Seatilla(?).


Onnittelut uudesta autosta, makia paketti tulossa! :)

Nuohan ovat aika lailla samanhintaiset 2.0TDI nelikot, Xcellence sekä FR, joten ihan omien mieltymysten mukaan saa valita sopivamman. Onko muuten alustakorkeudessa eroja Xcellence ja FR-versioiden välillä? Siis jos tästä nelivetomallista puhutaan. Tuo FR tulee 18" vanteilla ja Xcellence 17", mutta onko muuta eroa alustapuolella?
Itse en ole vielö Seatin nelikkoa ajanut (pl. Ateca), mutta Leonista muuten on jäänyt hyvä kuva ajonsa puolesta.

Tuo 5 vuoden takuukamppis on kestänyt nyt suurin piirtein vuoden verran käsittääkseni. Erittäin järkevä kamppis Seatin myynnin/oston kannalta. Itsekään en kurkkisi Seatin suuntaan ilman tuollaista takuuta.
Octavia III RS TDI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy