Polo -10 Jarrut

Aloittaja Mrjones, 28.07.20 - klo:23:45

« edellinen - seuraava »

Mrjones

Moro,

Oon tässä päivittelemässä 9n3 poloani uusikoppaiseen malliin. Tässä nyt käynyt koeajamassa kolme eri autoa, kahta -10 ja yhtä -11 vuosimallia. Jokaisessa näistä autoista on ollut sama ongelma -> vekotin tärisee jarruttaessa häiritsevän paljon. Kaikilla näistä autoista suunnilleen se 100t kilometrejä alla. Onkohan etujarrujen levyistä johtuvaa vikaa? Olen jotenkin yllättynyt että liikkeet myyvät tämmöisiä autoja jotka ainakin itselläni heti ensimmäisillä koeajo minuuteilla nostaa karvat pystyyn jarruttaessa. Kun mainitsin asiasta automyyjälle, hän ehdotti että ostaisinko pois semmoisenaan -500â,¬ alella. Kattaisikohan tuo summa mahdollisen jarrurempan mikäli kyse vain etujarrujen levyjen epätasaisuudesta? Onko muita mahdollisia aiheuttajia kyseiselle oireilulle?

Kiitos!

Dieselgolf

#1
Vahva tuki tuolle arvauksellesi jarrujen kunnosta. Veikkaan että ne on finaalissa.
Meidän Poloiseen jolla oli ostettaessa körötelty just hiukan päälle 90K panin merkille saman koeajolla.
Ja sitten liikkeessä hyvin valaistussa hallissa tämä kyllä omin silmin näkyikin heti. Oli kaikki levyt kuluneet ja kulahtaneen näköiset. Palojen paksuutta en edes tuon perusteella tutkaillut. Vaan päätin heti jo että jos tämä meille päätyy, jarrut uusitaan kauttaaltaan.
Hinnasta saimme tingittyä pois riittävästi (vika oli niin selvästi näkyvillä)  niin että Polo meille tuli, huonoine jarruineen.
Seuraavalla viikolla jo tulikin sitten kotiovelle Autodocilta tilaamani laatikko, jossa oli Brembon levyt joka nurkkaan ja Brembon jarrupalat samoin. Alle 200 â,¬ taisi niihin kulua, olivat mielestäni yllättävän edulliset osaset. Yksi aurinkoinen lauantai pojan kanssa nyhrättiin rauhassa niiden kimpussa ja jarrut tuli kuntoon.

Turbokiisseli

DIY jarruremontti Poloon ja vielä laatuosilla Brembo, TRW, Ferodo, tms. onnistuu helposti parilla sadalla. Tein saman homman entiseen Poloon, joka mekin ostettiin 90tkm ajettuna.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Dieselgolf

Tuosta esim saa osviittaa mistä on kysymys, jos itse päättää ryhtyä puuhaan :

https://youtu.be/gMnJayV5nLA

Ei ne taida liikkeessä väliin otettuja (oletan) vaihtoautoja järin kunnostella. Nehän (kai) tarkoitus vain äkkiä saada eteenpäin.
Jos 500â,¬ alea tulisi kuluneiden jarrujen takia, sehän kuulostaa hyvältä. Koska jos itse työn tekee, ei uusiin osiin mene kuin pari sataa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy