Polo 6R tekniset ongelmat/ viat

Aloittaja Erkka, 16.01.11 - klo:18:09

« edellinen - seuraava »

Erkka

Tänne voimme kerätä Polo 6R ilmenneitä teknisiä vikoja ja niiden korjaustoimenpiteet.

1300 km ajettu uudella Pololla ja ensimmäiset ongelmat koettu viikonlopun reissussa. Pieksämäeltä Keravalle ajaessa, noin 100 km päätepysäkille, syttyi keltainen dieselmoottorin hehkutusvalo- Vilkkuu: Moottorinohjauksessa häiriö. Jonkin matkaa ennen kotiovea syttyy katalysaattorin merkkivalo. Katalysaattorissa häiriö: Nosta jalka kaasulta. Aja varovasti lähimmälle ammattikrjaamolle. Tarkastuta moottori.

Polo on nyt kotona autokatoksessa. Huomenna täytyy viedä kulkine parin kilometrin päähän Laakkoselle huoltoon. Saas nähdä mikä moottorissa mättää?

Että, tälläinen tapaus. Tästäköhän alkoi korjaamolla käyntiruletti?!

Minkälaisen arvion viasta antaa arvon forumilaiset?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Markku J

#1
Veikkaan, että aamulla ei ole enää mitään häiriönäyttöjä päällä. Voisko olla vaan jäätävän kelin vaikutusta dieseliin ? Mutta vikakoodit varmaan kertovat asianlaidan aamulla.

Arcca

#2
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.01.11 - klo:18:18
Veikkaan, että aamulla ei ole enää mitään häiriönäyttöjä päällä. Voisko olla vaan jäätävän kelin vaikutusta dieseliin ? Mutta vikakoodit varmaan kertovat asianlaidan aamulla.

Tätä veikkaan minäkin, itsekin tuota hehkun vilkuntaa pari kertaa kokeneena. Pääset sinäkin, Erkka, sitten askartelemaan viimasuojien kanssa.  
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Erkka

#3
Niin, Pieksämäeltä lähtiessä -20 astetta pakkasta jalämpötila lauhtui matkan aikana silmissä -8 asteeseen Keravalla (280 km). Jospa pääsisinkin vähällä tässä tapauksessa. Viimasuoja on valmiina kotona asennettavaksi.  :)
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tn62634

#4
Täytyisihän sen auton toimia normaalissa talviajokelissä ilman korjaamokäyntejä.

Erkka

#5
Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 16.01.11 - klo:18:48
Täytyisihän sen auton toimia normaalissa talviajokelissä ilman korjaamokäyntejä.

Niin minustakin. Saas nähdä mikä on tuomio, kun vien huoltoon. :-[
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Tos®

#6
Saat ilmaisen maskipeiton ja vikakoodien nollauksen
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Erkka

#7
Polo on viety huoltoon. Lupasivat ottaa tänään yhteyttä ja kertoa mikä Poloa vaivaa ja milloin voi auton noutaa. Katalysaattori häiriövalo palaa edelleen, mutta hehkuvalo ei antanut enää merkkejä ongelmasta.

Otin huollon yhteyteen autonpesun 19 eurolla. Ei mielestäni kallis käsinpesuhinta.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

aracuan

 1.2 TDI BM on käynyt kerran huollossa katalysaattorivalon sytyttyä käynnistyksen yhteydessä. Syynä oli liian suuri lämpötilaero antureissa. Toleranssi on kuulemma 10C astetta. Sää oli -22C ja kova tuuli ja tuisku. Webastoa oli juuri käytetty.

Syyttelivät huollossa webastoa ihan musta tuntuu tuntumalla. Ehkä kova tuuli kylmetti toista puolta moottoria kovemmin tms.

Vikakoodi nollattiin ja ei ole tullut esille uudestaan. Lupasivat kysellä VW:ltä sallittaisiinko suuremmat toleranssit lämpötiloissa. Auto ja moottori toimivat ihan normaalisti kat.valosta huolimatta.

Off topiccia: Webasto on toiminut lokakuusta tähän päivään asti moitteettomasti. Itse asiassa paremmin kuin missään muussa käyttämässäni autossa. Webaston on asentanut pikkufirma, koska Volkswagen Center ei sitä lokakuun alussa osannut tehdä tai heillä ei ollut tehtaan lupaa. Volkswagen Center Vantaa itseasiassa suositteli tätä firmaa :-) Pikkufirman heppu sanoi, että Saksan VW:ltä hän sai kyllä helposti asennusohjeet. Samassa puljussa oli muuten A1:n tulossa asennukseen.

Erkka

^ Muita ongelmia ei minunkaan Polossa ajon suhteen. Toimii aivan kuin vikaa ei olisikaan. Ilmeisesti sama vika antureiden lämpötilaeroissa tuon hehkuvalon suhteen? Katalysaattorivalon syttyminen huolestuttaa. :-[
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 17.01.11 - klo:10:51
^ Muita ongelmia ei minunkaan Polossa ajon suhteen. Toimii aivan kuin vikaa ei olisikaan. Ilmeisesti sama vika antureiden lämpötilaeroissa tuon hehkuvalon suhteen? Katalysaattorivalon syttyminen huolestuttaa. :-[

Jos nyt vielä jatketaan arvailua niin se hehkuvalo käsittääkseni syttyy kun esim EGR jäätyy imupuolella.

Olisko sitten tuo katalysaattorivalo syttynyt anturieroista niinkuin aracuanilla, tai sitten jatkoseurauksena jos imupuolen jääongelmat aiheutti ongelmia päästöihin.

Eihän tuossa ole huolta kun takuu hoitaa tämän nyt, ja jatkossa viimasuoja autoon kiinni.
Ainakin minulla ei ole hehkuvalo syttynyt kertaakaan sen jälkeen kun viime tammikuussa laitoin CCstä alaosan aukkoon viimasuojan.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Erkka

Polo haettu huollosta. Olivat koodanneet vikavalot pois, tutkineet laitteet ja tehneet jonkin uuden päivityksen, jottei em. vika enää toistu. En tarkemmin kysellyt päivityksen laadusta, kun minulle riittää, että Polo on nyt kunnossa. Viimasuojan käytöstä ei antanut ohjeoita. Ilmeisesti päivityksen jälkeen ei enää moista tuotetta tarvitse käyttää.

Jipii, tähän loppukaneetiksi. :D

Ps. Polo oli hyvin pesty ja on nyt katoksessa suojassa vesitihkulta. Kyselin vielä huoltohenkilöltä, onko mahdollista teettää käsinpesu, vaikkei huoltoon autoa toisikaan. "Kyllä on mahdollista tuoda".
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Peeveli

#12
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 17.01.11 - klo:13:37
Polo haettu huollosta. Olivat koodanneet vikavalot pois, tutkineet laitteet ja tehneet jonkin uuden päivityksen, jottei em. vika enää toistu. En tarkemmin kysellyt päivityksen laadusta, kun minulle riittää, että Polo on nyt kunnossa. Viimasuojan käytöstä ei antanut ohjeoita. Ilmeisesti päivityksen jälkeen ei enää moista tuotetta tarvitse käyttää.

Jipii, tähän loppukaneetiksi. :D

Ps. Polo oli hyvin pesty ja on nyt katoksessa suojassa vesitihkulta. Kyselin vielä huoltohenkilöltä, onko mahdollista teettää käsinpesu, vaikkei huoltoon autoa toisikaan. "Kyllä on mahdollista tuoda".

Suosittelisin kyllä sen viimasuojan käyttöä talvella, nopeuttaa lämpenemistä ja estää kondenssivesiongelmaa. Omassakin se nopeuttaa selvästi lämpenemistä ja estää lämmönlaskun pitkän tyhjäkäyntijakson aikana vaikkapa valoissa. Tämä oma yksilö kylläkin jo ekana käyttöönottopäivänä lämpeni kohtuullisen nopsaan ilman viimasuojaa, mutta kyllä se suoja sitä nopeuttaa ja ennen kaikkea estää tyhjäkäynnillä lämmön alenemisen.

Hyvä että valoshow lakkasi, toivottavasti ei palaa enää.

anttipaa

Seuraa nyt vielä jäähynesteen määrää. Ettei vain ole EGR rikki niinkuin omassani. Senkin meinasivat ensin palauttaa pelkän koodien nollauksen jälkeen.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: anttipaa - 18.01.11 - klo:12:23
Seuraa nyt vielä jäähynesteen määrää. Ettei vain ole EGR rikki niinkuin omassani. Senkin meinasivat ensin palauttaa pelkän koodien nollauksen jälkeen.

Kiitos tiedosta.
Jäähdytysnesteessä on ollut vajetta, Laakkosen kertoman mukaan syystä, kun asensivat letkulämmittimen ja kone piti tyhjentää osittain nesteistä. Kestää kuulema jonkin aikaan, että tasaantuu. Olen lisännyt pari kertaa nestettä yht. 3dl. Täytyypi tarkista missä nesteenpinta on tällä hetkellä.

Ps. Tässä CR moottorissa on letkulämmittimen paikka huomattavasti alempana kuin 9N3, joten nesteitä on pitänyt vähentää enemmän.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 18.01.11 - klo:12:45
Kiitos tiedosta.
Jäähdytysnesteessä on ollut vajetta, Laakkosen kertoman mukaan syystä, kun asensivat letkulämmittimen ja kone piti tyhjentää osittain nesteistä. Kestää kuulema jonkin aikaan, että tasaantuu.

Täh? Missä se neste on, jos se laitetaan takaisin paisariin kiertoon?

Erkka

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 18.01.11 - klo:12:50
Täh? Missä se neste on, jos se laitetaan takaisin paisariin kiertoon?

Sanos muuta! Eipä tullut mieleen. ??? No, seurataan tilannetta.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Erkka

Sovittelin tänään Poloon Laakkoselta saamaani viimasuojaa ja pettymyksekseni totesin, ettei kiinnityskohdat käy alaritilään. Viimasuojan laitimmaisten reikien kohta Polon alaritilässä on umpinainen, eikä kiinnityskoukkua saa pujotettua ritilän taakse kiinni.

En haluaisi viimasuojasta mitään reikäjuustoa tekemällä lisäreikiä sopiviin kohtiin. Olisi luullut viimasuojan suunnittelijan sen verran ottavan asioista selvää, että olisi kiinnityskohdat katsonut sopiviksi. Kyseessä siis "lehmännänni kiinnityksellä olevat tutit". ;)

Onko täällä kyseisen viimasuojan asentaneita forumilaisia? Onko löytynyt sopivaa tekelettä?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tsiih

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 18.01.11 - klo:12:50
Täh? Missä se neste on, jos se laitetaan takaisin paisariin kiertoon?
Ilma poistuu, nestepinta alenee.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

jami88

Ei varsinaisesti vika, mutta onko mahdollista ohjelmoida valokatkaisin toimimaan niin että vaikka kytkimen jättään asentoon "on" eli ajovalot päälle ja katkaisee virrat avaimella niin se valojen merkkiääni ei alkaisi piippaamaan ja auto tajuaisi sammuttaa myös ajovalot kun virta katkaistaan. Näin se toimii ainakin uusimman korimallin Golffin halogeenivaloila, mutta omaan polooni on tulossa xenonit ja testiautossa se ei niin toiminut. Ei vaan tarvitsisi talvella käännellä katkasijasta valoja päälle ja pois kymmentä kertaa päivässä.


tn62634

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 18.01.11 - klo:21:11
Ilma poistuu, nestepinta alenee.

Eikö ilmaus kuulukaan huollon toimenpiteisiin, jos jäähdytysnestettä lasketaan ulos ja lisätään? Samoin tuolta ei paljoa nestettä varmaan pitäisi ulos tulla letkulämppäriä asennettaessa, jos osaa asiansa?

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 18.01.11 - klo:17:46
Sovittelin tänään Poloon Laakkoselta saamaani viimasuojaa ja pettymyksekseni totesin, ettei kiinnityskohdat käy alaritilään. Viimasuojan laitimmaisten reikien kohta Polon alaritilässä on umpinainen, eikä kiinnityskoukkua saa pujotettua ritilän taakse kiinni.

En haluaisi viimasuojasta mitään reikäjuustoa tekemällä lisäreikiä sopiviin kohtiin. Olisi luullut viimasuojan suunnittelijan sen verran ottavan asioista selvää, että olisi kiinnityskohdat katsonut sopiviksi. Kyseessä siis "lehmännänni kiinnityksellä olevat tutit". ;)

Onko täällä kyseisen viimasuojan asentaneita forumilaisia? Onko löytynyt sopivaa tekelettä?

Tee Erkka vaan uudet reiät sopivaan kohtaan josta nänneillä kiinni ritilään. Ei parista ylimääräisistä pikku rei'istä kannata välittää, pääasia on lämpenemisnopeus ja sen säilyminen. ;)

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 19.01.11 - klo:08:44
Tee Erkka vaan uudet reiät sopivaan kohtaan josta nänneillä kiinni ritilään. Ei parista ylimääräisistä pikku rei'istä kannata välittää, pääasia on lämpenemisnopeus ja sen säilyminen. ;)

Tuokin kävi mielessä loppujen lopuksi, mutta ongelmaksi saattaa tulla se, kun reijät tulee niin kauaksi viimasuojan reunoista, ettei vaan jää lerpalleen nuo päät. Täytyypi sovitella.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Erkka

Mistähän Keski-Uudeltamaalta löytyisi kauppa, josta saisi ostettua esim. mustaa 1-3 mm pleksiä viimasuojan tekoa varten? Netin kautta tilatessa ei taida tuon kokoisia paloja olla myynnissä?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 19.01.11 - klo:12:56
Mistähän Keski-Uudeltamaalta löytyisi kauppa, josta saisi ostettua esim. mustaa 1-3 mm pleksiä viimasuojan tekoa varten? Netin kautta tilatessa ei taida tuon kokoisia paloja olla myynnissä?

Suutarilan (kehä III) Etola/Etrasta olen hakenut pari kertaa, yhteystiedot, huom. alakerranmyymälä! Vähän laveasti tulkiten tuo on Keski-Uusimaata :).
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

tsiih

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 19.01.11 - klo:08:38
Eikö ilmaus kuulukaan huollon toimenpiteisiin, jos jäähdytysnestettä lasketaan ulos ja lisätään? Samoin tuolta ei paljoa nestettä varmaan pitäisi ulos tulla letkulämppäriä asennettaessa, jos osaa asiansa?
Juu ja ei.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 19.01.11 - klo:19:42
Suutarilan (kehä III) Etola/Etrasta olen hakenut pari kertaa, yhteystiedot, huom. alakerranmyymälä! Vähän laveasti tulkiten tuo on Keski-Uusimaata :).

Jopas sattui. Tuohan on miltei kotinurkilla. Ei kun pikapuoliin ostoksille. Kiitos, Arcca. :)
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 18.01.11 - klo:17:46
Sovittelin tänään Poloon Laakkoselta saamaani viimasuojaa ja pettymyksekseni totesin, ettei kiinnityskohdat käy alaritilään. Viimasuojan laitimmaisten reikien kohta Polon alaritilässä on umpinainen, eikä kiinnityskoukkua saa pujotettua ritilän taakse kiinni.

Itselle vielä suojat tulossa (varmaan samalla tavalla reiät väärässä kohtaa) ja tuota alaosaa yritin tutkailla, onkohan niin että alaosan ritilää on muutettu uusimpaan vuosikertaan niin, että nuo laitakohdat on valmiiksi ummessa? Eikös niitä ahtoputkia ole just siinä kohtaa?

heppuhei

Polo 1,6d bmt vm -10. Alempaa viimasuojaa käytettäessä ulkolämpömittari valehtelee (Ulkona -10c,mittari näyttää +15c).
Mielestäni myös ko. tilanteessa lämmityslaite "haalenee".Maskisuojassa oleva lämpöanturin reikä on pieni,taidanpa isontaa!
Huoltovälinnäyttöä myöskään ei löydy autostani!Uusi mittari tulossa takuuseen.Muuten auto toiminut mukavasti 15000km ajettuna.
Ajettavuus ihastuttaa edelleen!

Erkka

Lainaus käyttäjältä: heppuhei - 22.01.11 - klo:16:00
Polo 1,6d bmt vm -10. Alempaa viimasuojaa käytettäessä ulkolämpömittari valehtelee (Ulkona -10c,mittari näyttää +15c).
Mielestäni myös ko. tilanteessa lämmityslaite "haalenee".Maskisuojassa oleva lämpöanturin reikä on pieni,taidanpa isontaa!
Huoltovälinnäyttöä myöskään ei löydy autostani!Uusi mittari tulossa takuuseen.Muuten auto toiminut mukavasti 15000km ajettuna.
Ajettavuus ihastuttaa edelleen!

Taidanpa jättää koko viimasuojan käytön pois, kun vakiotoiminnot noin sekoavat. Otan uudelleen esille, jos ongelmia ilmenee lumituiskun/ pakkasien suhteen.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy