Polo 6R tilaukset

Aloittaja Erkka, 03.12.09 - klo:07:41

« edellinen - seuraava »

Apaju

#30
VW Polo GTI 1,4 TSI(132 kw) DSG 4-ovinen   

Tilauspäivä: 30.7.2010
Tuotantoviikko:vko 39
Arvioitu toimitus: vko 44-45

Ulkoväri: Candyvalkoinen   

Tehdaslisävarusteet:   
Ajomukavuuspaketti
Bi-Xenon kaasupurkausvalot (lähi- ja kaukovalot). LED-päiväajovalot
Keskikyynärnoja edessä
Radiojärjestelmä RCD 510
Täysautomaattinen ilmastointilaite Climatronic   
Valo- ja näkyvyyspaketti   
VW ID.3 Life

Ouzi

Onneksi olkoon hieno paketti ! Ja varmaankin aika nautittava ajettava ja kireä peli. Tommosta mä katsoisin jos olisin eri elämäntilanteessa. Ei lasta ja koiraa... :)

heppuhei

Helmikuussa tilattu Tdi luvattiin  kauppoja tehdessä vapuksi,saatiin käyttöön 30.6.

Vaginisti

Eilen 17.8. tilattu, lupasivat n. 3kk, eli marraskuun puoliväliin menee.

Comfortline 1.6 TDI Bluemotion Technology 4-ov.
-Ajomukavuuspaketti
-Seashell sisusta
-Reflexhopea met. väri
-Kyynärnoja edessä
-Eberspächer vrk-kellolla
-15" Sima aluvanteet

...Ja eiku odottelemaan...

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 18.08.10 - klo:16:06
Eilen 17.8. tilattu, lupasivat n. 3kk, eli marraskuun puoliväliin menee.

Comfortline 1.6 TDI Bluemotion Technology 4-ov.
-Ajomukavuuspaketti
-Seashell sisusta
-Reflexhopea met. väri
-Kyynärnoja edessä
-Eberspächer vrk-kellolla
-15" Sima aluvanteet

...Ja eiku odottelemaan...

Itselle olisi tarkoitus vaihtaa nykyinen 9N3 samanlaiseen, mutta 2-oviseen. Ajatuksena on ollut valkoisen vaihto punaiseen (ei metalliväri). Kauppoja pääsen hieromaan vko 35 alkupuolella, kun nykyisen autoni minulle myynyt autokauppias palaa lomalta.
Kohtuullinen toimitusaika tuo 3 kk, jos luvattu toimitusaika pitää. Saattaa olla, että tulee kulkine rekisteröityä vasta 2011 puolella.

Millainen on tuo "Eberspächer vrk-kello"?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 22.08.10 - klo:16:48
Itselle olisi tarkoitus vaihtaa nykyinen 9N3 samanlaiseen, mutta 2-oviseen. Ajatuksena on ollut valkoisen vaihto punaiseen (ei metalliväri).

Oletko aivan varma tuon 2-ovisuuden kanssa?

Neliovinen on sentään melkoisesti parempi käytössä. Ensinnäkin ovet ovat paljon lyhyemmät eli mahtuu ahtaassakin parkkipaikassa kulkemaan helpommin. Toiseksi kolmeovisessa turvavyökin jää parikymmentä senttiä taaksemmaksi, joten vyötä joutuu kurottelemaan jostakin selän takaa. Kolmanneksi takapenkille saa takaovien kautta kätevästi kaikenlaista mukana kantamaansa tavaraa. Takapenkille kulkemisen helppoudesta tuskin kannattaa edes mainita.

Kysy ihmeessä automyyjän mielipidettä jälleenmyyntiarvostakin. Voin melkein luvata valmiiksi, että automyyjä kertoo hyvittävänsä käytetystä 4-ovisesta Polosta vähintään sen verran enemmän, mitä takaovet ovat uutena maksaneet. On nimittäin käytettyjen pikkuautojen kohdalla takaovellisten kysyntä sen verran parempaa.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 22.08.10 - klo:16:54
Oletko aivan varma tuon 2-ovisuuden kanssa?

Neliovinen on sentään melkoisesti parempi käytössä. Ensinnäkin ovet ovat paljon lyhyemmät eli mahtuu ahtaassakin parkkipaikassa kulkemaan helpommin. Toiseksi kolmeovisessa turvavyökin jää parikymmentä senttiä taaksemmaksi, joten vyötä joutuu kurottelemaan jostakin selän takaa. Kolmanneksi takapenkille saa takaovien kautta kätevästi kaikenlaista mukana kantamaansa tavaraa. Takapenkille kulkemisen helppoudesta tuskin kannattaa edes mainita.

Kysy ihmeessä automyyjän mielipidettä jälleenmyyntiarvostakin. Voin melkein luvata valmiiksi, että automyyjä kertoo hyvittävänsä käytetystä 4-ovisesta Polosta vähintään sen verran enemmän, mitä takaovet ovat uutena maksaneet. On nimittäin käytettyjen pikkuautojen kohdalla takaovellisten kysyntä sen verran parempaa.

Hyviä bointteja nuo. Ehkä kuitenkin valitsen 4-ovisen mallin. Nykyinenkin on 4-ovinen ja tyytyväinen olen ollut. Kitooos!
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

ohfox

Lainaus käyttäjältä: ohfox - 31.07.10 - klo:13:17
Täällä tilattiin 1.2 Trendline-Polo kesäkuun puolivälissä ja luvattiin toimittaa jo mahd. elokuun puolella.  :)

Aika perusvarustein, 2-ovinen, radio ja ilmastointi ja muuta pientä tuli lisävarusteita.

Joten toimitusaika ei olisi kuin jotain 2.5 kk  :o ei paha kun siihen 4-5 kk oli varauduttu...

Noniin, auto saapunut jo paikallisen diilerin pihaan!   8)   Kyllä näyttää hyvältä!!  :)  :)  :)

On nopeeta toimintaa kun 9vk sitten tilaus tehtiin. Mutta saapahan nyt nähdä milloin sen voipi sieltä hakea  :P  :'(

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 22.08.10 - klo:16:48
Itselle olisi tarkoitus vaihtaa nykyinen 9N3 samanlaiseen, mutta 2-oviseen. Ajatuksena on ollut valkoisen vaihto punaiseen (ei metalliväri). Kauppoja pääsen hieromaan vko 35 alkupuolella, kun nykyisen autoni minulle myynyt autokauppias palaa lomalta.
Kohtuullinen toimitusaika tuo 3 kk, jos luvattu toimitusaika pitää. Saattaa olla, että tulee kulkine rekisteröityä vasta 2011 puolella.

Millainen on tuo "Eberspächer vrk-kello"?

Ite harkitsin 2-ovista myös kun se on paremman näkönen...mutta on se käytössä hankala ja vähemmän hyvittäävät sitten vaihdossa. Eberi on siis mallia perus, jossa mun käsityksen mukaan 3 aikaa jotka voi ohjelmoida 7 päivälle ja napista lähtee päälle suoraan milloin vain. Mulla käyttö on niin säännöllistä että pärjää hyvin. Siis ei mitään kauko-ohjaimia yms. Jätin lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen kokonaan pois kun tulee toi eeberi.




Apaju

Paljonko maksaa toi "Eberspächer vrk-kellolla", itselle on tulossa lohkolämmitin eli siis sätäilylämmitin ja on ruvennut mietityttämään josko sittenkin Eberi tai Webasto?
VW ID.3 Life

Vaginisti

1590 eur, ite epäilen myös säteilijää ja sen takia jätin pois, sekin maksaa n. 700 sisähaaran kanssa...

Markku J

Jatkan täällä Polo -keskustelua (jatkona autonvaihtopohdiskelua -ketjulle).

Erkka, minkä hintainen oli ajomukavuuspaketti autoosi ? Kun hinnastoa katselen, niin BlueMotionissa väitetään olevan sen sisällöstä vakiona kaikki muu paitsi parkkitutka. Silti lista antaa sille hinnaksi 540 eur. Tilasin saman Highlineen ja siinä ekstrana tulee myös vakkari, silti paketin hinta on vain 426 eur. Lienee hinnoitteluvirhe.

Samaten hinnasto kertoo BlueMotionissa olevan keskikyynärnojan vakiona.

Erkka

Markku J

Varsinainen Bluemotion malli Polon listoilla on vain 1.2 TDI 55KW, johon sisältyy nämä Bluemotion varusteet.
1.6 TDI Polo on BlueMotion Tecnology, johon ei sisälly em. tuotteet. Matti Lajunen kertoi VW esitteiden olevan hanurista, minkä seurauksena nämä kaksi asiaa sekoitetaan keskenään.

Ajomukavuuspaketti maksoi minulle verottomana 455 â,¬.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Markku J

OK, sitten ymmärrän. Tuossa BlueMotionissa näyttää olevan myös aika nätti korisarja (spoileri, sivuhelmat ja sporttipuskurit).

Vaginisti

Joo, minä ja osin myyjäkin sekoitti nuo käsitteet keskenään, eli bluemotion on oma erikoismallinsa ja vain 1.2 litrasena tdi:nä saatavilla, kun taas bluemotion technology -malli on 1.6tdi ja golffissa esim 1.2TSI:tä saa bluemotion technology mallina...eli technology malleissa ei ole ulkoisia eroja normaaliin paitsi takaluukussa lisäteksti. Lisänä start-stop ja ilmeisesti vähän viilattu välityksiä. Aika pitkät välitykset oli koeajossa olleessa "normaalissa" 1.6tdi:ssä, vitonen on vähän liian pitkä 80kmh mäkisessä maastossa. 1.2 tsi oli laatikoltaan mukavampi ajettava kun on 6 vaihdetta.

Erkka

^ Lisäksi vielä tavalliseen malliin verrattuna BlueMotion technologyssä jarruenergian talteenotto.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 30.08.10 - klo:21:44
^ Lisäksi vielä tavalliseen malliin verrattuna BlueMotion technologyssä jarruenergian talteenotto.

Josta tulikin mieleen, voiskohan siitä ominaisuudesta olla hyötyä kun talvella huudattaa webastoa/eberiä ja ajelee lyhyehköjä matkoja, että talteenotto-ominaisuudella lataisi akun paremmin kuin perinteisessä autossa?

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 30.08.10 - klo:22:04
Josta tulikin mieleen, voiskohan siitä ominaisuudesta olla hyötyä kun talvella huudattaa webastoa/eberiä ja ajelee lyhyehköjä matkoja, että talteenotto-ominaisuudella lataisi akun paremmin kuin perinteisessä autossa?

Juuri näin. Jarruenergia menee hyötykäyttöön silloin kun akun latauskapasiteetti laskee alle ohjelmoidun rajan. Pätkäajossa tulee jarruteltua enemmän, jolloin lisäkapasiteettia akulle kertyy jarrutustilanteissa.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Reneto

Kovasti onnea herroille M ja E autotilausten johdosta. Oma autonvaihto menee väkisin piiitkälle ensi vuoden puolelle   :-\  Ne on nämä elämän realiteetit..

Erkka, väkevän värin valitsit. Mitä noita kuvia löytyy, niin hieno tuo hot orange.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Markku J

Tässä DSG -Polossa ei kai liene tuota jarrutusenergian talteenottoa ? Tietääkö joku viisaampi neuvoa ?

Kahdessa automaattibemarissa minulla on se ollut/on ja hyvin toimii - latauksen kytkeytymisen huomaa lievästi tehostuneena moottorijarrutuksena.

Erkka

Reneto, ajattelin tällä kertaa valita värin mikä ei joka risteyksessä tule vastaan. Mitä enemmän olen tuota väriä mielessäni pyöritellyt, sitä enemmän olen siihen mieltynyt.  :D

Markku J, siinä käsityksessä olen, että jarruenergian talteenotto on asennettu vain bluemotion malleihin. Minusta saisi olla tuo innovatio kaikissa VAG-kulkineissa ja miksei muissakin automerkeissä.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Erkka

#51
Matti Lajunen Keravan Laakkoselta lähetti seuraavanlaisen s-postiviestin.

"Terve,

Auto näkyy jo tehtaan järjestelmässä, nyt näyttäisi että saapuisi meille joulukuun lopussa, mutta odotetaan vielä tuotantoviikon vahvistumista ja varmistusta tähän."


Polo meni tilaukseen 30.8. Alku näyttää lupaavalta.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

aracuan

1.2 TDI Bluemotion tilattu maaliskuussa ja saatu elokuussa. Viitisen kuukautta aika tarkalleen meni. Hauska peli!

http://www.flickr.com/photos/25729034@N06/4950527329/#

Erkka

#53
Päivitystä tilaukseen. Tuli ruksattua pari lisävarustetta lisää tänään 7.9 (tummennettu teksti). Nyt pitäisi olla kaikki tarvittava tulevassa Polossa. Urheilualustasta en tehnyt tilausta, vaikka mielessä hetken kävi sekin laittaa.

Polo 1.4 TDI 59KW meni 30.8 vaihtoon. Tälläinen tuli tilattua Keravan Laakkoselta:

Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI 66KW BlueMotion technology (vääntöä 230)
- 2-ovinen
- Väri Hot Orange (metalliväri)
- ajomukavuuspaketti: Mm. vakionopeudensäädin, pysäköintitutka ParkPi, monitoiminäyttö, rengapaineenvaroitin
- Climatronic täysautomaattinen ilmastointi, Climatronic jäähdytettävä hanskalokero
- nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, vaidekepinnuppi, käsijarrukahva
- Keskikyynärnoja
- talvirenkaat Nokian R-kitkat 185/60-15, VW Sima 15" aluvanteilla
- kesärenkaat, VW Zirko 15" aluvanteilla
- moottorinlämmitin ja sisäpistoke
- RCD 310 vaihdettu radio- navigaattorijärjestelmä RNS 310
- valo- ja näkyvyyspaketti
- sumuvalot, kulmavalotoiminto
- tummennetut takasivuikkunat, takalasi



Toimitus/ rekisteröinti tammikuulle.
Kiitokset vielä Matti Lajuselle Keravan Laakkoselle erittäin asiallisesta ja hinnaltaan kilpailukykyisestä kaupasta. Nykyisen Polon saan pitää käytössä autonvaihtoon asti.

Nyt odottamaan tammikuuta ja uuden perheenjäsenen kotiutumista.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Pekka T


Erkka, aina vain paranee.  ;)
Tuo navigaattori on kyllä hintansa puolesta hyvä ja järkevä varuste, ja on varmaan ihan hyvä muutenkin.
Kaavailemasi urheilualusta on sitten mielipide juttu, koeajaahan auto pitäisi tuolla alustalla että saisi varmuuden. Jos sen kuitenkin haluaa, niin eihän noiden kuraläppien lyhentäminen mikään vaikea toimenpide ole.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Erkalla alkaa olla hieno paketti nipussa. En ole koskaan kiinnittänyt huomiota, että navin voisi saada noin kohtuuhintaan. Varmaan ihan oivallinen valinta. Valo- ja näkyvyyspaketti taas on niin edullinen, että sen voi ottaa pienenä luksuksena.

Meillekin tuli sellainen positiivinen uutinen, että Polon luovutus on sovittu perjantaille klo 10:00. Tomi Hyvönen Forssan Laatuautosta on palvellut meitä upeasti ja luvannut hoitaa äidilleni koulutuksen DSG:n - eka automaattivaihteinen hänellä, ja hiukan jännittää sitä. Itse kun en heti perjantaina ehdi paikalle.

Erkka

Mahtaa olla miellyttävä kokemus Markun äidille ensi perjantain Polon luovutustilaisuus ja ensimmäiset kilometrit uudella kulkineella. Kunhan pääsee DSG vaihteiston kanssa sinuiksi, niin tuskin haluaa palata käsivalintaiseen takaisin. Onnea perjantai päivälle.:D
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 07.09.10 - klo:20:22En ole koskaan kiinnittänyt huomiota, että navin voisi saada noin kohtuuhintaan. Varmaan ihan oivallinen valinta. Valo- ja näkyvyyspaketti taas on niin edullinen, että sen voi ottaa pienenä luksuksena.

Ja sitten otetaan tämä ja tuo ja tuosta tuo vielä tämän päälle ja, no, laitetaan tuokin vielä. ;D

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 07.09.10 - klo:16:38Volkswagen Polo Comfortline 1.6 TDI 66KW BlueMotion technology (vääntöä 230 :o)
- 2-ovinen
- Väri Hot Orange (metalliväri)
- ajomukavuuspaketti: Mm. vakionopeudensäädin, pysäköintitutka ParkPi, monitoiminäyttö, rengapaineenvaroitin
- Climatronic täysautomaattinen ilmastointi, Climatronic jäähdytettävä hanskalokero
- nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä
- Keskikyynärnoja
- talvirenkaat Nokian R-kitkat 185/60-15 VW Sima aluvanteilla 15"
- kesärenkaat myös VW Sima aluvanteilla 15"
- moottorinlämmitin ja sisäpistoke
- RCD 310 tuli vaihdettua radio- navigaattorijärjestelmä RNS 310.
- valo- ja näkyvyyspaketti
- tummennetut takaikkunat

Ei sulta taida puuttuu enää ku ne sporttijouset ja takaovet?

Lainaus käyttäjältä: aracuan - 02.09.10 - klo:14:121.2 TDI Bluemotion tilattu maaliskuussa ja saatu elokuussa. Viitisen kuukautta aika tarkalleen meni. Hauska peli!

Miltäs tommonen päristin kuulostaa? Taitaa aika pienellä kyllä mennä.
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Erkka

Ai niin, miten voi päivittää RNS navigaattorin kartat? Mukana tulee Skandinavian CD karttalevy. Voiko tuon päivittää läppärissä? Karttapäivitys on ilmeisesti maksullinen, niin kuin TomTomissa? Jos tilaa Media-in-pistokkeen tehdasasenteisena, onnistuuko päivitykset tuota kautta läppärillä?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Vaginisti

Näitä teidän tilausaikoja kun lueskeleen niin näinköhän toi oma 1.6tdi bluumöyssöni kerkeää tulemaan myyjän lupailemaan marraskuun puoleen väliin...17.8. siis tilauspäivä...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy