Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Loungeliner

#1
Miten muiden Leoneilla liikkuvien "kampanja-Webastojen" sisäpuhallus toimii? Katkooko Climatronicilta virtoja kesken lämmityksen, vai ei? Itsellä Weballa esilämmittäessä (Remuc-ohjaus) Climatronic on välillä aktiivinen, välillä pimenee. Normaalia?

Kyseessä siis maahantuojan ennen luovutusta asennuttama 4kW versio.
#2
Vuoden ensimmäisenä arkipäivänä rekisteröitiin tämä loppuvuodesta valmistunut "uudisrakennus"...

Vakiovarustuksen lisäksi mukana:
Metalliväri (Alor Blue)
FR Pack
Media System Plus
Sound System
Full Link
ACC
Pysäköintitutkat edessä ja takana, peruutuskamera
LED-sisävalopaketti
Webasto Remuc-ohjauksella + Defa 4A ylläpitolaturi
Tekstiilimatot ja tavaratilan matto
Hakka 8 talvirenkaat 205/55-16 koossa tarvikevanteilla

Muuten auto on juuri sellainen kuin pitikin, mutta etukattovaloina autossa on normaalit hehkulamput LED-sisävalopaketista huolimatta. Takakatossa ja etujalkatiloissa valot on ledejä, kuten kuuluukin... Katsotaan, miten tämä "ongelma" hoituu kuntoon ja koska...
#3
Tuohon allekirjoituksessakin mainittuun Leoniin laitettiin luovutushuollon yhteydessä FullLink -toiminto. Eli USB-portti vaihdettiin ja ilmeisesti jotain koodausta suoritettiin.

Radion MENU -valikosta löytyy tuo FullLink -kohta, mutta vaikka kytken iPhone6S Plussan alkuperäisellä johdolla auton USB-porttiin, en saa yhteyttä muodostettua. Latautumaan luuri kyllä lähtee, mutta muuta ei tapahdu. Kysymys kuuluukin: mikäli tuo jälkiasennettu FullLink olisi jäänyt liikkeessä koodaamatta, näkyisikö tuolla radion valikossa lainkaan ko. kohtaa? Vai missähän lienee vika?
#4
Seat / Seat Leon ST 1.4 TSI ACT DSG FR -16
14.06.16 - klo:20:24
Niin se sitten eilen koitti Leonin luovutus ja "pitkää pitoaikaa silmälläpitäen" reilu vuosi sitten hankittu Avensis jäi Laakkosen pihaan.

Vakiovarustuksen lisäksi tuli tällä kertaa valittua:
FR-Pack
Full Link
Media System Plus
Seat Sound System
ACC
Pysäköintitutkat ja peruutuskamera
Webasto Remuc-ohjauksella
LED-sisävalopaketti
Kangasmatot
Metalliväri (Alor Blue)
Hakkapeliitta 8 -talvirenkaat 205/55-16 tarvikevanteilla
5 vuoden / 100 000 km:n takuu

Ensitunnelmat muutaman kymmenen ajetun kilometrin jälkeen todella positiiviset, etenkin voimalinjan osalta. Kun vertailukohtana on aiempi, vuoden -13 Leon 1.8 -moottorilla, on eroa todella vaikea huomata. Start&Stop -järjestelmän toiminta tuntuu kehittyneen huomaamattomampaan suuntaan, samoin DSG pelaa ainakin uutena mielestäni sivistyneemmin. Varusteista etenkin ACC tuntuu sellaiselta, ettei harmita sen ruksaaminen yhtään.

Kuvia ei ole tullut otettua tuota "luovutuskuvaa" lukuunottamatta, jonka vaihdoin profiilikuvaksi. Kaikkihan kai kuitenkin tietävät, miltä perusvarusteinen, tuunaamaton farkku-Leon näyttää? Itse väri pääsee oikeuksiinsa vasta auringonvalossa, sisällä kuvattuna näyttää todella aneemiselta luonnonvaloon verrattuna ;D
#5
Seat / Seat Leon FR 1.8 TSI DSG -13
29.01.13 - klo:09:18
tilattu 29.1.2013
Seat Leon FR 1.8 TSI DSG

Lisävarusteet            

Metalliväri (Nevada White 2Y2Y)

Alcantaraverhoillut urheiluistuimet, black/black -verhoilu (verhoilukoodi CP) (PL3)
   
FR Launch Pack (P21 PXX+PJF)
   
Navi system -audio- ja navigointijärjestelmä (WNE)
   
Pysäköintitutka edessä ja takana, optinen pysäköintiavustin (PK2)
   
SEAT Sound system (10 kaiutinta, subwoofer) (PNC)
   
Tilapäinen varapyörä, tunkki ja pyöränpulttiavain (PG8)
   
Turvallisuuspaketti (PSP)
   
Sähkötoiminen, lasinen kattoluukku (PTC)

Kangasmatot

Kesäpyörille Seatin Performance 30/2 Machined -vanteet

   
Toimitusaika-arvio kesäkuu 2013

Luovutettu 20.6.2013

Myyjäliike Seat Center Herttoniemi (Helsinki) / Marjo Tolvanen
Suosittelen Marjon palveluita lämpimästi tähänastisen kokemukseni perusteella!

EDIT: Lisätty luovutuspäivältä muutama pikainen kuva...
#6
Joku (varmaan monikin) arvon foorumilaisista lienee tämän projektin suorittanut kuten myös kaasupoljinviritelmän tai pelkän poljinpinnan vaihdonkin. Kaasupolkimen työstöön löysin jonkinlaisen ohjeen täältä foorumiltakin, mutta silmiin ei ole osunut selostusta siitä, mitä kaikkea pitää purkaa tieltä että tuon lepuutustuen saisi irroitettua ja vaihdettua. Ihan summamutikassa en viitsisi alkaa ruuveja availemaan, joten osaisiko joku hieman antaa vinkkiä tai mahdollisesti linkkiä sivulle, jossa tuo homma olisi jopa dokumentoitu?
#7
Skoda / Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -11
09.02.11 - klo:22:00
Tilattu 17.9.2010, luovutettu 9.2.2011, myyty 11.2.2013

Laurin & Klement -varustuksen lisäksi:
- Webasto
- Sound system
- 17" Pallas + Nokian Hakka 7, 225-45/17 talveksi
- 17" Zenith + Bridgestone Potenza RE050, 225-45/17 kesäksi
- 3-puolainen monitoimiratti vaihdelärpyttimillä
- MDI sovitin
- Tavaratilan ja matkustamon väliverkko
- Etu- ja takaspoileri
- RS -poljinpinnat ja vasemman jalan lepuutustuki

EDIT: 24.4.2011 lisätty kesäkuosikuva jossa myös takaspoileri asennettuna
EDIT: 11.7.2011 lisätty sisäkuva "jalkatilapäivityksen" jälkeen
#8
Tiedustelisin foorumilaisilta mahdollisia suositteluja uuden, vakioalustaisen Octavia Combin (1.8 TSI) maltilliseen madaltamiseen. Auton piti tulla tehtaalta sport-alustalla, mutta tulikin "tuntemattomasta syystä" vakiona, joten jotain käyttöautoon sopivaa n. 30 mm. madallusta haetaan. Mitä mieltä olette, kannattaako suosiolla vaihtaa myös iskarit, vai lähteä pelkkien madallusjousten kanssa pelaamaan? Renkaiden suhteen tarkoituksena pitäytyä ympärivuotisesti 17" koossa.

Madalluksen hinta toki on jälkiasennettuna hieman eri, kuin mitä olisi tehtaan madalluksen hinnaksi tullut (tässä tapauksessa 120â,¬ + autovero), mutta älkäämme antako sen häiritä. Halvinta mahdollista vaihtoehtoa en nyt kaipaakaan, vaan hyvää hinta/laatusuhdetta. Myöskään en kaipaa rata-ajoon parasta alustaa, vaan perus katukäyttöä ajatellen vakiota parempaa ulkonäköä ja hieman jämäkämpää ajettavuutta.
#9
Octavia -09 kävi tänään saamassa mustasta letkusta uutta koodia. Edellisellä käyntikerralla pari viikkoa sitten ei vielä moottorinohjaus suostunut päivittymään, vaikka testeri jo silloin löysi uuden päivityksen tehtaan tietokannasta. Nyt päivitys onnistui, ja autossa uudesta asti tuntunut pieni "nykiminen" pintakaasulla vedättäessä n. 1700-2000 rmin välillä tuntuisi poistuneen. Ainakaan en muutaman kymmenen kilometrin ajelulla saanut tuota pientä mutta ärsyttävää nypytystä esiintymään.

Samalla reissulla löytyi uusi päivitys myös keskuselektroniikalle. Testeristä irroituksen jälkeen autoon oli ilmestynyt ainakin yksi uusi toiminto, nimittäin uudemmissa yksilöissä jo tehtaan jäljiltä oleva "vaihtamissuositusnäyttö" MaxiDotin oikeaan yläkulmaan. Tuolla ei omaan ajamiseen ensituntuman perusteella ole mitään vaikutusta, mutta tuo moottorin käytöksen paraneminen miellyttää kovasti. Ilmeisesti näitäkään päivityksiä varten autoja ei kutsuta johdon nokkaan järjestelmällisesti, vaan päivitellään normaali huoltojen yhteydessä (vaiko silloinkaan ellei asiakas tajua kysellä)? Omassa tapauksessani nämäkin päivitykset olisivat tulleet luultavimmin vasta toisen omistajan käyttöön, koska olettamukseni on, että auto ehtii vaihtua uuteen ennen ensimmäistä huoltoa :(
#10
Tehdasvarusteena tilattavissa olevasta Webastosta muutama kysymys...

Onko laite bensakoneen yhteydessä kylmällä kelillä "automaattisesti syttyvä" jäähdytysnesteen lämpötila-anturin ym. raja-arvojen ohjaamana? Ajastusmahdollisuus ymmärtääkseni löytyy ja käytetään ajotietokoneen valikoista...

Kuuluuko tehdaswebastoon kauko-ohjainta? Jos ei, onko sellaista tehtaalta tilattavissakaan, vai pitääkö kauko asentaa autoon Suomessa?

Tehtaan asentama Webasto lämmittänee oletusarvoisesti vain matkustamoa, kuten lisävarustehinnastokin antaa ymmärtää? Koodauksen jälkeen sitten myös moottoria?

Yleisellä tasolla haluaisin käyttäjien kokemuksia ja kommentteja lisälämmittimistä Octaviassa, sekä tehtaan varusteena että jälkiasennuksena. Hyviä ja huonoja puolia molemmista vaihtoehdoista. Kiitos jo etukäteen!
#11
Kokeillaan nyt aluksi heittää tänne pari kysymystä. Näitä on muistaakseni käsitelty jossain vaiheessa uvw:llä, mutta kuten varmasti tiedätte, on vastaava ketju siellä paisunut sellaiseksi kasaksi viestejä, että sieltä haluamansa tiedon löytäminen on käynyt hivenen vaivalloiseksi...

1) Onko tietoa, pystyykö facelift-Ocuun koodaamaan sumuvaloihin "kääntymisvalotoimintoa" päälle vag-com:lla? Vaiko onko niin, että ko. toiminne vaatisi erilliset, kolmannet polttimot sumuvaloumpioihin nykyisten päivävalojen sekä sumuvalojen lisäksi...

2) Onko tietoa, onnistuuko samaisessa facelift mallissa takalasinpyyhkimen mukavuustoiminnan (eli automaattinen lasin lääppiminen pakkia kytkettäessä, mikäli lasinpyyhkijät päällä tai niitä käytetty hiljattain) pois koodaaminen?

3) Osaako joku arvon foorumilaisista heittää faktatietoa, minkälainen led-tyyppinen korvauspolttimo kelpaisi Ocun rekisterikilven valoksi ns. heittämällä?

Kiitos jo etukäteen :D


Edit: Muutin otsikon ettei täällä kävisi kuin siellä toisessa, eli yritetään pitää otsikot mahdollisimman kuvaavina ja rajattuina tiettyyn aiheeseen. t. Jyri
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy