Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

VW_Johan

valot säädetty, oli kuulemma perus-säätö "ihan pielessä". Ja merkkihuolto vakuutti että säädöt on oikein.

Nyt näkee taas!

Rosmo

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 23.10.14 - klo:08:53
valot säädetty, oli kuulemma perus-säätö "ihan pielessä". Ja merkkihuolto vakuutti että säädöt on oikein.

Nyt näkee taas!

Missä teit? Mitä maksoi? Omani kaipaisivat myös säätöä...
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

VW_Johan

AD-center Karjaa, 17â,¬.

Nudde

Lainaavalot säädetty, oli kuulemma perus-säätö "ihan pielessä". Ja merkkihuolto vakuutti että säädöt on oikein.

just just, millähän ne sitten säätää niitä valoja?

LainaaAD-center Karjaa, 17â,¬.

Hieman pitkällä pois, mutta asiallinen hinta, saako ihan oikeasti jotain tehtyä 17 eurolla tänäpäivänä? Näköjään! Täytyy bongata täältä lähempää joku paikka, vaikka AD-huolto, ja tingata samaan hintaan.

Hyvä että auttoi.

Nudde

Lainaavalot säädetty, oli kuulemma perus-säätö "ihan pielessä". Ja merkkihuolto vakuutti että säädöt on oikein.

No niin, kävin viikonloppuna maalla, ja olin siellä vielä maanantaina, samalla kävin paikallisella huoltofirmalla, aika iso paja, säätämässä valoja. Kaveri tuumasi että jaaha.... Siis alue missä valot saa olla on min - max, minulla oli min asennossa, ja kuskin puoli jopa alle sen. Nyt on nostettu siihen yllärajaan, että menee vielä katsastuksesta läpi. Ja sama homma, Audi.merkkiliike sanoi että on ihan säädöissä... omasta mielestäni ei ollut. Tuntuu että nyt on paljon valoisempaa, nyt on vaan ollut niin huono keli että tie ja kostea ilma imee kaikki valoteho, joten viimeiset vertailut vasta kun on pimeätä ja kuivaa, niin ja pitäähän sitä ajaa pimeällä tiellä, mitä teen tsi harvoin. Mutta eroa tuntuu olevan. Niin ja hinta ei ollut päätä huimaavaa, VW_Johan maksoi aika paljon. Kaveri sanoi että jos sulla nyt on joku kolikko..... annoin kympin ja samoin että ostakaa pullaa iltapäiväkahville! Niin ja täytyy tässä sanoa että soitin ja kyselin että ehtiikö tehdä, joo tule tänne vaan, ja jouduin odottamaan noin 2 min kuin saavuin paikalle, ja sitten itse säädössä meni ehkä 5min. Ihmettelen suuresti Audin säätöä kun vielä sanoo että on huonot valot????

Ktk

A3 8V:ssä tuntuu olevan hyvin yleistä että valot ovat pikkaisen alakanttiin säädetty. Kyseisissä valoissa on lisäksi semmoinen huono puoli että kun lähivalo on ok, näyttää pitkät pikkaisen liian ylös, ja noitahan ei voi säätää erikseen.

Homman hoitaa kuntoon ihan tien päällä säätämällä, siihen ei mitää suuntauslaitteita tarvita vaan harjaantunut silmä ja pikkaisen testiajoa. Tuohon taitaa vaan liittyä yksi pieni mutta, automaattisella korkeussäädöllä olevat lamput pitäisi kai laittaa testerillä johonkin pirun "säätöasentoon" jos niitä ruuvataan rankemmin suuntaan tai toiseen. Itse en kyllä ole mitää tuhoa saanut koskaa aikaan vaikka aika monta on tullut sorkittua.

Nudde

#4926
LainaaA3 8V:ssä tuntuu olevan hyvin yleistä että valot ovat pikkaisen alakanttiin säädetty.

Mikähän syy tähän on, ja miksi ei säädetty niitä huollossa ylöspäin, vaikka mainittiin että valaistus on huono?


LainaaTuohon taitaa vaan liittyä yksi pieni mutta, automaattisella korkeussäädöllä olevat lamput pitäisi kai laittaa testerillä johonkin pirun "säätöasentoon" jos niitä ruuvataan rankemmin suuntaan tai toiseen. Itse en kyllä ole mitää tuhoa saanut koskaa aikaan vaikka aika monta on tullut sorkittua.

ei tämä paja ainakaan mitään "säätöasentoon" laittanut, sääti vaan..... ja kävin illalla ajamassa pimeässö, ja oli paljon  paremmat!

JaniKuula

Meni sitten A3 sedan 134kw dieselin tilaus pipariksi. Maahantuoja infosi että tuotanto alkaa joskus alkuvuodesta :'( on se kyllä kummaa touhua että pitää tilata pirssi, pari kuukautta arpoa ja odotella, todetakseni että ehkä joskus kesällä saattaa tulla... Turhaa tehdä tilaussopimuksia joista ei sitten pidetä kiinni. En kyllä jäänyt odottelemaan sitä ehkä päivää. Harmi vain... No kateltiin soppelia pakettia nelosesta ja niitä näytti TDI editionina saavan kohtuu aikataululla.
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

TQ14

A3 SB tulossa tammikuussa ja lienee korkea aika liittyä tähän foorumiin. Olenkin tässä kasannut listaa auton luovutuksen yhteydessä tarkastettavista asioista ja valojen korkeus on varmasti yksi niistä  ;D

Maze

Ei jaksanut odotella uutta A4:sta, joten laitoin tilaukseen Audi A3 Sportback Land of quattro Edition 2.0 TDI 135 kW quattro S tronic. Helmikuulle lupailivat alustavasti toimitusta.

batman14

Hieno peli hyvällä moottorilla! Onnittelut. Mitkä varusteet ja mikä väri tuli valittua?

Maze

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 26.11.14 - klo:21:10
Hieno peli hyvällä moottorilla! Onnittelut. Mitkä varusteet ja mikä väri tuli valittua?

Briljantinmustalla mennään.

Varusteita tuli napsittua aika hillitysti:

Advanced key -system (älykäs avain -järjestelmä)
Akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana
Alumiinioptiikka -paketti
Automaattisesti himmentyvä taustapeili
Kaukovaloassistentti
Läpilastausmahdollisuus
Mistral-alumiinisomistelistat
Paikallaanpitoavustin (Audi Hold Assist)

TQ14

Auto ei ole vielä edes maassa ja ensimmäiset modaukset pyörii jo mielessä  ::)  Auto tuli tilattua ilman sivuikkunan kromilistaa (ehkä virhearvio). Nyt musta ikkunalista + leveä tiiviste on alkanut näyttämään vaaleassa autossa vähän silmäänpistävältä. Mustan sivulistan voisi maalata alumiinin värisellä plasti dip -maalilla. Voisi toimiakin, auto kun on muuten hopean värinen.

europe

Tulihan se kunkku sieltä. 367hv ja 465Nm.




MoFFe

Hmm...en oikeeeeen tiedä.

Onhan se ihan jees mutta mutta.  ::)

psxgamer

Kyllä S3 on tyylikkäämpi. Mielestäni Audin viimeisimmät RS mallit ovat olleet vähän liian tuning henkisiä. Itse pidän tuollaisissa ns. sleeper autoissa juuri siitä, että ne eivät eroa kauheasti ulkoisesti perusmalleista. Toki automies erottaa esim. S3:n nopeasti normaalista A3:sta, mutta auto on silti tyylikkään hillitty. RS3:n etupuskurin massiivinen QUATTRO -teksti ja takana huomiota herättävät valtavat pakoputket ja niiden yläpuolella olevat omituiset hopeiset kannakkeet näyttävät vähän liian tuning meiningiltä omaan makuuni.

Ohikulkija

Joo kyllä S3 olisi valinta jos vaihtoehtoina olisi RS-S3. Tietenkin tuon RS:n koneen voisi hyväksyä S3:n keulaan :)

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 12.12.14 - klo:09:47
Kyllä S3 on tyylikkäämpi.

RS3:n takana huomiota herättävät valtavat pakoputket

Eikös nuo tuubit S3:ssakin melko huomiota herättävät ole :) Parilitraisen koneen hengitys onnistuisi luultavimmin vähemmälläkin...

Cid

Marraskuun lopussa tuli tilattua itselle ensimmäinen uusi auto. Tuli vaan pitkä odotus ilmeisesti, toimitusajaksi kirjattiin 2015 ja vieläkään ei ole tietoa tullut koska menee edes tuotantoon. :(
A3 Sedan Land of quattro Edition 2.0 TDI 184hp quattro S tronic, väri jäätikönvalkoinen.

Varusteiksi tuli ruksittua:

- Audi adaptive cruise control
- Audi sound system
- Automaattisesti himmentyvä taustapeili
- Automaattisesti himmentyvä kuljettajan peili ja taittuvat peilit
- Ilman tyyppimerkintöjä
- Mono.pur elementit
- Paikallaanpitoavustin
- S-line sport-paketti
- S-line ulkonäköpaketti
- Sisätilan alumiinioptiikka paketti
- Sisävalopaketti
- Vaihteenvalitsimet ohjauspyörään

Vielä jäi vaan mietityttämään, että olisiko sittenkin pitänyt ruksia mukaan connectivity-paketti ja kaukovaloassistentti. Vielä kun olisi mahdollista pakettia rukata.
Tuolla navilla en itse mitään sinällään tee, mutta olisihan se kiva olla mahdollisuus lisätä se myöhemmin, jos mieli vaikka muuttuu.

A3 sedan 2.0tdiq S-line -15
|| 944 2.5 -85.5

exlex

Onnittelut.  :)

Lainaus käyttäjältä: Cid - 25.12.14 - klo:16:08
Vielä jäi vaan mietityttämään, että olisiko sittenkin pitänyt ruksia mukaan connectivity-paketti ja kaukovaloassistentti. Vielä kun olisi mahdollista pakettia rukata.
Tuolla navilla en itse mitään sinällään tee, mutta olisihan se kiva olla mahdollisuus lisätä se myöhemmin, jos mieli vaikka muuttuu.

Mielestäni Connectivity-paketilla ei tee mitään, ellet kytke siihen johdolla ipodia tai puhelintasi kiinni tai asenna jälkeenpäin navigointia. Voit kytkeä langattomasti puhelimen kuitenkin kiinni stereoihisi ja soittaa musiikkia langattomasti. Itselläni iPhone toimii todella hyvin langattomasti musiikkilaitteena stereoissa Bluetoothin kautta. Saat myös Connectivity-paketilla yhden SD-muistikorttipaikan lisää hanskalokoroon. Hanskalokerossa on käsitykseni mukaan vakiona yksi SD-muistikorttipaikka. Itse kuuntelen noin 60% musiikista SD-kortilta, jotka olen siirtänyt kortille tietokoneelle. Itselläni on connectivity-paketti lähinnä koristeena autossa.

Toivottavasti tästä oli jotain apua.

Cid

Lainaus käyttäjältä: exlex - 26.12.14 - klo:23:54

Mielestäni Connectivity-paketilla ei tee mitään, ellet kytke siihen johdolla ipodia tai puhelintasi kiinni tai asenna jälkeenpäin navigointia. Voit kytkeä langattomasti puhelimen kuitenkin kiinni stereoihisi ja soittaa musiikkia langattomasti. Itselläni iPhone toimii todella hyvin langattomasti musiikkilaitteena stereoissa Bluetoothin kautta. Saat myös Connectivity-paketilla yhden SD-muistikorttipaikan lisää hanskalokoroon. Hanskalokerossa on käsitykseni mukaan vakiona yksi SD-muistikorttipaikka. Itse kuuntelen noin 60% musiikista SD-kortilta, jotka olen siirtänyt kortille tietokoneelle. Itselläni on connectivity-paketti lähinnä koristeena autossa.

Toivottavasti tästä oli jotain apua.

Nykyisessä kuunnellut lähinnä usb-tikun kautta musiikit ja uudessa tuon sd-kortin kautta, joten siltä osin en tee connectivityllä mitään. Tuon navin lisäämisen takia lähinnä kiinnostaisi, mutta eipä siinäkään taida järkeä olla. A6:ssa löytyy tuo navi ja käyttöä ehkä 2-3x vuodessa, jos sitäkään.

A3 sedan 2.0tdiq S-line -15
|| 944 2.5 -85.5

LEMMY

Että oli autolla ajaminen kivaa neljän kuukauden jälkeen  :) Neljän kuukauden tauko johtui siitä, kun elokuun lopussa pääsin niiden kaatuneiden motoristien kerhoon ja meni sääriluu ihan palasiksi. Pitkän leikkauksen ja metallilevyjen ja ruuvien avulla siitä jalka sentään tuli vielä. Pitkä on ollut toipuminen ja viel mennään kepeillä.  Oli hieno lähteä ajamaan kun kaverit vei auton sisäputsaukseen, pesuun, vahaukseen ja laittoivat kitkat alle ennen seisontaa lämpimään talliin. Tuntuu mahtavalta autolta taas pakkotauon jälkeen :D
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

exlex

Hui. Hyvä ettei käynyt pahemmin.  :)

j4neski

Minun ja etenkin vaimon suureksi harmiksi A1 on käynyt auttamatta pieneksi kun lapset ovat kasvaneet. On ollut todella mukava auto ja ennen kaikkea massasta erottuva. Tilalle tulee A3 SB BS 1.4TFSI, se pienempi tehoinen versio. Luovutus on reilun viikon päästä. Värinä Amalfi white, lisävarusteitakin tuli vain vähän:

Kiiltolistat sivuikkunoiden ympärille
Läpilastausmahdollisuus (takakyynärnojan takia, pitää tenavat kivasti omilla puolillaan)
Säilytyslokero- ja tavaratilapaketti (taakse 12V pistoke DVD-soitinta varten, selkänojiin verkot Aku Ankoille sekä tavaratilaan 12V pistoke)
3-puolainen nahkaratti tasaisella alaosalla (ihan täysi turhake :))
Sisävalopaketti

Connectivitypaketti jätettiin pois, A1:ssä se on, mutta eipä tuota ole tarvinnut kun liki tonnin saisi laittaa että siihen saisi navigoinnin.
2002 A6 C5 1.8T
2002 A6 C5 2.7BiT
2015 A3 8V 1.4 TFSI
EX 2011 A18X 1.4 TFSI

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: j4neski - 30.12.14 - klo:18:26
3-puolainen nahkaratti tasaisella alaosalla (ihan täysi turhake :))
Mielestäni erittäin hyvä varuste.

- Paksumpi kuin perusratti, joten tukevampi ote
- Ei osu polvet rattiin
- Paljon tyylikkäämpi

jaffa

Mites tämmönen A3 Sportback Business Sport 2,0 TDI 135 kW quattro S tronic soveltus sisätilojen suhteen nelihenkisen perheen ykkös biiliks? lapset 4v&12v.Ei tule vuodessa reissuttua kun pari kertaa ja emäntä ajaa enimmäkseen yksin työajot 25tkm/v. KOKEMUKSIA!!!
Skoda Octavia Combi rs 2.0 tdi 4x4 vm-17

J0n3

Lainaus käyttäjältä: jaffa - 02.01.15 - klo:11:49
Mites tämmönen A3 Sportback Business Sport 2,0 TDI 135 kW quattro S tronic soveltus sisätilojen suhteen nelihenkisen perheen ykkös biiliks? lapset 4v&12v.Ei tule vuodessa reissuttua kun pari kertaa ja emäntä ajaa enimmäkseen yksin työajot 25tkm/v. KOKEMUKSIA!!!

Ei vastaavaa perhettä ole, mutta voin kertoa, että 4kpl (normaalikokoista) aikuisia matkustaa hyvin Sportbackissä. Ongelmia voi tulla 4 henkilön matkatavaroiden kuljettamisessa. Tavaratila on riittävä, jos kamaa ei ole paljon tai osan tavaroista voi kuljettaa takapenkillä. Emäntäsi nauttisi varmasti myös työajoista tuolla! Mars A-markettiin q-kaupoille :)
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi
2020 Seat Mii Electric Plus

Entiset:
2017 S3 8V Sedan S-Tronic
2014 S3 8V SB S-Tronic
2015 Seat Leon Cupra ST280

Ritzenhoff

Kun teidän molemmat kersat on jo ton ikäisiä, niin A3 Sportback riittää hyvin. Jos olisivat vielä tyyliin vauva/taapero iässä, niin A3 on aivan liian pieni tavaroiden helppoon kuljetukseen ilman päänsärkyä, suunnittelua ja penkkien kaatamisia. Pthyi! Tällöin valitsisin ennemmin Golf Variantin.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

j4neski

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 31.12.14 - klo:18:06
- Ei osu polvet rattiin

No kai tuokin voi joillekin olla ongelma. Minä sen enempää kuin vaimokaan ei kyllä tuollaisen ongelmaan olla törmätty. Se vain oli niin halpa varuste, että ihan vain sen takia se tuli otettua :-)
2002 A6 C5 1.8T
2002 A6 C5 2.7BiT
2015 A3 8V 1.4 TFSI
EX 2011 A18X 1.4 TFSI

Hiihtäjä

Mahtaako pitää paikkansa ettei tähän uuteen A3:een tai muuhunkaan audiin PYSTY vaihtamaan orkkisakun sijalle esim. Varta/Bosch/Exide merkkistä akkua. Itellä on jälkiasennettu eberi 4kw ja autossahan EI ole vakiona jostain kumman syystä AGM akkua. Meinaa mennä hieman säätämiseksi tuon akun kanssa koko ajan. Audilta väittivät kivenkovaan että ei ole mahdollista asentaa muuta kuin orkkisakkua. Haluaisin parhaan mahdollisen AGM-akun tuon vakioköppänän sijalle. Juurikaan suurempaa Ah-määrää sinne ei taida saada mahtumaan akkukotelon ollessa kooltaan rajoitettu, enkä lähde tosiaankaan mihinkään kakkosakkuratkaisuun.

Vajaan puolen tunnin lämmitinkäytöllä akun jännite tippuu n 11,6-11,5v tasolle, johon olenkin asettanut remucin alijännitekatkaisun. Ilmeisesti sen täytyisi oikeasti hieman pitemmälle kantaa 70ah akulla. Toinen asia mikä ihmetyttää, on se että vaikka ajan töihin 1,5h matkan ja laitan täällä ctekin kiinni lämpimässä hallissa, niin ctek lataa noin 4-6h ennen kuin akku on täynnä, laturi on polar 5.0 malli. Luulisi akun olevan täysi jo tuollaisen ajon jälkeen. Ajomatkani ovat aina pitkiä, pätkäajoa ei tule juuri nimeksikään.

Varmaan vakiona olisi AGM-akku jos tehtaalta olis lämppärin suoraan ottanut, olin vaan nuuka ja säästin 800e jälkiasennuksen kanssa plus sai vielä remucin peruskaukon sijaan, niin on paljon monikäyttöisempi.

Mitäpä akkuspesialistit suosittelee? Audi kauppaa vaatimattomaan 276e hintaan orkkis AGM-akkua. Hoh hoijaa. Exiden AGM lähtis esim. 140e.

Voisin käydä akkua mittauttamassa toki huomenissa, mutta ei tuo parhaimman pään akku nyt huono modaus olisi kun lämmitin on asennettu.

Edit: Itsellä siis EFB-akku omassa kulkineessa. Perusakun ja AGM-akun väliltä jotakuinkin...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy