Polo BlueGT

Aloittaja Peeveli, 07.03.12 - klo:12:55

« edellinen - seuraava »

Peeveli

Uusi malli ilmeisesti tulossa?

http://tekniikanmaailma.fi/autot/autonayttelyt/autonayttelyt-2012/geneven-autonayttely-2012

Liekö nyt sitten se uusi sylinterien lepuutustoiminnolla oleva 1.4 tsi 140 hv pellin alla?


Otsikkoa muutettu pyynnöstä.
-pokkus

Riku Rassi

Näinhän se saattaisi vaikka olla.
A lawyer with his briefcase can steal more money than a hundred men with guns

Jfer

Juurikin tuo on kyseessä, lisää aiheesta esim. http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uusi-vw-polo-gt-lepuuttaa-sylintereita Polo GT Blue kyllä kiinnostaisi, saas nähdä mihin hintaa tullaan Suomessa myymään. Pakko kai sen on maksaa vähemmän kuin Polo GTI. Mielenkiintoista toki olisi myös päästä koeajamaan, miltä se puoliteholla ajaminen tuntuu käytännössä. Jalkoihin tuolla ei kyllä jää, kun kiihtyy sataseen alle 8 sekunnissa. :D Mikä muuten Polo GTI:n kiihtyvyys on?
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Jfer - 11.03.12 - klo:21:19
Mikä muuten Polo GTI:n kiihtyvyys on?


Kiihtyvyys, s 0-100 km/h = 6,9

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Jfer - 11.03.12 - klo:21:19
Pakko kai sen on maksaa vähemmän kuin Polo GTI.

Tuskimpa, ekoilu maksaa siinä on tasan kaksoisahdettu kone + lisukkeena hienonhienoa uutta vihreää tekniikkaa, hinta menee yli GTI:n hinnan. Softalla saanee samat tehot kuin GTI:stä. Tää oli vain arvailua, muten ihan mielenkiintoinen ja kuvien perusteella todella asiallinen paketti tulossa.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 12.03.12 - klo:20:17
Tuskimpa, ekoilu maksaa siinä on tasan kaksoisahdettu kone + lisukkeena hienonhienoa uutta vihreää tekniikkaa, hinta menee yli GTI:n hinnan. Softalla saanee samat tehot kuin GTI:stä. Tää oli vain arvailua, muten ihan mielenkiintoinen ja kuvien perusteella todella asiallinen paketti tulossa.
Kuka ostaa GT:n jos GTI lähtee halvemmalla? ::)

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Jfer - 11.03.12 - klo:21:19Mielenkiintoista toki olisi myös päästä koeajamaan, miltä se puoliteholla ajaminen tuntuu käytännössä.
Käy koeajamassa vaikka Chrysler 300C 5.7 HEMI:ä, siinä on sylinterien lepuutustoiminto oli pintakaasulla mennään neljällä pytyllä ja reippaammin ajaessa on kaikki kahdeksan mukia annosteltavana. :P

Nähtäväksi jää miten hyvin tuo Polon yhdistelmä toimii, sillä esim. juuri tuossa 300C:ssä toiminnetta ei huomannut oikeastaan muuten kuin joutokäynnin neitimäisyytenä. ::)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Peeveli

Ihmetyttää miten on vaikeaa saada maamme värivalikoimaan vaikkapa tuollaista Gt Bluen sähäkänsinistä väriä. Naurettavaa on myös se ettei GTI:hin saa sitä tyylikästä tummanharmaata metalliväriä minkä saa perusmalleihin. Samaan aikaan Fabia RS:ään ja Ibiza Cupraan saa vaikka minkälaista sävyä...

Jfer

Sitä minäkin mietin, että kuka ostaisi GT:n jos GTI:n saisi halvemmalla. Voisiko hintaeroa tulla edes autoveron myötä, kun tuo GT on kuitenkin paljon vähempipäästöinen? En ole niin tarkkaan seurannut autoveron muodostumista että hatusta osaisin arvioita vetää. Mutta tosiaan uuden tekniikan perusteella GT voisi olla kalliimpi kuin GTI.

Suomessa myytävät Volkkarit ovat masentavan värisiä! Mustia, valkoisia, punaisia, harmaita (Sori Peeveli!)... Vaikka maailmassa olisi vaikka mitä muita kivoja värejä. Tuo GT Blue on makean värinen. Ja Sciroccon Viper Green on ihan mahtava, olisi hienoa jos sen saisi Poloon. Keltainenkin väri lakkasi olemasta. Suurin osa ihmisistä varmaan silti valitsisi tylsän perusvärin autoonsa, mutta olisi silti kiva jos tarjottaisiin muitakin vähän erottuvampia värejä.
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

Riku Rassi

LainaaSuomessa myytävät Volkkarit ovat masentavan värisiä! Mustia, valkoisia, punaisia, harmaita (Sori Peeveli!)... Vaikka maailmassa olisi vaikka mitä muita kivoja värejä.

Allekirjoitan tuon täysin. On tietenkin totta että ne GTI:n punaisen raidat näkyvät parhaiten mustassa, mutta silti. Jos olisin GTI:tä hankkimassa ostaisin hot orange värisenä jos sen vain saisi. Turussa liikkuu keltainen Polo 6R. Onkohan se väri ollut joskus saatavilla vai onko "maahanmuttajia"?? Tuokin väri olisi silmää miellyttänyt, mutta kun ei saa, niin ei sitten...



Mitä taas tulee Polo GT Blue:n väriin niin se on hieno!

A lawyer with his briefcase can steal more money than a hundred men with guns

1st_tsi

24-25ke ollut melko yleinen hinta tuon tehoisille / kokoisille autolle. Uskoisin, että siihen tuokin asettunee, jos suomeen tulee myyntiin. Kyllä käsittääkseni GT:llä on muutenkin aina ollut VW:n tuotepaletissa alempi hinta kuin GTI:llä, eli ei tuo GTI:tä kalliimpi missään nimessä voi olla. Ei tuossa nyt mitään ylikallista tekniikkaa kuitenkaan käsittääkseni ole, vrt. esim. sähköautot..
Seat Leon 1.2 TSI Copa

Jfer

Jos Poloa nyt olisin hankkimassa niin Hot Orange kutkuttelisi minuakin. Ainut tavalisuudesta poikkeava Polon väri!

Keltainen väri oli tarjolla silloin kun uusi Polo julkaistiin, en tiedä tarkemmin milloin se poistui. Ihan pirteä väri se oli, joskin minun silmääni miellyttävät metallivärit enemmän.

Europcarin vuokra-autona oli tämä yksilö, bongattiin kun käytiin Poloa ekaa kertaa koeajamassa:
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

Peeveli

Hot orange, sähkönsininen tai vaikkapa metallinkeltainen olisivat sähäköitä GTI:n värejä. Nämä perusväritkin menettelevät toki joskin ovat tylsiä...

En usko GT-mallilla olevan paljon ostajia maassamme 25 tonnin hintaluokassa; samalla rahalla suunnilleen saa hyvin varustetun Fabia RS:n ja sitten taasen muutamaa tonnia halvemmalla Suzuki Swift 1.6 sportin jossa on testien mukaan ihmeen ärhäkkä suorituskyky (kiihtyvyys).

Jfer

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 13.03.12 - klo:12:44
Hot orange, sähkönsininen tai vaikkapa metallinkeltainen olisivat sähäköitä GTI:n värejä. Nämä perusväritkin menettelevät toki joskin ovat tylsiä...

En usko GT-mallilla olevan paljon ostajia maassamme 25 tonnin hintaluokassa; samalla rahalla suunnilleen saa hyvin varustetun Fabia RS:n ja sitten taasen muutamaa tonnia halvemmalla Suzuki Swift 1.6 sportin jossa on testien mukaan ihmeen ärhäkkä suorituskyky (kiihtyvyys).

GT Polo kiinnostaa varmaan sellaisia ihmisiä, jotka haluavat sähäkän pikkuauton mutta haluavat ajatella myös ympäristötekijöitä.

Mä en osaa arvailla yhtään, millaisia myyntilukuja tuo saavuttaa. Ei varmaan mitään suurensuuria. Mutta se pitää päästä sanomaan, että osa ostajista varmaan haluaa juuri Polon. Samalla tavalla kuin normaalin Polon valinneet eivät ole halunneet normaalia Fabiaa. :) Ehei, en puhu itsestäni... ;D
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

Kajde

Olihan Polosta aikoinaan Harlequin-malli niille, joille värin välinta tuotti vaikeuksia :D

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Kajde - 13.03.12 - klo:18:35
Olihan Polosta aikoinaan Harlequin-malli niille, joille värin välinta tuotti vaikeuksia :D

Tuo olisi vähän tumpelommankin kuskin unelma-auto - jos tulee lommo ei ole mitään väliä minkävärisestä Polosta käyt nyysimässä uuden pellin ;D

wilou

Pienen haeskelun jälkeen löytyi yksi maininta, että neliovinenkin versio olisi tulossa ainakin jossain päin maailmaa tarjolle:

"The car will be sold in both three-door and five-door body styles"

Yhtään kuvaa neliovisesta Polo Blue GT:stä ei ole kyllä vielä sattunut silmään.

Lähde: http://news.drive.com.au/drive/motor-news/volkswagens-twocylinder-polo-20120307-1ujvc.html

Tonto

http://www.iltalehti.fi/autot/2012071915864458_au.shtml

"Mitä maksaa: Suomen hinnat vielä auki. Maksaa Saksassa 19 650 euroa, josta voidaan laskea, että manuaali voisi maksaa meillä 24 000 ja DSG-automaatti 26 000 euroa."

Jos nuo hinnat toteutuvat Suomessa niin aika mielenkiintoiselta vaikuttaa mielestäni.

hosee

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 12.03.12 - klo:20:28
Käy koeajamassa vaikka Chrysler 300C 5.7 HEMI:ä, siinä on sylinterien lepuutustoiminto oli pintakaasulla mennään neljällä pytyllä ja reippaammin ajaessa on kaikki kahdeksan mukia annosteltavana. :P

Ajelin tuollaisella vuokraamon autolla toista viikkoa keväällä Floridan lomamatkan tiimoilta. Kojetauluun syntyi aina ajoittain ECO-teksti, joka ilmeisesti tarkoitti sitä että tuo lepuutustoiminto käynnistyi. Onneksi se sammui aina kun painoi pedaalia :) Mistään sitä ei ajossa huomannut. Järkevämmältä konseptilta tuo lepuutustoiminto minun mielestäni tuntuu kuin start-stop. Downsizing -trendi jatkuu ihan varmasti saa nähdä missä vaiheessa noihin uusiin 3- ja 2-pyttyisiin alkaa tulla lepuutustoiminto.... Ã,,änimaailma tyhjäkäynnillä voisi olla kuulemisen arvoinen.

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 20.07.12 - klo:10:26
"Mitä maksaa: Suomen hinnat vielä auki. Maksaa Saksassa 19 650 euroa, josta voidaan laskea, että manuaali voisi maksaa meillä 24 000 ja DSG-automaatti 26 000 euroa."

Aika suolaisen hinnan ovat tuolle mielestäni leiponeet. Taitaa tuotehallinta joutua tasapainoilemaan rankasti sen kanssa ettei mennä liikaa muun malliston tontille, ja hinnoittelu siten vedetty taktisista syistä tuolle tasolle. Jos hintataso menee tuohon, niin veroton hinta taitaisi olla samaa luokkaa kuin GTI:ssä? En kyllä yhtään epäile etteikö kauppa kävisi, mielenkiintoinen paketti.

OT: Isommat ihmetyksenaiheet 300C:n kohdalla olivat auton ihan käsittämättömän huono ajettavuus ja se mihin kummaan ne HEMIn hevosvoimat katosivat matkalla takarenkaille. Ei olisi uskonut että 363 hevosta saadaan kesytettyä noin tyystin.
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

KolmeC

Mielenkiintoista nähdä mihin hinta asettuu Fabia RS suhteen. Hintaa tuolla on nykysin 26654e ja siis mukana DSG

Antti O

Tietääköhän maahantuoja vielä tarkempia aikatauluja, hinnathan taitaa olla vielä arpapeliä. Minua kiinnostaisi tuo 5-ovisena ja juurikin tuolla sinisellä metallivärillä. Ovatko nuo 17" vanteet vakiona? Ymmärsin noista youtube videoista että koneena on 1.4 pakokaasuahdettu moottori. Se olisikin kiinnostavampi ratkaisu kun kaksoisahdetut. Jos hinta asettuu 25 tuhanteen dsg:llä (toiveajattelua), voisi olla ihan vakavasti harkittava vaihtoehto.
Tuleekohan tämä syksyn aikana koeajokiertueelle?

tommyt

www.teknari.fi sivuilla oli juttua tuosta Polosta ja siinä oli esitelty uuden moottorin lepuutustoimintoa. Yllättäen siinä ei enään ollutkaan jakopäässä ketjua vaan vanha kunnon luotettava jakohihna.  ;)
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

vstromi

Kyselin edustajalta ensiesittely ajankohtaa:
Valmistus alkaa  vko 41.
Marraskuussa tulee ensimmäiset autot Suomeen.
Hinnoista ei vielä varmuutta.

tovi vierähtää vielä...

SamiL77

#23
Polo BlueGT hinnastossa!

BlueGT 1,4 TSI 103 kW (140 hv) 4-ovinen    22 506,78 eur


BlueGT 1,4 TSI 103 kW (140 hv) 4-ovinen DSGautomaatti      24 276,41 eur
4-ovinen

Ja saa myös sähäkän sinisenä
Skoda Superb , MB

M1kke

^ Ei hullumpi. Pyörittelin tuota konfiguraattorissa ja n. 25kâ,¬ tulisi hintaa manuaalille "pakollisilla" varusteilla. Sisätilojen vakiokuosi on aivan kauhea, mutta onneksi rahalla saa paremman.

Ritzenhoff

Aika jees hinta kyllä ja tuo kulutus  :-*... Odotin jotain 26kâ,¬ paikkeilla olevaa hintaa. Nyt alkokin taas tekemään mieli Poloa, kun se vielä äsken oli 10kâ,¬ kalliimpi business sport automaatti A3 (90kw) tai automaatti Golf samalla ACT koneella kuin tässä. Vanhempi Golffi taloudesta jo löytyykin joten miksi ei säästäisi muutamaa tonnia, kun ei kersojakaan taloudessa vielä ole tilaa viemässä.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

s-mod

Ã,,lä nyt tuon kulutuksen takia osta.
Todellisuudessa Suomessa 1-2l yht.kulutus suurempi!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Aanold

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 05.10.12 - klo:21:04
Ã,,lä nyt tuon kulutuksen takia osta.
Todellisuudessa Suomessa 1-2l yht.kulutus suurempi!

Noniino, niin on muissakin. :) Joten keskimäärin voi edelleen noita kulutuslukemia tuijottaa ja vertailla keskenään. Hinnat nähtyäni alkoi oikeasti kiinnostamaan tämä, joutunee käydä testaamassa kunhan saapuvat Suomeen.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 12.03.12 - klo:20:28
Käy koeajamassa vaikka Chrysler 300C 5.7 HEMI:ä, siinä on sylinterien lepuutustoiminto oli pintakaasulla mennään neljällä pytyllä ja reippaammin ajaessa on kaikki kahdeksan mukia annosteltavana. :P

Nähtäväksi jää miten hyvin tuo Polon yhdistelmä toimii, sillä esim. juuri tuossa 300C:ssä toiminnetta ei huomannut oikeastaan muuten kuin joutokäynnin neitimäisyytenä. ::)


Kyseinen pannu käy tyhjäkäyntiä 8:lla sylinterillä, nykyajan kasikone käy vain niin neitimäisen tasaisesti ja tärinättömästi, että eihän sitä edes kasiksi tunnista...  ;D

monster

#29
Tuoltahan nämä GT Bluet kannattaa ostaa ->

http://www.autohaus24.de/neuwagen-kaufen/volkswagen/polo/kompaktwagen/modelle#!s5;mso=%5B1046%2C1047%5D;pt=consumer;so=%5B1046%2C1047%2C1051%5D;vid=712518720120920;dbs=%5B%5D

Hinta suoraan Wolfsburgista tehtaalta luovutettuna 16,5keur (sisältää ALV)... Verot samat kuin Suomilasipalatsista. Taitaa tulla aika reilu säästö suomihintaan verrattuna?!?
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy