Takajarrupalat

Aloittaja ptr, 20.07.20 - klo:19:28

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Acc:n eco -moodilla jarruttelee jarrulla vähemmän ja se on muutenkin liikennettä mukavasti tasaava moodi. Ite tykkään sen toiminnasta. Toisille se voi travel assistin kanssa olla liian laiska.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Daatta

Jos kiinnostaa, niin VAG SSP itseopiskelumateriaaleista löytynee vastaus:

https://www.google.com/search?&q=vw+ssp+acc
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Variant

Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

mikkoj

Edellisestä viestistä on jo aikaa, mutta vastaanpa silti.

Mulle vaihdettiin edelliseen Kodiaqiin takajarrupalat jossain vaiheessa 30tkm-40tkm välissä. En muista nyt enää tarkemmin lukemia, mutta siis aika vähillä kilometreillä. Syyksi kulumiseen kerrottiin paikkallapitoavustimen/seisontajarrun päällä oleminen ennen liikkeelle lähtöä ja kun taas päästään liikkeelle, jää jarrut hetkeksi "laahaamaan" ennenkuin ne vapautuvat kokonaan. Oma ajo on paljon ollut kaupungissa joten ihan mahdollinen selitys kun liikkeellelähtöjä liikennevaloista on paljon ja käytän tuota paikallipitoavustinta aktiivisesti.
Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 4x4 Ambition DSG ja Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG
Skoda Kodiaq 2.0 TDI 200 4x4 Scout DSG, Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 4x4 Exclusive DSG, Seat Leon ST 1.8 TSI DSG FR, Seat Leon 1.8 TSI FR, Skoda Octavia Combi RS, vm 2004 (1.8T), 2006 (2.0 TFSI) ja 2010 (2.0 TDI DPF DSG), ex-autot

Treemer

Tosiaan voiko Kodiaq vaihta jarrupalat ilman testeriä jos on kiertävä ja painava jarrumäntätyökalu? Onko kierto myötäpäivään?

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Treemer - 10.01.24 - klo:15:09Tosiaan voiko Kodiaq vaihta jarrupalat ilman testeriä jos on kiertävä ja painava jarrumäntätyökalu? Onko kierto myötäpäivään?

Jos autossa on sähköinen käsijarru, ei jarrumännän ajaminen sisään onnistu ilman testeriä. VCDS/ODBeleven ainakin osaa homman. Toki voi irrottaa moottorin satulasta tai pyörittää sitä 12V virtalähteellä. Myötäpäivään tuo kierto on, ainakin manuaalisella käsijarrulla varustetuissa satuloissa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy