Volkswagen-huolenpitosopimus uuteen Poloon?

Aloittaja jtlaine2, 15.09.18 - klo:11:03

« edellinen - seuraava »

jtlaine2

Onko foorumilaisilla näkemyksiä Volkkarin huolenpitosopimuksesta? Tarjottiin uuteen Poloon.

T. Jouni

porssi

Mulla on huolenpitosopimus Polossa. Ei oo vielä käyttöä ollut kylläkään

samper

Moi!
Meillä on Golf- Sportsvan highline 1.4:ssa Wv-huolenpitosopimus. Se muuttui joskus tässä kesän aikana muistaakseni erinimiseksi, mutta sama lafka. Ei ainakaan huollot yms ole maksanut mitään, eikä pyyhkijän sulat ja monta muuta etua siinä on. Sen voi ottaa monenlaisin lisämaustein, meillä oikeastaan perusjutut. (ei ole esim. rengasvaihtoja eikä säilytyksiä) Auton oman takuun jälkeen jos joku hajoaa, niin onhan sitten turva kuuteen vuoteen asti.
Golf Sportsvan 1.4 Highline DSG 1/-15 BM 125hv keskik.6.2l/100km   ex. Golf 1.4 Comfortline 7/-10 M6 (ja paljon muita ex-autoja)

JyKKemus

Mulla on myös Polossa huolenpitosoppari.
Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

Jonde

Järkevämpää on ostaa 5v takuu autoon ja sitten maksaa ne harvat vuosihuollot itse.

floodi

#5
Lainaus käyttäjältä: Jonde - 21.09.18 - klo:21:15
Järkevämpää on ostaa 5v takuu autoon ja sitten maksaa ne harvat vuosihuollot itse.
Riippuu pitkälti tuurista kumpi kannattaa. Huolenpitosopimuksestahan saa rahat takaisin käyttämättömältä osalta. Ei kylläkään täysimääräisenä vaan vähennettynä 6 euro/kk toimistokuluilla. Eli jos autossa ei olekkaan normitakuun jälkeen 'kalliita' vikoja niin soppari on paljon edullisempi. Soppari kattaa myös kuluvia osia, mitä lisätakuu ei mielestäni kata.

Korjaus: Eihän nuo kuluvat osat muuta mitään, koska  nehän vähennetään tuosta palautettavasta summasta myös. Sama juttu huolloilla.

Väänänen

Ai siitä saa rahaa takaisin. Tuota en tiennyt.
Olenkin toisinaan ihmetellyt miten järkyttäviä kk-hintoja joissain huoltosopimuksissa on.

Jos määräaikaishuollot uudelle autolle maksaa vuodessa esim. 300 euroa, ja huoltosopimuksen kuukausihinta on 69 euroa, joku ei täsmää.

Bearking 2.0

Meillä myös polossa huolenpitosopimus. 10 000 km/vuosi rajana ja viideksi vuodeksi.
Epäilytti kun kk-hinta nousi 4 vuoden jälkeen...no siinä kohtaa auto pitää katsastaa ekaa kertaa...
Jokatapauksessa odotettavissa rahaa takaisin koska vuosi/määräaikaishuoltoja tuona sopimuskautena ei ehdi tulla kuin 1 tai 2. Ajaminen vähäistä.
Tosin niissä ihan varmasti vaihtaavat joka ikisen osan jossa vähänkin voivat sanoa että pitää vaihtaa.
Jännityksellä lähinnä odotan sitä hetkeä kun tulee eka takuuseen menevä korjaus...senhän ei kuulu tilittyä sinne huolenpitosopimukseen.
Hieman pessimisti olen, mutta empähän pety jos saa huomata, että jotenkin on pyöritelty niin, että en saanutkaan rahaa takaisin.
VW Polo 1,0TSI -18
VW T-ROC 2.0TSI 4Motion DSG -20

Ex VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI -12
Ex VW Polo Hatchback 5D 1.6 -99
Ex VW Passat Variant 1,9TDI -04
Ex VW Golf Variant 1.8 -99

polonisti

Lainaus käyttäjältä: Bearking 2.0 - 26.09.18 - klo:19:28
Meillä myös polossa huolenpitosopimus. 10 000 km/vuosi rajana ja viideksi vuodeksi.
Epäilytti kun kk-hinta nousi 4 vuoden jälkeen...no siinä kohtaa auto pitää katsastaa ekaa kertaa...
Jokatapauksessa odotettavissa rahaa takaisin koska vuosi/määräaikaishuoltoja tuona sopimuskautena ei ehdi tulla kuin 1 tai 2. Ajaminen vähäistä.
Vuosihuoltojahan tässä tapauksessa tulee viisi ja näistä määräaikaishuoltoja on kaksi.

jtlaine2

Mulla Polon huolenpitosopimus 35â,¬/kk eli 420â,¬/vuosi, ajoa 15000km/vuosi. Neljässä vuodessa kertyy 'huoltopiikkiin' 1680â,¬ - kulut 5â,¬/kk eli 1440â,¬. Tuo piikkiin säästynyt summa on enemmän kuin 60 000 km huollot, jos neljälle vuodelle laskee kaksi huoltoa ja yhden välihuollon.

Ymmärtääkseni suurin hyöty tulee takuuajan umpeuduttua kahden vuoden jälkeen. Toki silloinkin on edelleen voimassa tehtaan vastaantulut kun on merkkihuolllossa käyttänyt autoa ettei joka tapauksessa itse joudu maksamaan kokonaan korjauksia ja osia.

Eka huolto n. 400 euroa ja oletettavasti vasta toisen vuoden lopulla jolloin 'tilille' on ehtinyt kertyä jo rahaa melkein 900 euroa. Seuraava on välihuolto 150-200 euroa ja se tulee sitten taas vuoden päästä.

Kuten muutkin totesivat, rahaa tulee takaisin varmaankin 4 vuoden päästä ja ainoastaan hyötyä jos jotain isompaa menee rikki ja niin, että rahat ei 'piikissä' riitä korjaamiseen. Onkohan näin monella käynyt?

t. Jouni

Bearking 2.0

Lainaus käyttäjältä: polonisti - 28.01.19 - klo:18:23
Vuosihuoltojahan tässä tapauksessa tulee viisi ja näistä määräaikaishuoltoja on kaksi.

Voi olla, että eri jälleenmyyjät kertoo erilaisia huoltosuosituksia, mutta meille ainakin kerrottiin, että huoltokirjasta löytyy mallikohtaiset huoltovälit. No tuolla koneella varustettu manuaalivaihteinen menee ajotietokoneen huoltovälin mukaan. Joten ensimmäinen huolto joskus 20tkm päästä. Näillä ajoilla siihen menee pari vuotta. Tämän jälkeen sitä seuraava huolto myös oletettavasti tuon mukaan. Ymmärtääkseni huoltoväli tulee nykyautoissa ajotottumusten yms. mukaan joten seuraavakin huoltoväli lienee reiluhko. Tällä logiikalla tuon 2 huoltoa 5 vuodelle sain. Muita huoltoja ei kuulemma tarvtse suorittaa. Ajotietokoneen mukaan vain.
VW Polo 1,0TSI -18
VW T-ROC 2.0TSI 4Motion DSG -20

Ex VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI -12
Ex VW Polo Hatchback 5D 1.6 -99
Ex VW Passat Variant 1,9TDI -04
Ex VW Golf Variant 1.8 -99

dosetti

Eikös takuun alaisessa autossa voi joutua maksamaan esim. jos vaihteisto hajoaa? Perusteella, että asiakas saa autoonsa uuden vaihteiston vanhan tilalle eli hyötyy tilanteesta ja siinä vaiheessa väännetään kättä, kuinka paljon joutuu maksamaan eli tulemaan vastaan kustannuksissa. Huolenpidossa ei ole tällaista?

polonisti

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 07.05.19 - klo:14:24
Eikös takuun alaisessa autossa voi joutua maksamaan esim. jos vaihteisto hajoaa?
Ei. On ihmisiä yritetty k*settaa tuolla argumentilla, mutta ei se noin mene takuuaikana.

ttdriver

Meillä meni aikoinaan DSG-Yetistä kytkin muistaakseni viikko takuun umpeutumisen jälkeen. Uusi kytkin ei meille maksanut mitään.
Apple-myönteinen. Käytössä iPhone 12 Pro, iPad 7 , Apple Watch Ultra ja MacBook Pro 15"


dosetti

Ok, eli voisiko sitten vaikka pyöränlaakeri olla osana sellainen, joka ei mene takuuseen, mutta menee huolenpitosopimukseen?

Setavarjoo

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 07.05.19 - klo:19:37
Ok, eli voisiko sitten vaikka pyöränlaakeri olla osana sellainen, joka ei mene takuuseen, mutta menee huolenpitosopimukseen?
jos takuuaikana hajoaa niin tehdasmaksaa, takuun jälkeen huolenpito. Sanotaan nyt että esimerkiksi jarrulevyt ja palat ei mene takuuseen vaan huoltosopparilla.

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: teemut - 07.05.19 - klo:19:45
Ovat nuo volkkarit onnettomia autoja kun ostaja joutuu makselemaan omaksi turvakseen kaikenmaailman huoltosoppareita.
Tosin Ford on kait sittten niin luotettava auto, että uskaltavat antaa 5 ja 7 vuoden takuita ilmaiseksi.

Nuo huoltosopparit ovat porukalle turvaa. Meillä ei moisia ole ja tuskin tuleekaan, itsellä uusi auto (Golf) saapumassa maahan maanantaina eikä siihenkään oteta mitään ylimääräisiä takuun pidennyksiä tms. Tuo pitkä takuu ei ole "ilmainen" vaan se on leivottu mukaan auton hintaan. Ja se on yksi tärkeä markkinointikeino, esim. Korealaisia autoja myydään paljon juuri tuolla argumentilla, myös porukoille jotka muuten tuskin niitä hankkisivat.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

dosetti

Laitetaan eilen päivitettyä tietoa Laakkoselta eli nyt on menossa kampanja (VW, ei pelkästään Laakkosen), jolla saa valittua huolenpitosopparin 3v/60tkm. Tätä sopimusta voi yhden kerran jatkaa sinne kuuteen vuoteen asti, mutta siitä ei saa rahaa takaisin jos sitä ei tule käytettyäkään. Tästä olen saanut jopa automyyjiltä virheellistä tietoa ainakin itse. Ja lisäksi tuo huolenpitosopimus tosiaan on ajetuista kilometreistä kiinni. Itselläni niitä tulee noin 25tkm/vuosi, joten Polon kokoluokassa se tarkoittaa neljäntenä sopimusvuotena noin 50eur/kk, viidentenä sopimusvuotena noin 60eur/kk ja kuudes vuosi onkin jo 70-80eur/kk eli aika arvokkaaksi menee viimeiset vuodet.

Miten näkisitten DSG-laatikollisella Pololla, minkä kampanjaedun ottaisitten? 1000eur alennus, 2+3v takuuta vai tuon huolenpitosopimuksen ilmaiseksi ad. 3v/60tkm. Ovat laskeneet, että jokainen on arvoltaan noin tonnin luokkaa. Ensimmäinen huolto Pololla taitaa olla 2v/30tkm, sen jälkeen kerran vuodessa kilsoista riippumatta. Tai näin minulle ainakin kerrottiin.

Periaatteessa takuu "pitenee" käytännössä ainakin jos on huollettu merkkiliikkeessä eli jos tuon huolenpidon ottaa niin goodwill toimii ainakin, ajatellen vaikka esim. laatikkoa. Eli ehkä voisi laskea sopparilla maksavan myös 3v/60tkm jälkeen pidennettyä "takuuta" jos jotain tulee? Laittakaahan ajatuksia.

etta

#18
Itse otin 2+3v/100tkm (495â,¬) jatkoturvan ja eipä oo paljoo mielessä liikkunut miten auto kestää seuraavat vuodet. Tosin tätä menoa 100tkm tulee täyteen jo ennen neljättä vuotta mutta mutta, eipä tarvitse muusta huolehtia kuin käyttää määräaikaishuolloissa.
-18 Polo R-line Highline.

mfroberg

Itse ottaisin tuon 1000 â,¬:n alennuksen, se on ainoa noista joista on takuuvarmasti konkreettista hyötyä auton ostajalle. Jos on "pelkäävää" sorttia niin sitten tuo 2+3v takuu. Noita huolenpitosoppareita en itse ole koskaan edes harkinnut.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Dumbass

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 10.05.19 - klo:08:54
Laitetaan eilen päivitettyä tietoa Laakkoselta eli nyt on menossa kampanja (VW, ei pelkästään Laakkosen), jolla saa valittua huolenpitosopparin 3v/60tkm. Tätä sopimusta voi yhden kerran jatkaa sinne kuuteen vuoteen asti, mutta siitä ei saa rahaa takaisin jos sitä ei tule käytettyäkään. Tästä olen saanut jopa automyyjiltä virheellistä tietoa ainakin itse. Ja lisäksi tuo huolenpitosopimus tosiaan on ajetuista kilometreistä kiinni. Itselläni niitä tulee noin 25tkm/vuosi, joten Polon kokoluokassa se tarkoittaa neljäntenä sopimusvuotena noin 50eur/kk, viidentenä sopimusvuotena noin 60eur/kk ja kuudes vuosi onkin jo 70-80eur/kk eli aika arvokkaaksi menee viimeiset vuodet.

Miten näkisitten DSG-laatikollisella Pololla, minkä kampanjaedun ottaisitten? 1000eur alennus, 2+3v takuuta vai tuon huolenpitosopimuksen ilmaiseksi ad. 3v/60tkm. Ovat laskeneet, että jokainen on arvoltaan noin tonnin luokkaa. Ensimmäinen huolto Pololla taitaa olla 2v/30tkm, sen jälkeen kerran vuodessa kilsoista riippumatta. Tai näin minulle ainakin kerrottiin.

Periaatteessa takuu "pitenee" käytännössä ainakin jos on huollettu merkkiliikkeessä eli jos tuon huolenpidon ottaa niin goodwill toimii ainakin, ajatellen vaikka esim. laatikkoa. Eli ehkä voisi laskea sopparilla maksavan myös 3v/60tkm jälkeen pidennettyä "takuuta" jos jotain tulee? Laittakaahan ajatuksia.

Omasta mielestäni tämä on ja ihan no brainer.
Eli ota 1000â,¬ alennus ja maksa omalla rahalla jatkotakuu 495â,¬?
Tai jos koet HPS:n huolettomaksi niin maksa se omalla rahalla ja nauti mahdollisista palautuksista...

Bearking 2.0

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 10.05.19 - klo:08:54
Laitetaan eilen päivitettyä tietoa Laakkoselta eli nyt on menossa kampanja (VW, ei pelkästään Laakkosen), jolla saa valittua huolenpitosopparin 3v/60tkm. Tätä sopimusta voi yhden kerran jatkaa sinne kuuteen vuoteen asti, mutta siitä ei saa rahaa takaisin jos sitä ei tule käytettyäkään.

Siis rahaa ei saa takaisin jos sitä ei käytä ollenkaan? Eli pitää olla käyttänyt sitä huolenpitosopimusta, että saa takaisin mitä sinne jäi?

Pitäisiköhän itsekkin vilkaista huolenpitosopimusta tarkemmin...
VW Polo 1,0TSI -18
VW T-ROC 2.0TSI 4Motion DSG -20

Ex VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI -12
Ex VW Polo Hatchback 5D 1.6 -99
Ex VW Passat Variant 1,9TDI -04
Ex VW Golf Variant 1.8 -99

dosetti

Siis jos ottaa kampanjana tuon hps niin siitä ei saa rahoja takaisin. Jos maksat itse hps niin siitä saa, miinustettuna se hallinnointikulu 6eur/kk.

Bearking 2.0

Saas nähdä mitä huolenpitosopimuksille nyt käy kun Laakkonen lopettaa Volkkareiden myynnin ja huollon.
Siirtyvätkö semmoisenaan uudelle edustajalle vai...
VW Polo 1,0TSI -18
VW T-ROC 2.0TSI 4Motion DSG -20

Ex VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI -12
Ex VW Polo Hatchback 5D 1.6 -99
Ex VW Passat Variant 1,9TDI -04
Ex VW Golf Variant 1.8 -99

dosetti

Lainaus käyttäjältä: Bearking 2.0 - 14.06.19 - klo:21:05
Saas nähdä mitä huolenpitosopimuksille nyt käy kun Laakkonen lopettaa Volkkareiden myynnin ja huollon.
Siirtyvätkö semmoisenaan uudelle edustajalle vai...

Mitä kyselin keväällä niin ei pitäis vaikuttaa.

Bearking 2.0

Meille ainakin maksettiin ihan mukisematta takaisin käyttämättä jäänyt huolenpitosopimuksen osuus.
Autoa ei tarvinnut hirveästi 5 vuoden aikana käyttää huollossa.
Viimeisin huolto oli se "tarkastus" huolto, jossa ei käytännössä tehdä yhtään mitään kun ei ole mitään tehtävää.
VW Polo 1,0TSI -18
VW T-ROC 2.0TSI 4Motion DSG -20

Ex VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI -12
Ex VW Polo Hatchback 5D 1.6 -99
Ex VW Passat Variant 1,9TDI -04
Ex VW Golf Variant 1.8 -99

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy