1.0 tsi Poloon Webasto yms?

Aloittaja Polo18tsi, 07.06.18 - klo:18:48

« edellinen - seuraava »

Polo18tsi

Osaatteko sanoa saako uuteen litraiseen turboPoloon asennettua polttoainekäyttöistä lämmitintä vai täytyykö tyytyä lohkoon ja sisätilalämmittimeen??

Soppa

Onnistuu Webaston / Eberin asennus uuteen Poloon.

Polo18tsi

Lainaus käyttäjältä: Soppa - 07.06.18 - klo:19:27
Onnistuu Webaston / Eberin asennus uuteen Poloon.

Kiitos! Ihmettelin, kun kukaan ei tarjoa autojerryssä, että onko syynä, ettei asennus onnistu.

Bearking 2.0

Lainaus käyttäjältä: Soppa - 07.06.18 - klo:19:27
Onnistuu Webaston / Eberin asennus uuteen Poloon.
Ei ainakaan tehdas asennettuna saa. Jos ois tilaus vaiheessa saanut niin oisin ottanut.
VW Polo 1,0TSI -18
VW T-ROC 2.0TSI 4Motion DSG -20

Ex VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI -12
Ex VW Polo Hatchback 5D 1.6 -99
Ex VW Passat Variant 1,9TDI -04
Ex VW Golf Variant 1.8 -99

Apaju

Onnistuu siis paikallisessa asentamossa Suomessa, katsoin juuri, että ainakin Webaston mallikohtainen asennussarjakin sille jo löytyy
VW ID.3 Life

etta

Onko kellään vielä kokemusta letkulämppäristä Polossa?

Ja onko noista säteilylämmittimistä edes lämmittämään tommosta pientä 1.0 mottia?
-18 Polo R-line Highline.

Vekkula

^ Säteilylämmitin ja letkulämmitin on eri asia, eli kummasta on tässä tapauksessa kyse?
Omassa 1.0:ssa on säteilylämmitin, ei tuo kone ainakaan kankealta ole tuntunut yhden talven kokemuksella Etelä-Suomen säässä.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

etta

#7
Tiesin kyllä niiden olevan kaksi eri asiaa. Kysyinkin lähinnä onko väärtti asennuttaa säteilylämppäri, kun samaan hintaan tai jopa halvemmalla saisi letkulämppärinkin.
Pahoittelut epäselvästä viestistä.

Noista letkulämppäreistä vaan mumistu joskus jotain käynnistysongelmia.

Etelässä tämäkin Polo vaikuttaa, joten kaipa sitä täytyy tommonen säteilylämppäri hankkia. Ovat vaan vähänkään isommille moteille ja pohjosemmille pakkasille aika yhtä tyhjän kanssa ison osaa talvea. Varsinkin kerrostalossa asuvalle, kun tolppa pelittää 2h kerrallaan.

Webastoakin tiedustelin taannoin mutta sain Eberistä 1750, tarjouksen  :-\
-18 Polo R-line Highline.

Jonde

Webastolla on taas tulossa pikkuauto kamppis millä saa noin 1400e (viimevuonna 1300e ja hinta noussut joka vuosi) webaston asennettuna poloon.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: etta - 13.09.18 - klo:15:59
Tiesin kyllä niiden olevan kaksi eri asiaa. Kysyinkin lähinnä onko väärtti asennuttaa säteilylämppäri, kun samaan hintaan tai jopa halvemmalla saisi letkulämppärinkin.
Pahoittelut epäselvästä viestistä.

Noista letkulämppäreistä vaan mumistu joskus jotain käynnistysongelmia.

Etelässä tämäkin Polo vaikuttaa, joten kaipa sitä täytyy tommonen säteilylämppäri hankkia. Ovat vaan vähänkään isommille moteille ja pohjosemmille pakkasille aika yhtä tyhjän kanssa ison osaa talvea. Varsinkin kerrostalossa asuvalle, kun tolppa pelittää 2h kerrallaan.

Webastoakin tiedustelin taannoin mutta sain Eberistä 1750, tarjouksen  :-\
Käynnistysongelmista pääsee 100% varmasti eroon laittamalla sen letkulämmittimen kaveriksi kiertovesipumpun. Sarjalla mallia Defa hintaa noin 200,, eli ei toki ilmainen mutta onpahan moottorissa lämpimät nesteet startin koittaessa ja myös sisälle alkaa puhaltaa lisää lämmintä heti startista.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Automaatti

#10
Tietääkö kukaan miten nuo läpiviennit sisälämmittimelle on Polossa laitettu?
Ja onko läpivientejä apukuskin puolella vai mahtuisko samasta kuin mistä muita johtoja laitettu.
Defaa olen laittamassa ja asennusliike sanoi, että varataan optio lisä kaapelipätkälle, jos tarvetta on.
Tuli mieleen, että voivat laittaa, vaikka ei niin tarvetta oliskaan, siis laittavat turhaan, mutta tienaavat vähän lisää.
Tuollainen metrin pätkä Defan panssarikaapelia maksaa 49 euroa, ei sitä viitsis turhaan maksaa.

Setavarjoo

Lainaus käyttäjältä: Automaatti - 28.09.18 - klo:15:51
Tietääkö kukaan miten nuo läpiviennit sisälämmittimelle on Polossa laitettu?
Ja onko läpivientejä apukuskin puolella vai mahtuisko samasta kuin mistä muita johtoja laitettu.
Defaa olen laittamassa ja asennusliike sanoi, että varataan optio lisä kaapelipätkälle, jos tarvetta on.
Tuli mieleen, että voivat laittaa, vaikka ei niin tarvetta oliskaan, siis laittavat turhaan, mutta tienaavat vähän lisää.
Tuollainen metrin pätkä Defan panssarikaapelia maksaa 49 euroa, ei sitä viitsis turhaan maksaa.
kyllä suomalaiset on hienoa kansaa ja saatanan kitsasta :D  aina ensimmäisenä kusetus mielessä ja avautuminen kaikessa salassa netinsyövereissä. Jos tuollainen asia niin kauheasti arveluttaa niin kannattaa varmaan tehdä itse ja jos senjälkeen tulee kusetettu olo niin ehkä lääkärinpuheille kannattaa mennä joka ohjaa oikeaan hoitohaaraan.

tkrautajoki

Lainaus käyttäjältä: Automaatti - 28.09.18 - klo:15:51
Tietääkö kukaan miten nuo läpiviennit sisälämmittimelle on Polossa laitettu?
Ja onko läpivientejä apukuskin puolella vai mahtuisko samasta kuin mistä muita johtoja laitettu.
Defaa olen laittamassa ja asennusliike sanoi, että varataan optio lisä kaapelipätkälle, jos tarvetta on.
Tuli mieleen, että voivat laittaa, vaikka ei niin tarvetta oliskaan, siis laittavat turhaan, mutta tienaavat vähän lisää.
Tuollainen metrin pätkä Defan panssarikaapelia maksaa 49 euroa, ei sitä viitsis turhaan maksaa.

Lisäkaapeli tarvittiin mulle ainakin defan asennuksessa. Auto on kylläkin 2 litran koneella, mutta luulisin että litraseen sen lisäpalan myös tarvii. Asennus maksoi kokonaisuudessaan noin 300,. Ostin palstalta valmiin defapaketin, jossa oli mukana lisäpätkä.

Automaatti

Lainaus käyttäjältä: Setavarjoo - 28.09.18 - klo:17:29
kyllä suomalaiset on hienoa kansaa ja saatanan kitsasta :D  aina ensimmäisenä kusetus mielessä ja avautuminen kaikessa salassa netinsyövereissä. Jos tuollainen asia niin kauheasti arveluttaa niin kannattaa varmaan tehdä itse ja jos senjälkeen tulee kusetettu olo niin ehkä lääkärinpuheille kannattaa mennä joka ohjaa oikeaan hoitohaaraan.

Ei tässä ole kyse kitsaudesta vaan siitä, että tehdään homma niin kuin se pitää tehdä.
Tuonhan voi tehdä niin, että kaapeli vedetään kuskin puolelta, jos siellä on helpommin läpivientejä ja jatkojohto tarvitaan.
Kyllähän tuo kaapeli riittää, jos voi suoraa vetää apukuskin puolelta johon sisälämmitin tulee.
Tätä juuri kysyin, että voisin sanoa, onko se vedettävissä suoraan apukuskin puolelta, niin huomaavat, että tiedän jotain.
Tuokin korjaamo sanoi, että tekevät satoja lämppäriasennuksia, joka lämmityskauden alussa,
en vaan puhelimessa huomannut kysyä, että kyllä kai te sitten tiedätte  tarviiko Polo lisäjohdon vai ei.
Täytyy selvittää kun vien auton.

Tarkoitatko, että aina pitää luottaa huoltosetään, joka aina ajattelee asiakkaan eduksi.
Netti on täynnä tapauksia kusetuksista ja huonosti tehdyistä rempoista.


tapanixxx

Joo kannattaa tehdä itse niin tietää miten piuhat on vedetty. Oikeasti vie auto pajalle, hae pois kun valmis ja maksa lasku. 😀😀

Automaatti

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 29.09.18 - klo:12:24
Joo kannattaa tehdä itse niin tietää miten piuhat on vedetty. Oikeasti vie auto pajalle, hae pois kun valmis ja maksa lasku. 😀😀

Siis oikeasti, aika on varattu pajalle, mutta olishan se hyvä tietää apukuskin puoleiset läpiviennit, niin vois
kommentoida, jos sanovat, että vaatii jatkojohdon. No joo, ei tämä nyt kummonen juttu ole,
en vaan hakuaisi, että minut koetaan asikkaaksi joka ei tiedä autoista mitään. Tässäpä tämä.

Polkkari

Jos ei vielä ole tutustunut, niin Defan nettisivuilla voi tehdä haun oman auton tai rekisterinumeron perusteella. Sivusto kertoo aika hyvin tarvittavat osat ja halutessaan pääsee perehtymään jopa asennusohjeisiin PDF-muodossa.

Automaatti

Lainaus käyttäjältä: Polkkari - 29.09.18 - klo:15:27
Jos ei vielä ole tutustunut, niin Defan nettisivuilla voi tehdä haun oman auton tai rekisterinumeron perusteella. Sivusto kertoo aika hyvin tarvittavat osat ja halutessaan pääsee perehtymään jopa asennusohjeisiin PDF-muodossa.

Soitin eilen Defaan ja sanoivat, että eivät ihan varmasti osaa sanoa, uusissa autoissa on kuulema entistä vähemmän
läpivientejä. En tiedä onko muualla Euroopassa edes mitään lisätarvetta läpivienneille.
Se miksi mm. pohdiskelen tätä johtuu siitä, että autokaupassa sain kovan kädenväännön jälkeen myyjän hampaat irvessä
maksamaan minulle euroja. Ei siis viitsis turhaan maksella mistään jatkojohdoista, kun myyjän eurot tuntuvat niin
kovalla työllä ansaituilta. . .

polonisti

Sen saa läpi juuri siitä kun haluaa. Apumiehen puolella tilaa vaikka kuinka porata reikä, eikä tartte jatkoja.

Automaatti

#19
Lainaus käyttäjältä: polonisti - 29.09.18 - klo:18:44
Sen saa läpi juuri siitä kun haluaa. Apumiehen puolella tilaa vaikka kuinka porata reikä, eikä tartte jatkoja.

Noinhan se on. Se vain voi olla asentajalle nopeampi homma vetää valmiista läpiviennistä ja laittaa jatkojohto.
No joo, tästä jatkojohdosta on jo tullut elämää suurempi juttu, nyt on palikat tiedossa, vien Polon keskiviikkona asennukseen.

Kitkarenkaat ostin Poloon, Michelin XI3 185/65/15 ja ihan tyylikkäät replica aluvanteet hintaan 670,-
tasapainotettuna ja alle laitettuna, ei paha.

Automaatti

No niin, pari huoltojuttua samana päivänä,  tosin eri liikkeissä.
Lohkolämmitin ja sisälämmitin asennettiin ilman mitään jatkojohtoa. Sisälämmitin ilman sähköpistoketta, vain tv-antennijohdon
paksuinen piuha lämmittimesta moottorin puolella.
Kun tilaamani kitkarenkaat vanteineen oli valmiina liikkeessä, niin laitettiin alle.
Näin sadepäiväksi sopivaa puuhaa.

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 13.09.18 - klo:17:20
Webastolla on taas tulossa pikkuauto kamppis millä saa noin 1400e (viimevuonna 1300e ja hinta noussut joka vuosi) webaston asennettuna poloon.

Ei ole tulossa tänä vuonna pikkuautokampanjaa.

Väänänen

Laakkosella asensivat ennen luovutusta Webaston uuteen Poloon.
Hintalappu noihin pikkuautokampanjoihin verrattuna tosin oli melko suolainen: reilu 2200 euroa kaukosäätimen kanssa.




TDI Golf

Eberi on halvempi,pelaa ihan samoin mitä webasto

Fredde

Lainaus käyttäjältä: TDI Golf - 20.01.19 - klo:09:02
Eberi on halvempi,pelaa ihan samoin mitä webasto

Hyvin argumentoitu. Paljonkohan tarkalleen on hinnassa eroa?
Polo GTI 2019

Bearking 2.0

Eilen jututin jälleenmyyjän huoltoneuvojaa. Webaston saa litraseen poloon vain jos on täysautomaatti-ilmastointi. Itse otin vain sen AC:n mikä tuli vakiona. Nyt snadisti harmittaa...

Mutta tutkin noita letkulämppäreitä ja kysyin siitäkin huoltoneuvojalta. Ainoa ongelma mikä voi tulla on nuo käynnistysongelmat kun kone ei anturin sijoituksesta ja tyypistä riippuen tajua rikastaa startissa.
Defa sijaan vähän kaavailin tätä:
https://www.tt-thermo.fi/tuotteet.html?id=0/748627

Jos joltain löytyy kokemusta niin olisi hyvinkin tervetullutta tietoa.

VW Polo 1,0TSI -18
VW T-ROC 2.0TSI 4Motion DSG -20

Ex VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI -12
Ex VW Polo Hatchback 5D 1.6 -99
Ex VW Passat Variant 1,9TDI -04
Ex VW Golf Variant 1.8 -99

etta

Itse tuommosta TT-Thermoa pähkisin hyvin pitkään. Autojerrystä kilpailutin ja olisko ollut 250-320,+ Osat parhaat tarjoukset. Mutta moni myöskin varotti samalla että niiden toimivuus luokkaa "kokeilemalla selviää" per eri moottorimalli tai asentaja.

Tyytysin sitten helppoon ja turvalliseen Defan säteilylämppäriin, ja ainakin toistaiseksi on toiminut näillä kovillakin -20 pakkasilla.

Eberistä taisin saada halvimman tarjouksen 1790, kesällä  ::)
-18 Polo R-line Highline.

Geoman

Kyllähän Defa:n tai Calix:in merkkikohtainen lämmitin on hyvä, on se säteily tai letku lämmitin. Sisätilanlämmitin ja ylläpitolaturi täydentää kokonaisuutta. Sähköinen sisätilan lämmitin on tehokas. Lämpiäminen ajon aikan on sitten riippuvainen auton omasta lämmityslaittesta. Kokonaisuus on edullinen polttoainekäyttöiseen lämmityslaitteeseen.

Polttoainekäyttöinen lämmitin lämmittää moottorin hyvin, mutta sisätilojen lämpiäminen on hidasta (sisätilan puhallin on pienellä ettei veisi virtaa paljon). Ajon aikana on hyvin lämpöä, usein pidän lämmitintä päällä asjonkin aikana. Ylläpitolaturin asentaminen saattaa olla tarpeellinen eli pitää asentaa sähkölämmittimen pistoke jos tekee asian hyvin (400  eur lisää). Polttoainelämmittimen yhteydessä pitää varautua lämmittimen vaihtamiseen (runsas 1'000 eur), kun lämmitin alkaa kenkkuilemaan. Päteviä huoltokorjaamoja on vähän ja osien tilauksesta johtuen se on 2 päivän projekti ja korjaushinta osineen on hyvinkin 500...800 eur.

Polouni

Defan letkulämppäri vesikierrolla ei ole kertaakaan aiheuttanut pulmia. Tyytyväinen olen siihen. Suosittelen jos webasto epäilyttää tai on kallis.

s-mod

Huippu Defan vehje, tehokas veden ´kierrätyspumppu 2h ok, 3h 50 astetta veden lämpötila -20 astetta pakkasta.

jortikan aika jokereissa hävittiin SB-
LIIKENTEESS,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy