Porsche

Aloittaja Peeveli, 03.12.09 - klo:07:44

« edellinen - seuraava »

Micco

Eiköhän tuostakin joku kohta kysele Nettiautossa "tiukkaa hintaa" julkisella kysymyksellä, ja seuraava ehdottaa vaihtoa -93 Nissan Sunnyyn ja kesämökkiin...  ::) Mun puolesta sais ne julkiset kysymykset poistaa palvelusta kokonaan. Tuommone porsse kyllä kelpais.  :P
Torsen + haldex + visco

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Harri - 20.04.10 - klo:17:59
Näyttää Suomessakin olevan 1 kpl: http://www.nettiauto.com/porsche/911/3154272

Ei helvata. Tänä viikonloppuna lototaan!
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

ma1ja

Taksiyrittäjille pientä vihjettä; ei niiden ajokkien aina tarvi olla niitä hehtaariperällä varustettuja farkkuja. Urheilullisemmat versiot vetäis asiakkaita varmasti vaikka huviajelulle.

http://www.autobild.de/artikel/porsche-panamera-turbo-als-taxi_1161164.html
Niin se vaan menee.

HJP

Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 23.04.10 - klo:09:13
Taksiyrittäjille pientä vihjettä; ei niiden ajokkien aina tarvi olla niitä hehtaariperällä varustettuja farkkuja. Urheilullisemmat versiot vetäis asiakkaita varmasti vaikka huviajelulle.

http://www.autobild.de/artikel/porsche-panamera-turbo-als-taxi_1161164.html
Mielelläänhän tuommoisella ajelisi, mutta täytynee kuitenkin todeta että kun yhdistetään Suomen taksat ja autoverotus niin päädytään siihen lopputulokseen, että jokainen ajettu kyyti menisi mitä luultavimmin tappiolla :(

ATM


Paha71

Eilen oli liikkeellä oikea Panamerojen "suma" - alkuillan työmatkaliikenteessä bongasin mustan yksilön Tuusulassa, ja pari tuntia myöhemmin toisen samanmoisen Riihimäellä. Tai...lieneekö ollut yksi ja sama auto..?  ;D
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 24.07.10 - klo:20:33
Eilen oli liikkeellä oikea Panamerojen "suma" - alkuillan työmatkaliikenteessä bongasin mustan yksilön Tuusulassa, ja pari tuntia myöhemmin toisen samanmoisen Riihimäellä. Tai...lieneekö ollut yksi ja sama auto..?  ;D

Noita on parisenkymmentä myyty Suomessa, joten hyvä tuuri on saanut olla joka tapauksessa. =)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Tommi13

#37
http://www.bbc.co.uk/newsbeat/10803020

Porsche 918 Spyder hybrid supercar to go on sale!!

Porchen uusi sähköauto (bensiini + sähkö) tulee myyntiin. Arviotu hinta 400k£ tekee siitä kalleimman Porchen koskaan.



[ylläpito on poistanut liitteen]
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

Hevosmies

 Kävin sitten eilen menettämässä yöuneni!!! Ex tempore-reissulla Tre:en Porsche-centerissä, jossa sattui olemaan Porsche tour!

Liikkeen aikataulupulasta johtuen käskettävänä oli 15 min ajan Panamera Turbo...unf*ckinbelievable!!!! 500 hevosta, 700 newtonia vääntöä. Oma kärry tuntui hiukan verta mopolta sen jälkeen!!! Siinä oli vissiin kaikki herkut, sokerina pohjalla keraamiset jarrut. Launch controllia ei ehditty käyttämään, mutta yksi "valolähtö" Sport plus-asetuksilla...Jessusmaria!!! Enpä ollut sellastakaan kokenut, kiihtyvyys aiheutti lähes aivovaurion !!! Oon vieläkin niin kiihdyksissä koeajosta, etten pysty analysoimaan autoa yhtään sen enempää!!

Ei taida olla vaikeuksia autonvalinnassa, jos lottopotti osuu kohdalleen!!!
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

VAG!

#39
aa

VAG!

#40
aa

RoccoScientist

#41
Lainaus käyttäjältä: Kärki - 24.12.10 - klo:09:43
Olen jossakin keskusteluissa aiemmin (ultimaten puolella) sanonutkin että esimerkiksi Porsche saa useimmilta kuluttajiltaan aika paljonkin puutteita anteeksi siksi, että se on Porsche/ siinä hyväksytään sellaisia puutteita joita esimerkiksi Audissa tai Hyundaissa kuluttajat hyväksyisi.

Kaivellaan vähän vanhoja tuolta Hyundai-ketjun puolelta. Kiinnostaisi kuulla mitä sellaisia puutteita Porscheissa on, mitkä perus-Audissa aiheuttaisivat omistajalleen ketutusta. Onko kyseessä ergonomia-asioista vai teknisistä puutteista tyyliin "ei takalasin lämmitystä"?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

VodmarVortex

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 25.01.11 - klo:13:48
Kaivellaan vähän vanhoja tuolta Hyundai-ketjun puolelta. Kiinnostaisi kuulla mitä sellaisia puutteita Porscheissa on, mitkä perus-Audissa aiheuttaisivat omistajalleen ketutusta. Onko kyseessä ergonomia-asioista vai teknsisistä puutteista tyyliin "ei takalasin lämmitystä"?
Puutteita ns. perusjutuissa löytyy varmaan vino pino jos vähän miettii, luulisi talviominaisuuksissa olevan ainakin hiomista. Eri asia on sitten se, onko tuollaisessa vertailussa sitten mitään järkeä. Vähän sama kuin laskisi avoauton huonoksi puoleksi sen, että siinä ei ole kattoa tai sen, että ralliautossa on epämukava takapenkki.

ma1ja

äkkiseltään tulee mieleen, että ainakin vielä jokunen vuosi sitten Porschen äänentoistosysteemit oli aina parisen vuotta jäljessä markkinajohtajien uusimmista keksinnöistä. mutta porschen ideanahan toki onkin nauttia vain moottorin äänistä  :D
joku voisi tietenkin jo vaatia tuon hintaluokan autoon kaikenlaiset satelliittiradiot, mutta mikä sitten on tarpeeksi ja järkevää?
Niin se vaan menee.

RoccoScientist

Spekuloida voin toki minäkin, mutta kuulisin mielelläni toveri Kärjen kokemuksia, kun hänellä niitä käsittääkseni kuitenkin on. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Kärki

Koska kiinnostusta on, niin kerron hiukan omia ajatuksiani asiaan.
Mielestäni aika hyvin kokonaisuutta kuvaavaa on se (muutaman muunkin harrastajan olen kuullut sanovan samaa) että Porsche saa aika paljon puutteita anteeksi sen vuoksi että se on Porsche.
Perusvarustelultaan autot ovat loppujenlopuksi aika köyhiä, mitään oleellista ei puutu, mutta yhtään mitään ekstraakaan ei kyllä saa ilman (suolaista) lisähintaa. Toisaalta kun latoo rahaa tiskiin riittävästi, niin valmistaja tarvittaessa toteuttaakin kyllä sitten lähes kaikki mahdolliset toiveet.
Peruslaatu on kuitenkin erittäin hyvin kohdillaan. Nitinöitä ja natinoita ei juuru kuulu, ei vielä silloinkaan kun auto alkaa olemaan jo hiukan vanhempikin.
Olennaisin asia suunnittelun lähtökohtana on ollut ajettavuus. Parasta siinä on mielestäni se, että tässä kohtaa "ajettavuus" ei tarkoita yksin ajo-ominaisuuksia, vaan on kokonaisuus joka muodostuu perstuntumasta, siitä mitä kädet tuntee ratin kautta jne. moottorin ominaisuuksien kautta päätyen erittäin hiottuun äänimaailmaan. Porschella on nähty ilmeisen paljon vaivaa juuri moottorin äänimaailman hiomiseen ja kun malttaa kuunnella niin kyllä sieltä tottavie irtoaakin jos jonkinlaisia, upeita äänivivahteita joka lähtöön.
Sisätilojen muotoilu on kauttaaltaan suht karua ja yksinkertaista, ergonomia on kuitenkin hiottu erinomaiseksi. Joku on sanonut että istuminen Porscheen on kuin vetäisi hyvin istuvan hansikkaan käteensä - pitää mielestäni paikkansa. Karuhko, yksinkertainen muotoilu sopii kuitenkin erittäin hyvin kokonaisuuteen. Monessa muussa saman hintaluokan autossa se todennäköisesti saattaisi häiritä omistajaa jonkin verran.
Ã,,änentoistosta en osaa kovin avartavia asioita kertoa, koska en ole hifi-miehiä alkuunkaan. Minulle riittää melkein se, että autossa voi kuunnella radiota. Silti sanoisin, että perusäänentoistolaitteet eivät välttämättä ole sopusoinnussa auton hintaluokkaan nähden. Mutta tässäkin kohtaa latomalla lisää euroja tiskiin, asian saa kyllä korjattua. Toisaalta on varmasti niinkin, että kun moottorin äänimaailmaa on ilmeisen kovasti hiottu ja viilattu, on myös auton omistajan toivottu nauttivan ennenkaikkea siitä, eikä niinkään musiikista?!
Jokainen Porsche jota olen ajanut tai ollut kyydissä, on ollut ajomelultaan melkoinen. Tietysti moottorinäänet on jätetty tietoisesti hyvin kuuluviin, mutta kyllä myös esim. rengasmelu on ainakin Suomen teillä useimmiten aika kovaa, varsinkin taas kun huomioidaan auton hintaluokka. A8:ssa tuskin kukaan omistaja hyväksyisi niin meluisaa sisätilaa kuin mitä esim 911:sta on.
Yhteenvetona voisi kai sanoa, että karu, yksinkertainen auto jonka suunnittelun lähtökohta on voimakkaasti ollut urheilullisuusnäkökohdat ja sen myötä monia muita, useissa autoissa tärkeitä asioita on jäänyt huomioimatta TAI jätetty tarkoituksella vähälle huomiolle.
Esim 911, Boxster ja Cayman ovat kaikki hienoja urheiluautoja, jotka kalliista hinnastaan antavat kyllä riittävän vastineen rahalle, mutta jos joutuisin ajamaan vuositasolla paljon, tuskin haluaisin niitä kilsoja ajaa yhdelläkään edellä mainituista. Nautintoväline, joka sopivasti annosteltuna pitää mielen virkeänä, sopii tarvittaessa myös jokapäiväiseen käyttöön, muttei läheskään niin hyvin kuin monet, monet muut saman hintaluokan autot.
Siinäpä sitä jotakin näkemystä täältäpäin  :)

RoccoScientist

Kiitokset. =) Tuosta sisätilojen muotoilusta sen verran, että olen yhdet kylmätyypit ottanut 911:stä ja vaikka sisätilojen ilme ei design-mielessä ihan R8:lle pärjääkään, niin omaan makuun se tuntui tyylikkäämältä kuin useimmat Ferrarin ohjaamot (joista olen tosin nähnyt vain kuvia). Ei siis ainakaan itseäni hirveästi häiritsisi, jos olisi moiseen varaa. Poikkeuksena on tosin se Sport Chrono-pakettiin sisältyvä kellomokkula...

Täytyy kyllä tämän keskustelun innoittaman taas vähän selailla sitä PCF:n lehteä, jonka nappasin kesällä Porsche-liikkeestä mukaan. Sattuuko Kärki tai joku muu muuten tietämään onko 997:n seuraajan julkistusaikataulusta ollut mitään uutisia?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Kärki

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 25.01.11 - klo:17:31
tietämään onko 997:n seuraajan julkistusaikataulusta ollut mitään uutisia?

Tämän vuoden puolella varmaankin esitellään ja todennäköisesti ensimmäiset menee asiakkaillekin, vaikkakin vuosimalli onkin 2012.

Saattaa siitä olla tarkempaakin tietoa jo olemassa, muttei ole ainakaan minun silmiini osunut.

clima

#48
Tänään se tapahtui: nimittäin ensimmäinen ajokokemus ns. superautolla!!!

Hyvä työkaveri näet meni ja osti B8 Audinsa kaveriksi 17 tkm ajetun 997 Turbon.  :D
Kävin töiden jälkeen katsomassa tulokasta ja kokeilemassa miten possu etenee räntäsateessa.

Auto tallissa tulille, melko vaimea mutta erittäin munakas ja matala murina kertoo että täältä tarvittaessa löytyy. Autoon istuessa huomio kiinnittyy erittäin korkeatasoiseen viimeistelyyn, nahkaa viivasuorilla tikkauksilla löytyy mm. kojetaulun päältä, ovista ym., kaikki on viimeisen päälle kohdallaan. Superauton varusteina mm. penkit muistilla, penkinlämmittimet ja navigaattori + puhelin eivät ole niitä tavallisimpia, tähän autoon ne sopivat kuitenkin enemmän kuin hyvin. Sport Chronopaketin kellomokkulakin näyttää luonnossa paremmalta kuin kuvissa, jotenkin kuuluu tähän autoon.

Ensin lenkki matkustajana, jolloin oli hyvä aika säädellä kartanlukijan istuimen sivuttaistukia sähköisesti (sekä istuinosa että selkänoja). Tiukimmillaan tuntui että puristuu penkistä pois, tiukoin asetus on selkeästi tehty jollekin sirokroppaiselle kaunottarelle. Jylinä kasvaa kiihdytyksissä, tyhjällä peltosuoralla takaraivo iskeytyy penkkiä vasten ja yhtä äkkiä mutka onkin edessä. Jee!

Sitten itse kokeilemaan autoa: ajoasento on täydellinen, liikkeellelähtö tapahtuu kuin millä tahansa autolla, tiptronic vaihtaa pehmeästi. Kaasua ei käytännössä voi pikkutiellä painaa ollenkaan. Hieman isompi tie ja suora aukeaa, wooouuuu!. Jylinästä päätellen kierroksia on pakko olla paljon vaikka talvikelistä johtuen kaasua on painettu vain vajaa kolmasosa. Kuitenkin rundimittari näyttää 3000:tta ja vauhtia on nopeasti käsittämättömän paljon  :o Ja kaikki siis samalla vaihteella...
Mitä tapahtuisikaan jos edessä olisi pidempi suora ja kuiva asfaltti...

Muutaman kiihdytyksen jälkeen on pakko todeta että nyt odotetaan vain kesärengaskelejä; surkea talvikeli on huono koeajokeli tällaiselle tykille, nelivedosta huolimatta. 295/30/19 Hakkapeliitta 7:t (takana) eivät ole parhaat lumirännän kanssa  ;)

Kaiken kaikkiaan, aivan uskomaton peli!!! Helppo, käsittämättömän nopea. Sisältä sekä muutenkin erittäin tyylikäs.
Omistaja odottelee jo ratapäiviä, toivottavasti pääsen kakkoskuskiksi. Concoursiin varasin jo kartturin paikan  :D  :D

Edit: kirjoitusvirheitä

Pari räntäfotoa:



rob-s

Voi vitjat kun voisi itsekin hommata Audin kaveriksi 997 Turbon! Mahtava!

LainaaSport Chronopaketin kellomokkula
Se on aika makea varustepaketti ja se kello kuuluu asiaan vaikkei radalla sitä käyttäisi:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

clima

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 04.02.11 - klo:18:53
Se on aika makea varustepaketti ja se kello kuuluu asiaan vaikkei radalla sitä käyttäisi:)

Jo vain, tuo väännön hetkellinen (10 s) nousu 680 Nm:iin on ihan kiva  lisä ;)
10 s saattaa muuten kuulostaa lyhyeltä ajalta, mutta kannattaa muistaa että tuossa ajassa tapahtuu ja paljon...
Nollasta sataanhan vie 3.7 s ja 0-200 km/h kestää hieman päälle 11 s.   8)

loginpass

Ko. 2007 997 Turbon hintapyynti Porsche Centerissä oli 159 900e.

Ihanan halpaa... ;)

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 04.02.11 - klo:18:53
Voi vitjat kun voisi itsekin hommata Audin kaveriksi 997 Turbon! Mahtava!

Tosi kiva kärry, kieltämättä!
Ikävänä puolena noilla 295:lla kumeilla on meikäläiset urat, ei oikein tahdo istua uraan!
Ajamisen nautinnosta puolet hukkuu itse ajamiseen  :-[

Kokemukseni tosin perustuvat jenkkikalustoon, mutta veikkaisin, että sama vika se on Porschellakin ajaessa täällä Länsi-Neuvostoliitossa??

clima

Neliveto tekee kyllä ihmeitä tuohon uraherkkyyteen. Mutta kyllähän tuollainen peli on suunniteltu rengastukseltaan sileille baanoille.

Suorittamani koeajo tapahtui lumisella kantatiellä (ei viitsitty lähteä ruuhkaiselle valtatielle suolakylpyyn), joten isommilta teiltä ei (vielä) ole kokemuksia. Omistaja kertoi että sulalla asfaltilla uudet Hakkapeliitat kuuluvat sen verran kiitettävästi sisään että Lapin reissulle lähtisi mieluimmin Audilla  ;D

Täytyy muistaa että kyseessä on harrasteauto jolla käydään ajamassa, siirtymiset paikasta toiseen tehdään käyttöautolla.
Tosin Possussa on se hyvä puoli että sillä voi ajaa kilpailijoihinsa verrattuna huomattavasti paremmin myös näissä keleissä.

Jotenkin kuvaavaa auton luonteelle on että omistaja ei ollut kuunnellut kolmeen päivään (jotka possu oli ollut hänellä) kertaakaan Bosen audiota, vaan pelkästään auton soundeja. Tänään tallissa koeajon päätteeksi avattiiin radio + cd ja todettiin äänentoisto varsin hyväksi  ;)

Jamo

Lainaus käyttäjältä: clima - 04.02.11 - klo:18:29
Tänään se tapahtui: nimittäin ensimmäinen ajokokemus ns. superautolla!!!

No olipa sinulla tylsä päivä.  :D

Mahtava auto, vaikka en kokemusta aiheesta itse omaakaan.
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

ATM

#55
Suorastaan kahdehdittava päivä... Todella hieno 997. Porschea parhaimmillaan ja niin äärettömän tyylikäs auto. Tänään bongasin itsekin mulkosilmäläppä-Porschen ja ajattelin että mitenkähän pulkkamäki maistuu kun taivaalta vihmoo suojalunta ja loska lentää tiellä. Porschesta olen haaveillut niin kauan kuin jaksan taaksepäin muistaa. Opiskeluaikanani haaveenani oli lähteä Saksaan töihin, sillä silloin Saksa oli vielä jotain josta haaveilla. Sittemmin maahanmuuttopolitiikka ja monet muut seikat ovat saaneet ajatukset kääntymään toiseen suuntaan, eikä hinku sinne ole enää niinkuin ennen. Silloin haaveilin joskus ajavani Saksasta takaisin Suomeen Porschella, pieni D-kirjain takaluukussa  ;)

Raimo Miettinen jr.

Nus-nus: Porschella Carrera GT taitaa olla virallisesti superauto.

T. Kateellinen

Tollo Peloton

Panarema on kyllä nautinnollinen, kaunis ja kertakaikkisen upea auto. Ajaminen sillä on suuri nautinto. Kerran oli sellainen ulkomailla muutamia päiviä ajossa ja kyllä tykkäsin. Ostaisin heti jos vaan olisi valuttaa. Lottopottia odotellessa  :D

LS

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 05.02.11 - klo:10:32
Nus-nus: Porschella Carrera GT taitaa olla virallisesti superauto.

T. Kateellinen

Semantiikkaa. Superautoille ei ole mitään virallista luokitusta -> kohtuu randomisti tuota "superauto" nimikettä tunnutaan eri yhteyksissä viljeltävän kuvaamaan erikoisempia kulkupelejä 8)

rob-s

Superauto eli supercar määritelmästä tässä lisää:

http://en.wikipedia.org/wiki/Supercar

Suomalaisen hinnoittelun takia meillä on määritelmän mukaan enemmän superautoja kuin muualla:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy