Jetta VI

Aloittaja Rammy71, 14.02.10 - klo:09:47

« edellinen - seuraava »

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 17.08.10 - klo:10:44
Onpahan kyllä vesitetty versio noihin alkuvuoden kuviin verrattuna...




Auts, joo. Jos vertaa aloitusviestissä olevaan todella kauniiseen sivuprofiiliin tuohan on ihan surkea.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

sika

Corolla-avensis...

JTjones

#32




http://www.netcarshow.com/volkswagen/2011-jetta_eu_version/

Euroopan versio Jetta VI:sta julki. Ainakin etupuskuri on inhimillisemmän näköinen Ameriikan malliin verrattuna ja takapuskurikin näyttää paremmalta. Ihan allright minun mielestä.

VWonderman

Ai sitä saa kaksovisena avonakin. :D

Eivaan, taas joku saa antaa ohjeet miten Netcarshow:n kuvat saa esille oikein...

Mutta ihan hyvältä näyttää tuo Jetta, kunhan pitävätkin sen tuollaisena eikä laita 15" pölykapselisirkkeleitä alle jolloin näyttää Corollalta.
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 27.10.10 - klo:20:38
Eivaan, taas joku saa antaa ohjeet miten Netcarshow:n kuvat saa esille oikein...


Minulla riitti kun käytin selaimena IE8:ia. Firefox näytti avoautoa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 27.10.10 - klo:20:38

Eivaan, taas joku saa antaa ohjeet miten Netcarshow:n kuvat saa esille oikein...

Olen jo aikaisemmin maininnut , että pitäisi olla jossain pysyväisohje näistä Netcarshow:n kuvien linkittämisistä.  ;D

Siellä on siis Direct link to image linkki (punaisella fontila), kopioimalla se niin linkittäminen onnistuu.

esim.

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Peeveli

Toki uuden Jettan ulkonäkö tuli sitten lopullisessa versiossa vaatimattomammaksi, kuin alkukuvissa. Silti se on sedaniksi, ja tuon kokoluokan sedaniksi, aivan hyvännäköinen. Mielenkiintoista nähdä, tuleeko sedan uudelleen "muotiin" Euroopassa ja myös meillä, vai edustaako se näissä kokoluokissa hiipuvaa muinaisjäännettä. Vannoutuneet tojotamiehet ostavat toki Corollaa koska se on kohtuuhintainen Toyota, mutta ostavatko volkkarimiehet Jettaa, se on eri juttu. Meinaan, kun rinnalla on tarjolla Golf Variant. Jossain autolehdessä kiinnitin huomiota tämän lopullisen Jetta-mallin sisustuksessa kojelautaan ja mittaristoon; etenkin mittariston look muistuttaa mielestäni liikaa V Jettan/Golfin vastaavaa koska muistini mukaan mittaristo ei ollut "upotettua" ja kromikehyksistä mallia kuten kuutos-Golfissa vaan vanhaan tyyliin tasaisella taustapohjalla. Pieni mutta autofanille iso juttu. :P

Peeveli

Tässä onkin yksi linkki, minkä alaosassa olevassa gallery-kuvaosiossa on kuva kojelaudassa. Se on mielestäni kutos-Golfiin verrattuna vanhoillisempi.

http://www.automerkit.fi/uutiset-trendit/automerkit/artikkelit/uusi-volkswagen-jetta-julkaistiin-takaa-audi-edestae-scirocco.html

Qrmu

Euro-Jetta 6:n kojelauta:



Minusta tuossa ei ole paljoa eroa Golf 6:n. Jenkkiversio taas on tehty halvemmaksi, joten se ei ole ihan vertailukelpoinen. Saavat siellä GLI (2.0 TSI)-versiota lukuunottamatta jopa yhdystukiakseliston taakse ja rumpujarrujakin.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Peeveli

Kojelauta on muutoin ok, mutta nuo mittarit saisivat olla kutos-Golfin tapaan syvennyksissään, putkimaisesti, näyttäisi modernimmalta. No, makuasioita nämä ovat....

mol

Häiritsevän paljon Audin näköiset takavalot. Vai kuvittelenko vaan?

makelja

Ulkoapäin ihan mukavan näköinen peli. Kojelauta vaan liian vanhanaikaisen näköinen. Noissa tyyliseikoissa pyörät tekevät todella paljon kuten ylhäällä mainittiinkin. Kun tuohon laittaa 15" tai 16" niin näkö muuttuu ihan toisenlaiseksi.

Guido

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 28.10.10 - klo:09:11
Kojelauta on muutoin ok, mutta nuo mittarit saisivat olla kutos-Golfin tapaan syvennyksissään, putkimaisesti, näyttäisi modernimmalta. No, makuasioita nämä ovat....

Ne kutosgolfin putkiin upotetut mittarit voivat olla coolin näköiset, mutta kovin käytännöllisiä ne eivät ole. Varsinkin kun radion näytössä ei näy kellonaikaa eikä ulkolämpötilaa ja syvennykseen upotettua ajotietokoneen näyttöä on lähes mahdotonta nähdä etumatkustajan paikalta. Myöskään nopeusmittaria ei näe matkustajan paikalta käsin, se riippuu sitten tilanteesta onko tuo plussaa vai miinusta ;-)

Olenkin vähitellen kääntynyt sille kannalle, että tuollainen Jetta VI -tyyppinen konstailematon mittaristo on sittenkin selkein vaihtoehto. En kuitenkaan tuon takia aio vaihtaa autoa ainakaan Jettaan kun perinteinen konttiperäsedan ei vaihtoehtona kiinnosta.

makelja

Se että se nopeusmittari ei näy on meidän ruokakunnassa ainakin positiivinen asia. "Koska minä vain ohjaan ja vaimo ajaa."

RoccoScientist

No ei tuo kyllä edestä mikään Scirocco ole, mutta omaan silmään Jetta näyttää paremmalta kokonaisuudelta kuin Passat, kun otetaan hintaluokkakin huomioon. Millainenkohan olisi R-line-versiona? Mittaristonäkymä on käytännössä sama kuin uusissa Sciroccoissa, eikä tuosta ole ainakaan minulla valittamista. Kutos-Golfin syvennyksien "kromiset" reunukset heijastavat tietyissä oloissa aurinkoa ikävästi, joten siitä vähän modernimmasta ilmeestä voi myös joutua hieman kärsimään. Täytyy kyllä käydä koeistumassa ja ehkä -ajamassakin sitten kun tulee Suomeen. Jos ei volkkari saa tuota NCC:tä ulos, niin Jetta on nykyisellään ainoa tämän merkin tuote, jota voisi ajatella Sciroccon seuraajaksi.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: makelja - 28.10.10 - klo:12:29
Se että se nopeusmittari ei näy on meidän ruokakunnassa ainakin positiivinen asia. "Koska minä vain ohjaan ja vaimo ajaa."

Sama homma meillä, vieressä istuvan komentajan ei tarvitse nähdä nopeuksia, alkaa muuten naputus. :D

Erkka

Iltalehdessä pieni artikkeli ja pari kuvaa uudesta Jetasta.

http://www.iltalehti.fi/autot/2010102912600151_sp.shtml
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tommyt

Näin äkkiseltään voisin Corollan tuollaiseen vaihtaakin, jopa siihen 1.4TSI kauppakassiin.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Tikka

On tämä Jetta mielestäni tyylikkäämpi kuin uusi Passat ja tyylikkäämpi kuin vanha Jetta. Enemmän pidän tuosta perästä kuin keulasta, joka on aikalailla samanlainen kuin Passatissakin.

Quality


On se tyylikäs sedan, herättää melkein omistamisen halua  ;). Riippuu tietysti moottori-, vaihteisto- ja varustevaihtoehdoista.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 29.10.10 - klo:20:25
Kamoon, onhan tuo nyt tylsääkin tylsempi, varsinkin jos vertaa Sciroccoon..

On kyllä, mutta jos Scirocco menee vaihtoon, niin se johtuu sitten kuljetuskapasiteetin ja todennäköisesti myös takaovien tarpeen selvästä kasvusta. Golfikin voisi kyllä ehkä tuossa tapauksessa riittää, mutta jotenkin tuo Jetta houkuttelee hieman enemmän. Ehkä sen takia, että nykyinenkin Jetta on jäänyt vähän harvinaisemmaksi kuin Golf?

Niin ja NCC olisi se sitten vähän tilavampi, mutta ei juurikaan käytännöllisempi seuraaja.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

tlindstr

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uuden-vw-jettan-hinnat-alkavat-22-769-eurosta
Uuden VW Jettan hinnat alkavat 22 769 eurosta

Uuden Volkswagen Jettan akseliväli on kasvanut 70 mm ja korilla on pituutta 90 mm enemmän kuin ennen, joten 4,64 metrin mittaisena se lähenee jo ylempää keskiluokkaa. Suomessa on haluttu pitää tasoero vain hivenen kookkaampaan Passatiin muun muassa valitsemalla myyntiin vain pienin 1,2-litrainen bensiinimoottori. Dieseleilä on kaksi eli 1,6-litrainen (77 kW) ja 2,0-litrainen (103 kW).

Vuoden 2011 alussa myyntiin tulevan uuden sukupolven Jettan hinnat alkavat 1,2 TSI 77 kW BlueMotion Technology Trendlinen 22 769 eurosta. Pykälää runsaampi Comfortline-varustus nostaa hintaa vähän yli 800 eurolla.

Dieselmoottorilla varustettuna halvin malli maksaa 25 493 euroa. Kallein versio on kaksilitraisella dieselillä ja DSG-vaihteistolla varustettu Jetta Highline-varustein, jonka hinta on 32 185 euroa eli lähes täsmälleen sama kuin edellisen sukupolven vastaava versio (32 261 euroa).
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

RoccoScientist

Laitetaan nyt sitten tännekin, että volkkarin sivuiltakin löytyy jo hinnat ja konfiguraattori.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

¤kkk¤

Moottorivalikoima on tällä hetkellä onnettoman suppea, eikä lisävarusteissa ole sen parempi tilanne. Innolla odotan kuitenkin koeajoa... muotoilu miellyttää omaa silmää, joka on parempi kun edellisessä mallissa. Se mitä Audilta on "plagioitu" ei ole ainakaan huonompaan suuntaan.
AutoCOM 2011/3

Bisti

Lainaus käyttäjältä: ¤kkk¤ - 21.12.10 - klo:09:20
Moottorivalikoima on tällä hetkellä onnettoman suppea, eikä lisävarusteissa ole sen parempi tilanne. Innolla odotan kuitenkin koeajoa... muotoilu miellyttää omaa silmää, joka on parempi kun edellisessä mallissa. Se mitä Audilta on "plagioitu" ei ole ainakaan huonompaan suuntaan.

Täysin samaa mieltä. Tuo moottorivalikoima etenkin bensamoottoreissa on aivan onneton, yksi ainoa vaihtoehto ja sekin on "vain" tuo 1.2 litrainen. Olin jo vakavissani harkinnut autonvaihtoa uudempaan jettaan, mutta taitaa jäädä. Toiveissa olisi ollut 1.8TSI, mutta sellaista ihmettä on varmaankin turha edes kuvitella...
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

¤kkk¤

Ymmärtääkseni jossain vaiheessa Jetan paletit laajenee. Epäilen että laiha valikoima on tarkoituksella suunniteltu, koska "uudelle" Passatille pitää antaa tilaa?
AutoCOM 2011/3

PEEVELI

Mielenkiintoista aikanaan seurata vaikkapa koeajoraporteista, onko VI-Jettassa (ainakin perusalustalla) edelleen sivutuuliherkkyyttä ja tiettyä ohjauksen vajaata keskittämistä kuin V-Jettassa. Pidentynyt akseliväli lupaisi sen osalta parempaa.

Tuo Jetta on kaksijakoinen: Toisaalta äkkiseltään tyylikäs (kuten aikoinaan sen hankkiessani oli alkuvaikutelma) mutta sedanina vaan tulee pidemmän päälle pappamaisuus mieleen. Jännä juttu ainakin omassa makumaailmassani on se, että vastaavasti vaikkapa sedan-Audit ja -Bemarit eivät vaikuta pappamaisilta. Johtuuko sitten merkki-imagosta vai mistä.

Tulee varmasti myymään meilläkin kohtalaisesti, ei varmasti Gorillan ja Avensiksen lukemia mutta kuitenkin. Miksi VW ei voisi tehdä toisaalta radikaalin muutoksen; tehdä Jettasta vihdoin Golf sedan kuten on Focus sedan. Nimi voisi myydä enemmän.

Wekotin

Tämänhetkinen moottorivalikoima on kyllä naurettava. 1.2 TSI bensakoneena ja sekin BlueMotion Technology. DSG:n saa vain dieseleissä. Mahtaako Jetta saada kaksoisahdettua kuten Golf Variant, kuitenkin samalta plantaasilta tulevat?

PEEVELI

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 22.12.10 - klo:19:38
Tämänhetkinen moottorivalikoima on kyllä naurettava. 1.2 TSI bensakoneena ja sekin BlueMotion Technology. DSG:n saa vain dieseleissä. Mahtaako Jetta saada kaksoisahdettua kuten Golf Variant, kuitenkin samalta plantaasilta tulevat?

Todella typerä on tosiaan tämänhetkine mallivalikoima. Oikea Laihian nuukuuslista.

Make49

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 22.12.10 - klo:19:38
Tämänhetkinen moottorivalikoima on kyllä naurettava. 1.2 TSI bensakoneena ja sekin BlueMotion Technology. DSG:n saa vain dieseleissä. Mahtaako Jetta saada kaksoisahdettua kuten Golf Variant, kuitenkin samalta plantaasilta tulevat?

Tosiaan turhaan olisin odottanut Jetan tuloa,ei todellakaan yhtään harmita Golffin tilaus lokakuussa.Vielä pitää
reilu viikko kärvistellä kun saa uuden ajoon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy