Polo BlueGT

Aloittaja Peeveli, 07.03.12 - klo:12:55

« edellinen - seuraava »

petri

Pitää hieman nostaa omaa häntää, modet varmaankin kertonee jos on sopimatonta mainostaa tässä. Meiltä jää isomman tieltä BlueGT ylimääräiseksi, eli jos autokuume polttelee niin tervetuloa renkaita potkimaan  8) Rahoituskin onnistuu tarvittaessa.

http://www.nettiauto.com/volkswagen/polo/7116979

the-Rane

Nyt on sitten oma BlueGT Polo saatu ajoon. Kyllä on hyvä peli ajoltaan entiseen Yarikseen verrattuna. Kulkee kuin pieni eläin ja on yllättävän vakaa ajoltaan. Otin suoraan kesärenkailla, joten jouduin tuossa vähän jännäämään, että mitenköhän kova takatalvi tulee. Tänään viimeksi liikenteessä, eikä tuo talvi onneksi haitannut enää.

Taitaa vaan olla niin, että Poloon rupeaa tulemaan enemmän kilmetrejä kuin vanhaan autoon, kun on niin kiva peli ajella. Kauppareissutkin pitää tehdä mutkan kautta. Tuntuma on oikeastaan jopa parempi, kuin mikä kuva jäi aikoinaan koeajolta. Kohtalaisen pienihän tuo on tiloiltaan, jopa Yarikseen verrattuna, mutta riittää minulle hyvin. Ellei joku mahdu kyytiin, niin kävelköön  ;D.

Voi sitä näemmä pienelläkin autolla ajamisesta nauttia.
- ilman elämää ei ole tarinaa: http://www.rutinoff.net -
- Korvikeautot koeajossa: http://www.korvikeautot.net -

petri

Kyllä tuota polokkelia ajaa ihan jo huvikseen verrattuna omaan ohjausvikaiseen A4:seen. Kumma ettei vielä ole ottajaa löytynyt tuolle.  :o

Ripa76

#663
^Katsoin ilmoitustasi ihan vaan mielenkiinnosta. Käsittääkseni ei ole facelift ja ei myöskään xenoneita. Korjaa jos olen väärässä. Ongelma taitaa olla siinä, että noiden käytetyissä alkaa olemaan tuota tarjontaa, monet lykkää auton hankintaa taantuman/laman vuoksi ja tuon hinnoittelu taitaa olla hiukan pielessä. Lähes vastaava isommalla keskikonsolin näytöllä ja xenoneilla tekee vain 800,- lisää. Vinkkinä vielä sellaisiakin asioita, että kannattaa mainita viimeisimmät huollot ja korjaukset sekä auton kunto (esim. miinukset, viat, tulevat huollot jne). Kuvat konehuoneesta ja lisäkuvat sisustasta voivat myös herättää mielenkiintoa. Itse ainakin kiinnitän huomiota, että milloin viimeisin huolto on tehty, onko vikoja, onko isoja korjauksia tehty (millaisia), onko kaikki siistin näköistä. Ja tietty kiinnitän huomiota myös tälläisiin eli hinnoittelu vs varustelu vs kilometrit. Sori tää vertailu. Ei herneitä.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/887557.html

Audi A3 Sedan Business Sport 1.6 TDI 81kW -14

Ripa76

#664
^Lisäys tuohon edelliseen postaukseeni. Olihan siinä ilmoituksessasi mainittu, että mikä huolto suoritettu. Mutta siihen perään olisi voinut lisätä ajankohta (esim 06/2014), kun jotku voi olla tarkkoja takuun säilymisen ja kenties suositeltujen ajankohtienkin suhteen. Sori tää pilkun viilaus.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/887557.html

Audi A3 Sedan Business Sport 1.6 TDI 81kW -14

lemmentalja

Haudi!

Laiska kun olen, enkä jaksa lukea koko viestiketjua läpi niin kysynpä suoraan!  ;)

Onko blueGt kuskit huomanneet poikkeavaa öljynkulutusta tässä versiossa 1.4tsi moottoria?

Tuo voisi olla houkutteleva vaihtoehto, mutta 180hp versiosta on omalla kohdalla huonoja kokemuksia...
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Seba

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 14.04.15 - klo:15:16
Haudi!

Laiska kun olen, enkä jaksa lukea koko viestiketjua läpi niin kysynpä suoraan!  ;)

Onko blueGt kuskit huomanneet poikkeavaa öljynkulutusta tässä versiossa 1.4tsi moottoria?

Tuo voisi olla houkutteleva vaihtoehto, mutta 180hp versiosta on omalla kohdalla huonoja kokemuksia...

Oma BlueGT ei ainakaan syö öljyä käytännössä yhtään. BlueGT:n ja GTI:n moottoreissa ei ole mitään yhteistä, toinen on uusi hihnakone turbolla ja toinen vanha ketjukone remmillä+turbolla.

Esa N

Ei syö oljyä täälläkään.

KtA

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 14.04.15 - klo:15:16
Haudi!

Laiska kun olen, enkä jaksa lukea koko viestiketjua läpi niin kysynpä suoraan!  ;)

Onko blueGt kuskit huomanneet poikkeavaa öljynkulutusta tässä versiossa 1.4tsi moottoria?

Tuo voisi olla houkutteleva vaihtoehto, mutta 180hp versiosta on omalla kohdalla huonoja kokemuksia...

Ei myöskään oma BlueGT syö öljyä, kertaakaan ei ole tarvinnut lisätä.

Jos nyt pitäisi valita BlueGT tai GTI niin BlueGT olisi yhä valintani juurikin tuosta GTI:n vanhentuneesta moottorista johtuen.
Golf 8 GTI -21 https://imgbb.com/pnsKgMt
ex: Polo BlueGT -14

Ripa76

Näitä en ole huomannut, vaikka lukenut aiheesta tai sitten vain unohtunut. Mutta laitetaanpa kysymystä..

Onko kellään ollut ongelmia tuon BlueGT vaihteiston kanssa (manuaali sekä DSG) niin, että laatikko on hajonnut?
Entä onko kellään temppuillut tuo sylinterien lepuutus?
Lopuksi.. Onko moottori mennyt vaihtoon tai onko ilmennyt ongelmia jakohihnan kanssa?

Lähinnä kyselen siksi, koska huolestuttaa nuo mediassa kerrotut ongelmat ja kun maksajaksi joutuu usein kuluttaja. Olen harkitsemassa BlueGT mallia, mutta jos laatu ei ole parempaa kuin tavallisessa Polossa niin valinta kohdistuu johonkin toiseen merkkiin.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/887557.html

Audi A3 Sedan Business Sport 1.6 TDI 81kW -14

Aanold

Mulla skulas sekä kone että dsg ok 34k ajan. Löytyy Kamuxilta myynnissä tällä hetkellä.

Esa N

reilu 25000km vasta takana ja kaikki pelaa hienosti, ei vissiin tässä koneessa ole mitään jakohihna ongelmia ollut ja dsg pelaa hienosti.

ARIMO

19 tkm takana BlueGT:llä (DSG). Toistaiseksi ei vikoja...  8)
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

the-Rane

Omalla BlueGT:llä on ajettu vasta reilu 1000 km, eikä mitään ihmeempää ole sattunut kohdalle. Kerran bluetooth ei yhdistänyt puhelua auton kaiuttimiin ja tänään pakin päälle laittaessani sain pimeän ruudun ja ilmoituksen, ettei peruutuskameraa voitu kytkeä näyttöön. Muuten auto on toiminut todella hyvin.

Itseäni kiinnostaa, että onko näissä BlueGT:n koneissa ollut kenelläkään öljyn syöntiä? Olen antanut itseni ymmärtää, ettei olisi ongelma tässä koneessa. Olenko oikeassa vai vallan väärässä?

Auto on kyllä pirun loistava ja vähän liiankin livakka kulkupuoleltaan. On vaatinut pientä totuttelua vanhan automaatti-Yariksen jälkeen  ;D. Lisäksi tahtoo kilometrejä tulla aikaisempaa enemmän, kun on kerrankin pikkuauto, jolla on ihan aidosti kiva ajaa.

- ilman elämää ei ole tarinaa: http://www.rutinoff.net -
- Korvikeautot koeajossa: http://www.korvikeautot.net -

Seba

Lainaus käyttäjältä: Ripa76 - 13.05.15 - klo:14:27
Näitä en ole huomannut, vaikka lukenut aiheesta tai sitten vain unohtunut. Mutta laitetaanpa kysymystä..

Onko kellään ollut ongelmia tuon BlueGT vaihteiston kanssa (manuaali sekä DSG) niin, että laatikko on hajonnut?
Entä onko kellään temppuillut tuo sylinterien lepuutus?
Lopuksi.. Onko moottori mennyt vaihtoon tai onko ilmennyt ongelmia jakohihnan kanssa?

Lähinnä kyselen siksi, koska huolestuttaa nuo mediassa kerrotut ongelmat ja kun maksajaksi joutuu usein kuluttaja. Olen harkitsemassa BlueGT mallia, mutta jos laatu ei ole parempaa kuin tavallisessa Polossa niin valinta kohdistuu johonkin toiseen merkkiin.

Ei ole ollut ongelmia. Noissa median pelotteluissa unohdetaan kovin herkästi kertoa ne tarkemmat moottoriversiot missä ongelmia on, eli ketjujakopäiset 1.2 8V TSI ja 1.4 16V TSI.

Himmelman

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 14.04.15 - klo:15:16
Haudi!

Laiska kun olen, enkä jaksa lukea koko viestiketjua läpi niin kysynpä suoraan!  ;)

Onko blueGt kuskit huomanneet poikkeavaa öljynkulutusta tässä versiossa 1.4tsi moottoria?

Tuo voisi olla houkutteleva vaihtoehto, mutta 180hp versiosta on omalla kohdalla huonoja kokemuksia...

BlueGT DSG otettu käyttöön 11/2013
- 0.5L lisätty 11/2014 15000 km kohdilla kun oltiin liki tikun alarajaa
- 0.5L lisätty 05/2015 21000 km kohdilla kun oltiin alle puolivälin
- nyt noin 3/4 ylärajasta

eli kun kohta mittarissa 22000km niin rouhee 1L jonnekin sitä LL on häipynyt.

the-Rane

Tuli noista öljyasioista mieleen, että missä kohtaa muilla on ollut öljytaso mittatikussa uudessa BlueGT:ssä? Omassa se oli puolessavälin sitä mittatikun mittaväliä. Aikaisemmissa autoissa öljyt ovat olleet aina mittatikun ylärajassa. Säästöäkö tämäkin lie?
- ilman elämää ei ole tarinaa: http://www.rutinoff.net -
- Korvikeautot koeajossa: http://www.korvikeautot.net -

Moose

18k ajettu ja pyysi tällä viikolla ensimmäistä kertaa lisää öljyä. Alkutilanne oli 2/3 mitta-asteikosta. Hirveästi tuonne ei näköjään mahdu, sillä litralla pääsi ihan tikun ylärajalle.

Ajomelua on, mutta muuten meno on ollut ongelmatonta. Nyt tosin, polon ruosteongelmista kuulleena, katsoin konepellin tarkemmin  ja olihan siellä. Auto on rekisteröity 10/13. Onko näissä tilanteissa mennyt koko konepelti vaihtoon vai miten ovat menetelleet?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/37443039/sekalaista/polokuplii.jpg
Cupra Formentor VZ PHEV

Ripa76

^ Viitaten Moosen viestiin niin aika noloa volkkarin kannalta. Näköjään eivät ole vieläkään saaneet kuriin tuota ruosteen muhintaa maalikerroksen alla. Kolmisen vuotta sitten omistin 2001 vuosimallin Polon eikä siinä ollut minkäänlaista ruosteongelmaa. Voi vaan kuvitella kuinka pahasti tuo kukkisi jo parin tai kolmen vuoden kuluttua. Ei hyvää päivää. Näköjään volkkari ruvennut säästämään ruostesuojauksissa.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/887557.html

Audi A3 Sedan Business Sport 1.6 TDI 81kW -14

Moose

Vastaan tuohon omaan viestiini, että konepelti meni vaihtoon mukinoitta. Työ kesti viikon luokkaa ja sijaisautoa ei tippunut.
Cupra Formentor VZ PHEV

Japa79

Nyt on kiesillä ajettu noin 20tkm. Auto on pelannut hyvin lukuunottamatta porsinutta ilmastointilaitetta joka korjattiin takuuseen viime kesänä. Öljyt vaihdoin 15tkm kohdalla ja samalla auto koodattiin 15tkm:än huoltovälille. 0-15tkm aikana lisäsin koneeseen 0.5 litraa öljyä. Kertaakaan ei auto itse pyytänyt, mutta tikusta katsoen pinta lähenteli ala-rajaa.

Moottori on tänä aikana notkistunut ja alkanut antamaan parastaan. Esimerkiksi, vaikkapa 10tkm:än kohdalla auto vielä tunnusti puutuneelta 4500rpm:än jälkeen, eli kierrokset kyllä nousi, mutta vetoa ei ollut. Nyt tilanne on toinen ja moottori vetää hyvin koko kierrosalueen läpi. Ajomelu ahdistaa välillä varsinkin näin talvirenkailla ja potkuakin saisi olla hiukan enemmän, mutta muuten olen autoon kohtuullisen tyytyväinen. 
Volkswagen Golf GTI CS 2.0tsi -23
Volkswagen Polo BlueGT 1.4tsi -15

Ex.
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -20
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -17
Volkswagen Passat Highline 2.0TDI DSG -06

Moose

Taas 2,5 vuotias kuplii. Nyt kuskin ovesta. Mitenkähän paljon näitä on piilossa.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/37443039/sekalaista/polo_ovikuplii.JPG
Cupra Formentor VZ PHEV

TSI_J

Tervehdys palstalle pitkästä aikaa. Nyt olen mahdollisesti palaamassa nimimerkin mukaisesti TSI:n omistajaksi ja pieni pelko persiissä. Ketjun otsikon auto kiikarissa mahdollisesti tässä lähiaikoina. Hyvin jo tuossa ketjuakin lukiessa käy ilmi että ainakin hiukan vähävikaisempi ollut tämä 1.4 ACT kone kuin aikaisemmat kaksoisahdin ketjukoneet.

Olisin kiitollinen jos jollain olisi summaus siitä mitä tälläistä käytettyä ostaessa pitää ottaa huomioon, toki kuluttajasuojahan ja mahdolliset VW vastuut tulee kyseeseen kaupan jälkeenkin jos jotain isompaa.
- Syökö tämä kone öljyä? Onko odotettavissa joka tapauksessa pientä öljynkulutusta verrattuna kilpailijoihin?
- Peltien heikkoudet, konepelti , etuovet, muita tarkastuskohteita?
- Oliko näihin turbojakin vaihdeltu? Ongelmanko tunnistaa 2000-3000nm vääntöalueella?


TSI_J
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Esa N

Omalla vm.13 ajettu nyt reilu 37000km. ei kulu öljyä, vesipumppu vuoto viime kesänä, vaihdettiin veloituksetta vaikka takuuaika ohi, tosin ensin tarjottiin 50% valmistajan goodwilliä, mutta ilmoitettuani että ei kelpaa 24000 ajetulle autolle, niin vw-auto maksoi loput. perus valkoinen maali ei ainakaan vielä kupli mistään.

TSI_J

No niin, kotiutettu tämmöinen ketjunmukainen sininen nurkkaraaseri.
Erittäin positiiviset on ensi vaikutelmat. Kulkee näppärästi kaupungissa ja mikä myös tärkeintä niin kehtaa mennä moottoritiellekin, ja nimenomaan tässä on suuri ero edelliseen 1.6 2011 vapari fiestaan jolla ajelin.

Nyt täytyy haistella kaikkea mahdollista vuotoa ja sen sellaista mahdollista vikaa jotta tarvittaessa voi vielä purnata kuluttajasuojan piikkiin.

2kk perusteella en voi muuta kuin vuolaasti kehua ja suositella tätä poloa ja moottoriyhdistelmää muillekin. Itsellä vielä manuaali kun tykkään siltä osin perinteikkäämästä tavasta ajaa.

TSI_J
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

TSI_J

Onkos näissä Poloissa huoltovalikkoa ajotietokoneessa?

Netistä löysin jonkun climatronic huoltovalikon enkä ymmärtänyt yhtään mistä koodeista siinä kyse, onko hajua?


TSI_J
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Tehtaan_varjossa

Tervehdys!

Harkinnassa hankkia -13 Polo blueGT aj.n.70tkm.
Antakaas tulla, risut ja ruusut, kannattaako?

TSI_J

#687
Tuossa yllä mun tunnelmat muutaman vuoden takaa.
Oli täydellinen kärry mun tarpeisiin, 90% ajosta Kehä3 sisällä, muutamia matkoja moottoritiellä ja siihenkin Polo on todella hyvä pikkuautoksi.
Kone on loistava, itsehän optimoin sen joten se oli entistä sujuvampi ajella mutta vakiostakin mitattiin mulla 143hp ja 270nm tehot. Tuo vääntö liikuttaa 1200kg painavaa autoa todella hyvin.

Täyden kympin auto. Hinta kohdillaan päästöhuijauksen myötä( 109co2). Ajoin kilsat 40tkm-75tkm, ei mitään perushuoltoa ihmeempää tuona aikana.

Taklasin vielä VW:n suurimmat huolenaiheet valitsemalla manuaalin ja ketjukoneen. DSG:tä en suosittelisi.

Itse vaihdoin pois 3kk sitten. Maksoin 17 000â,¬ ja möin 14 000 â,¬ reilu kolme vuotta myöhemmin, tuo on melkein sijoitus mitä tulee autojen hinnanalenemaan.

Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

TSI_J

Muokkausnäppäintä ei löydy enää edellisestä viestistäni, outoa.

Olennainen asia tuohon liittyen, kirjoitin tahattomasti väärin yllä Polo blueGt:stä, siinä nimenomaan on hihnakone ja kun puhutaan tuon ikäisten volkkarien ongelmien taklaamisesta niin kartoitin ostaessani Poloa asiaa ja ongemien mahdollisuudet minimoidakseen hyvä valita manuaali ja juurikin hihnakone mikä tässä blueGT:ssä aina on.

Öljyä se söi noin yhden extralitran öljynvaihtojen välillä mutta ei vaikuttanut mihinkään, öljykulutus oli vakio ei lisääntynyt ja muutenkin tuo määrä tuon ikäikäisissä volkkareissa on aika normi.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Tos®

Täällä firmassa viestit lukittuvat noin 10 minuutin jälkeen, jolloin niitä ei voi muokata tai poistaa. Syynä alkuvuosien trollit  :o
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy