Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)

Aloittaja Ocu_Style, 21.01.23 - klo:14:08

« edellinen - seuraava »

Ocu_Style

Vuosimallin 2020 Kodiaq Ambition Businessline vaihtui uuteen Kodiaq Sportlineen.

Varusteita autoon tuli valittua seuraavasti:

  • Race blue metalliväri
  • talvirenkaat Nokian Hakkapeliitta R5 SUV 19" Triglav vanteilla
  • kesärenkaat 20" Vega vanteet (renkaat oli Continental SportContact 5)
  • webasto
  • nahkapenkit sähkösäädöillä ja tuuletuksella
  • vetokoukku
  • lämmitettävä tuulilasi
  • usb-c liitin taustapeilin takana
  • tavaratilan kaksipuoleinen matto

Ensimmäiset 200 kilometriä ajeltu ja huomioita vanhaan verrattuna on parempi äänieristys moottorin äänten osalta (ei kuulu ohjaamon yhtä selvästi) ja toki nuo Sportlinen nahkapenkit on kyllä hyvät istua. Myös ohjaustuntuma on progressiivisen ohjauksen myötä parempi, kuin vanhassa, vaikka eipä vanhassakaan vikaa ollut.










russian image site
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Scodillakki

Todella tyylikäs auto! Tuo race blue väri sopii todella hienosti tuohon Kodiaqiin. Itsellä tulee työsuhdauton vaihto eteen ja juurikin kävin kysymässä toimitusaikoja Kodiaqille. Lupailivat edestä raapivaan malliin 7kk toimitusaikaa. Jos Kodiaq lähtee tilaukseen, niin ehdottomasti race blue värillä mennään :)
Audi A4 40 TFSI business advanced 2020
ja
MB:t
w210
W212

Ocu_Style

Joo tuo Race Blue väri sopii mielestäni erittäin hyvin etenkin tähän Sportline varustetasoon, jossa juurikin puskurit, helmat ja muutamat muut pienet yksityiskohdat eroavat muista varustetasoista. Alun perin ajatuksissa oli tilata Style varustetason auto ja jos se olisi lähtenyt tilaukseen, niin sen olisin tilannut todennäköisesti Lava Bluena, koska jotenkin se sopii mielestäni siihen taas hyvin.

Mutta tyytyväinen täytyy olla tähän valintaan ja mukava on ollut ajella kilometrejä mittariin uutukaisella  :)
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Ranssi

Komea on, onnittelut. Mielestäni päihittää ulkonäön osalta lähestulkoon kaikki kokoluokan sähkömöhkäleet, vaikka koristevalonauhat -ym. uupuvat.

Onkos tämä 150 vai 200 kaakkinen? Mallien hintaero saa arvaaman ensiksi mainitun olevan kyseessä.

Ocu_Style

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.01.23 - klo:20:40
Komea on, onnittelut. Mielestäni päihittää ulkonäön osalta lähestulkoon kaikki kokoluokan sähkömöhkäleet, vaikka koristevalonauhat -ym. uupuvat.

Onkos tämä 150 vai 200 kaakkinen? Mallien hintaero saa arvaaman ensiksi mainitun olevan kyseessä.

Joo se jäi tuossa mainitsematta, eli juurikin 150 heppanen moottori kyseessä. Isompaa konettakin ajaneena niin omasta mielestäni moottoreiden tehoero ei ajossa aivan älyttömästi tunnu ja tämä 150 hv kone on muutenkin mielestäni sulavampikäytöksinen kone. Siihen kun vielä isketään se melko iso hintaero päälle, niin ei tullut mieleenkään maksaa siitä isommasta dieselistä sitä lisähintaa.

Ja nyt kun taas tänään tuli ajeltua toistasataa kilometriä lisää mittariin, niin edelleen voi todeta, että äänieristys on moottorin osalta onnistunut paremmin kuin vaihtoon menneessä Ambitionissa. Kone käynnistyy tasaisemmin ja äänensävy sisätiloihin on paljon vaimeampi (ei läheskään niin dieselmäinen).
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Ocu_Style - 22.01.23 - klo:21:19
Ja nyt kun taas tänään tuli ajeltua toistasataa kilometriä lisää mittariin, niin edelleen voi todeta, että äänieristys on moottorin osalta onnistunut paremmin kuin vaihtoon menneessä Ambitionissa. Kone käynnistyy tasaisemmin ja äänensävy sisätiloihin on paljon vaimeampi (ei läheskään niin dieselmäinen).

Yksi tekijä voi myös olla se, että edellisen autosi moottori ei välttämättä ollut uusinta TDI Evo -moottorisukupolvea.


Ocu_Style

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.01.23 - klo:23:40
Yksi tekijä voi myös olla se, että edellisen autosi moottori ei välttämättä ollut uusinta TDI Evo -moottorisukupolvea.



Olet itse asiassa oikeassa. Piti käydä tutkimassa, niin ko. moottoriin on tullut muutoksia tässä välissä ja tämä varmasti osaltaan selittää tuota tasaisempaa ja hiljaisempaa käyntiä. Onnistunut päivitys siis ehdottomasti, koska sen huomaa niin selvästi.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Ocu_Style

Pientä päivitystä Kodiaqin alkutaipaleesta nyt, kun tuli vaihdettua talvirenkaat kesäkumeihin  :)

Kilometrejä alkaa olla kohta mittarissa 10 tkm ja kaikki on toiminut kuten pitääkin. Ei ole ollut ongelmia infotainmentin kanssa ja kaikki muukin tekniikka on toiminut luotettavasti. MySkoda sovelluskin on toiminut joka kerta, kun sitä on tarvinnut.

Auto on todella vakaa ja hyvä ajettava ja ajettavuus toki vielä parani, kun sai nuo kesärenkaat alle. Melutasokin on edelleen todella kohtuullinen kun huomioi, että alla pyörii 20" vanteet.

Kesällä talliin on tulossa kaveriksi Teslan Model Y, joten sitten pääsee tekemään vertailua sähkäriin  :)

Alla vielä pari kuvaa kesävanteiden kanssa.





Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy