Volkswagen Passat 3BG 1.8T -04

Aloittaja Makkke, 04.01.15 - klo:20:06

« edellinen - seuraava »

Makkke

Terve vaan kaikille! Tuli tässä 2kk sitten ostettua tämmöinen auto, edellistä Renaulttia ei voinut oikein edes autoksi sanoa. Mittarissa on kilometrejä 184tkm, joten 2tkm on vasta kerinny tulemaan. Itsellä ei vielä korttia ole, vaikka muutaman vuoden ollut nyt täysikänen, joten emäntä ajaa autoa vielä. Itse hoidan huollot ja muut turhat räpellykset jota tykkään tehdä, vaikka en mistään mitään tiedäkkään, mutta ei sitä muuten opikkaan! Autossa ei mitään huoltokirjaa ollut paitsi autoliikkeen myyjä kysellyt jostain ja löysi että öljyt on 15-20tkm vaihdettu joista viimeisin 165tkm. Tuli sitten auton oston jälkeen tulpat vaihdettua platina tulpiksi, sekä raitisilmasuodatin vaihdettua. Tarkoitus olisi ilmansuodatin vaihtaa, ei nyt pakkasessa vaan kehtaa. Öljyn vaihto nyt sitten keväällä myös edessä.


Moottori
Moottorinahan tuossa on 1.8litranen turbolla ja hevosvoimia löytyy 150, joka riittää hyvin eikä emäntä tehokkaampaa halunnutkaan. Tarkoitus on ostaa vapaastivirtaava ilmansuodatin, jotta saa hieman imuääniä paremmin kuulumaan. Tiedän että ei suodata niin hyvin kun vakio, eikä tehoa anna yhtään sen enempää, mutta antakaa minun saada hyvänolon tunnetta siitä äänestä! Lastua olen myös miettinyt, (lähes 200hv riippuen lastusta ilmeisesti?) mutta saapi nyt nähdä kun ei ole mikään pakko sitä saada toistaiseksi ainakaan.

Alusta
Autosta löytyy KW:n alustasarja, mallista ei tarkempaa tietoa. Edestä madallettu vajaa 40mm ja takaa 3.5mm.

Vanteet

Talvivanteina toimii Advanti Racingin S168 16", jotka ovat talvivanteiksi varsinkin hienon näköset! Kesävanteet tuli myöhemmin auton oston jälkeen matkahuollon kautta ja kuulin vain, että ovat 18" kokoset. Sieltä tuli sitten Audi A8 replica vanteet. Lakat oli lähteny oikein urakalla ja tämän näköiset ne oli:

Ajattelin, että nyt kun on talvi niin miksipä ei kunnostaa siistiksi sitten kesää varten. Poistin lakat ja aloin hiomaan vesihiontana 360,600,800,1000,1500,2000 karkeudet läpi, kiillotin metal polishia, kuituliinaa ja rättilaikkaa apuna käyttäen, tänään sain ekan vanteen valmiiksi 15 tunnin homman jälkeen vanne näytti tältä:

Tyytyväinen olen, vaikka saisihan tuon kiiltävämmiksikin, mutta katsotaan kunhan saan nuo 3 muuta vannetta hoideltua!

Sisusta

Normaalin näköinenhän tuo on, löytyy vakio soittimen tilalla tosin alpinen joku perus versio, jossa on kojetauluun ja ilmastointiin sopiva sininen taustavalo. Sisältä auto on siis aika sinertävä edestä, joten vakio kaiutinten tilalle eteen ajattelin tämmöistä. Olen myös selaillut tuota projektit-osiota, joista olen kaiken näköistä pientä valoa sun muuta suunnitellut jo, emäntää jo ihan hirvittää ;D


Varustelistaa, en näistä comfort tjsp paketeista tiedä mutta tämmöiset löytyy:

-Automaatti-ilmastointi, joka olikin yksi auton hankita kriteeri. Tosin auton oston jälkeen kylmillä keleillä huomattiin, että se ei puhallakkaan lämmintä ja ilmastoinnin kennohan oli ihan tukossa ja napsahti saman tien 600e remppa, tosin liikkeeltä muutamakymmen prosenttia tullaan samaan, kunhan maksaisivat..

-Vakionopeuden säädin, oli aika mukavaa kuulemma se 500km ajaa kotia liikkeeltä tämän kanssa!

-ESP Ajonvakautusjärjelmä löytyy, jonka saa onneksi myös helposti napin painalluksella pois päältä näin talvella tyhjällä alueella tarvittaessa ;)

-Varashälytin, sisäliiketunnistimella

-Löytyy kaikenlaisia muita, sähköpeiliä, sähkölasit, sumuvaloa, ajotietokonetta, en nyt tiedä mitkä olisivat mainitseminen arvoisia tämmösessä vanhemmassa, kun noissa uudemmissa vehkeissähän on kaikenlaista härpäkkeitä :)

Tässä kuvaa vielä autosta, vahaahan se kaipaisi, mutta ei lämmintä tallia ole niin keväällä tulee sitten myllytettyä.





Yritän huomenna tai ylihuomenna töistä päästyä napata paremmat kuvat ulkoa ja vaikka sisältäkin :) Edellistä autoa ei oikein tullu huollettua tai hoidettua, niin nyt tämmöisen paremman auton kun hommasimme, niin on kyllä pidetty tai koitettu pitää kun kukkaa kämmennellä. Kunhan kesä tulisi niin pääsisi enemmän hommailtua auton parissa, kun ei tuolla pakkasessa nyt oikeen pysty.

Arcca

Hyviä autoja nuo 3BG:t, onnea hankinnalle.

Tuon vanteen vaatimasta suuresta työstä tuli mieleen, että eikös tuo valmis hieno pinta (peukkuja) pitäisi pinnoittaa jollain uudelleen ettei mene iso työ hukkaan? Lakalla ?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Makkke

Kiitoksia! Mitä itse nyt lukenut netistä noista, niin Sinolilla saisi jonkunlaisen pinnoitteen tuolle, joka sitten suojaisi ja vanne säilyisi kiiltävänä, mutta ei oikein kovin varmaa tietoa tahtonu kellään olla miten toimi sitten. Pitää nyt etsiä, vaikka englanniksi sitten jos löytyisi enemmän tietoa miten toimisi, muuten varmaan vedän jonkun vahan päälle. Lakka olisi pakollinen talvivanteissa suolan takia, mutta ei kesävanteissa tarvitse olla, jos jaksaa kiillotella sitten uusiksi välillä. Ei lakan jälkeen noin kiiltävä ole, niin ajattelin ainakin nyt enskesän testata ja ajella tuolleensa.

ram1

Kyllä 2k kirkaslakka vois kandee laittaa.Ja ei ne maksa paljoa.Ton koneen softista jonkun verran tietoinen kun 4 vissii ollu.Tosin niistä 3 isompitehoista, mutta tossa uudemmassa sama turbo ku 180hp.Siitä saa oikeita tehoja 195/330 noin.Pahimmat esteet on dp ja välijäähy.Mutta paremmaksi muuttuu monilla tavoin.Etenkin väännön kasvu noinkin painavassa autossa auttaa todella paljon.Ja sen vaparin vois toki unohtaa, mutta tietysti jos haluaa, niin mikäs siinä.Ja pojot kyllä kiillotuksesta.Kova duuni.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Makkke

Pitää vielä miettiä mitä sitä keksii noihin vanteisiin, ei tietysti 2kk väleinkää kiinnostaisi aina uudestaan kiillotella. Jos nyt fiksu olisi ja vaihtaisi vaan sen normaalin ilmansuodattimen ja jättäisi loput roposet vaikka säästöön sitä lastua varten. Kyllä nuo tehot jo riittäisi hyvinkin. Mikäs tuo dp on?

lemmentalja

VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Seba

Jos et muuta keksi, niin hanki Gtechniq:n C5 nanopinnoite vanteisiin, ton pitäis suojata ihan kivasti paljasta ja kiilloitettua metallipintaa.

Makkke

Lainaus käyttäjältä: Seba - 06.01.15 - klo:23:12
Jos et muuta keksi, niin hanki Gtechniq:n C5 nanopinnoite vanteisiin, ton pitäis suojata ihan kivasti paljasta ja kiilloitettua metallipintaa.
Tuo voisi olla aika sopiva, ei varmaankaan juuri kiiltoon vaikuta millään tapaa. Hieman kallista tosin, mutta katsellaan, on tässä kuitenkin vielä kesärengaiden vaihtoon aikaa onneksi :)

Tuli tänään ostettua aktiivisubbari 43eurolla fb kirppikseltä, Pioneerin 200w ts-wx20LPA. Eiköhän tuo ihan mukavasti pauhaa takakontissa sitten, saapi vaan nähdä osaanko vetää johdot läpi. Joutunee ehkä youtubea selaamaan. Varmaan kuitenkin "normaalisti" niinkun muissakin, että takakontista penkkien luonta pääsee jostain sinne alaspaneeliin ja sitä kautta vetää läpi eteen radiolle rca johdot ja toiselta puolelta virtajohdon kuljettajan puolelta ylhäältä jostain tulipellin läpi akulle?

Makkke

Siitä onkin tovi kun on tänne kirjotellu! Kummoisia ei ole kerinny tapahtumaan, kesää kohden ollaan menossa ja kesärenkaat tuli saatua valmiiksi ja laitettua alle. Viimeksi mietin mitä laitan tuohon vanteelle suoja-aineeksi, niin laitoin ihan tuota sinolia. Kyllähän siihen ihan kalvon tapainen pinta tuli, katsotaan nyt mitenkä se toimii sitten :)

Tuli löydettyä ledi rekisterikilvenvalot autosta, niin tuli tässä nekin asennettua paikoilleen. Kivemmilta nuo näyttää omaan silmään kun ne normaalit.


Viikonloppuna oli nätti keli ja lämmintä niin tuli myllytettyä autokin Autoglymin punasella. Kultainenkin tuli ostettua, testasin sitä auton konepeltiin sekä takakontin päälle, mutta en mitään eroa kyllä huomannut ja omasta mielestä kaiken oikein tein ;D Voishan tuon joka paikkaan silti joku viikonloppu levitellä.







Tulihan se merkkikin laitettua kiiltämään ;)



Oisko ehotuksia miten tuota auton takaosaa saisi muuteltua, omaan silmään ei oikein nappaa. Takavalojen vaihtohan olis tietysti yks vaihtoehto. Muutakin saa ehotella mitä seuravaaksi laittelisi autoon. Tarkotus olisi tässä joskus tilailla ebaysta ledivalot sisätiloihinkin nyt ainakin.

Jultsu

Ei missään nimessä mitään ledihässäköitä orkkisten tilalle. Oksennus tulee suuhun aina kun näkee sellaisia liikenteessä.

Merkki veke takakontista, kilvenalunen pois ja finnitön kilpi. Joku hento savukalvo takavaloille. Puskurin alareunaan pientä koloa ja tjunink-tuplaulostulopakoputkenpäätä kurkistamaan sieltä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Makkke

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 12.04.15 - klo:22:07
Ei missään nimessä mitään ledihässäköitä orkkisten tilalle. Oksennus tulee suuhun aina kun näkee sellaisia liikenteessä.

Merkki veke takakontista, kilvenalunen pois ja finnitön kilpi. Joku hento savukalvo takavaloille. Puskurin alareunaan pientä koloa ja tjunink-tuplaulostulopakoputkenpäätä kurkistamaan sieltä.
Kyl nuo ledit menee itellä tuossa rekisterikilvenvalona ja pitää viel miettii tuota sisävalojen paikalle meneviä, mutta en tykkää ledi etu-/takavaloista itse.

Ã,,änenvaimentimen vaihtoo oon ajatellu kyllä ja kivemmaltahan se näyttäisi jos se sieltä takaa pilkistäisi sitä. Nuo motonetin simonsin äänenvaimentimet ovat vaan kuulemma melko äänekkäitä ja osa väittää, että matka-ajoa ei pysty ajamaan yhtään. Onkos jotain muuta vaihtoehtoa sitten joka olis ihan mukavan hintanenkin?

Merkkiä en ala ottamaan pois enkä tuota kilpeäkään taida vaihtaa. Kilvenaluset tosin vois heivata menemään, kun tuon liikkeen kanssa oli vielä ongelmiakin niin ei pie mainostaakkaan ;D

Seba

Autoglymin punainen itsessään ei kestä kauaa pinnassa, mutta kun päälle vetää kultaisen niin se suojaa pintaa paljon tehokkaammin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy