Leon (5F) Cupra 2014 ->

Aloittaja Peeveli, 15.02.14 - klo:09:27

« edellinen - seuraava »

sambolo

Cupra st nopein farkku nyrrellä  8)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Daatta

Juu, farkku meni ohi pätkämallista.  :o

http://www.topgear.com/uk/car-news/seat-leon-cupra-st-nurburgring-estate-record-video-2015-05-13

LainaaAnd despite its extra weight and length â€" 45kg and 27cm, to be precise â€" the Cupra estate has gone quicker than its dinkier three-door sibling. Its 7:58 dead is 0.4sec swifter than the Cupra SC, a car which took front-drive cars under the eight-minute mark at the Nordschleife for the first time last March.

Tätä ennätystä Renault ei taida heti viedä nimiinsä. ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 19.05.15 - klo:17:41
Cupra st nopein farkku nyrrellä  8)

Varmaankin tarkennuksella etuvetofarkku ;)

ConD

Mikäs neli- tai takavetofarkku (kilpurit poislukien) nopeempaa menee? Ei munmielestä mikään tähän mennessä kellotetuista:

http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html

https://nurburgringlaptimes.com/lap-times-top-100/

RS4 Audikin on sedani millä ajettu tuonne nopeampi aika. RS6 Avant 8:09

www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

sambolo

Joo ei tonnikeijut pärjää ja kuivalla radalla nelikko käyttäytyy aika etuvetoisesti, riippuu toki autosta.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Leoniz

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 19.05.15 - klo:18:04
Juu, farkku meni ohi pätkämallista.  :o

http://www.topgear.com/uk/car-news/seat-leon-cupra-st-nurburgring-estate-record-video-2015-05-13

Tätä ennätystä Renault ei taida heti viedä nimiinsä. ;D

Taitaa Renaultiltakin ennätys lähteä kohta Hondan suuntaan: http://www.roadandtrack.com/new-cars/future-cars/videos/a25169/2015-civic-type-r-destroys-fwd-nurburgring-world-record/

Hondan mukaan aikovat vielä parantaa virallista aikaa tuosta kehitysversion ajasta joka on ajettu jo vuosi sitten.

Cyclic Stig

#366
Lainaus käyttäjältä: Leoniz - 23.05.15 - klo:21:05
Taitaa Renaultiltakin ennätys lähteä kohta Hondan suuntaan
Hondan mukaan aikovat vielä parantaa virallista aikaa tuosta kehitysversion ajasta joka on ajettu jo vuosi sitten.
Minusta ero Renault:n ja näiden muiden yrittäjien välillä on ollut viime vuosina hyvin selvä enkä siksi pidä Seat:n ja Hondan aikoja ihan vertailukelpoisina. Rellu kun on ajanut kaikki Nyrren ajat tismalleen tuotantolinjalta tulevalla autolla, ei edes lisävarusteisella vaan ns. perusmallilla. Renkaita, jarruja ja alustaa myöden. Ja repimattä pois mitään normivarusteista.

Seatti ajoi hyvän ajan. Autolla joka oli varustettu renkailla (tärkeä!) ja jarruilla joita ei ollut saatavana autoon edes lisävarusteena, liekö vieläkään? Lisäksi pois oli revitty ilmastointia ym. jota ilman autoa ei tietääkseni voi oikeasti tilata edes lisähintaan…

Hondan aika tuli jollain "test mule:lla" eikä tuon auton varustelistaa/ tehoa/ tekniikkaa vs. kaupasta saatava malli ole koskaan kait missään julkistettu.

Jos kategoria kerran on "FWD production car" niin Seat ja Honda eivät sitä olleet. Simple as that.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 24.05.15 - klo:01:02
Minusta ero Renault:n ja näiden muiden yrittäjien välillä on ollut viime vuosina hyvin selvä enkä siksi pidä Seat:n ja Hondan aikoja ihan vertailukelpoisina. Rellu kun on ajanut kaikki Nyrren ajat tismalleen tuotantolinjalta tulevalla autolla, ei edes lisävarusteisella vaan ns. perusmallilla. Renkaita, jarruja ja alustaa myöden. Ja repimattä pois mitään normivarusteista.

Jos kategoria kerran on "FWD production car" niin Seat ja Honda eivät sitä olleet. Simple as that.

Renault-kuskilla ei ole ihan faktat hallussa. Propsit rellulle siitä, että teki varta vasten sopivan erikoismallin ennätystä viemään. Perusmalliksi jos haluaa sanoa autoa jossa ei ole takapenkkejä tai juuri mitään muutakaan "ylimääräistä". Cuprassa sentään voi kuunnella Sound Systemiä Nyrren kierrosaikaa metsästäessä.  ;D

Mitä tulee Cupran varusteluun, niin Performance Pack ei ollut tuotannossa vielä SC eli pätkä Cupran ennätystä ajettaessa. Tuli sittemmin listoille, eli nurinat voi sikäli unohtaa. Cupra ST on tuotantovalmis, listoilta löytyy se päkki:

CUPRA Performance Pack Orange Michelin Pilot Sport Cup 2 -renkaat
19" kevytmetallivanteet 30/3 Orange, Brembon High-Performance-jarrujärjestelmä (nelimäntäiset jarrusatulat edessä, edessä 372x32 mm jäähdytetyt jarrulevyt), korinväriset sivuhelmat, Michelin Pilot Sport Cup 2 -renkaat Huom! Autossa ei tällöin varapyörää.   
Autoveroton hinta (sis.alv 24%): 3 320 â,¬
Arvioitu autovero (CO2: 154 g/km): 1 136,98 â,¬
Kokonaishinta: 4 456,98 â,¬

Mutta joo, tämähän on kaikki vaan triviaalia ja pääasia että kuski ajaa sellaisella autolla josta nauttii. Simply clever.  8)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Cyclic Stig

#368
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 24.05.15 - klo:01:36
Renault-kuskilla ei ole ihan faktat hallussa. Propsit rellulle siitä, että teki varta vasten sopivan erikoismallin ennätystä viemään. Perusmalliksi jos haluaa sanoa autoa jossa ei ole takapenkkejä tai juuri mitään muutakaan "ylimääräistä". Cuprassa sentään voi kuunnella Sound Systemiä Nyrren kierrosaikaa metsästäessä.  ;D

Mitä tulee Cupran varusteluun, niin Performance Pack ei ollut tuotannossa vielä SC eli pätkä Cupran ennätystä ajettaessa. Tuli sittemmin listoille, eli nurinat voi sikäli unohtaa. Cupra ST on tuotantovalmis, listoilta löytyy se päkki:

Mulla on faktat hallussa ehkä paremmin kuin osaat arvatakaan. Kyllä, Rellussa ei ole takapenkkejä, ei radalla eikä kaupassa. Seatissa ei ollut ilmastointia (kompressori mukaanlukien) radalla mutta siellä kaupassa se on eikä ilman saa valita vaikka maksaisi. Kumpi noista on tuotantoauto? Kun Seat joutui asian itsekin julkisesti myöntämään niin varmaan on niin, että sinä olet silti oikeassa ja minä väärässä?

Mikään ei estä Seattia tekemästä tuotantoon RS275 Trophy R:ää vastaavaa mallia mutta eipä ole näkynyt.

Varmarin ajasta ei ole vielä paljon muuta tietoa kuin Seatin ilmoitus mutta jos on ollut tuotantolinjalta raapaistu yksilö niin hyvin on mennyt, täytyy myöntää. Perä huomioiden.

Honda ei edelleenkään ole julkistanut oikeastaan mitään speksejä tuosta "ennätysautosta". Eikä sillä toisaalta ole suurtakaan väliä, koska auto ei tuolla hetkellä eikä vieläkään ole edes tuotannossa. Lähellä toki lienee jo kun ensimmäiset saapuvat tänne syyskuussa. Vain Honda tietää kuinka kaukana se on Nyrren ennätyksen ajaneesta autosta. Minä veikkaan, että aika kaukana. Hondan kannalta väärään suuntaan.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Daatta

Cupra SC oli esituotantoauto, siksi siinä oli teipitkin vielä. Ilmastoinnin kompuran poistaminen oli ehkä huijausta, paljonko tuo sitten auttoi ennätyksen haltuunottoa. Seat voisi halutessaan tehdä "oikean" tieliikennekelpoisen rata-auton (Leon Cup racer), mutta lienee liian niche segementti VAG:lle. Renautilla näemmä on tähän varaa, perinteet velvoittavat? RS275 Trophy R ei ole kuitenkaan saatavilla Suomesta, hinnaston mukaan tehokkain malli on 130 heppainen... No eipä tule joka paikassa vastaan, jos tuollaisen rajoitetun erikoismallin jostain saa hommattua.

Cupra ST aika on oletettavasti ajettu tuotantoautolla, internet varmaan kertoo aikanaan jos näin ei ole tapahtunut.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Waltsu83

Tuli sitten käytyä koeajamassa Seat Leon Cupra farkku ja täytyy kyllä sanoa, että on kyllä loistava auto!
Odotin hieman kehnosti toteutettua sisustaa sekä nitinää ja natinaa. Ei mitään...

Joutui kyllä nyt kovaa painamaan lompakon otsalle niin ettei mitään järkeä. Autokauppiaskin antoi todella
hyvän hyvitystarjouksen "vanhasta" A1:stä. Nyt taas menee viikonloppu voivotellessa ja unettomia öitä edessä!  ;D Itse en siis ostaisi farkkua, mutta kuitenkin auto vaikutti todella, todella hyvältä!
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

1.8 "APR" Q

Waltsu83: Nimi paperiin vaan..meille tulossa Cupra ST..on jo valmistunut hihnalta..
Toimitus elokuun alussa.
On se kyllä h.....in hyvä auto hintaansa nähden.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

1.8 "APR" Q

Toi Rellun malliversio,millä tehtiin tuo Nyrren ennätys..eikös sitä valmistettu vain jokin todella pieni erä?....tuotantoauto..?
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Waltsu83

Kertokaas Cupran omistajat miten talvi on mennyt auton kanssa? Onko hankala ajaa talvisin ja
muodostuuko talven pakkasilla ohjaamoon ylimääräisiä ääniä (nitinää & natinaa)? Onko kylmä sisältä
jne. Luulen että tuossa maanantaina voisi EHKÃ,, käydä autokaupoilla. :)
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Waltsu83

Ja tuossa painin 265 tai 280 version välillä. Onko tuossa järkeä sijoittaa tuota rahaa, jos en välttämättä halua edes noita 19 " vanteita, sillä suomen tiestö on niin surkeassa kunnossa, ettei mitään järkeä. Ajattelin, että jos tuota tehoeroa ei juurikaan huomaa niin sijoittaisi tuonkin rahan enemmin lisävarusteisiin.

Mitä mieltä mitä ajatuksia?
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

mpu

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 03.07.15 - klo:18:45
Toi Rellun malliversio,millä tehtiin tuo Nyrren ennätys..eikös sitä valmistettu vain jokin todella pieni erä?....tuotantoauto..?
Tuota Mégane RS 275 Trophy-R mallia tehtiin se 250 kappaletta. http://www.autoblog.com/2014/06/16/renault-nurburgring-record-megane-rs-275-trophy-r-video/#continued
Onhan tuosta hiukan "siiviilimpi" RS 275 Trophy mallikin, myös ilmeisesti rajoitettu erä. http://www.renaultsport.co.uk/media/2274/megane-renaultsport-trophy.pdf
Kaikkiaan Trophy-R:ää toimitettiin 15. maahan. Englantiin meni kaiketi 30 kpl ja australiaan 50kpl. Mitä lienee Suomeen tullut? 

New Honda Civic Type R vs Leon Cupra 280 vs Megane RS Trophy track battle
https://youtu.be/KlGCZiFyqVw

1.8 "APR" Q

Tuo Rellun versiohan taidettiin just sitä ajatellen tehdä,et otetaan Cupralta Nyrren ennätys..tehdään tuo 250 autoa ja leikitään,että se on tuotantoauto😉..toisin kuin Cupra,mikä on ihan jokaisen ostettavissa.
No Civic tulee tuon ennätyksen tod.näköisesti ottamaan itselleen..mut sitähän ei varmaan farkkuna valmisteta.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

mpu

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 05.07.15 - klo:15:11
Kertokaas Cupran omistajat miten talvi on mennyt auton kanssa? Onko hankala ajaa talvisin ja
muodostuuko talven pakkasilla ohjaamoon ylimääräisiä ääniä (nitinää & natinaa)? Onko kylmä sisältä
jne. Luulen että tuossa maanantaina voisi EHKÃ,, käydä autokaupoilla. :)
Ei itsellä ainakaan ole ollut talviajojen kanssa mitään ongelmaa.  Eihän näissä etelä-Suomen talvessa juuri luntakaan ole, kitkoilla pärjäsi ihan hyvin.
Ei mielestäni mitään ylimääräisiä nitinöitä tms. ole ollut, tosin en noita nyt niin aktiivisesti kuuntelekkaan.
Lämmityslaite on kyllä melkoisen tehokas, kylmästä  minuutti pari ajoa niin alkaa jo puhaltamaan lämmintä. Tolpasta lähtiessä melkein välittömästi.

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 05.07.15 - klo:16:29
Ja tuossa painin 265 tai 280 version välillä. Onko tuossa järkeä sijoittaa tuota rahaa, jos en välttämättä halua edes noita 19 " vanteita, sillä suomen tiestö on niin surkeassa kunnossa, ettei mitään järkeä. Ajattelin, että jos tuota tehoeroa ei juurikaan huomaa niin sijoittaisi tuonkin rahan enemmin lisävarusteisiin.
Mitä mieltä mitä ajatuksia?
Itse valitsin 280 mutta nyt tilanne saattaisi olle toinen. On tullut niin paljon uusia lisävarusteita että saattaisin nyt tyytyä tuohon 265 versioon.
Tuolle pienenpi tehoisellehan on jo olemassa softia jolla teholukemat saadaan kuntoon ;)
Todellisuudessahan ilmeisesti tuosta 280 mallista saadaan ulos luokkaa 295hv olevat tehot. Todennököisesti sitäkään eroa ei kuitenkaan vielä huomaan.
Sen mitä olen huomannut noilla 19" vanteilla + Bridgestone renkailla on että tuolla yhdistelmällä oppii hakemaan urien ulkopuolelta hiljaisempia kohtia ;)
Rengasäänet nimittäin noissa tien karkeimmissa paikoissa kasvaa aivan selvästi.


1.8 "APR" Q

Itsellä on sovittu jo,et keväällä tulee autoon APR:än softa (380 hp,vääntö jotain 5 alkavaa,tarkemmin en muista)...konehan on ihan sama kuin S3 ja R Golffissa..softaa hiukan leikattu,mut käytännössä ollaan siinä 300 hp hujakoilla.
Itse kans mietin tuota 265 hp valintaa,mut siinä tais jotain muitakin eroja olla kuin noi vanteet..en nyt kyllä muista mitä.
Mut tuollakin ehtii mainiosti ja konettahan voi sit piristää,jos siltä tuntuu.
Nuo 18 tuuman pyörät..niistähän sais hyvät talvirenkaiden vanteet?...jos alkaa tekemään mieli paremman näköisiä..ovat hiukan "pliisut"..
Itse ajelin viime kesänä Ahvenistolla noilla molemmilla koneilla ja tuo mitätön ero tehossa,sitä on kyllä tosi vaikea huomata..ehkä pieni ero tuolla yläkierroksilla..tosin normi-ajossa sitä ei kyllä huomaa.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

1.8 "APR" Q

Waltsu83: En tiedä,oletko jo käynytkin lukemassa,mut tuolla autostadiumin puolella on kans paljon keskustelua Cuprasta.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Seba

Eipä noissa 265 vs 280 muuta eroa ole kuin:

- lisävarustemahdollisuudet
- 18" vs 19" pyörät
- jarruissa Cupra-lätkät etusatuloissa 280:ssä, muuten täsmälleen samat jarrut
- isompi takasiipi
- mustat peilinkuoret
- kromikoristeet sisällä 265:ssa ja 280:ssä mustat tai kromiset

Jos itse pitäisi valita, niin ottaisin todennäköisesti 265 manuaalin. Isomman takasiiven voi aina jälkiasentaa kuten myös mustat peilinkuoret. Softalla saa tehoa lisää jos 265 tuntuu liian vähäiseltä ja 265:n 18" vanteet ovat justiinsa passelit talvivanteiksi ja kesävanteiksi ostaa jotkin kevyemmät 18".

Waltsu83

Kiitoksia tuosta autostadiumin linkistä... En tiennytkään tuosta sivusta ennen tätä...

Tuossa pikkuisen vielä arveluttaa ja pakko käydä koeajamassa tuota seat:ia... En todellakaan
halua autoa, joka nitisee ja kitisee. Tuolla foorumilla taisi 1-2 henkilöllä noita ongelmia olla.

Itselle tasapainoilen tuon A3 (en ole vielä kysynyt Audin hyvitystä) open sky editionin ja cupran välillä.
Audi olisi reilu sekunnin hitaampi, mutta omaa sitten nelivedon. Hinta noilla varusteilla mitä Audiin ajettelin
niin hinta menee Audilla noin 2000 â,¬ kalliimmaksi, joka sitten loppujen lopuksi ei ole mitään, jos laatu
on sitten sitä "premiumia". Jos saisin 110 % varmuudella Cupran, jonka muovit eivät nitise päivittäisessä
ajossa niin veikkaisin, että kauppa on selvä.

Tokihan Audiltakin näitä vikayksilöitä löytyy, sitä varten kai sitten on takuut. P*rkele!! Kuume on niin
paha, ettei tuolissa enää pysy. Ja tämän kyllä aiheutti tuo Seat... A3:sta olen käynyt ajamassa, hieno auto ei siinä mitään, mutta ei aiheuttanut mitään ostopaineita. S3:n koeajo miellytti, mutta kun näki hintalapun niin ei vaan pystynyt. Niin hieno se ei ole ja RS3:en olisi varmasti todella hieno, mutta tuolla hinnalla katse siirtyisi jo Porscheen...  ::)
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 05.07.15 - klo:17:34
Itsellä on sovittu jo,et keväällä tulee autoon APR:än softa (380 hp,vääntö jotain 5 alkavaa,tarkemmin en muista)...konehan on ihan sama kuin S3 ja R Golffissa..softaa hiukan leikattu,mut käytännössä ollaan siinä 300 hp hujakoilla.

Alkaa olemaan melko rajuja arvoja, kun tosiaan lupaavat vääntöä tuolla softalla noin 520 Nm. On siinä potkua Leonin kokoiseen kattilaan :)

1.8 "APR" Q

Itse ostettiin tuo Cupra talouden toiseksi autoksi ja itse en saanut siitä koeajoissa mitään nitinöitä ja natinoita esiin..olen neljällä eri versiolla ajanut..no nuo Cupran omistajat tietänevät parhaiten.
Itse S3:lla ajanut paljon ja onhan tuossa "Premiumia" enemmän..laadukkaampi sisältä ja neliveto on etenkin talvella ehdoton.
Tuon Cupran "lukko" toimii kuitenkin hienosti ja etuvetoiseksi tuo on erinomainen ajaa.
Ehdottomasti kuitenkin hinta-laatusuhde parempi kuin S3:ssa..
...niin tuosta softasta,asennutan sen vasta keväällä..sillä tuo Cupra tulee meille vasta kuukauden päästä ja ajelen syksyn ajan sen "sisään"..talvellahan tuosta "voimasta" ei kuitenkaan saa kaikkea irti.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

DerClown

Kuinka paljon tuo 280 heppanen cupra nyt sitten todellisuudessa kuluttaa satasella? Jos puhutaan normaalista seka-ajosta.


kolli

Lainaus käyttäjältä: DerClown - 06.07.15 - klo:16:05
Kuinka paljon tuo 280 heppanen cupra nyt sitten todellisuudessa kuluttaa satasella? Jos puhutaan normaalista seka-ajosta.


Vuoden mittaisen kokemuksen perusteella dsg 280 vei n.9 litraa/100 km. omassa pääkaupunkiseudun pyörittelyssä.Jos oikein tykkää nautiskella voimavaroista, niin muutama litra lisää tulee helposti.

Waltsu83

No niin! Sama juttu! Perheen kakkosauto vaihdettu! Tilaukseen lähti ja nimi on paperissa.

Tilaukseen lähti:

Seat Leon Cupra (5-ovinen) 280 DSG
Lisävarusteita rastein lisäksi:

* Nevada White väri (emäntä halusi taas valkoisen, kun edellinenkin oli)
* Kattoluukku
* Seat Sound system
* Tutkat eteen ja taakse
* Sähkötoiminen jakkara (tämän valitsin siksi, koska vakiopenkissä ei saa säädettyä penkin etuosaa alaspäin)

Meinasin tilata vielä navin ja adaptiivisen vakkarin, mutta kun autoon tulee vuodessa kilometrejä max. 15 000 km niin raja piti vetää johonkin!  ;D

Nyt sitten odotellaan millainen maanantai kappale tulee, ainakin auto tehdään lomien jälkeen!  ;D

Luovustus pitäisi olla 2,5-3kk päästä. Saa nähdä millainen vehje sitten on. Ainakin tänään vedin vielä
pitkän koeajon ja moottori sekä vaihdelaatikko sai kyllä hymyn kasvoille. Vaikkakin koeajoauto oli farmari
ja 265 heppainen.  :)

Vaihtohyvitys oli Porissa erinomainen, joten en paljon muualta jaksanut kysellä. Sain vielä välirahaa tingittyä
vielä mieleisemmäksi. :) 

Edit. Kyllä hermot menee, jos autosta tulee tammikuussa facelift versio! :D :D
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

1.8 "APR" Q

LainaaNo niin! Sama juttu! Perheen kakkosauto vaihdettu! Tilaukseen lähti ja nimi on paperissa.

Tilaukseen lähti:

Seat Leon Cupra (5-ovinen) 280 DSG
Lisävarusteita rastein lisäksi:

* Nevada White väri (emäntä halusi taas valkoisen, kun edellinenkin oli)
* Kattoluukku
* Seat Sound system
* Tutkat eteen ja taakse
* Sähkötoiminen jakkara (tämän valitsin siksi, koska vakiopenkissä ei saa säädettyä penkin etuosaa alaspäin)

Meinasin tilata vielä navin ja adaptiivisen vakkarin, mutta kun autoon tulee vuodessa kilometrejä max. 15 000 km niin raja piti vetää johonkin!  ;D

Nyt sitten odotellaan millainen maanantai kappale tulee, ainakin auto tehdään lomien jälkeen!  ;D

Luovustus pitäisi olla 2,5-3kk päästä. Saa nähdä millainen vehje sitten on. Ainakin tänään vedin vielä
pitkän koeajon ja moottori sekä vaihdelaatikko sai kyllä hymyn kasvoille. Vaikkakin koeajoauto oli farmari
ja 265 heppainen.  :)

Vaihtohyvitys oli Porissa erinomainen, joten en paljon muualta jaksanut kysellä. Sain vielä välirahaa tingittyä
vielä mieleisemmäksi. :) 

Edit. Kyllä hermot menee, jos autosta tulee tammikuussa facelift versio! :D :D
Onnittelut Waltsulle :)...varmasti saa tuolla hinnalla paljon autoa.
Itse ostin Herttoniemestä auton,oli tuttu maahantuonnista hiukan auttamassa,niin saatiin väliraha mua tyydyttäväksi.
Hyvä värivalinta..meille tulossa samalla värillä.
Itsellä oli kans tuo kattoluukku ja adaptiivinen vakkari tiukassa harkinnassa,mutta jätin ottamatta...kattoluukku ei tuossa farkussa ole niin hyvän näköinen kuin 3/5-ovisessa ja emäntä ei kuitenkaan käytä tuota vakkaria,vaikka kuinka olen siitä hänelle sanonut.
Sound systemin,peruutustutkan ja Black-paketin otin.
Auto on muuten tilattu muistaakseni jo huhtikuun puolessa välissä,eli 4 kk on toimitus.
Tuotanossa auto oli juhannusviikolla,eli 2016 mallinen on tulossa.
Ei kai se facelift jo ens vuonna tule..?
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Waltsu83

#388
Joo tuskin se nyt välttämättä ensi vuonna tulee, kun tuo farmarikin julkaistiin juuri.  ;D Mutta pirustako sitä tietää!
Sulla on sitten samanlainen emäntä kuin minulla... Vakkaria ei käytä sitten p*rkeleelläkään!  ;D Varsinkin kun Audissa tuo ei ole kovin monimutkainen kapistus!

Mitenköhän tuo mahtaa olla tuon bluetoothin laita musiikin soittamisen suhteen? A6:ssa tuon aivan mahtava ominaisuus, kun youtube tai spotify päälle ja kajareista pauhaa musiikki. Hemmetti, kun unohtu tänään testata tuo puhelimen paritus!
Olin taas liian ekstaasissa tuosta suorituskyvystä.

Kyllä itsekkin toivon ja uskon, että tästä saa kyllä varmasti rahalle vastinetta.  :) Omasta mielestäni tuo sisustakaan ei
nyt valtavasti häviä Audin laadulle, riippuu toki mitä arvostaa. Halvat muovit on tavallaan "piilossa" ja pehmeät materiaalit esillä. Mitään pokkauksissa tai tikkauksissa yms. huomannut mitään ihmeellistä eroa karvalakki Audiin.

Mukavaa tuossa myös on, että noita nyt ei kumminkaan jonoksi asti tule vastaan. Toisin kuin Audia ja tarkoitan tällä A3 versiota, mikä oli yhtenä vaihtoehtona.
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

mpu

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 06.07.15 - klo:23:06
Mitenköhän tuo mahtaa olla tuon bluetoothin laita musiikin soittamisen suhteen? A6:ssa tuon aivan mahtava ominaisuus, kun youtube tai spotify päälle ja kajareista pauhaa musiikki. Hemmetti, kun unohtu tänään testata tuo puhelimen paritus!
Olin taas liian ekstaasissa tuosta suorituskyvystä.
Löytyisiköhän tuosta tarvittavaa tietoa:
http://www.firstforseatcars.com/downloads/bluetooth/seat-new-leon-bluetooth-guide-2015.pdf

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy