Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Seba

#361
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo BlueGT
04.05.13 - klo:20:15
Lainaus käyttäjältä: vorkki - 04.05.13 - klo:19:58
Tehtaalta ainakaan Poloon ei saa automaattisia ajovaloja. Ei edes sadetunnistimen kanssa, valitettavasti.

Ei saa valoautomatiikkaa tosiaan tehtaalta, mutta Kufatecin piuhasarjalla onnistuu.
#362
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo BlueGT
04.05.13 - klo:09:48
Jos näissä olisi sadetunnistin, pitäisi myös peilinkin olla automaattisesti himmentyvä. Erikoinen "varustekämmi" tehtaalta, mutta helpottaa jälkiasennustyötä valtavasti kun ei tarvitse tuulilasia vaihtaa jos tunnistimen haluaa.
#363
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo BlueGT
04.05.13 - klo:00:13
Tänään sitten koitti se hetki kun sain Polon haltuuni, vasta 40 km tullut ajettua mutta hienollehan toi vaikuttaa. Jotenkin epätodellinen fiilis kun menee autolle, että onko toi nyt tosiaan mun oma eikä koeajoauto ;D

Sellainen mielenkiintoinen havainto tuli tehtyä, että autossa on valmius sadetunnistimelle, paikka on ja kaikki mutta ilmeisesti anturi puuttuu vain sisältä. Eli tonne kun hankkisi anturin ja johtosarjan sekä toisen johtosarjan niin sen jälkeen autoon saisi automaagiset ajovalot kuten isommissa Volkkareissa ja CH/LH -valot.
#364
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo BlueGT
03.05.13 - klo:10:24
Nostaisiko automaatti ja/tai xenonit hintaa sen takia kun automaattiin joutuu tekemään öljynvaihdon + DSG-riski ja xenon-polttimo on reilusti kalliimpi kuin halogeeni. Eikös toi huoltosoppari kattanut polttimoiden vaihdotkin?

Tosiaan, LongLife-väleillä en meinaa ajaa vaan öljyt menee vaihtoon väh. 15000km välein.
#365
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo BlueGT
03.05.13 - klo:09:17
Vähän vielä mietityttää että otanko huoltosopparin Poloon vai en. Kilometrejä kertyy vuodessa n. 15000 km ja muutenkin autoa tulee hoidettua itse erittäin tarkasti, niin tuntuu että huoltosoppari sitoo mun kädet 3 vuodeksi enkä voi tehdä autolle mitään vaikka mahdollisuus ja taidot siihen on.

Esim. jos ratapäivillä ajan alkuperäiset jarrut loppuun niin tilalle tulee jotain pykälää parempaa kamaa kuin että siihen laitettaisiin huollossa ylihintaiset orkkishilut. Autolle ei tulisi 2-3v aikana juurikaan muuta huoltoa kuin öljynvaihdot ja filtterien vaihtoa ja ne onnistuu kyllä muuallakin kuin merkkiliikkeessä.
#366
Oikein maukkaan näköinen Variant, omaa silmää miellyttää ainakin erittäin paljon 8)
#367
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo BlueGT
01.05.13 - klo:23:08
Espanjan Pamplonasta tulevat.

Eipä tässä kovin unettomia öitä ehkä vietetä, hieman jää ikävä -03 Clioa joka oli mulla melkein 9v ja lähes 100tkm ehdin ajaa mutta aikansa kutakin ja onhan hyppäys 98hp/127Nm vaparista 140hp/250Nm turboon melkoinen :P
#368
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo BlueGT
01.05.13 - klo:14:48
Tuli eilen mieluinen soitto liikkeestä, Polo tuli juuri pihaan ja luovutus olisi nyt perjantaina kun alunperin puhuttiin vkosta 20  8)
#369
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo GT Blue?
28.04.13 - klo:11:50
http://www.carsystems.pl/vw-polo-6r-park-pilot-rear-w-ops,id301.html

Tossa olisi ainakin valmiiksi Candy Whitena orkkissarja, eiköhän tuolta kysymällä vois saada sarjan Blue Silk -värilläkin.

Takapuskurin sisäpuolella pitäisi olla merkattuna kohdat mistä porataan 18 mm reiät antureille. Näin jollain sivulla asennusohjeet tosta sarjasta ja vaikutti helpolle asentaa.
#370
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo GT Blue?
26.04.13 - klo:21:53
Kohta pääsen minäkin liittymään BlueGT-omistajien joukkoon. Kävin tänään Keravalta Lajusen Matilta (kiitos Markulle vinkistä) tilaamassa seuraavanlaisen auton:

- 4-ovinen
- manuaalivaihteisto
- Deep Black
- Life-paketti
- Xenon-paketti
- Comfort-paketti
- RCD-510

Sitten tinkasin vielä kauppaan mukaan GTI:n putkenpäät ja TT:n polkimet asennettuna. Toimitus viikolla 20 eli valmiista autosta tehtiin kaupat.
#371
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo GT Blue?
22.04.13 - klo:13:28
Lainaus käyttäjältä: Petruzka - 20.04.13 - klo:14:43
Blue GT:n laitettu tänään 20.4 tilaukseen manuaalivaihteisena.

Lisävarusteina:
- Blue silk metalliväri
- Xenon-paketti
- Life-paketti (0 â,¬)

Lisäksi vielä lohkolämmitin ja sisätilan pistoke 540 â,¬ asennettuna.

Autolle tuli yhteishintaa autovero mukaan lukien 24 377,32 â,¬. Hinnasta on vähennetty 900 â,¬ käteisalennus.

Blue GT:n toimitusajankohdaksi luvattiin kesäkuu.

Odotukset Blue GT:stä oli korkealla. Koeajossa auto oli vielä parempi ajaa kuin osasin edes kuvitella. Kahden sylinterin moodi oli yllättävän usein käytössä. Manuaalivaihteisto toimi todella saumattomasti ja kevyesti. Vaikea keksiä mitään negatiivista sanottavaa. Ehkä ohjaus on liian kevyt kovemmassa vauhdissa, mutta eiköhän siihen totu.

Mistä liikkeestä tilasit auton?
#372
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo GT Blue?
19.04.13 - klo:12:51
Manuaaliversiolla ajoin Vantaa - Mäntsälä - Vantaa -lenkin (Kehä 3 ja Lahden motari) 5,9l/100km ja auto sai välillä suruttakin kenkää. Kaupunkiräppäilyssä taisi kulutus huidella 6,2-6,4l/100km paikkeilla ja siinäkin oli reippaita kiihdytyksiä ja muuta "epätaloudellista ajoa".

DSG:llä ajoin Länsiväylää pitkin Porkkalaniemeen ja takaisin ja asettuikohan se reissu 6,6l/100km paikkeille. DSG:llä huomasin juuri tuon, että automaatilla kun laatikko pitää 7:aa päällä niin ei millään meinaa tippua 2 sylinterille, mutta kun manuaalimoodissa tiputtaa 6:lle niin sitten meni 2 sylinterille helpommin. Eiköhän toi DSG:kin ala pelittämään kuten pitää kun laatikko ja kuski oppivat toistensa tavoille.
#373
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo GT Blue?
19.04.13 - klo:08:33
Lainaus käyttäjältä: Inehmo - 18.04.13 - klo:16:51
Pari päivää kokemuksia DSG PoloGT:stä... todella sähäkkä peli, perstuntumalla liukkaampi kuin 160 heppanen TSI Golf. Kulutus ollut kyseisen Golffin luokkaa.
Tuo sylinterien lepuutus vaan ihmetyttää, kun ei ole toiminnassa kuin n. 60 nopeudesta alaspäin!
Aiemmin koeajamallani manuaali Pololla lepuutus toimi vielä 80-90 nopeudessakin.
Eipä tuo kyllä haittaa vaikkei niin herkkä olisikaan menemään päälle, lämpiääpähän kone talvella paremmin...

Mä olen myös koeajanut manuaalin ja DSG:n, ja manuaaliversio tuntui paljon herkemmin tiputtavan 2-sylinteriseksi kuin DSG. Myöskin manuaalilla näytin pääsevän selvästi pienempään kulutukseen. Onhan toi BlueGT kivan leppoisa ajaa DSG:llä, mutta omaan makuun manuaali vie selvästi voiton.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy