Audi RS3

Aloittaja Flat, 23.06.10 - klo:06:47

« edellinen - seuraava »

Qrmu

Yksinkertaistaen voi sanoa että kiihdytyskilpailussa vääntö ratkaisee ykkösvaihteen ajan. Ja vääntöä tuossa RS3:ssa riittää. En epäile yhtään etteikö tuolla pieksisi M3:n 0-100 km/h.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Aslaasj

#61
LainaaSallittuja nopeuksia Suomen liikenteessä en sotkisi tähän, koska RS3:n tehoja ei muutenkaan ole tarkoitettu Suomen nopeuksiin. Suomen oloissa 150 hevosvoimaa on enemmän kuin tarpeeksi melkein kaikkiin tilanteisiin, jos ajetaan täysin liikennesääntöjen mukaan

Täysin eri mieltä. Kyllä suomessakin pystyy noista tehoista varmasti nauttimaan. Esim. ramppikiihdytykset 40-120 km/h tai ohitukset jollain syherölla tiepätkällä jossa on lyhyet suorat ja suhteellisen matalat nopeudet. Ja ohitukset muutenkin varmasti sitä luokkaa, että ollaan jo ohi siinä vaiheessa kun se 150 hv auto vastaa suunnittelee ohitusta takapuskurissa. Talvi on luku sinänsä, jos vaan painojakauma on yhtään kohdillaan niin hauskuuskerroin varmasti kohdillaan.

Kärki

Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa! Kyllä tehoista pystyy nauttimaan ihan liikennesääntöjen puitteissakin vallan mainiosti. Tietysti jossain vaiheessa saattaa tulla jonkinlainen raja vastaan siinä että onko tehoa "liikaa", mutta ainakin 997 Turbosta riittää mainiosti iloa Suomenkin teillä. Sillähän siis ehtii 0-100 jo alle 4 sek ja muutenkin meno on vahvantuntuista turbojen ansiosta heti alusta saakka. Koko potentiaalia ei tietysti pääse hyödyntämään tuollaisista autoista, mutta toisaalta sen koko potentiaalin hyödyntämiseen tarvitaankin sitten jo moottorirataa, ei pelkästään vapaiden nopeuksien moottoritietä.
Jos sitten ajatellaan hieman toisenlaista tehopakkausta, eli RS-Audeja, niin en minä nyt tiedä onko se loppujenlopuksi niin iso ilo painaa moottoritietä 250m/h lasissa?! Enemmän iloa siitä RS-Audista saa juuri noilla Aslaasj:n esittämillä tavoilla.

Parabol

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 30.11.10 - klo:13:10
Muistelen joskus nähneeni jossakin videopätkän jossa M5 ja CLS AMG kiihdyttelivät rintarinnan. Pitkään AMG meni menojaan, mutta tilanne tasaantui ja kääntyi lopulta BMW:n eduksi huippuvauhdeissa.

Riippuu aikalailla kuskista kun paikalta lähdetään... moposemmallaki 4 vedolla laittaa kampoihin kummasti joten eiköhän RS3:lla ehdi.

http://www.youtube.com/watch?v=NvC9MDYwi0c&feature=related

Erot on loppujen lopuksi aika pienet:

http://www.youtube.com/watch?v=gpaVTdqsPLk

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Parabol - 30.11.10 - klo:16:31
Riippuu aikalailla kuskista kun paikalta lähdetään... moposemmallaki 4 vedolla laittaa kampoihin kummasti joten eiköhän RS3:lla ehdi.


En tiedä mitä autoa tarkoitit tuossa "mopoisella" nelivedolla, mutta kyllä noista neljästä GT-R on ehdottomasti suorituskykyisin.

Aslaasj

Varmasti tuota BMW 335xi.tä joka oikeassa laidassa näytti saavan hyvän startin.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Aslaasj - 30.11.10 - klo:20:17
Varmasti tuota BMW 335xi.tä joka oikeassa laidassa näytti saavan hyvän startin.
Joo niin sai, mutta ei tainnut olla ihan vakio 335xi. Tehot luultavasti lähellä 400 heppaa ellei jopa yli.

Aslaasj

No saa olla vaikka yli 400 heppaa, vieressä oli kuitenkin M5 ja GT-R jolle luvataan 3.5 s sataseen. Niiden päihittämiseksi liikennevalolähdössä vaaditaan noiden jäljessä mainittujen epäonnistumista lähdössä.

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Aslaasj - 30.11.10 - klo:20:42
No saa olla vaikka yli 400 heppaa, vieressä oli kuitenkin M5 ja GT-R jolle luvataan 3.5 s sataseen. Niiden päihittämiseksi liikennevalolähdössä vaaditaan noiden jäljessä mainittujen epäonnistumista lähdössä.

Tuota, minusta E60 M5:lle valmistaja lupaa 0-100km/h arvoksi 4.7sek?! Vakio 335i:lle tehdas lupaa 5.5sek, joten periaatteessa voisi kuvitella että hiukankin liukkaalla alustalla 335 nelikko pärjäilisi M5:lle?! Tosin M5:ssa on launch control system, joka auttaa kuskia optimaaliseen paikaltalähtöön, mutta pitoa sekään ei tietysti lisää tuo jos alusta on liukas.
335i on vakiona takavetonakin (jos siihen on asennettu lukko) melko ripeä paikaltalähtijä vahvan alavääntönsä turvin. tehdas siis lupaa 5.5sek, mutta nopein testissä mitattu 0-100 335i:lle mitä olen nähnyt on 4.8sek, todennäköisesti siis vakiokoneella ilman lukkoperää taitavan kuskin käsissä. Sitä taustaa vasten voisi jopa uskoa, että vakiokuntoinen nelikko-335 pärjäilisikin M5:lle välillä 0-100, varsinkin jos alusta on yhtään liukas.
Tuo CLS AMG vs M5 mistä aiemmin kirjoitin, oli siis CLS 55 AMG vs M5, jolloin siis CLS on kompura-ahdettu (63 AMG:t ovat vapareita) ja uskoisin että siinä "kisassa" nimenomaan kompura aikaansai sen, että CLS pärjäili mukavasti sinne reiluun 100km/h asti ja jäi vasta sitten kun tehoja alettiin oikeasti tarvita, eli kovemmissa nopeuksissa. Silloin BMW 507 heppaa laukkasivat rivakammin kuin CLS:n 476.

No, tämä nyt on vain tällaista mukavaa jorinaa, tosiasiassa kaikki tässä keskustelussa esillä olleet autot ovat jokatapauksessa niin helkkarin nopeita kaikissa mahdollisissa kiihdytyksissä että todennäköisesti jokaisen meistä naama olisi leveääkin leveämmässä virneessä sen kiihdytyksen jälkeen, oli autona sitten mikä tahansa tämän keskustelun autoista. Kerrassaan mahtavia ja suorituskykyisiä autoja ihan jokainen  :)

Aslaasj

Nojoo, pointti oli vaan että jättää heti ensimmäisissä kymmenissä metreissä niin paljon että onko tasalähdöllä edes mahdollista noita autoja vastaan ja varsinkin, kun tuskin tuo GT-R lähtee kovin laiskasti liikkeelle nelivetonsa turvin. Eikä tämä tarkoita toki, että pidän tuota 335.sta mitenkään hitaana.

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 30.11.10 - klo:15:00
Jos sitten ajatellaan hieman toisenlaista tehopakkausta, eli RS-Audeja, niin en minä nyt tiedä onko se loppujenlopuksi niin iso ilo painaa moottoritietä 250m/h lasissa?! Enemmän iloa siitä RS-Audista saa juuri noilla Aslaasj:n esittämillä tavoilla.

Jos puhutaan tiukasti turvallisesta liikenteessä liikkumisesta niin minusta siihen eivät kuulu muiden tienkäyttäjien mahdollisesti vaikeasti ennakoimat nopeat kiihdytykset ja ohitukset, vaikka nopeus sinänsä ei ylittäisikään suurinta sallittua nopeutta.

Jos muut ajavat suunnilleen rajoituksen mukaan niin ohittaminen ilman ylinopeutta on käytännössä mahdotonta, olipa kiihtyvyys mikä hyvänsä, ja selvästi liian hitaat liikkujat voi ohittaa vaikka sillä aiemmin mainitulla 150 hevosvoimalla ilman vaikeuksia.

Mitä tulee tuohon 250 lasissa moottoritiellä liikkumiseen niin se on olennainen osa saksalaista kulttuuria, elämäntapaa ja yksi mittatikku paikallisille valmistajille. Totta mooses se on ilo painaa moottoritiellä isoa kovaa!   8)

Kiihtyvyydessä on oma viehätyksensä, mutta absoluuttinen suuri nopeus on myös koukuttavaa. Oma lukunsa on kiihtyvyyden tai nopeuden yhdistäminen suureen massaan. Lentokoneen lähtökiihdytys ja 4*350 hevosvoimaisella RIB-veneellä kiihdytys ovat miellyttäviä  ;D

RS3 on hyvä lisä Audin mallistoon. Subaru ja Mitsubishi ovat saaneet olla rauhassa pienten, suorituskykyisten ja nelivetoisten autojen markkinoilla Imprezallaan ja Lancer Evollaan. Nyt Audi tuo samaan genreen kuuluvan vaihtoehdon, mutta ilman japanilaisten viimeistelemättömyyttä ja pari pykälää porvarillisempana vaihtoehtona.

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Keksimies - 01.12.10 - klo:22:07
Jos puhutaan tiukasti turvallisesta liikenteessä liikkumisesta niin minusta siihen eivät kuulu muiden tienkäyttäjien mahdollisesti vaikeasti ennakoimat nopeat kiihdytykset ja ohitukset, vaikka nopeus sinänsä ei ylittäisikään suurinta sallittua nopeutta.

No enpä nyt tiedä onko tässä kukaan puhunut muille vaikeasti ennakoitavista kiihdytyksistä ym?!
Edelleeen väitän, että olen pystynyt itselläni olleista muutamasta tehokkaasta autosta nauttimaan säännöllisesti tieliikenteessä vaarantamatta ketään tai tieliikennelakia tietoisesti rikkoen, enkäö 100% varmuudella ole läheskään ainoa. Se on selvä, että tehokkaalla autolla voi myös aiheuttaa vaaraa jos toimii muille vaikeasti ennakoitavalla tavalla. Ei kuitenkaan vaadi mitään erityisen poikkeavan hyvää liikennesilmää huomata milloin tilanne on sellainen, että voi tehdä auton voimavarojen mukaisen kiihdytyksen siten ettei se haittaa, saati vaaranna ketään.
En tee ohituksia sen tiukempiin rakoihin kuin mitä teen käyttöautolla, en kiihdytä motarin rampilla käyttöautoa ripeämmin motarinopeuteen jos edessä on joku toinen auto tai jos motaria on tulossa takaa joku joka ei mahdollisesti osaa ennakoida kiihdytysnopeuttani jne.
Millä autolla tahansa voi helposti saada aikaan vaaratilanteita tieliikenteessä ja vastaavasti millä autolla tahansa pystyy ajamaan helposti tieliikenteessä siten että ei aiheuta vaaraa tai harmaita hiuksia kenellekään, mutta silti voi nauttia auton ominaisuuksista.
Ps. "tieliikennelakia tietoisesti rikkoen" tarkoitti tuossa edellä sitä, että esim ohituksissa menee nopeus joskus väistämättä hiukan yli suurimman sallitun nopeuden, mutta se ei mene sallitun yli yhtään sen enempää/helpommin/useammin kuin käyttöautolla ajaessani tai muilla autoilijoilla keskimäärin menee. Väistämättä ohituksissa joskus tulee se +10-15km/h yli suurimman sallitun, mutta niin lienee asianlaita 99.9% autoilijoilla. Tietenkin lakia kirjaimellisesti lukien ja tulkiten sekin on väärin, mutta ehkäpä sitten jo kokonaan oman keskustelunsa/pohdiskelunsa aihe sitten se eettismoraalinen ongelma.


Flat

Tuo bemari on kuin palapeli, näyttää siltä että siinä on runsaasti siihen kuulumattomia osia. Ruma !

btw. bmw topicciin sopisi paremmin

Turbodog

Saas nähdä miten RS3 hinnoitellaan täällä pohjolassa.

Bemarilla tuo 1M:n 70teur on suolainen hinta muutamasta kymmenestä lisäpollesta ja korisarjasta suhteessa 135i Coupeen.

RS3:lla tulee enemmän pesäeroa suorituskyvyssä kun vertaa S3:n.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG


MoFFe

Näyttää hauskalta!

Varmaan aika suolainen hinta tuolla RS3 tulee olemaan. Eihän tuo S3 ole mikään "halpa" sekään...  ::)

ma1ja

tossa tollainen juttu, jossa luonnollisesti kehutaan RS3  http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/262105/audi_rs3_sportback_review.html

mutta sitten. ja yrittäkää kestää tyhmät kysymykseni.
jutussa mainitaan:
it will only be on sale for around 18 months, because that’s when Audi stops making A3 bodies.

eli

loppuuko A3:n valmistus, koska noin tuon ymmärtäisin, vai mitä....uusi malli.....mitä mitä mitä?
Niin se vaan menee.

Ktk

Uus koppa tulee 2012.

ma1ja

ahaaa....pitäis vissiin olla selvillä näistä  :-[
Kiitos!
Niin se vaan menee.

Peltzi

Näistähän tulee keräily harvinaisuuksia.  :D

Limited edition.  ;)

Ktk


Aslaasj

Eikä edes kallis, RS.ksi.
Paitsi lisävarustelistalta: RS 3 urheiluistuimet, Etuistuimien selkänojien takaosat korinväriset, Audi exclusive feinnappa -nahkaverhoilu tekisivät pelkästään jo sen 15800 euroa extraa.
Navi ja muuta herkkua niin ollaankin lähentelemässä 100keuroa. Panoramakattoa tuohon ei tainnut edes olla saatavilla, ainakaan lisävarustelistan mukaan.

RoccoScientist

Ihanan kallista. Eipä tosin taida olla kovin montaa vaihtoehtoa, jos haluaa tuosta kokoluokasta nelivedolla varustetun herhiläisen.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RoccoScientist

RS3 sai maaliskuun CAR-lehdessä paljon kehuja ja neljä tähteä. Joiltain osin RS3:n sanottiin jopa lunastavan ne odotukset, jotka RS5 jätti heidän mielestään lunastamatta, vaikka esim. ohjausta voisi ilmeisesti vieläkin parantaa. Kaiken kaikkiaan RS3:ssa oli kaikki ne piirteet, joita he "hot hatchilta" haluavat - paitsi kohtuullinen hinta.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Ktk

Alustavan tiedon mukaan RS3:sia saadaan tänä vuonna Suomeen luokkaa 2 kappaletta joten ihan heti ei tule liikenteessä vastaan.


Parabol

^^ joo kuulin tuon saman eilen, harmi, olisin ostanut yhden

1.8 "APR" Q

Viimeksi kun olin myyntipäällikön juttusilla,niin kertoi että yksi asiakas oli tilannut auton maaliskuussa ja saa ensi vuoden tammikuussa....että sillaiset toimitusajat!
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Tos®

Sitä jaksaa paremmin kun on mitä odottaa  ::)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy