Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?

Aloittaja Quality, 26.01.12 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

Viimeksi, kun vaihdoin autoa, oli merkki, johon päädyin

Sama VAG-merkki
61 (30%)
Toinen VAG-merkki
38 (18.7%)
Alfa Romeo
2 (1%)
BMW
21 (10.3%)
Chevrolet
0 (0%)
Chrysler
0 (0%)
Citroën
0 (0%)
Dacia
0 (0%)
Daihatsu
0 (0%)
Dodge
0 (0%)
Fiat
0 (0%)
Ford (Eurooppa)
7 (3.4%)
Ford (USA)
1 (0.5%)
Honda
4 (2%)
Hyundai
1 (0.5%)
Jaguar
0 (0%)
Jeep
0 (0%)
Kia
6 (3%)
Lada
0 (0%)
Land Rover
0 (0%)
Lexus
1 (0.5%)
Mazda
0 (0%)
Mercedes-Benz
7 (3.4%)
Mini
0 (0%)
Mitsubishi
1 (0.5%)
Nissan
2 (1%)
Opel
5 (2.5%)
Peugeot
4 (2%)
Porsche
1 (0.5%)
Range Rover
0 (0%)
Renault
4 (2%)
Saab
1 (0.5%)
Smart
0 (0%)
Subaru
5 (2.5%)
Suzuki
1 (0.5%)
Toyota
10 (4.9%)
Volvo
13 (6.4%)
Muu merkki
2 (1%)
Vaihdoin muusta merkistä VAGiin
36 (17.7%)
Vaihdoin muusta merkistä muuhun merkkiin
3 (1.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 203

OctyRO

No viekö? Jos puhutaan uusien autojen ostoista niin ei ole tainnut pahemmin vaikuttaa tämän päivän tilastoja jos katsoo ja vertaa vaikka viime vuotisiin.
Takuu myös toimii hemmetin hyvin jos olet ensimmäinen omistaja, itse asiassa mulla kun on noiden tapauksien johdosta tullut tietouttaa paljon enemmän VAG konsernin autoista, että enemmänkin olen kääntynyt niiden puoleen, kuin pois.

Jos puhutaan vanhoista 5-10v autoista niin eikö keskimäärin auto vaihdeta 3v välein, mitä sillä sitten on väliä kuluttajalle, kun ne viatkin alkaa tulee vasta silloin. Toki jotain tapauksia on myös jossa 0-3v ajettu huomattava määrä kilometrejä, ja siinä 2v jälkeen kun tehdas poikkasee takuun niin se on voi voi. Ei ne autot ikuisia ole. Tai siis onhan ne, kun tarpeeksi paljon korjaa.

Volkkari tekee palveluksen kaikille kun autot leviää 3 vuoden jälkeen, saadaan uusia liikenteeseen enemmän. (tämä siis vitsi).
Jos taas on pakko omistaa vanhaa autoa, niin silloin foorumia selaamalla osaa kyllä etsiä itsellensä toimivan yksilön.

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: yuci - 14.11.17 - klo:12:26
Totta, hyvin yleisiä ovat. Mistä sitten vain johtuu, ettei WAG vastaa autoistaan selvissä valmistusvirheissä, joita esim nuo moottoriviat öljynsyönteineen ovat - vieläpä varsin vähän ajetuille autoille? (Tekniikan Maailmassa oli juttu). Tällainen toiminta juuri vie automerkiltä luotettavuutta.
Luepa nyt uudestaan vaikka juuri lainaamasi teräksenharmaan kirjoitus! Loppujen lopuksi kaikki on suhteellista ja kaikki on ihmisten aikaansaamaa.

Jos tässä pitää alkaa hakemaan totaalisesti viattomia autoja, niin niitä ei yksinkertaisesti ole olemassa. Aika kultaa muistot, mm. ruostumisista, pakoputkien hajoamisista, nokka-akselivaurioista, kampikoneiston laakerivaurioista, jakoketjujen rapinoista ja katkeamisista, jakohihnojen pettämisistä,  öljyjen vuodoista, pyöränlaakerivaurioista, jarruvaurioista,  ... ;)
Golfkärry Mk 7.5

yuci

Kyllä. Aika multaa puistot - vai miten se meni.

Tuollaisia autot kyllä ovatkin. Niihin tulee vikaa yhtä jos toista.

Nyt puheen alla on ikäänkuin jäävuoren huippu - vai mihin sitä vertaisi. Aiemmin mainitut viat on kakunpaloja korjattaviksi, jotka eivät maksa (yleensä) kovin mansikoita. Mutta jos uhkana on, että suhteellisen vähän ajettua autoa kohtaa kallis moottoriremontti, joka on esimerkiksi TM:n kautta todettu valmistusvirheeksi eikä valmistaja suostu vastaaamaan virheestään, niin sellaisen valmistajan tuotteeseen en halua ryhtyä. Tämä oli se pointti.

sambolo

Suunnitelmissa oli vaihtaa hondaan mut tuli uudempi leon.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: yuci - 14.11.17 - klo:13:55
Kyllä. Aika multaa puistot - vai miten se meni.

Tuollaisia autot kyllä ovatkin. Niihin tulee vikaa yhtä jos toista.

Nyt puheen alla on ikäänkuin jäävuoren huippu - vai mihin sitä vertaisi. Aiemmin mainitut viat on kakunpaloja korjattaviksi, jotka eivät maksa (yleensä) kovin mansikoita. Mutta jos uhkana on, että suhteellisen vähän ajettua autoa kohtaa kallis moottoriremontti, joka on esimerkiksi TM:n kautta todettu valmistusvirheeksi eikä valmistaja suostu vastaaamaan virheestään, niin sellaisen valmistajan tuotteeseen en halua ryhtyä. Tämä oli se pointti.
No, noilla "perusteluilla" ei siis joskus pieleen mennyt tai epäonnistunut voi enää koskaan onnistua?

Asenne on aivan kuin medialla, joka "mustaa" jokaisen, joka on tehnyt jonkin virheen tai erheen joskus nuoruudessaan - ja kantaa sen seurauksena sitä "Kainin merkiä" loppuelämänsä, vaikka onkin sittemmin nuhteeton ja kunnon kansalainen!  :o

Golfkärry Mk 7.5

rami

Kyllä uudella autolla pitäisi päästä enemmän kuin 6000 km ilman isompia vikoja. Mutta kun EI niin EI.
A3 8V läsähti ohjauksesta jo 6000 km kohdalla. Samoin kavi A4 B9 kohdalla 6000 km jälkeen alkoi vaihteisto uikuttamaan.
On kyllä maaginen raja näköjään tuo 6000 km nuille romuille. ;D
Tiedä vaikka Tojopelle olisi paras kulkine????

yuci

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 14.11.17 - klo:14:34
No, noilla "perusteluilla" ei siis joskus pieleen mennyt tai epäonnistunut voi enää koskaan onnistua?

Asenne on aivan kuin medialla, joka "mustaa" jokaisen, joka on tehnyt jonkin virheen tai erheen joskus nuoruudessaan - ja kantaa sen seurauksena sitä "Kainin merkiä" loppuelämänsä, vaikka onkin sittemmin nuhteeton ja kunnon kansalainen!  :o

Epäonnistumisia ja pieleenmenoja toki tulee. Vuosituhannen vaihteen Opeleista minulla on se kuva, etteivät olleet kovin hyviä, mutta nyttemmin laatu on siellä parantunut vissiin.  Ei se loppuelämän juttu ole.

Kun alan kuulla maailmalta, että tämänkaltaisista isoista (valmistus)vioista, mistä nyt on ollut puhetta (moottori, vaihteistot) alkaa valmistaja ottamaan vastuuta, voin muuttaa kantaani. Vielä ei ole syytä vaihtaa mielipidettä VAGin tämänhetkisestä tilanteesta.

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: rami - 14.11.17 - klo:14:44
Kyllä uudella autolla pitäisi päästä enemmän kuin 6000 km ilman isompia vikoja. Mutta kun EI niin EI.
A3 8V läsähti ohjauksesta jo 6000 km kohdalla. Samoin kavi A4 B9 kohdalla 6000 km jälkeen alkoi vaihteisto uikuttamaan.
On kyllä maaginen raja näköjään tuo 6000 km nuille romuille. ;D
Tiedä vaikka Tojopelle olisi paras kulkine????
No, jos kampiakselikin kiertää öljyssä, niin taitaa olla parempi siirtyä hevoseen, joka kulkee suorempaa kuin Toy't.   ;D
Golfkärry Mk 7.5

Foxit

Suosittelen edes kokeilemaan VAG-konsernin ulkopuolisiakin tuotteita. Itselläni on ollut nyt ensimmäistä kertaa autoiluhistoriani aikana kaksi Tojoa perättäin eikä ole sitten pätkääkän kaduttanut. Vahdoin uutena 2011 hankkimastani Volkswagen Polosta Tojon Aurikseen 2014 ja tänä keväänä 2017 Lexukseen. Kaikki nämä kolme autoa on valmistettu 2011, mutta tässä nykyisesssä Lexuksessa on nyt eniten kilometreja kelattuna, kohta 195 tkm. Harvapa vaihtaa enempi ajettuun, mutta tähän mennessä vaihto hybridi -Auriksesta CT 200 h:n on tuonut hieman lisää luksusta autoon ja paremman ajotuntuman. Itse olen ainakin arvostanut näiden japsien huolettomuutta Polon jälkeen.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

yuci

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 14.11.17 - klo:15:41
...  Vahdoin uutena 2011 hankkimastani Volkswagen Polosta Tojon Aurikseen 2014 ja tänä keväänä 2017 Lexukseen. Kaikki nämä kolme autoa on valmistettu 2011, mutta tässä nykyisesssä Lexuksessa on nyt eniten kilometreja kelattuna, kohta 195 tkm. Harvapa vaihtaa enempi ajettuun, mutta tähän mennessä vaihto hybridi -Auriksesta CT 200 h:n on tuonut hieman lisää luksusta autoon ja paremman ajotuntuman. Itse olen ainakin arvostanut näiden japsien huolettomuutta Polon jälkeen.

Hyvä tietää ja kuulla tällaisia kokemuksia. Olen katsellut kohtalaisen vähän ajetuita, mutta hyvä kun tuntuu nuo toimivan kauemmaksikin...

rami

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 14.11.17 - klo:15:27
No, jos kampiakselikin kiertää öljyssä, niin taitaa olla parempi siirtyä hevoseen, joka kulkee suorempaa kuin Toy't.   ;D

Siksi kun ne Golfin käkikellomoottorit sippaavatkin kun männän alapäät vispaa öljyyn. ;D ;D ;D

heifetz

Nyt vaihtuu tämän merkkisnobin auto Renaultiin. Odotan innolla miten Kadjar tulee suoriutumaan 80tkm taipaleesta. Uutena olen omistanut 2 autoa (sigun BMW 118 ja Octavia). Ohessa kuntoraportti näistä vaihtohetkellä:

BMW 118d 74tkm: pallonivel vaihtokunnossa, kytkin reistaili jo uutena, kojelauta natisi jo uutena, akku piti vaihtaa kerran. Paskin hinta-laatusuhde ikinä. Maksamalla enemmän ei saa parempilaatuista autoa.

Skoda Octavia 1.6TDI DSG 78tkm: ei mitään korjattavaa, 5kpl polttimoita vaihdettu, kerran öljyt meinasi loppua ennen määräaikaishuoltoa. Paras hinta-laatusuhde tähän asti.

Käytetyistä 5-sarjan BMW (272tkm josta ajoin 40tkm) olikin sitten suurin murheenkryyni, käytin korjauksiin 50% auton ostohinnasta. Noloin ostoni ikinä.

Käytetty Volvo V40 D2 (130tkm josta ajoin 70tkm): epämääräisiä sähkövikoja jatkuvasti. Moottorista alkanut kuulua sitä sun tota räminää. Muuten hyvä auto.

MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

mikai

Tähän asti ollu pelkkiä VAG-konsernin autoja eri merkillä varustettuna. Audi, VW, Skoda... Mutta nyt seuraavaksi taitaa valmistaja vaihtua vaikka mitään suurempaa vikaa ei ole ollut. Erilaisia ominaisuuksiahan VAG:n autoissa on aina, kuten esimerkiksi öljyn syöminen verrattuna muihin merkkeihin. Syy merkin vaihtoon on se, että halua ketjuvetoisen auton. Kyllästyttää vaihtaa kahden vuoden (n. 45tkm) välein jakopäähihna kun ne tuppaa täällä oulun seudulla kulumaan tuossa ajassa jo vaihtokuntoon....

Seuraavaksi autoksi ehdolla on BMW ja MB tällä hetkellä.
Hae joustava laina nopeasti netistä.

Teukkis

Vaihdoin Fordiin. Hyvin kulkee ja katseen kestävä ST-line Focus farmari. Tekniikka tuntuu olevan asiallinen. Pikkuvikaa kyllä on. Automaattinen takaluukku ei aina tule alas, oikea takaovi ei istu kunnolla ollessaan suljettuna, takapenkin vapautusvipu kontissa porsi viimeistään toisella käyttökerrallaan. No, onneksi ei ole oma muuten voisi kyllä vähän siepata.

jt

Lainaus käyttäjältä: mikai - 16.09.19 - klo:14:13
Tähän asti ollu pelkkiä VAG-konsernin autoja eri merkillä varustettuna. Audi, VW, Skoda... Mutta nyt seuraavaksi taitaa valmistaja vaihtua vaikka mitään suurempaa vikaa ei ole ollut. Erilaisia ominaisuuksiahan VAG:n autoissa on aina, kuten esimerkiksi öljyn syöminen verrattuna muihin merkkeihin. Syy merkin vaihtoon on se, että halua ketjuvetoisen auton. Kyllästyttää vaihtaa kahden vuoden (n. 45tkm) välein jakopäähihna kun ne tuppaa täällä oulun seudulla kulumaan tuossa ajassa jo vaihtokuntoon....

Seuraavaksi autoksi ehdolla on BMW ja MB tällä hetkellä.
Arvaanko että ajelet dieselillä? Miksi et vaihtaisi bensaan tai kaasuun, niin alkaa ne hihnatkin paremmin kestämään. VAG:lla näyttää olevan nimenomaan dieselin kanssa hihnan nopeampaa kulumista Oulun seudulla. Eräs pelle-peloton värkkäsi dieselin hihnakoteloon tuulettimen suodattimella ja alkoi kestämään... Diesel ei enää välttämättä ole taloudellisesti laskettuna kannattava, esim. kaasulla ajelee jo todennäköisesti halvemmalla. Oulusta löytyy kaksi kaasuasemaa ja kaksi muuta on kaupungin eteläpuolelle suunnitteilla. BMW:llä oli joissain aiemmissa malleissa ketjun kanssa ongelmia, eivät kestäneet, kannattaa chekata etukäteen jos sitä harkitsee.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

sambolo

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 14.11.17 - klo:14:07
Suunnitelmissa oli vaihtaa hondaan mut tuli uudempi leon.

No nythän(tai heinäkuussa siis) se honda tuli ;D Oispa vaa sillo aiemmi tullu  :-\
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

optilab

Mersuun vaihtuu, mutta ei siksi, että olisin VAG:iin jotenkin pettynyt, vaan oli vaihdon aika, eikä Audilla ollut tarjota A4-luokassa lataushybridiä, puhumattakaan nelivetoisesta sellaisesta. Ehkä paluu takaisin leiriin, kun saavat semmoisen ulos uunista.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

teraja

Opeliin vaihtuu. Hakusessa oli iso bensakoneinen auto hyvillä varusteilla, ja Insignia Grand Sport 200 heppaisella bensakoneella oli melkolailla lyömätön hintaluokassaan.

Merkki vaihtuu huonojen kokemusten vuoksi, liian paljon laatuongelmia (ja tyyppivikoja) ollut omissa yksilöissä. Vikojen käsittely ja vastuunotto ollut erittäin heikkoa vaikka uutena ostetut autot kyseessä. Jos kokemukset olisi olleet positiivisia, en näe, miksi en olisi lähtenyt esim. Passattiin tai Superbiin.

b1mpo

Itsellä taas huonoja kokemuksia ooppelista, vaikka tuo talouden toinen corsa putkeen on palvellut ok, kuten edellinenkin. Tuotannossa on säästelty ja varusteita puuttuu tai muutettu radikaalisti kesken mallisarjan. Esimerkkinä vaikka wattilinkki astrassa ja varustepuutokset corsassa, esim. kynnyksen tiiviste. Lisäksi ooppelilla ainakin pienemmät bensaturbot vaativat huollossa ylimääräisen lisäaineenaineen lspi:stä johtuen. Eikä m32 laatikosta ole päästy kokonaan eroon. Huomaa käytännössä, että siellä on kuluja säästelty. Tuo lspi ja öljyyn pääsevät epäpuhtaudet lyhentää öljyn vaihtoväliä myös radikaalisti öljyn heikentyessä nopeahkosti, ainakin pikkuturboissa(1.0 ja 1.4 ja 1.6). Öljyn syöntiä ei sinänsä ole. Harva pääsee sinne teoreettiseen 30tkm:n öljyn vaihtoväliin, vaikka ajaisi pitkää siivua. Sitten vielä tuo ooppelin onstar -palvelu tulee tiensä päähän yllättäen, kun sen toiminta loppuu.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: mikai - 16.09.19 - klo:14:13
Tähän asti ollu pelkkiä VAG-konsernin autoja eri merkillä varustettuna. Audi, VW, Skoda... Mutta nyt seuraavaksi taitaa valmistaja vaihtua vaikka mitään suurempaa vikaa ei ole ollut. Erilaisia ominaisuuksiahan VAG:n autoissa on aina, kuten esimerkiksi öljyn syöminen verrattuna muihin merkkeihin. Syy merkin vaihtoon on se, että halua ketjuvetoisen auton. Kyllästyttää vaihtaa kahden vuoden (n. 45tkm) välein jakopäähihna kun ne tuppaa täällä oulun seudulla kulumaan tuossa ajassa jo vaihtokuntoon....

Seuraavaksi autoksi ehdolla on BMW ja MB tällä hetkellä.
BMW nelisylinteriset diiselit (N20) ovat ketjun osalta murheenkryyni. myös ketju on tulipellin puolella, ja koko kone pitää ottaa pois että saa vaihdettua.
2012 tai 2013 oli kaverilla 120d uudesta, liisari. 22tkm kohdalla ketjuremppa venymisen vuoksi. tämäkin piti olla jo tuoreempaan generaatiota ko. koneesta (N20) missä vika piti olla korjattu, mutta ei..
En osaa ottaa kantaa onko ihan uusien Bemareiden nelosdiiselit parempia kuin edellinen mallisarja.

MB on tainnut tehdä ketjuvehkeitä ikuisuuden, ja ketjujen leveys taitaa ollla triplat VW TSI nähden? taitavat kestää..
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

b1mpo

BMW/PSA 1.6 koneet turbolla ja ilman on olleet myös ketjuvikaisia. En tiedä vuosista, milloin tätä tapahtunut.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 01.10.19 - klo:10:40
BMW nelisylinteriset diiselit (N20) ovat ketjun osalta murheenkryyni. myös ketju on tulipellin puolella, ja koko kone pitää ottaa pois että saa vaihdettua.
2012 tai 2013 oli kaverilla 120d uudesta, liisari. 22tkm kohdalla ketjuremppa venymisen vuoksi. tämäkin piti olla jo tuoreempaan generaatiota ko. koneesta (N20) missä vika piti olla korjattu, mutta ei..
En osaa ottaa kantaa onko ihan uusien Bemareiden nelosdiiselit parempia kuin edellinen mallisarja.

MB on tainnut tehdä ketjuvehkeitä ikuisuuden, ja ketjujen leveys taitaa ollla triplat VW TSI nähden? taitavat kestää..
korjaus tuohon konetyyppiin:
N47 ja sen variantit, pahin N47D20A, vähä parempi B, vielä parempi C
A mallissa saa vaihtaa kiertokangesta lähtien tavaraa.
B47 on sitten tuorempaan konemallia kokonaan, ja aivan uusissa autoissa.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

jukkanen

Minkä valmistajan moottoreita noissa Ooppeleissa nykyään käytetään? Jossain välissähän oli Fiattia yms., onko nyt siirrytty jo omistaja Pösöö-Sitikan omiin koneisiin?

teraja

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 01.10.19 - klo:11:05
Minkä valmistajan moottoreita noissa Ooppeleissa nykyään käytetään? Jossain välissähän oli Fiattia yms., onko nyt siirrytty jo omistaja Pösöö-Sitikan omiin koneisiin?
Insignia ja Astra menee GM-Opelin koneilla, muut taitaa olla jo PSA:ta.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: teraja - 01.10.19 - klo:14:19
Insignia ja Astra menee GM-Opelin koneilla, muut taitaa olla jo PSA:ta.
Ooppelilla on oma saman tehoinen 130hp 1.2t kone, kuin PSA:lla. En tiedä, että missään olisi vielä PSA:n konetta käytössä, mutta se ei tarkoita sitä, että niin ei olisi.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

teraja

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 01.10.19 - klo:15:07
Ooppelilla on oma saman tehoinen 130hp 1.2t kone, kuin PSA:lla. En tiedä, että missään olisi vielä PSA:n konetta käytössä, mutta se ei tarkoita sitä, että niin ei olisi.  ;D
Käsitin, että Astraan juuri päivityksen yhteydessä tuli tuo uusi Opelin 1.2T (sekä 1.4T).

Madise

Minulla vaihtui karvan yli 2 - vuotias 1.0 TSI DSG Ocu GLK Mersuun, 2015 ja reilu 30 tkm ajettu.
Pyörittelin nelivetoisen ja hieman korkeamman auton hankkimista pitkään eli tutkittua tuli ja tarjouksia pyydettyä Kodiakista, Karokista ja Toyotan RAV4:sesta. Hintaa niille kumminkin näytti tulevan eli välirahat tuntui suurelta ja kun Ocussa ei ollut mitään vikaa niin asia ei edennyt.
GLK kun ilmestyi Joulukuun marraskuun lopussa tarjolle, 1 - omisteinen kolaroimaton ja hyvällä historialla oleva auto niin koeajamatta puhelimessa tein kaupat.
Nyt sillä on reilussa kuukaudessa liikuttu niin työ- kuin vapaa-ajan asioissa Saariselältä Liettuan eteläosan välisellä aluella kohta 6 tkm niin tyytyväinen olen hankintaani.
Mukava ajella, kulkee jatkuvalla nelivedolla varustetuksi autoksi ihan taloudellisesti ja tilaa on kahdelle aikuiselle ihan riittävästi.
Ocu toimi mainiosti 69tkm eli ihan perushuolloilla mentiin ja kulutus oli 5,5, tämä nykyinen vie vajaan litran enemmän mutta täällä missä asun ei ole dieselveroa eli ehkä siitäkin selviää.
(Octavia Combi 1.0 DSG MY17, ++MYYTY++) + Peugeot 308CC MY10 + MP MY17+ MB GLK 220CDI A 4Matic MY15

hanneliina

Täällä vaihtui -15 MK7 Golf R täysin eri kaliiberin autoon: Cadillac CTS-V -11. Vaikka ärrä oli huippu auto, on jenkit kuitenkin enemmän se oma juttu.


No more VAGs...
🇩🇪 Ex MK7 Golf R
🇩🇪 Ex MK6 Golf R

M-J-B

Otsikon kysymys lienee retorinen, tai "väärästä" vastauksesta muodostuu paradoksi. Eihän VAGisti konsernin ulkopuoliseen merkkiin vapaaehtoisesti vaihda? Jos vaihtaa, niin onko enää VAGisti? Itse vaihdoin monen vuoden pähkäilyn ja valinnan vaikeuden jälkeen Saabista Audiin ja sen olisin jättänyt tekemättä jos Saabeja vielä valmistettaisiin. Vaihtaisin takaisinkin, vaikka vanhentuneeseen malliin jos uustuotantoa olisi - siksi olen enemmän sabisti kuin vagisti vaikka taloudessa nykyään on kaksi VAGin tuotetta eikä yhtään Saabia. Ehkä sitten eläkeläisenä otan museorekisteröidyn Saabin harrasteautoksi (jos bensaa jossain vielä virtaa) mutta nyt on aikaa vain käyttöautolle.

A4blackavantB8

Porsche Taycan,kelpaa. Lambo ei.(huono talviauto oletettavasti :),kokemus vain 20 km kesällä)
Niin, nämä oli samaa konsernia niinkuin melkein kaikki muut.Joten ei käy.
Sääli,että Saabeja ei enää tehdä.Oli se vaan joskus herraskaisen perheen
hieno tulla 900 turbolla yo-juhliin.Vähän ihmetyttää myös Hondan katoaminen
varsinkin Suomen markkinoilta.Hienoja autoja tekivät moottoripyörien lisäksi.
Vaikka jotkut ovat kehuneet uusia Toyotoja, niin ei kyllä kuitenkaan jotenkaan iske.
60-70 luvun jenkit muotoilultaan oli ylivertaisia, ajettavuus hyvä ennen mutkaa,
mutta Corvette kelpais edelleen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy