Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?

Aloittaja Quality, 26.01.12 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

Viimeksi, kun vaihdoin autoa, oli merkki, johon päädyin

Sama VAG-merkki
61 (30%)
Toinen VAG-merkki
38 (18.7%)
Alfa Romeo
2 (1%)
BMW
21 (10.3%)
Chevrolet
0 (0%)
Chrysler
0 (0%)
Citroën
0 (0%)
Dacia
0 (0%)
Daihatsu
0 (0%)
Dodge
0 (0%)
Fiat
0 (0%)
Ford (Eurooppa)
7 (3.4%)
Ford (USA)
1 (0.5%)
Honda
4 (2%)
Hyundai
1 (0.5%)
Jaguar
0 (0%)
Jeep
0 (0%)
Kia
6 (3%)
Lada
0 (0%)
Land Rover
0 (0%)
Lexus
1 (0.5%)
Mazda
0 (0%)
Mercedes-Benz
7 (3.4%)
Mini
0 (0%)
Mitsubishi
1 (0.5%)
Nissan
2 (1%)
Opel
5 (2.5%)
Peugeot
4 (2%)
Porsche
1 (0.5%)
Range Rover
0 (0%)
Renault
4 (2%)
Saab
1 (0.5%)
Smart
0 (0%)
Subaru
5 (2.5%)
Suzuki
1 (0.5%)
Toyota
10 (4.9%)
Volvo
13 (6.4%)
Muu merkki
2 (1%)
Vaihdoin muusta merkistä VAGiin
36 (17.7%)
Vaihdoin muusta merkistä muuhun merkkiin
3 (1.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 203

ptbr

-07 Ocu Combi 1.9 TDI vaihtui vuoden vaihteessa uuteen Kia Ceed 1.6 bensafarkkuun. Eihän tuo ihan Ocun veroinen kampe ole, mutta noin halvahkoksi perusautoksi asiansa ajava kapistus. Pääsee paikasta A paikkaan B ja vielä takaisinkin. Onpahan takuupeli alla muutaman vuoden. Dieselin vääntöä kylläkin kaipasi aluksi, bensalla ajaminen vaati taas totuttelua.

Quality

Lainaus käyttäjältä: mackaiveri - 26.01.12 - klo:14:01
VW Passat=>Ford Taunus=>Opel Ascona=>Pösö309=>VW Passat=>VW Passat =>VW Passat=>VW Passat=>Skoda Octavia=VW Jetta=>VW Passat=>VW Passat CC=>VW Passat

Kahdeksan Passattia (jos CCkin lasketaan) on jo kohtuullinen suoritus ;). Mahtaako sivustolta löytyä muita, jolla on ollut yhtä monta samaa (siis samalla nimellä tunnettua) VAG-mallia?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Quality

Lainaus käyttäjältä: panu - 26.01.12 - klo:16:11
Entäs www.volvolandia.com ? Tuohon törmännyt jo vuosia sitten. Aika hiljaiselta vaan näytti foorumi, kun ilmeisesti aloitettu uusi puhtaalta pöydältä. Vai liekö myös väki karannut kilpailevalle sivustolle...

VRCF taitaa olla paljon tuoreempi tapaus, kun en ole aiemmin kuullutkaan. Sivusto näytti vielä kovin keskeneräiseltä.
Kävin Volvolandian tsekkaamassa, ja sieltä ohjattiin Landia-Areenalle (http://www.volvolandia.com/areena/), joka ei ole vasinainen keskustelufoorum, vaan lähinnä markkinapaikka. Sieltä taisin löytää sitten VRCF:n osoitteen (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Leonardo

-11 Octavia HB 1,2Tsi ambiente vaihtu 2.1.2012 Nissan Qashqai 1,6 Teknaan. On taas totuttelua jaappanilaiseen 6 waggineen jälkeen ::)
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

skriko

Toyota Celica 2004 aj. 37 700 vaihtui uuteen Sciroccoon 160 hv koneella syksyllä 2010. Huonompaa vagissa on hitaampi lämpeneminen ja lämmöt eivät pysy pikkukierroksilla 20 asteen pakkasilla sekä takapään kolina. Kaikki muu onkin sitten parempaa, joten ei ole hetkeäkään kaduttanut. Seuraava auto voikin sitten olla ehkä Toyota FT-86 tai vaihtoehtoisesti uuden korimallin Scirocco.

HAL9000

En oikein ymmärrä kysymystä. Kuinka voi päätyä kahteen vaihtoehtoon? Loppusuoralle voi päätyä kaksi tai useampia vaihtoehtoja, mutta...?

Edellisen VAG:sta vaihdon jälkeen harkitsin kahta VAG-merkkiä ja yhtä saksalaista jossa kans on kolme kirjainta.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

skriko

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 26.01.12 - klo:18:31
En oikein ymmärrä kysymystä. Kuinka voi päätyä kahteen vaihtoehtoon? Loppusuoralle voi päätyä kaksi tai useampia vaihtoehtoja, mutta...?

Edellisen VAG:sta vaihdon jälkeen harkitsin kahta VAG-merkkiä ja yhtä saksalaista jossa kans on kolme kirjainta.

Kaksi vaihtoehtoa. Jos vanha auto oli Toyota ja vaihtoi sen BMW:n. Ruksataan BMW ja muusta merkistä muuhun merkkiin. Eli kaksi vaihtoehtoa.

Quality

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 26.01.12 - klo:18:31
En oikein ymmärrä kysymystä. Kuinka voi päätyä kahteen vaihtoehtoon? Loppusuoralle voi päätyä kaksi tai useampia vaihtoehtoja, mutta...?

Edellisen VAG:sta vaihdon jälkeen harkitsin kahta VAG-merkkiä ja yhtä saksalaista jossa kans on kolme kirjainta.

Tarjoaahan tuo mahdollisuuden valita kaksi peräkkäistä autonvaihtoa. Varsinkin silloin, kun taloudessa on kaksi autoa, tuo on jopa perusteltua.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

XUE


aika monta VAG -merkkiä on ollut, ennen nykyistä oli Audi A4,
historiasta löytyy Audia ja Volkkaria parit molempia.
Seuraava tullee mitä ilmeisemmin löytymään edelleen saman firman tuotteista.

Pikku optiona jos vaihtuu niin BMW voisi olla aika lähellä
VW Passat Sedan 1.4TSI DSG R-line vm2013

VW Passat Variant 1.8TSI DSG R-line vm2010
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6097.0

Uppe

Seatti vaihtui Mersuun,saisihan tuo jo pikku hiljaa muuten tulla :). Muutenkaan en ole mitenkään merkkiuskollinen,monenlaista on kerinnyt olla vanhasta ooppelista lähtien.

ttdriver

Octavia vaihtui Yetiin, eikä harmita yhtään!  :D
Apple-myönteinen. Käytössä iPhone 12 Pro, iPad 7 , Apple Watch Ultra ja MacBook Pro 15"


yuci

Nyt näyttää siltä, että pitkään VAG-autoja ajaneena on siirryttävä johonkin muuhun, kun maailmalta on kuulunut kaikenlaista, kuten öljyä syöviä ja hajoavia moottoreita ja vaihteistoja, joista ei oteta vastuuta, päästöhuijauksia jne. Ranskalaisiin ei ole oikein luottoa, eli ehkä se on jokin Kaukoidän kiesi seuraavaksi alla. Nykyinen on Golf Variant TDI -08, jossa ei tietääkseni noita moottoriongelmia vielä ole harmihan sen on, ettei tuosta kovin paljoa tunnu vaihdossa saavan...

rami

Samaa tässä olen itsekkin funtsinut niin heikko on VG konsernin autossa laatu nykyään. Kaksi viimeisintä Audia on alkanut renamaan jo alle 10 tkm ajettuna. Ohjaus, vaihteisto jne... Eikö enään ole saatavilla kunnollisia autoja?
Pitänee kokeilla Lexusta  tai MB:tä. Tuossa pikaisesti laskettuna olen omistanut reippaasti yli 20 VW/Audia, mutta nyt alkaa olemaan "kuppi" nuiden romujen kanssa täynnä. Kuvittelin ostavani laatua, mutta pelkkää romua tuli ostettua nuissa Audeissa. Volkkaritkin ovat pelanneet paremmin uusina kuin nuo Audit. Olin tuossa yhden Skodan kyydissä niin kyllä sekin sellainen rämisevä "loota" vaikuttaa olevan jo 50 tkm;n jälkeen. >:(

yuci

Erinäisiä autoliikkeitä kierrelleenä voi todeta, että nykyisestä VW Golf Variant TDI -08 ei vaihdossa saisi kovin suurta summaa, joten pistää miettimään, mitä tekisi: vaihtaako vai ei. Autolla on ajettu hieman alle 200 t. Juuri nyt on mahdollista, että jarru- ja iskariremonttia on luvassa.

rami

Kyllä laittaa mietintään todella nuo vikapesät VAGginet.  Kyllä Tojo, Volle tms... menee harkintaan.
VG konserni on niin paljon töppäillyt ja sählännyt, että on pakko keksiä säästöjä. Hankinnat  kilpailutetaan ja materiaaleissakin liisitään ja maksajana loppupeleissä on VG autoilija. Huonossa laadussa  nyt asiakkaat maksavat konsernin "töppinkejä".
Ensin oli valtavat moottoririkot joita salailtiin ja peiteltiin hys, hys...
Eihän mitään kun siitä selvittiin niin tuli päästöhuijaukset jotka tulivat mailmanlaajuisesti kalliiksi. Ensin vähäteltiin, mutta loppupeleissä valtava määrä moottorityyppejä selvisi joilla oli huijattu.

Ja maksaja kukapas muu kuin asiakas muodossa tai toisessa.

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: yuci - 13.11.17 - klo:12:29
Erinäisiä autoliikkeitä kierrelleenä voi todeta, että nykyisestä VW Golf Variant TDI -08 ei vaihdossa saisi kovin suurta summaa, joten pistää miettimään, mitä tekisi: vaihtaako vai ei. Autolla on ajettu hieman alle 200 t. Juuri nyt on mahdollista, että jarru- ja iskariremonttia on luvassa.
Kyllä alkaa olemaan 10-vuotiaan auton hyvityshinta aivan merkistä riippumatta jotain muuta kuin kymmenen vuotta sitten. Uuden asiakkaan "sisäänostoraha" saattaa tulla jossain kaupassa ehkä ratkaisevaksi, mutta eipä taida  toistua enää seuraavan auton vaihdossa.
Auton hyviä ja hyväksi havaittuja ominaisuuksia, ja sieluaan, ei kannata myydä aivan mistä rahasta tahansa.  ;)

... ja kannattaneeko kaikkia uskomattomia trolleja uskoa?   :o
Golfkärry Mk 7.5

Teukkis

Tässä on kyllä sellainen kutina, että VAG ei ole seuraava vaihtoehto. Toisaalta eipä vakuuta mikään muukaan merkki nykyään. Se ei varmasti ole ranskalainen. On tässä mietitty jopa MB:täkin. Koskaan ollut sellaista.
Ihan mahdollista että ajan jatkossakin tuolla `00 A4 1.8T:llä. Ajanut samalla autolla yli 14 vuotta ja 240tkm jo. Vanhaltahan se alkaa tuntumaan mutta jos pitäis laittaa muutama kymppi johonkin uuteen pommiin ei sekään kyllä houkuta. 

Leon8

Vaihdoin amerikansaksalaiseen Opeliin. Olisin varmasti päätynyt Golfiin, mutta varustelutasot eivät olleet VW:n puolella. En voinut hyväksyä karvalakin manuaalitoimista ilmastointia, vaan halusin automaattisesti säätyvän lämpötilan, jolloin hintaero Astraan kasvoi muistaakseni lähelle 4ke:a. Kyllä Golf olisi ollut hiljaisempi ja työstetymmännäköinen, muttei tuon hintaeron arvoinen. Vanha Golf III meni helposti kaupaksi toisaalla, koska vm. 95 autolla oli ajettu 200tkm.

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: Leon8 - 13.11.17 - klo:15:35
Vaihdoin amerikansaksalaiseen Opeliin. Olisin varmasti päätynyt Golfiin, mutta varustelutasot eivät olleet VW:n puolella. En voinut hyväksyä karvalakin manuaalitoimista ilmastointia, vaan halusin automaattisesti säätyvän lämpötilan, jolloin hintaero Astraan kasvoi muistaakseni lähelle 4ke:a. Kyllä Golf olisi ollut hiljaisempi ja työstetymmännäköinen, muttei tuon hintaeron arvoinen. Vanha Golf III meni helposti kaupaksi toisaalla, koska vm. 95 autolla oli ajettu 200tkm.
Nykyinen Opel ei ole enää amerikkalaisten ( GM ) talutusnuorassa; ranskalaiset ( PSA ) sen sijaan tulevat sanomaan aika paljon Opelin asioissa. Pian tultaneen näkemään Opeleja PSA:n moottoreilla ja vaihteistoilla - muun tekniikan ohessa.

Maailman autonvalmistajien kokonaismäärä vähenee fuusioiden seurauksena.
Keskenään kovatkin kilpailijat ovat alkaneet sopimaan yhteisistä projekteista, kuten GM ja Ford voimansiirtolaitteiden ( esim. automaattivaihteistot ) kehityksissä.
Esimerkkejä löytyy todella runsaasti, mm. hybridi-, sähkö- ja älyprojekteista - vain pintaraapaisuna.
Golfkärry Mk 7.5

rami

Lainaus käyttäjältä: Teukkis - 13.11.17 - klo:15:13
Tässä on kyllä sellainen kutina, että VAG ei ole seuraava vaihtoehto. Toisaalta eipä vakuuta mikään muukaan merkki nykyään. Se ei varmasti ole ranskalainen. On tässä mietitty jopa MB:täkin. Koskaan ollut sellaista.
Ihan mahdollista että ajan jatkossakin tuolla `00 A4 1.8T:llä. Ajanut samalla autolla yli 14 vuotta ja 240tkm jo. Vanhaltahan se alkaa tuntumaan mutta jos pitäis laittaa muutama kymppi johonkin uuteen pommiin ei sekään kyllä houkuta.

Onkohan se ranskalainen välttämättä niin huono?. Citikat pelleiltään jopa parhaasta päästä. Entä moottorit jos vrt. VG moottorehin. VG moottoreilla aika synkkä menneisyys. Ketjut, turbot, hihnat,ölysyöppöjä, jne... :-\

axe

viimeiset 4 autoa;  toyota->vag->vag->ford.Olihan nuo vagit hienosti tehty mutta se luotettavuus....nyt mennään fordilla melkein 3. vuosi jo täynnä eikä ainuttakaan normaalin kulumisen/harmittoman vian ulkopuolella olevaa juttua ole tullut vastaan..kop kop..toivottavasti tämä jatkuu.Kummankaan merkkihuollon(ford/vag) osaamisesta ei kylläkään oo positiivista sanottavaa toisin kuin toyotan.

GKTVW

Lainaus käyttäjältä: rami - 13.11.17 - klo:17:00
Onkohan se ranskalainen välttämättä niin huono?. Citikat pelleiltään jopa parhaasta päästä. Entä moottorit jos vrt. VG moottorehin. VG moottoreilla aika synkkä menneisyys. Ketjut, turbot, hihnat,ölysyöppöjä, jne... :-\

Kahden uutena ostetun (vm 2010 ja 2013) Golfin jälkeen vaihdoin ranskalaiseen n. kolme vuotta sitten. Nyt jo tuli ensimmäinen vika, toinen rekisterivalon lampuista näköjään palanut. Kolmen vuoden takuu ja yhtään vikaa takuuseen ei ole tarvinnut tarjota korjattavaksi.
Öljyä ei ole tarvinnut lisäillä desiäkään huoltojen välillä, etuovien alanurkat ei ole vääntyneet jään takia, autossa on lämmityslaite josta tulee suht. nopeasti lämmintä, ikkunat ei ole itsestään aukeilleet, sisävalot on aina sammuneet ovien sulkeutuessa, lukot toimii kelillä kuin kelillä, jakopäälle ei ole tarvinnut tehdä mitään, kiviä ei ole mennyt jarrukilven väliin vinkumaan, ei suhise ovet, ei naputa murros kääntyessä, iskunvaimentimia ei ole tarvinnut vaihtaa, ym.  em. omistamissani Golfeissa takuuaikana olleet viat (joita ei kaikkia saatu edes korjattua) loistaa poissaolollaan.  En ihmettele yhtään miksi VW ei anna kolmen vuoden takuuta, kun jo kahdessakin riittää työsarkaa vikojen poistamiseksi.

JakeS

Oma Folkkari meni vaihtoon saksalaiseen fordiin ranskalaisella moottorilla ja sillä tiellä ollaan edelleen.
Ensimmäinen omistamani vaggilainen vaihtui hollannin volvoon.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

joukose

Passatti vaihtui volvoon joka varsin nopeasti vikojen takia vaihtui Opeliin. Kaikki oli itse ostettu uutena. Opelissa ei ole muuta vikaa kuin että penkki narisee satunnaisesti ja repsikan puoleisen etusisäpanelin led somistenauha ei pala. Pikku vikoja verrattuna kahteen edelliseen merkkiin.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

teräksenharmaa

Toivottavasti jo seuraava autoni on sähköauto. Merkkiä en osaa yhtään arvioida, kun kehitys on tällä saralla nopeaa ja mallitarjonta kasvaa kova tahtia, mutta VW on ehdottomasti mukana, koska omat molemmat VW:n tuotteet ovat toimineet hyvin. Nykyinen Passat toimii jopa erinomaisesti. Ominaisuudet ja luotettavuus ovat esimerkillisellä tasolla.




pappa

Kahden Golfin jälkeen tuli hankittua Honda Jazz.
Kyllä sillä kaupungissa ajelee.
Harvoin tulee kauemmaksi asiaa.
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

lemmentalja

#56
Itse kokeilen nyt Renault meganea. Hinta-ero esimerkiksi varusteiltaan ja moottoriltaan vastaavaan VW Golffiin oli karvan alle 40%, patongin eduksi. Viimeisimmät VAG tuotteet, ovat olleet kestävyydeltään niin heikkoja, että ei tuo paljon pelätty ranskalainen voi ainakaan heikommin suoriutua. On tuo megane ajettavuudeltaan ja laatuvaiutelmaltaan ainakin omaan mieleen selkeästi huonompi kuin konsernituotteet, mutta toivottavasti halvempi ylläpitää.  ;D
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

yuci

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 13.11.17 - klo:14:52
Kyllä alkaa olemaan 10-vuotiaan auton hyvityshinta aivan merkistä riippumatta jotain muuta kuin kymmenen vuotta sitten.

... ja kannattaneeko kaikkia uskomattomia trolleja uskoa?   :o

Toki näin, ettei 10-vuotias ole uusi. Kuinka paljon hinnanalenemaa selittää, että on diesel?

Noh -- VG-autoista on ollut julkisuudessa ihan tarpeeksi juttuja, ettei mistään trollista ole enää kyse. Ei houkuttele, jos uhkana on koneen tai vaihteiston hajoaminen ja useamman tonnin lasku.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: yuci - 14.11.17 - klo:11:51
Noh -- VG-autoista on ollut julkisuudessa ihan tarpeeksi juttuja, ettei mistään trollista ole enää kyse. Ei houkuttele, jos uhkana on koneen tai vaihteiston hajoaminen ja useamman tonnin lasku.
VW:n tuotteet ovat niin hemmetin yleisiä Euroopassa, että juttua niistä on tarjolla julkisuudessa ja missä vain niin paljon, että tekniikkamurheet on todella helppo selvittää. Väitän, että ongelmien mahdollisuus on VW:n tuotteissa selvillä paremmin kuin missään muussa autossa näillä markkinoilla. Jos sitten väen väkisin haluaa ostaa auton, jossa tiedetyn tyyppivian mahdollisuus on suuri, niin se on tietoinen valinta. Volkkarilla löytyy kyllä lukuisia tyyppiviattomiakin malleja, jos sellaisella haluaa ostaa.

yuci

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 14.11.17 - klo:12:14
VW:n tuotteet ovat niin hemmetin yleisiä Euroopassa, että juttua niistä on tarjolla julkisuudessa ja missä vain niin paljon, että tekniikkamurheet on todella helppo selvittää. Väitän, että ongelmien mahdollisuus on VW:n tuotteissa selvillä paremmin kuin missään muussa autossa näillä markkinoilla. Jos sitten väen väkisin haluaa ostaa auton, jossa tiedetyn tyyppivian mahdollisuus on suuri, niin se on tietoinen valinta. Volkkarilla löytyy kyllä lukuisia tyyppiviattomiakin malleja, jos sellaisella haluaa ostaa.

Totta, hyvin yleisiä ovat. Mistä sitten vain johtuu, ettei WAG vastaa autoistaan selvissä valmistusvirheissä, joita esim nuo moottoriviat öljynsyönteineen ovat - vieläpä varsin vähän ajetuille autoille? (Tekniikan Maailmassa oli juttu). Tällainen toiminta juuri vie automerkiltä luotettavuutta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy