RNS510 Poi tiedostoja

Aloittaja Häilis, 27.03.10 - klo:10:55

« edellinen - seuraava »

Tos®

Onko jollain tiedos POIta kiinalaisista ravinteleista?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

MVA

Minä en saa näkyviin POI-pisteitä ja karttana on V.8 east europe ja sw 3814.

Eikö niiden pitäisi tulla näkyviin kun muistikortilla on kansio PersonalPOI ja siellä kansiossa siesällä PersonalPOI.db3? ja tuo ed. mainittu tiedosto pitää pisteitä sisällään.

mla

Ne pitää ladata sieltä valikosta laitteen kovalevylle eli eivät toimi suoraan SD kortilta.
Latauksen voi joutua tekemään pari kertaa ennen kuin tuo toimii. Ja itsellä toimi vain uudemmilla softa-versioilla tehdyt DB3:t.

VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

MVA

Lainaus käyttäjältä: mla - 05.10.11 - klo:08:33
Ne pitää ladata sieltä valikosta laitteen kovalevylle eli eivät toimi suoraan SD kortilta.
Latauksen voi joutua tekemään pari kertaa ennen kuin tuo toimii. Ja itsellä toimi vain uudemmilla softa-versioilla tehdyt DB3:t.
Yes, muutaman kerran olen jo ladannut, mutta ei listalla näy. Pitää tutkia.

mla

#64
Itsellä kävin noin silloin kun DB3 tiedosto oli viallinen. Ei sano mitään herjaa sitä lukiessa, se vain ei toimi.

Itse olen koostanut tuommoisen ohessa olevan tiedoston netissä vapaasti levitettävistä tiedoista.

Toimiiko tuo sinulla?

Siitä näkee sen tyylin millä saa toimivan POI tiedoston tehtyä. Itsekin löysin tuon tavan kokeilemalla.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

MVA

Lainaus käyttäjältä: mla - 05.10.11 - klo:09:04
Itsellä kävin noin silloin kun DB3 tiedosto oli viallinen. Ei sano mitään herjaa sitä lukiessa, se vain ei toimi.

Itse olen kostanut tuommoisen ohessa olevan tiedoston netissä vapaasti levitettävistä tiedoista.

Toimiiko tuo sinulla?

Siitä näkee sen tyylin millä saa toimivan POI tiedoston tehtyä. Itsekin löysin tuon tavan kokeilemalla.
Latasin tämän ja hyvin toimi. Kiitos.

Timost

Mistä löytyis uusia kotimaan poi tiedostoja.

jawa59

Minäkin ottaisin mielelläni vastaan ajan tasalla olevia poi-tiedostoja ja ohjeita asennuksesta.

Spoonie

En tiedä kuinka paikkansa pitävät tiedot täällä on, mutta ainakin omassa käytössä on toiminut hyvin. Tein kesäkuussa oman listan, jossa bensa-asemat, nopeuskamerat, otto-automaatit jne. Täällä pystyy muuttamaan excelin ja antamasi kuvakkeen tarvittavaan DB3-muotoon. Briskodan puolella hyvät ohjeet miten DB3 tiedosto tehdään.

jawa59

Kiitos ohjeista. Jämähdin kylläkin kohtaan 8:aan, eli mitä nappia painamalla tiedosto muutetaan .db3-muotoon? Saksa ei olkein taivu.

Spoonie

Ok. Laitan vielä tähän alusta asti miten se tehdään:

Excelin ja kuvakkeen syöttäminen onnistuu siten, että aloitetaan painamalla tuota "Neue POI-Sammlung erstellen", jonka jälkeen tulee uusi ikkuna, jossa valitaan haluttu excel ja sille haluttu kuvake. Esimerkiksi vaikka ABC:t niin ylempään valitset sen excelin. Huom, täytyy olla esim CSV-muodossa se exceli. Tämän jälkeen se täytyy nimetä, eli kohtaan "Kategorie-Bezeichnung vergeben" kirjoitat vaikka ABC. Lopuksi vielä lisäät haluamasi kuvakkeen, joka näkyy sitten kartassasi. Kun olet tämän tehnyt paina "Jetzt Laden", jolloin se latautuu sivustolle.



Kun olet yllä mainitun suorittanut saat seuraavanlaisen näkymän eteesi:


Jos haluat lisätä muita exceleitä niin paina: "Weitere POI-Kategorien einelesen" ja suoritat saman operaation kuten yllä. Muuten jos olet tyytyväinen listaasi niin paina: "POI-Sammlung sichern". Kun olet sitä painanut, tulee uusi ikkuna näkyviin:


Tuo vain kysyy miten haluat tiedoston nimetä kun se tallennetaan tietokoneelle. Kirjoita vaikka PersonalPOI ja paina: "Jetzt sichern". Tämän jälkeen tulee uusi ikkuna, tikkaa boksi ja paina: "'Weiter" jolloin tiedosto tallentuu tietokoneelle. Tämän jälkeen sd-kortti tietokoneseen kiinni tiedoston siirtäminen kortille. Luo vaikka PersonalPOI kansio kortille, jossa sitten tuo DB3-tiedosto. Eli esim näin: "H:\PersonalPOI\PersonalPOI.db3" Kun tiedosto siirretty kortille niin täytyy uudet POI:t vielä asentaa RNS soittimeen.

Timost

Olisko ketään tehnyt valmiiksi omia POI tiedostoja vaikka yleisimmistä kohteista Heset mäkkärit jne:

Spoonie

Ohessa mun tekemä lista viime kesäkuulta. Siinä on seuraavat kohteet:

- ABC
- Alko
- Hesburger
- McDonalds
- Neste
- Nopeuskamerat
- Otto
- Shell
- St1

Timost


jawa59

Terve Spoonie, onko toi .db3 valmis tiedosto siirrettäväksi RNS510:iin. Jos on, niin kun laitan kortin koneeseen, tulee ilmoitus loading data, please wait, ja sitten ei tapahdu mitään. Joku mättää. Mulla on 4020 ja v.10 kartat.

Spoonie

Terve! On kyllä. Kuten aikasemmin laitoin, sen täytyy olla siinä muistikortilla muodossa: "H:\PersonalPOI\PersonalPOI.db3". Eli kortille teet kansion, jonka nimeät esim. PersonalPOI ja sinne siirrät tuon db3-tiedoston. Tämän jälkeen kortti soittimeen kiinni ja ne uudet POI:t pitää asentaa, koska muuten ei näy kartalla.

En nyt tarkalleen muista mitä piti tehdä, mutta suurinpiirtein näin. Setup --> Navigation --> My points of interest --> import tai jotain. Tämän jälkeen mennään Setup --> Map --> POI Selection jossa sitten valitset, että kartta näyttää nuo aikaisemmin lataamasi tiedot.

Nyt pitäis ruveta näkymään. 8)

jawa59

Nyt alkoi pelittää. Iso kiitos sinulle Spookie, että jaksoit vääntää rautalangasta hyvät ohjeet.

Spoonie

Eipä mitään ja hyvä, että toimii. Sillä varauksella sitten, että siinä ei välttämättä ole aivan viimeisimmät tiedot, koska kesäkuussa sen tein, enkä tiedä yhtään kuinka usein noita tietoja tuolla GPS Waypointissa päivitetään. Omassa käytössäni huomasin ainakin, että joitain nopeuskameroita puuttui kun siirtävät niitä nykyään niin usein.

jawa59

Täällä pääkaupunkiseudulla on hyvä tutkamittari kehä 3, jossa on melko tuoreet tolpat. Täytyy käydä kurvailemassa sielläpäin.

eppu

Löytyisikö joltakulta valmista poi filua?

Kiitos ja kumarrus

eppu

Timost

Löytyiskö uusia POI tiedostoja.

petaso

Nostetaan vanhaa ketjua kun sopii aiheeseen. Olen siis yrittänyt asentaa poi tiedostoja joita löytyy, mm. Tuota mla.n 5.10.11 linkittämää. Tiedostoa on kokeiltu kahdella eri kortilla ohjeiden mukaisessa muodossa. Laite löytää tiedoston ja importauksen laitee sanoo onnistuneeksi mutta details tai delete nappi ei aktivoidu. Samoin poi valikkoon ei tule tietoja. Tiedostossakaan ei liene vika koska tuo ilmeisesti on toiminut joillakin ammoisina aikoina.

Navin softa on 4120 ja kartta vielä toistaiseksi 7920

Niklasm

Lainaus käyttäjältä: petaso - 21.12.18 - klo:20:49
Nostetaan vanhaa ketjua kun sopii aiheeseen. Olen siis yrittänyt asentaa poi tiedostoja joita löytyy, mm. Tuota mla.n 5.10.11 linkittämää. Tiedostoa on kokeiltu kahdella eri kortilla ohjeiden mukaisessa muodossa. Laite löytää tiedoston ja importauksen laitee sanoo onnistuneeksi mutta details tai delete nappi ei aktivoidu. Samoin poi valikkoon ei tule tietoja. Tiedostossakaan ei liene vika koska tuo ilmeisesti on toiminut joillakin ammoisina aikoina.

Navin softa on 4120 ja kartta vielä toistaiseksi 7920

Voisikohan syynä olla pakattu karttatiedosto josta on poi tiedostot karsittu pois (sentakia että on mahtunut dvd.r levylle) Kokeile päivittää kartat niin luulis toimivan.
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

petaso

Päivitin kartat uusimpaan v16 west versioon mutta poi.t ei asennu. Kartta toimii kyllä oikein.

Niklasm

Lainaus käyttäjältä: petaso - 10.03.19 - klo:18:29
Päivitin kartat uusimpaan v16 west versioon mutta poi.t ei asennu. Kartta toimii kyllä oikein.

Ethän asentanut pakattua versiota?
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

petaso

Ööh, mistäs tuon tietää, onko se pakattu? Versionumero kartoille on 8536, *.iso tiedostolla kokoa 6,11 gt. Kartta tiedostolla itsessään oli POI pisteitä mutta omia en siis saa asennettua. Sen takia tämä kiinnostaa koska itselläni on alueen verkkoyhtiön sähköverkon kohteet poi tiedostona niin pystyisi ajelemaan kohteille omalla navilla, ei tarvitsisi aina kärkkyä irtonavia muilta jos kentälle on asiaa.

Niklasm

Lainaus käyttäjältä: petaso - 11.03.19 - klo:21:51
Ööh, mistäs tuon tietää, onko se pakattu? Versionumero kartoille on 8536, *.iso tiedostolla kokoa 6,11 gt. Kartta tiedostolla itsessään oli POI pisteitä mutta omia en siis saa asennettua. Sen takia tämä kiinnostaa koska itselläni on alueen verkkoyhtiön sähköverkon kohteet poi tiedostona niin pystyisi ajelemaan kohteille omalla navilla, ei tarvitsisi aina kärkkyä irtonavia muilta jos kentälle on asiaa.

Jos kartan omat poit näkyy niin silloin ei pitäisi olla pakattu versio. Onhan sinulla poit oikeassa tiedostomuodossa .db3?
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

petaso

Poit on .db3 muodossa. Jääpi varmaan viimeiseksi mahdollisuudeksi että firmis ei älyä tehtyä poi tiedostoa. Millä sovelluksella itse teet mm. nuo kameratolppa tiedostot? Taidan sulta ostaa (mikäli sinulla on vielä niitä tarjolla) kameratolppa tiedoston jotta voi kokeilla poi toimivuuden. Pystyisitkö muuttamaan vastaavasti nuo minun exeli poi tiedostot navin ymmärtämään muotoon jos tuo minun selain sovellus jolla olen tuon muutoksen tehnyt ei osaa tehdä siitä sellaista joka toimisi tuossa omassa navissa.

Niin, voiko vaikuttaa se että poit on microsd kortilla ja välissä korttiadapteri. Navi kyllä löytää ne tiedostot ja antaa ladata mutta ne eivät lataudu vaikka navi ilmoittaa että poit tallennettu.

eranta

Kysytään tässä, onko Poi:ta (Gasumin) kaasutankkaus asemista?
VAGgineesta luovuttu, samalla saatu vapaa-aika takas!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy