Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

Palme

Lainaus käyttäjältä: vääpeli - 01.11.13 - klo:19:50
Onkos kenelläkään kokemuksia V40 CC D2 kulkineesta?

Jep tuli ajeltua kesällä yksi vuorokausi kyseisellä kulkineella. Positiivinen kapistus, erot vakio nelikymppiseen kosmeettiset. No ulkoa aika paljon kohtia jotka tehty tai kaartuu erilailla. Vakio renkaat 205/60/16 nättävät vähän ilmapalloille, mut talven jäätiköillä + kuoppaisilla teillä rengas oman makuun. Auto huutaa 17' vanteita. Penkki on kuulemma muutaman sentin korkeammalla vs vakio malliin.
Itse jäänyt odottelemaan infoa volvon uusista moottoreista pienempiin malleihin. Tod. näk. ens keväälle tai kesälle menee?
Volvo V50 -08 1.8 Momentum

vääpeli

Pitäisi itsekin käydä koeponnistamassa tuo cc, sillä volvo on alkanut kiehtomaan. Onko mitään käsitystä minkälaisia uudistuksia noihin pienempiin dieseleihin olisi tulossa?
Seat Leon 1.8TSI FR ja Seat Mii 1.0 Style

Ex. Audi A4 1.8 TFSI multitronic Avant

Palme

Lainaus käyttäjältä: vääpeli - 02.11.13 - klo:00:07
Pitäisi itsekin käydä koeponnistamassa tuo cc, sillä volvo on alkanut kiehtomaan. Onko mitään käsitystä minkälaisia uudistuksia noihin pienempiin dieseleihin olisi tulossa?

Tuularissa oli juttua volvon uudesta moottoriperheestä. "Drive E tuoteperhe koostuu kaksilitraisista bensiini ja dieselmoottoreista, joista molemmista esitellään ajan mittaan neljä eri tehoversiota. Bensakoneiden mallimerkinnät (T3,T4,T5 ja T6) maksimitehot vaihtelevat 140 ja 306 hevosvoiman välillä, dieseleissä (D2,D3e,D4 ja D5) on 120-230 hv."
Alkuvuodesta isoihin volvoihin ja myöhemmin mm v40. Voisi kuvitella pienempien moottoreiden tulevan viimeistään -15 vuosimalleihin, ainakaan automyyjä ei kiistänyt jyrkästi. Verottomat hinnat nousevat jonkin verran, joten halvempia hintoja tuskin näköpiirissä.
Volvo V50 -08 1.8 Momentum

vääpeli

Lainaus käyttäjältä: Palme - 02.11.13 - klo:10:02
Tuularissa oli juttua volvon uudesta moottoriperheestä. "Drive E tuoteperhe koostuu kaksilitraisista bensiini ja dieselmoottoreista, joista molemmista esitellään ajan mittaan neljä eri tehoversiota. Bensakoneiden mallimerkinnät (T3,T4,T5 ja T6) maksimitehot vaihtelevat 140 ja 306 hevosvoiman välillä, dieseleissä (D2,D3e,D4 ja D5) on 120-230 hv."
Alkuvuodesta isoihin volvoihin ja myöhemmin mm v40. Voisi kuvitella pienempien moottoreiden tulevan viimeistään -15 vuosimalleihin, ainakaan automyyjä ei kiistänyt jyrkästi. Verottomat hinnat nousevat jonkin verran, joten halvempia hintoja tuskin näköpiirissä.
Tuota moottoriuudistusta silmällä pitäen nykyinen D2 kiinnostaa yhä enemmän, sillä ymmärtääkseni tuolla nykyisellä versiolla taitetut kilometrit ovat aika edullisia. Kaupan päälle Ifin laskuri näyttää tuolle V40 cc D2 versiolle erittäin hyvän hintaista vakuutusta.
Seat Leon 1.8TSI FR ja Seat Mii 1.0 Style

Ex. Audi A4 1.8 TFSI multitronic Avant

JLa

Kävin kuluneella viikolla koeajamassa faceliftatun Volvo V60 D3 Summum Geartronicin. Ohessa omat havaintoni plussina ja miinuksina.

Plussat:

  • tukevan tanakka ajettavuus jo vakioalustallakin
  • hiljaisuus, hyvä äänieristys
  • hyvät lähi- ja kaukovalot
  • sisätilat yllättävän suuret kompakteihin ulkomittoihin nähden
  • laadun tuntu
  • automaattivaihteiston toiminta
  • äänentoiston laatu (Premium Sound)
  • uusien urheiluistuinten muotoilu ja sivutukien tukevoituminen faceliftin myötä

Miinukset:

  • ohjauksen liiallinen keveys maantiellä mutkissa, ohjaustunnon puute kovemmissa kaarrenopeuksissa
  • etuovien kyynärtuki liian etäällä
  • vakioalustan kallistelu nopeammassa kaarreajossa
  • digitaalisen mittariston luettavuus voisi olla selkeämpi mm. kierrosluku-, moottorinlämpötila- ja polttoainemittareiden osalta
  • sumuvalojen puute (ei vakiona eikä saatavana edes lisävarusteena)
  • lämmitettävän tuulilasin toimivuus (ei sulattanut jäätynyttä tuulilasia)
  • USB-liittimen sopivuus USB-muistitikulle mp3-musiikin toistoa varten (audiolaitteisto ei löytänyt USB-muistitikkua)

Erityisesti pettymys oli lämmitettävän tuulilasin toimimattomuus. Myyjä opasti, että tuulilasin lämmitys kytkeytyy päälle samaan aikaan takalasin lämmittimen kanssa samasta painikkeesta. Takalasin jää suli nopeasti, mutta tuulilasin jää suli vasta lisälämmittimen puhaltaessa lämmintä ilmaa tuulilasille. Olikohan lämmitin rikki vai antoiko myyjä väärät ohjeet? Käyttöohjekirjaa en ehtinyt alkaa selailemaan aamukiireessä.

Kokonaisuutena hyvä paketti, mutta muutamat "omituisuudet" latistivat tunnelmaa. Katsotaan nyt kuitenkin vielä se tuleva T5 A.

Edit. Typot korjattu.

V-O

Lainaus käyttäjältä: JLa - 03.11.13 - klo:15:53
Miinukset:
  • sumuvalojen puute (ei vakiona eikä saatavana edes lisävarusteena)
Sumuvaloja ei myydä, kun niitä ei Suomessa tarvita.

nemos

Lainaus käyttäjältä: V-O - 03.11.13 - klo:16:00
Sumuvaloja ei myydä, kun niitä ei Suomessa tarvita.

Volvolla on aina välillä näitä ideologisia oivalluksia.

Sitä en ymmärrä, miksi luopuivat vakiomallien maksiminopeuden rajoittamisesta 210 km/h:iin? Voisi hyvin olla vaikkapa 160 km/h maksiminopeus, niin saataisiin monessa suhteessa paremmin meikäläisiin olosuhteisiin optimoidut ominaisuudet. Niille, jotka kuvittelevat tarvitsevansa suurempaa nopeutta olisi tietenkin erikoisversionsa Ö-nopeusluokan renkaineen jne.
Volvo XC60 T8 Inscription

aquarius

Lainaus käyttäjältä: JLa - 03.11.13 - klo:15:53

Erityisesti pettymys oli lämmitettävän tuulilasin toimimattomuus. Myyjä opasti, että tuulilasin lämmitys kytkeytyy päälle samaan aikaan takalasin lämmittimen kanssa samasta painikkeesta. Takalasin jää suli nopeasti, mutta tuulilasin jää suli vasta lisälämmittimen puhaltaessa lämmintä ilmaa tuulilasille. Olikohan lämmitin rikki vai antoiko myyjä väärät ohjeet? Käyttöohjekirjaa en ehtinyt alkaa selailemaan aamukiireessä.


Ainakin V40:ssä tuulilasin lämmitys kytkeytyy päälle siitä tuulilasin huurteenpoistonapista, eli luullakseni myyjällä ei ollut nyt oikeaa tietoa asiasta.
Volvo V90 T8 AWD -18

V-O

#3548
Anteeksi OT. Nyt iski minuunkin ideologioa  :-[ :-[

Pitääkin ehdottaa sile liikenneministerille että pitää saada rajoittimet kaikkiin autoihin. Sit sen pitää olla semmonen Ollilan Joren nikkaroima satelliittisydeemi että OTA:na pääsee asetuksia muuttamaan.

Henkilöautoilla rajoitin 108 km/h, kun ajat semmoisella tiellä jossa nopeusrajoitus 100 km/h. Talvella toki huomioidaan talvinopeusrajoitukset siten että jos talvirajoitu s80 km/h, niin rajoitin asettuu arvoon 86 km/h. Sit kun poikkeet muulle tielle jossa esmes 60 km/h rajoitus niin sit rajoitin asettuu arvoon 65 km/h. Kesäkaudella kun ajat motarilla, rajoitin asettuu 129 km/h ja vastaavasti jos poikkeat tielle jossa rajoitus 80 km/h niin rajoitin asettuu arvoon 86 km/h.

Pakettiautolla jos ajat ja sillä tiellä tiekohtainen nopeus 80 km/h, asettuu rajoitin arvoon 86 km/h.

Jnejne...

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: V-O - 03.11.13 - klo:16:00
Sumuvaloja ei myydä, kun niitä ei Suomessa tarvita.

Mitä tekee muute sumuvaloilla ? Ne ovat kaikki suomseki aivan paskoja. Volvon edustaja sanoi aikoinaan, kun uudet S60/V60 esiteltiin, että Volvo laittaa kerralla autoon kunnon valot, jotta olemattomia lisäsumareita ei tarvita :).
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Ribbe

taitaa Audi olla harvoja ns. premium merkkejä mihin vielä saa etusumuvaloja. Volvossa ja MB:ssä niiden paikalla on päivävalot. Tiedä kuin paskoja valoja muissa merkeissä on, mutta ainakaan tuossa omassa ei tahdo edes huomata jos laittaa sumarit päälle jos lähivalot on päällä.

Passatti

Eiköhän ne sumarit ole päävalojen huomiovalot.
Always lead, never follow

Matero

Lainaus käyttäjältä: V-O - 03.11.13 - klo:16:00
Sumuvaloja ei myydä, kun niitä ei Suomessa tarvita.

Myöskään Jaguar ei tarvitse sumuvaloja. Laittavat tehtaalla yhdet kunnon valot keulalle ja sillä hyvä ;)

JLa

Lainaus käyttäjältä: aquarius - 03.11.13 - klo:16:08
Ainakin V40:ssä tuulilasin lämmitys kytkeytyy päälle siitä tuulilasin huurteenpoistonapista, eli luullakseni myyjällä ei ollut nyt oikeaa tietoa asiasta.

Näin minäkin ajattelin. Kytkin myöhemmin hurteenpoiston napista päälle, mutta tuossa vaiheessa lisälämmittimen puhallus oli jo sulattanut jään tuulilasista. Näin tuulilasin lämmittimen teho jäi todentamatta ja sen toimivuus kokematta. Harmi.

JLa

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 03.11.13 - klo:17:51
Eiköhän ne sumarit ole päävalojen huomiovalot.

V60:ssä LED-päiväajovalot ovat erikseen ja ne palavat aina, kun valot ovat päällä. Eli niitä ei voi erikseen kytkeä sumuvaloiksi kelin ja tarpeen mukaan, eikä kojetaulussa ole erillistä nappia sumuvaloille. Myöskään V60:n varusteluettelossa niitä ei mainita sumuvaloiksi.

vkjoki

#3555
Tässä muutaman sadan kilometrin ajoon perustuvia arvioita V40 D3 110 kW Geartronic-6 mv. 2013:n kulutuksesta:
- keskikulutus 5,1 l / 100 km (laskettu tankkauksesta - ajotietokone näytti 4,6 l / 100 km eli 10 % liian vähän)
- ajosta 80 % maantietä, 20 % taajamaa, keskinopeus 61 km/h; ripeät kiihdytykset, ei tarpeettomia jarrutuksia, ajonopeudet nopeusrajoitusten mukaiset, kuormana 1 - 2 henkeä; renkaat HKPL R2 -kitkat
- maksimaalinen toimintasäde (range) ajotietokoneelta: 1 490 km (ajotietokone käyttää laskennassa edeltävän 30 km:n keskikulutusta)
- kulutus välillä Hki - Pori: 4,5 l / 100 km (pihasta pihaan)
- EU-normikulutus 5,2 l / 100 km
- joutokäyntikulutus 0,4 l/h
- kulutus täydessä kiihdytyksessä nopeudessa 100 km/h: 23 l / 100 km

Tuo havaittu V40:n keskikulutus (5,1) on hyvin linjassa niiden kulutusarvioiden kanssa, jotka olen saanut vastaaville autoille vastaavassa ajossa:
- Ford Focus 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6 mv. 2012: 5,1 l / 100 km (EU-normi 5,3)
- Volvo S60 D3 120 kW Geartronic-6 mv. 2011: 5,5 l / 100 km (EU-normi 5,9)
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

pohjoissavonprinssi

245 farkku 2.4 diesel oli kova luu. Yli miljoona rullattu korilla.

Kiisseli

Onko kellään muuten kokemusta tuosta nopeuden mukaan säätyvästä ohjaustehostimesta uusissa Volvoissa?

Tuota ei ole vielä ollut yhdessäkään kiesissä mitä olen koeajanut ja en tiedä uskaltaako sitä ottaa seuraavaan autoon kun ei yhtään tiedä miten se vaikuttaa ohjaukseen.

Hinnan puolestahan nyt yksi ja sama kun ei ole kallis lisävaruste, mutta tekeekö tuo ohjauksesta sitten liian kevyen hitaissa nopeuksissa? Tosin tuleehan siinä mukana mahdollisuus säätää valikosta ohjauksen voimaa.

Ursus

Muistelesin, että myyjä sanoi näin. Mikäli haluat, että auton ohjaus tuntuu jämäkältä maantieajossa niin parempi kun et ota tuota nopeuden mukaan säätyvää tehostusta.

Pitkään harkitsin, että vaihdanko uuteen v70 mutta sitten hylkäsin idean. Auto on auttamattomasti vanhentunut. Autohan taidettiin esitellä v. 2007 jos en väärin muista. Harmitus olisi suuri kun reilun vuoden päästä tulee jo korvaava malli. Muutenhan tuo autona ihan ok. Kohtuu hyvä ajaa, tilava ja kohtuu hiljanenkin. Toisaalta auto on ajattoman kaunis.

S/V/60 on taas tuore mutta tiloiltaan surkea. Mikäli kaksistaan ajelisi pelkästään niin sit tuo tuoreempi mallisarja ois ok.

Nyt omalla viivalla a6, 5-sarja ja e-sarja.

Ribbe

Lainaus käyttäjältä: Kiisseli - 07.11.13 - klo:23:17
Onko kellään muuten kokemusta tuosta nopeuden mukaan säätyvästä ohjaustehostimesta uusissa Volvoissa?
Mikä on uusi Volvo? :) Tuossa omassa on ja parempi verrattuna ilman olevaan. Yhdellä Xc60 ajoin ja valitin myyjälle raskaasta ohjauksesta. Totesi vain että siinä ei ole tuota varustetta. Yksi niistä varusteista mitä suosittelee kaikille.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Ribbe - 08.11.13 - klo:07:59
Mikä on uusi Volvo? :) Tuossa omassa on ja parempi verrattuna ilman olevaan. Yhdellä Xc60 ajoin ja valitin myyjälle raskaasta ohjauksesta. Totesi vain että siinä ei ole tuota varustetta. Yksi niistä varusteista mitä suosittelee kaikille.

Jaa että jotkut myyjät sentään suosittelevat. Omalla kohdalla ensimmäinen (kokenut) myyjä ei ollut kuullutkaan moisesta (sic!) eikä siten nähnyt sellaiselle mitään lisäarvoa, joten en ruksinut sitten tilaukseenkaan. Olisi saattanut olla hyödyllisempi varuste kuin nivåmat ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

MoFFe

Minulla on se varustus...toimii kun junan vessa. Ei mitään vikaa ja toimii niinkuin pitää.
Toisaalta en ole ajanut volvo ilman sitä... Ja voit itse valita että miten tiukkaa ohjausta haluat.

MMV

Lainaus käyttäjältä: Ursus - 08.11.13 - klo:07:12
v70 mutta sitten hylkäsin idean. Auto on auttamattomasti vanhentunut.
...
S/V/60 on taas tuore mutta tiloiltaan surkea. Mikäli kaksistaan ajelisi pelkästään niin sit tuo tuoreempi mallisarja ois ok.

Kävin joitakin viikkoja sitten itsekin tutkailemassa AWD Volvoja, mutta päädyin samaan toteamaan. V70 on tiloiltaan meille riittävä, mutta auttamattoman vanhentunut ja suoraan sanoen ruma. V60 taas ihan maukkaan näköinen, mutta käsittämättömän pieni. XC60 olisi periaatteessa ihan ok, mutta hieman liian möhköfantti omiin autoilutarpeisiin. Käytännössä jos uusi V70 olisi muodoiltaan kuin V60, mutta isompi, voisi se olla perheen ensimmäinen Volvo (siis siviiliauto, muutoin Volvoja on nytkin 3 kpl).

jf

Lainaus käyttäjältä: Quality - 08.11.13 - klo:09:18
Olisi saattanut olla hyödyllisempi varuste kuin nivåmat ;).
Elämää volvon kanssa ilman nivåmattia ei kannata kokeilla (paitsi taksipaketin kanssa)...  :P
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Kiisseli

Lainaus käyttäjältä: Ribbe - 08.11.13 - klo:07:59
Mikä on uusi Volvo? :)

Uusi Volvo on uusi Volvo  :D. No joo, tarkoitukseni oli uudempia eli S60/V60/V40 ja XC60  :).

Puolin ja toisin tuntuu menevän mielipiteet tuon säätyvän systeemin kanssa. Hitsi kun ei ole päässyt yhtään kokeilemaan. Varmaan jää sitten ottamatta jos esim. nelivetoiseen Cross Countryyn seuraavaksi päätyy. Sen ohjaus ainakin vakiona erittäin hyvä.


Coe

Vähän ollut tähtäimessä käytetty V70 pienellä (1.6) dieselillä, hintahaarukka 25-28te. Tarkoittaa 2010 vuosimalli 50-90tkm ajettuja, varustetasoja löytyy Kineticistä Summum businesiin.

Onko kokemuksia tuon moottorin käytännön kulutuksesta, pääseekö alle 5l/100km maantieajossa?

Summum varustetaso kiinnostaa, koska hintataso on lähes sama varustetasosta riippumatta. Mutta tuntuu kaikki olevan valkealla sisutuksella... onko tuo ongelmien hakemista kun välillä pitäisi pikkulapsiakin ottaa kyytiin?

Muita asioita jotka tulisi ottaa huomioon kun ei Volleista kamalasti ole kokemusta...

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: Coe - 12.11.13 - klo:12:12
Vähän ollut tähtäimessä käytetty V70 pienellä (1.6) dieselillä, hintahaarukka 25-28te. Tarkoittaa 2010 vuosimalli 50-90tkm ajettuja, varustetasoja löytyy Kineticistä Summum businesiin.

Onko kokemuksia tuon moottorin käytännön kulutuksesta, pääseekö alle 5l/100km maantieajossa?

Summum varustetaso kiinnostaa, koska hintataso on lähes sama varustetasosta riippumatta. Mutta tuntuu kaikki olevan valkealla sisutuksella... onko tuo ongelmien hakemista kun välillä pitäisi pikkulapsiakin ottaa kyytiin?

Muita asioita jotka tulisi ottaa huomioon kun ei Volleista kamalasti ole kokemusta...

Muuhun en osaa ottaa kantaa mutta lapsiperheessä tuo vaalea sisusta on arka, kokemusta on. Varsinkin jos lapsia on useampi :)

Coe

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 12.11.13 - klo:12:45
Muuhun en osaa ottaa kantaa mutta lapsiperheessä tuo vaalea sisusta on arka, kokemusta on. Varsinkin jos lapsia on useampi :)

Tämä juuri arveluttaa... pikkumuksut on 2 ja 4 vuotiaita mutta pääsääntöisesti matkustavat meidän toisella autolla, joten ihan jokapäiväistä ei kurahousujen kuljettaminen ole.

Teettääkö tuo valkoinen vaan kohtuuttoman paljon hommia vai onko vain hyväksyttävä muutamat kengänjäljet siellä täällä?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 12.11.13 - klo:12:45
Muuhun en osaa ottaa kantaa mutta lapsiperheessä tuo vaalea sisusta on arka, kokemusta on. Varsinkin jos lapsia on useampi :)

Meillä on nyt ollut kolme vuotta vaalea nahkaverhoilu ja takapenkin asukit olivat auton käyttöönoton aikoihin reilusti alle kouluikäisiä.

Vielä on penkit vaaleita ja ei ole ollut mitään ongelmia. Toki nahat kannattaa säännölliseen pikaiseen putsata ja pitää hyvät rasvat pinnassa, niin lika ei pinty kiinni. Kun tulee puklut tai kaatuu mehut, niin pyyhkäisee vaan talouspaperilla litkut pois. Kotiin tultua suihkaisee puhdistusaineen pintaan ja pyyhkii mikrokuituliinalla kuivaksi.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Coe - 12.11.13 - klo:12:12
Vähän ollut tähtäimessä käytetty V70 pienellä (1.6) dieselillä, hintahaarukka 25-28te. Tarkoittaa 2010 vuosimalli 50-90tkm ajettuja, varustetasoja löytyy Kineticistä Summum businesiin.

Onko kokemuksia tuon moottorin käytännön kulutuksesta, pääseekö alle 5l/100km maantieajossa?

Summum varustetaso kiinnostaa, koska hintataso on lähes sama varustetasosta riippumatta. Mutta tuntuu kaikki olevan valkealla sisutuksella... onko tuo ongelmien hakemista kun välillä pitäisi pikkulapsiakin ottaa kyytiin?

Muita asioita jotka tulisi ottaa huomioon kun ei Volleista kamalasti ole kokemusta...

Oletko kokeillut kyseistä mallia? Meillä myös V70 hakusessa, mutta vähintään 2.0d ja sekin vietäisiin välittömästi lastutukseen. V70 on sen verran iso auto, että epäilen suuresti 1.6 voimavaroja. 

Kellään kokemuksia tuosta 2.0d padasta? Ilmeisesti kyseessä Fordin tekele?


Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy