Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Larmatin

#1
Tiguan II (16-) / 2019 tiquan navigaattori
26.01.24 - klo:15:24
Kaupasta jäi käteen tolla en 1.5tsi tiqu.  Kuinka navin kielen saaa suomeksi vai saako ollenkaan ?
#2
2007 fabia kyseessä.

Onko sen sähköhydraulisesta tehostimesta jotain itseopiskelu ohjelmaa. Se pumppuhan lähtee päälle kun kääntää rattia mutta ajossa kun väistää hirveä niin pumppu ei kerkee mukaan vaan ohjaus on jäykkä ekan sekunnin puolikkaan.
Kuuluisiko siellä olla jokin paineenvaraaja?
Tässä siis se tehostinmoottorin on akun alla ja putket menee ohjausvaihteelle,öljyä on ok.

Vinkkiä kiitos.
#3
Onko kukaan kuullut että näistä hajoaisi mäntiä, lähteekö männänlaki irti esim?

Autossa voimakas naputus ja ventiilikoneistosta ei löydy mitään ja kiertokanki tuntuu tiukalta ja ei alalaakerissakaan mitään.

Se mitä pääs mittaa suutinreiästä niin yksi mäntä on 0.3mm ylempänä
#4
Vm 19 176kw dieseli. Takamatkustajia häiritsee liian kovat pakopörinät.
Siellä on partlinkin mukaan 565 253 903 B Runkoäänigeneraattori

Onko sillä tehty nuo möreältä kuulostavat äänet ja onko mitään tehtävissä että saa murinat semmoiseksi että ei kumise sisälle ajossa.
#5
Mikäs voisi olla kestävä bensakone kokoluokassa 1.2-2L En haluis ostaa semmoista mottia jossa jakoketjut paukkuu ja muita lastentauteja.
Puhutaan siis VAG kulkineista,ehdotuksia. Sit kun kone löytyy niin pitää lähtee pohtii missä autossa se on....joo ei ole helppoa ::)
#6
Mitä mieltä olette jos takailmastoinnin putket laittaa tukkoon 2006 autosta.
Kompura on sama jos autossa olisi vain yksi kenno.

Voisiko toimia ihan hyvin järjestelmä ja millä itse tukkisitte takaputket?
Täyttömäärä tietty vain etukennon mukaan.

Järjestelmä on likainen ja pestään  etupää ja ei lähdetä pesemään takapään juttuja ja siksi miettitään jos sen deactivoisi.

voisiko sen niin vain deactivoida?
#7
Millaisia kokemuksia on miten kestää jakoketju noissa?
#8
Caddy / vw Caddy 2010 radion jatkuvavirta?
13.03.23 - klo:12:36
Saako koodattua jostain mukaavuudesta caddyn radiolle jatkuvan virran ettei sammu kun ottaa avaimen pois vai onko kaverini(no tuttu) auto rikki kun siitä ei katkea virta radiolta avaimesta? Piuhat näyttää olevan org kunnossa.
#9
Tääl appiukol ollaan puhelimien varas niin löytäiskö joku kytkitsen 4nap jarruvalokytkimelle? En löytäny kuin 2nap..
ACV moottori...

Jaa.. miksi ei ole lisäjarruvaloa autossa ku  se tuli pakolliseksi jo vuonna 2000??
#10
Onko miten tuttu ongelma että tankkiputki on täysbensaa eikä bensa valu tankkiin?

1.4 koneella jos merkitystä
#11
Eli uusin vettä täys olevan TÃ,,YSled umpion ja sen pohjassa olevan tietokoneen kun oli sekin vettä täys ja poltti sisällä 36 sulaketta.

Muuten hyvä mutta miten tuo koodataan VCDS ei tulle umpioihin  erikseen mitään koodausta. turvakoodin tuntee mutta sitä ei ole.
Se valaisuetäisyys säätö tuntee (ALWR:.viissin) koodauksen ja se herjaa väärää koodausta.
Eikös se ole ihan eri purkki kuin led umpio?
Komponetti testillä bosch koneella valot palavat.

Onko mitään koodaus apuja? Bosch sanoi että ei onnistu bosch koneellakaan että vaatii merkkitesterin.


#12
Olin jostain muistavinani että käsijarrun kiinnivetovoimaa säädetään sen mukaan miten vinoon auto jätetään mäkeen?

Onko aiheesta jotain tietoa tai linkkiä johonkin missä se on "paperilla"
#13
Mulla jo toinen oma T4 portteri jossa vuotaa jarrujen alipainetehostin akselin juuresta(poljin puoli)
Ongelma esiintyy pienenä vinkuvana äänenä ja kun koskee jarrupolkimeen niin lakkaa.
Ihme laitteita kun ei mikään kestä, tälläkin ajettu vasta 470tkm.
En ole viel lähtenyt selvittämään saako siihen mitään osia ku lomalla olen ja ei ole varaosien tunnareita.
Onko kellään tietoa onko noita korjattu vai uutta purkkia vaan?
Eihän se viellä menoo haittaa mut ärsyttävä pihinä vinkuna se on.
Edellinen portteri mulla oli vain 680tkm ajetttu ja siinä se vuoti jo aikas paljon.

Kiitti
#14
Nyt kun on lunta tullut niin miten teidän mielestä menee järkevästi lumitöiden kustannukset.

Esim asiakas tuo matkailuauton ennen lumimyrskyä pihaan ja sit kun sitä pitäisi tehdä niin aika työ siitä on putsata lumet. Laskutettavaa työtäkö?

Kommentteja kiitos.
#15
Jos ajaa maastomönkijällä (700cc) jossa on pakollinen metsäliikennevakuutus voimassa ympäri kyliä ja teitä ja poliisi pysäyttää niin mikä sakko/sanktio siitä tulee kun sillä ei tiellä saa ajaa?
#16
Onko kellekkään tuttu ongelma, vauhtipyörän puoleisimman runkolaakerin pukin toinen pultti oli poikki?

Noin 190tkm ajettu.
#17
Onko vinkkiä miten saan kytkettyä kkl vagcom kaapelin  Edith softalla Eberspächer lämmittimen aivoihin.

johtojen kytkentä eberiin  ei ole ongelma vaan ongelma on se kun avaa Edith ohjelman niin se ei tunnista mitään vagcom adapteria ja herjaa että COM portti puuttuu eikä pääse edes yrittää kytkeä sitä eberiin.

Win 10 kone ja virallinen edith ohjelma ois käytössä.

vinkkejä kiitos.
#18
Alkupään näitä T5 porttereita -05vm.

Onko kellään tietoa mätäneekö vasemman takaiskarin kiinnike näissä irti?

Mulla on nyt ollut kaksi autoa työn alla puolenvuoden sisään ja molemmissa sama juttu.

Näillä autoilla sama omistaja että ajaako se niin että ne repee irti vai onko jokin ihan tunnetut vika näissä malleissa.

 
#19
Auto on 4kk vanha ja ajettu 15000km.(no joku dieseli kone siellä on) Miksi mittaristo herjaa öljynvaihtoa jo nyt?

Onhan nämä longlife malleja että pitäis vähä pidemmälle päästä.

Voiko olla että eka öljynvaihto on koodattu noin lyhyelle ja sit vasta pidempään?

Vinkkejä kaivataan
#20
Autossa xenonit.
Kun väläyttää pitkiä niin xenonien läppä nousee ja xenon näyttää pitkältä. Vieressä on halogen polttimo joka syttyy tietty samalla.

Mutta kun pistää valot päälle ja pitkät päälle niin läpät kääntyy xenoneissa mutta ne halogen pitkät ei syty?

Miksi se toimii näin?
#22
2011 vw t5 herjaa lootassa tuota. kakkonen ja pakki toimii.

tulee heti takaisin.

Onko ehdotuksia?
#23
Noita kun on poistettu niin milloin rupee käry käymään?

#24
Audi Q5 qu. 2.0 TDI
AQ5 
Tuotantopäivä
30.10.2015
Vuosimalli
2016
Moottorikoodi
CNHA

tuommoinen audi kyseessä.
Öljypumppu on hammashihnalla. onko niiden vaihtovälistä tietoa ja onko niitä hajonnut maailmalla vai miksi semmoista myydään jakopään sarjan mukana?
#25
Kyselen täältä jos jollain olisi hyvää vinkkiä. Potilas on 2012 mallin audin 125Kw cjeb koneella. (1.8 turbo)
Ongelma on se että puristuksia kun mittaa niin 1 syl välillä ei pumppaa painetta parilla iskulla ja sitten taas pumppaa.
Tulppa kun on kiinni vain 1syl ja starttaa niin kuulee että potkii tasaisesti ja sitten välillä ei puristuksia ja sitten taas potkii.

Muissa sylintereissä potkii ihan tasaisesti niinkuin kuuluu.

Ja 1 syl antaa syttykatkoksia.

Pesin öljyt sisäpesulla ja uusin öljyt, ei vaikutusta.
Venttiili kameralla katsottuna ei näytä hirveän karstaisilta.

Itse epäilen että ventiilit vaan jotenkin välillä takertelee tai sitten hydrauli nostin kiukuttelee.
Onko vinkkiä tai kokeusta ks. moottorista mikä sen voisi tehdä.
Kauheen iso homma purkaa nokat pöydälle.

Kiitti.
#26
Hakusessa olisi musakappale jolla voisi esitellä laitteita tutuille(ei oo kavereita)
Ois kiva että se alkais hyvin miedosti ja sit tulis vaikka kunnon bassoo tai siis jotain..
Oisko jotain vinkkii tälle kännikalalle tarjota.

kiitos ja anteex
#27
Mulla on 2 auto jota pitää välillä ulkoiluttaa. se on seisonnassa suuren osan vuodesta.
jos otan sen välillä 2 päiväksi ajoon niin ei oikein auennut trafin sivuilta tuleeko tuosta 2 päivästä se minimi 10â,¬ veroa vai onko se 10â,¬ veroa koko vuoden minimi.
https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssamme/ajoneuvon-liikennekaytostapoisto

En nyt osaa sanoa montako kertaa vuodessa sitä tulee ulkoilutettua ,mutta vuodessa tulee ainakin se 10â,¬ täyteen käyttöpäivillä
#29
Myydään / M:VAS 5054A Testeri
10.01.21 - klo:16:08
Myyty
#30
kyseessä 2011 2,0 103kw sharan.

mitä sanoo raati miksi hiukkaspurkin lämpötila on kokoajan noin 600ast?
VCDS mukaan renegerointi ei ole päällä ja väittää että renegerointi on tehty 23km sitten.
Yleensähän näíssä lämmot on noin 300ast. nyt myös purkin jälkeinen anturi näyttää sitä noin 500-600astetta.

Kävin just ajaa sillä noin 21km ja kokoajan sama tilanne.

Paine-eroanturin just siihen uusin ja nollasin sen mukautusarvot.(enne tuota 21km ajoa)
Ongelma on ollut aikaisemminkin.
Itse epäilen jotain ohjelmisto vikaa.
Onko vinkkejä tarjolla.

#31
Aikas montaa automerkkiä vaivaa semmoinen murhe että lyhyen kylmäkäynnitys ajon jälkeen esim 10m kun sammutat auton ja yrität lähteä seuraavan kerran liikkeelle niin se voi yskähtää ja sitten se pyörii kuin tulpaton mopo ja lähtee kasupohjassa käymään pitkän sahauksen jälkeen.

Mistä se johtuu?

vaikka töissä autoja korjaillut yli 30v niin ei ole ihan viellä auennut tuo murhe.
Tuli taas töissä esille kun työkavrun audi ei startannu aamulla kun tuntuu että ei ole puristuksia ja sit muisti että niin joo siirsihän hää sitä 2metriä viikonloppuna.

Jääkö siellä ventiilit auki vai tuleeko sylintereihin jonkin näköinen kosteus murhe joka hukkaa ja jumittaa männärenkaat vai mitä tapahtuu.
varmaan joku muukin törmännyt ks. ongelmaa.
#32
noin 20000km pyörinyt nokka ja nostimet. pientä kuluma jälkeä havaittavissa mutta halvalla ei ihan uutta saa. jäi yli kun meni koko kansi vaihtoon.
kone oli se axe mut vissiin on sama axd koneessa

vain nouto klaukkalasta tai perttulasta.

watsapilla parhaiten tavoittaa 040 ysi 006099


#33
Nyt kun on talvirengas laki muuttunut niin muutuiko se niiden merkintä?
Ennen riitti kun renkaassa luki M+S mutta miten on nyt

jonkun trafin tiedon löysin mutta siinä on kerrottu asia hassusti
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tieliikenne/talvirenkaat

Miten on,riittääkö M+S vai pitääkö olla tuo vuori ja lumihiutale?
#35
Oikealle puolelle sopiva. ollut noin 4v käytössä. Uudet 10.9 pultit mukaan.

oisko joku 45euroo?
osa klaukkala/perttula suunnalla.

nol 4 nol 900609ysi/mikko
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy