Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Skipepe

#1
MYYTY!

500km ajettu laadukas kitkarengas setti. Renkaat 255-45r19 Continental Viking Contact 7. Vanteet WSP Italyn tekemät Hollow Spoke replikat ja speksit 8,5x19 et43 kr66.6. Setti maksoi keväällä 1800euroa. Ostettu C7 a6 allroadiin.

Sijaitsee Levillä ja lähetän matkahuollolla ostajan piikkiin

Hinta 1300euroa

Pepe / 040 7584590
#2
Onko vaihteiston TCM tälläisessä 2 paikkaisessa missä akku molempien penkkien alla niin missä? Yrittänyt sitä etsiä jo vaikka ja mistä

Vikahan on siis nyt VCDS:llä katsottu Tiptronic switch f189 ja alakoodi 008 implausible signal. Kepin toiminnot ainakin vaikuttaisi olevan okei niin varmaan pitää tuo tcm uusia nyt ekaksi
#3
Onko muuten automaattivaihteistolle missä sulakkeet? Tosiaankin kun nuo vaihdevalot myös pimeänä tuntuisi että voisi olla joku sulake pimeänä?
#4
Moro

Eli vähän vikaa vasta 86000 ajetussa Karmann Colorado 550 automaatti laatikossa. Kyseessä siis AXD moottorilla oleva transporter ja 6 vaihteiden tiptronic.

Ajossa toimii muuten normaalisti mutta noin 20 minuutin ajon jälkeen mittaristossa alkaa kaikki vaihteet palamaan ns päällä. Eli kaikissa on boxi kirjaimen ympärillä. Vaikka vaihtaa vaihteen vaikka D:ltä N:lle mitään ei tapahdu. Kun käynnistää auton uudestaan vika häviää. Kuitenkin S vaihde toimii.

Isoin vika mikä on koko ajan päällä on että manuaali puoli ei toimi missään vaiheessa. Samoin vaikka valot on päällä asennossa vaihdekepin viereen ei PRNDS merkkeihin valot syty. Eli vaihdekepin valot on myös pimeänä.

Ajoon siis ei tunnu vaikuttavan mutta outo vika on. Nyt en pääse lukemaan VCDS:llä vika koodeja niin mikä voisi olla vikana?
#5
En varmaan ole missään vaiheessa sanonut että laitan alle jotkut pilipali vanteet missä kantavuudet ei riitä vaan kyselin tässä kokemuksia ja miltä näyttää sen suhteen tuleeko ulos kaaresta vai jääkö sisään eli et luku kokemuksia kysyin.

Ja siksi kysyin BMW vanteista kun niissä on sama jako ja heillä on myös raskaampia autoja joiden kantavuus alkaa olla lähellä portteria.

Tuossa kun seuraa ohiajavia pakuja niin aika monissa on tosiaan henkilöauton vanteet ja normi renkaat eli ei edes c renkaita ole laitettu. Osassa varmaan riittää kantavuudet mutta onko turvallista se on sitten eri asia jota moni ei ehkä edes ajattele.



#6
Siis eiks BMW oo mun mielestä just 5x120 niinkuin T5 portteri? Ison 5 sarjan tai X5 alkuperäiset vanteet alkaa olla jo varmaan kantavuudeltaan riittäviä?
#7
Terve

Tässä miettinyt uusia vanteita Porterin alle eikä ihan kauheesti tunnu olevan vaihtoehtoja ainakaan käytettynä.

Eli millaiset vanteet tuonne mahtuu hyvin pyörimään et luvun puolesta eikä myöskään tule liikaa ulos. BMW :n vanteita olisi paljon tarjolla niin voiko niitä keskiön soviterenkaiden kanssa käyttää niin ettei näyttäisi ihan urpolle. 17 tuumaiset olisi hakusessa.
#8
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
13.04.19 - klo:22:38
Alkanut C7 allroad A6 natista kovasti oikealta takaa. Kaikista heilahduksista jo tulee pientä ääntä. Suihkuttelin jo kaikki nivelet mutta luulen että se tulee nyt jostain itse ilmajousituksesta.

Onko ideoita mitä tuolle voisi tehdä? Todella ärsyttävä ääni on. Ajettu vasta 48000 niin ei luulisi mitään rikkikään olevan. Lapin kevät paska kelit tietty voi vähän nyt vaikuttaa mutta taitaa enemmän kuraa etelässä lentää.
#9
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
06.02.19 - klo:23:33
Lainaus käyttäjältä: ile - 06.02.19 - klo:23:03
Todella hämärän kuuloinen lopputulos vs. mitä kaikkea sekoili. Itsellä on juuri pätkäajolla ja tiheällä eberin käytöllä tippunut kerran ohjaustehostin ja se oli puhtaasti akusta kiinni.

Joo samaa mietin. Vielä kun tuonne huoltoon on aina se 180km matkaa niin ei viitsi huvikseen viedä. Oli kyllä suolainen hinta. 160 tuon vian haku ja korjaus ja akku ja vaihto reilu 500 vielä päälle
#10
Mulla myös kylmällä kelillä natisee vaikka on ilmajousitus myös. Pitää katsoa vaikuttaako tuo kun lunta aina on kovasti tuossa konepellin välissä jos sitä pitää puhtaana.
#11
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
06.02.19 - klo:16:00
Lainaus käyttäjältä: Skipepe - 05.02.19 - klo:17:21
Joo kyllähän tuo vaikka oli yön lämpimässä ja koitin ladata akkua niin lähti lavetilla Rovaniemelle. Huomenna olisi klo13 aika niin ehkäpä selviää mikä on vikana.

No nyt auto valmis ja matkalla sitä hakemaan
Ohjausvaihteessa kuulemma vika ja tekivät jonku päivityksen. Jos uusiutuu niin ohjausvaihde vaihtoon. No pyysin myös akun vaihdon siihen niin ehkä nyt toimii.
#12
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
05.02.19 - klo:17:21
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 04.02.19 - klo:23:06
Kyllä se vaihto testerin kanssa kannattaa tehdä.

Jos jostain syystä ei onnistu, niin täysin identtinen uusi akku toimii kyllä, mutta auto ei sitä ensi alkuun tiedä ja tottuu vasta ajan kanssa.

Vähänkin asiantuntevammilla akkukauppiailla on laitteet koodaukseen, ja viime kädessä VCDS-auttajakin löytynee joka kolkasta jos se akku on ihan pakko itse vaihtaa.

Joo kyllähän tuo vaikka oli yön lämpimässä ja koitin ladata akkua niin lähti lavetilla Rovaniemelle. Huomenna olisi klo13 aika niin ehkäpä selviää mikä on vikana.
#13
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
04.02.19 - klo:23:00
No näin vähän ajattelin kanssa että on tapahtumassa. Pitää nyt ladata sitä. Tässä vissiin pitää uusi akku sopeuttaa jotenkin autoon vai voiko vaan vaihtaa yks yhteen?
#14
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
04.02.19 - klo:21:52
Moi.

Tänään alkoi 2014 mallin 150kw allroad A6 temppuilemaan. Vähän lähti heikosti käyntiin vaikka oli roikassa pari tuntia ollut. Antoi ilmoituksen ettei xenonien korkeus säätö toiminut. No ajelin lenkkinä ja sekin hävisi kun kävin kaupassa ja käynnistin uudelleen.

Himassa sammutin ja lähdin taas hetken kuluttua niin löi taulun täyteen vikoja. Herjaa ohjauksesta, ilmajousituksesta, tmps antureita sekä ajonhallinta järjestelmästä. Ohjaustehostin ei ollenkaan toiminut.

No soitto audille ja sanoivat että aja lämpimään se ja katsotaan sitten. No ajelin sen tuonne Levin Sokoksen parkkiin ja katsotaan mitä huomenna sanoo. Täällä kun asuu eikä tallia ole niin onhan se aika viileässä nyt joutunut olemaan mutta hyvin on toiminut tähän asti. No katsotaan pitääkö Deltan käyttöturva plus testata millainen takuu se on. Marraskuussa ostettu auto ja ajettu 47000 noin niin ei saisi isompaa vielä olla.

Onkos jollain ollut vastaava omissa audeissa?
#15
Yläkautta pitäisi onnistua. Mulla oli 2005 mallisesta 1 laippa kokonaan melkein irti repeytynyt. Pinnapultteja dpf koneista mennyt poikki myös.

Mulla olis yks Dark Side Developmentsin koko sarja tuossa ylimääräisenä joten jos tarvetta laita vaikka yv.
#16
Katselin netistä ja briteissä olisi ainakin aika siistin näköisiä penkinpäällisiä myynnissä transporteriin. Onko jollain kokemusta näistä?

Esim. https://www.gtecustomvans.co.uk/r-line-vw-t5-seat-covers.html

Oletteko kulahtaneita ratteja verhoiluttaneet jossain? Aiemmin ollut juttuja rattien vaihdosta mutta niiden hinnat on aika paljon nousseet tai sitten en osannut katsoa :)
#17
Leon 5F (12–19) / Vs: Uusi Cupra tilattu
26.07.18 - klo:08:58
Moro

Kovasti kuumottaisi uuden auton hankinta. Vähän ollut kaksijakoinen fiilis että ostaako sähkö/hybridin vai teho bensan. Golf R variantti olisi räväkkä myös mutta seatin saisi 5 vuoden takuulla ja hyvällä rahoituksella kyllä alle.

Ootteko saanut hyviä tarjouksia Cuprista. Laitoin nyt pyynnöt Laakkoselle Hyvinkäälle ja Pörhölle Rovaniemelle. Asun siis Leville mutta Hyvinkää kotipaikkaa.

http://configurator.seat.fi/seat-cc/deep.do?c=019_DEFAULT&l=fi&mkey=summary&cid=CARLINE-b742759a-36bb-43e7-b72d-de4c4fce48ea&mid=ALL-5F86GT%2F0-2018&msk=1&pids=GPK2PK2%3BF56+++++LE%3BGPDUPDU%3BGZN1ZN1%3BF14+7Y7Y%3BGPCIPCI%3BLE-N6D%3BGPQSPQS%3BGPZ1PZ1%3BGPB2PB2&lo=mobile

Tuollaisen tein tuolla ohjelmalla jonka mukaan tarjouksen pyysin :)

Kiitokset jos jollain on kokemuksia tästä asiasta :)
#18
Okei. Olin itse lomilla ja kaveri käytti autoa huollossa niin piti nyt laittaa erilainen sarja sinne joka sekin kuitenkin oli aika ahdas sinne laittaa. Eivät varmaan sitten viitsineet käyttää aikaa yhtään vaan luovuttivat tämän homman kanssa. No nyt kuulemma toimi eikä haise koko auto pakokaasuille. Johan tässä 4 vuotta ja 70000km enemmän ja vähemmän tuota on haisteltu niin on jo luksusta lähteä sillä takaisin ensi viikolla Lappiin.

Nyt on myyntipalstalla tämä dark siden sarja myynnissä siihen :)
#19
Jäi tämä pakosarjan vaihto vähän itseltä tekemättä ja vein auton huoltoon mutta siellä kun purkivat vanhan niin sanoivat ettei tämä minun ostama käy sinne.

https://www.darksidedevelopments.co.uk/products/transporter-t5-touareg-2-5-tdi-5-cylinder-cast-manifold.html

Sanoivat että olisi hiukkassuodatin mallin sarja. Mitähän eroa on sitten oli hiukkassuodatin tai ei?

No nyt pakko hakea siihen uusi volkkarilta kun ei kestä autoa siellä seisottamaan niin kohta on tarjolla jollekin tälläinen käyttämätön pakosarja.
#20
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
18.07.18 - klo:13:21
Moi

Onko kokemusta tai onko jonkun jäsenen entinen auto? Katsoin että tuo ollut ainakin demo tourilla mukana ja jotain testejä sillä tehty.

https://autot.veho.fi/vaihtoautot/volkswagen/golf/1389182

Miten näissä haldex ja DSG:n öljynvaihto välit?
#21
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
14.07.18 - klo:17:22
Terve.

Tekisi mieli hommata tälläinen uudempi e golf. Asun Lapissa ja tallisäilytystä ei ole joten auto olisi aina ulkona. Ulos kyllä laittaisin kotilatausaseman.

Mitenkähän tämä toimii jos aamulla -25-40 pakkasta. Päivä matkat yleensä lyhyitä Max 50km mutta silloin tällöin pitäisi päästä myös talvella semmoinen 160km ilman latausta.

Ilmalämpöpumppu näissä ilmeisesti on vakiona ja lämmityksen pystyy ohjaamaan mobiili sovelluksen kautta.
#22
Pakosarja ollut halki jo muutaman vuoden mutta nyt sain tilattua uuden Darkside developmentsilta. Valurautaa pitäisi uusi olla niin voisi kestää myös paremmin. Moottorina mulla 2.5, 128kw AXE automaatti, 2005, 260000km

Mutta asiaan. Mukana tuli asennus video (https://m.youtube.com/watch?v=t3kyP5UrkqI), mutta onko jollain oma kohtaista kokemusta tuon vaihdosta. Meneekö noin yläkautta koko homma vai pitääkö alakautta myös jotain irroittaa? Onkohan pinnapultit ollut kovaa kiinni vai lähtevätkö suosiolla?

Onko jotain muuta  mitä pitäisi myös huomioida tuon vaihdossa?
#23
Moro

On tuossa Transportterini (Etuveto, 128kw, Automaatti) alkanut pitämään naputusta kun renkaat on linkussa ja ajaa hiljaa samalla. Vetonivel siellä varmaankin naputtaa. Eli hyvä olisi vaihtaa ennenkun ruopaisee tyhjää.

Ajattelin vaihtaa samalla kaikki sinne niin tiedättekö mistä noita edullisimmin saa ja mitkä niiden varaosa koodit ovat. Laakkosella ainakin osaavaat ryöstää näissä.

Osien vaihto ei varmaankaan mikään ihmeellinen homma ole vai onko jotain vinkkejä siihen?
#24
Transporter T5 (03-) / Vs: hehkujen vaihto
17.10.15 - klo:05:59
128kw koneeseen maksoi 900 euroa gates kytkimien kanssa Hyvinkään Incar liikkeessä. 1.5 päivää meni kun oli yksi hehku tiukassa mutta hinta-arvio piti eikä tullut lisäkustannuksia.
#25
Mulla huomasi eron kun ennen ei ylävesiletku ollut yhtään lämmin kun webastoa käytti mutta nyt jo 15min lämmittämisen jälkeen tuntuu lämpimältä.

Mulla oli kanssa kaikki hehkut pimeenä kun kesällä ne vaihdettiin samalla gates kytkimien kanssa. Viime talvena oli vähän käynnistys ongelmia kun pakkanen meni yli 15 asteen eikä webastokaan toiminut kun tietty meni lukkoon. Nyt palopesä ja hehku uusittu niin pitäisi olla helpompi talvi tiedossa varsinkin kun Lapissa asun.
#26
Lainaus käyttäjältä: miccou - 06.10.15 - klo:18:35
Siis minkä control modulen kanavaa tuolla tarkoitetaan? Aux heat ja sieltä adaptation?

Sieltä juuri muistaakseni. Kaivoin tuon linkin riksulaiselle VCDS auttajalle ja hän sen laittoi minulle kuntoon kun itse sivusta seurasin :)
#27
Lainaus käyttäjältä: kari29 - 05.10.15 - klo:08:38
Empä löytäny vcds oikeeta bittiä. Laakkonen muutti huollossa venttiilin koodauksen, 95euroo alv 24%...

Tuosta linkistä se löytyy eli kanava 04 1--->0

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=159797

#28
Mä olen omassani käyttänyt tätä:

http://www.valvoline.com.au/explore-our-products/all-products/engine-oil/passenger-car-motor-oil/synpower-xl-lll-5w30-synthetic-engine-oil

Ainakin autoasi myymälöistä tuota on saanut ja 8 litraa (2 purkkia) on maksanut noin 85e eli ei paha. Mun portteri (2005/128kw) ei tuolla öljyllä ole vaihtovälillä (15000km) vienyt kun noin puoli litraa öljyä. Joten tuo 8l on riittänyt hyvin vaihtovälille. Autolla ajettu kuitenkin se 235000km.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy