Ensimmäinen Audi - mielipiteet muuttuu

Aloittaja Matero, 30.06.19 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Matero

Nauratti kun luin vanhoja viestejäni. Maailma muuttuu ja itse siinä mukana.

Joskus ollut kovaa vääntöä uuden auton hankinnassa. A6 vs. Jaguar XF, Jagge voitti ja sen jälkeen ollut toinenkin Jagge. Enää en kylläkään harkitse uusia autoja, enkä työsuhdeautoa. ”Autoedusta” tullut uusien sääntöjen myötä autohaitta.

Nyt vaihtui Volvo XC60 A4 allroadiin vm2013. Toivottavasti olisi hyvä yksilö, ainakin männät on laitettu, ei pitäisi olla öljynkuljetusauto.






enkero

Lainaus käyttäjältä: Matero - 30.06.19 - klo:09:48
Nauratti kun luin vanhoja viestejäni. Maailma muuttuu ja itse siinä mukana.

Joskus ollut kovaa vääntöä uuden auton hankinnassa. A6 vs. Jaguar XF, Jagge voitti ja sen jälkeen ollut toinenkin Jagge. Enää en kylläkään harkitse uusia autoja, enkä työsuhdeautoa. ”Autoedusta” tullut uusien sääntöjen myötä autohaitta.

Nyt vaihtui Volvo XC60 A4 allroadiin vm2013. Toivottavasti olisi hyvä yksilö, ainakin männät on laitettu, ei pitäisi olla öljynkuljetusauto.

Vielä se kerkeää mieli muuttua, kunhan mutteriohjaus astuu kuvaan (hyvällä tuurilla ensimmäinen omistaja on sen hoksannut korjauttaa takuun aikana).

Autoetu ei ole etu kuin niille, joilla pitkähkö matka pääkaupunkiseudulla tai muuten kovien vakuutusmaksujen alueella työpaikalle eikä yhtään työajoja asiakkaalle tms. Viime vuonna käyttöetu erityisesti oli täysin naurettava - edellisellä ja nykyisellä työnantajalla olisi ollut mahdollisuus ”autoetuun”, mutta jostain kumman syystä ei tullut tartuttua.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Matero

Lainaus käyttäjältä: Matero - 30.06.19 - klo:09:48
Nyt vaihtui Volvo XC60 A4 allroadiin vm2013. Toivottavasti olisi hyvä yksilö, ainakin männät on laitettu, ei pitäisi olla öljynkuljetusauto.

Jaa, ei ollutkaan männät laitettu. Luin paperit huolellisemmin ja tähän onkin vaihdettu koko kone. Ja ajettu sen jälkeen alle 20tkm. Ja kaikki mahdolliset kampanjat käyty läpi. Toivottavasti olisi nyt peli jolla kestää ajella ainakin muutaman vuoden.

Ajettavuudeltaan ja voimalinjaltaan kyllä yksi parhaista ellei paras autoni.

Sepek

Minulle tuli kuuden Saabin jälkeen Audi A4 Avant TFSI 1.8T 125kW -13 A8 Multitronic. Hyvältä tuntuu ajossa. Tilat kuten 9-5 Saabissa, takakontti 10cm lyhyempi, kuten koko autokin. Vikoja odotellessa. :)
Audi A4 Avant TSFI 2.0 -19
Audi A4 Avant TSFI 1.8 -13
ex Saab 9-5 2,3t -05 Bioska, potkua riittää
ex Saab 9-3 2,0t -01
ex 3x Saab 900 (GLS, i ja i 16v)
ex Saab 96

Matero

Kohta 2500 km takana, pidempää matkaa ja kaupunkipyöritystä. Hyvältä tuntuu allroad alla. Joiltain osin jopa parempi kesällä kuin Jagge XF ja talvella varmuudella parempi. Jaggessa tietenkin oma fiiliksensä ja vieläkin harvinaisempi kuin Audit. Mutta ainakaan vielä ei kaduta yhtään Audiin hyppääminen.

ile

#5
Lainaus käyttäjältä: Matero - 06.07.19 - klo:16:53
Jaa, ei ollutkaan männät laitettu. Luin paperit huolellisemmin ja tähän onkin vaihdettu koko kone. Ja ajettu sen jälkeen alle 20tkm. Ja kaikki mahdolliset kampanjat käyty läpi. Toivottavasti olisi nyt peli jolla kestää ajella ainakin muutaman vuoden.

Ajettavuudeltaan ja voimalinjaltaan kyllä yksi parhaista ellei paras autoni.

B8 FL (2013) on sen verran tuore ettei siinä ole vastaavaa öljynkulutustilannetta bensoissa kuin pre-fl:ssa. Mutteri voi vaivata, mutta tuon tietänee vasta lähempänä talvea. Siihenkin on toimiva pätsi marmorilla.

Itsellä kanssa erittäin hyvät muistot nelkkuallusta. Juuri sopivan näppärän kokoinen ja isommilla renkailla & toisella alustalla oli jotenkin tukevampi peli kuin sitä edeltävä A5 SB. Sääli ettei tuohon koriin saa edes rahalla ilmajousitusta, kun allroadiin se saisi kuulua aina.

Matero

Lainaus käyttäjältä: ile - 02.08.19 - klo:09:20
B8 FL (2013) on sen verran tuore ettei siinä ole vastaavaa öljynkulutustilannetta bensoissa kuin pre-fl:ssa. Mutteri voi vaivata, mutta tuon tietänee vasta lähempänä talvea. Siihenkin on toimiva pätsi marmorilla.
Erinomaista jos öljynkulutuksen suhteen näin on. Itse olin lukevinani että loppuvuodesta 2012 toimitetuissa voisi olla vielä ongelmamoottoreita.
Ja mutteri on pätsätty. Sen suhteen pitäisi olla kaikki kunnossa. Ei muuta kuin kivaa ajoa. (Piti kirjoittaa kovaa, mutta päteehän tuokin niin jätin korjaamatta) :D

Lainaus käyttäjältä: ile - 02.08.19 - klo:09:20
Itsellä kanssa erittäin hyvät muistot nelkkuallusta. Juuri sopivan näppärän kokoinen ja isommilla renkailla & toisella alustalla oli jotenkin tukevampi peli kuin sitä edeltävä A5 SB. Sääli ettei tuohon koriin saa edes rahalla ilmajousitusta, kun allroadiin se saisi kuulua aina.

Itsellä ollut kaksi autoa ilmajousilla ja ne on kyllä hyvät. Mutta allroadissa on hämmästyttävän hyvä kompromissi mukavuutta ja jämäkkyyttä. Omaan makuun huomattavasti parempi kuin esim. Volvon XC60 facelift. Alustaan ja ajamisen vaivattomuuteen tykästyin koeajolla ja kaikki muu tulikin sitten siinä mukana eikä mikään ole vielä alkanut nyppiä, oikeastaan päinvastoin.   


Matero


Flat

Tuo on kyllä nätti väri allroadiin, ei noi muoviosat niin kovasti hyppää silmille.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy