Vanteiden kestokäsittelyt

Aloittaja Jyri, 15.10.13 - klo:21:32

« edellinen - seuraava »

Jyri

Onko kokemuksia vanteiden kestokäsittelystä vai pelkällä vahallako hoidatte vanteita?

seatts


Mä pistin edellisen ocun uusiin talvivanteisiin Opticoatin ja pysyi melkein kaksi talvea, mutta näitä pestiin kyllä aika rankalla kädellä, joka pesussa vähintään liuottimella ja välillä myös vannehapolla, että lähti se keltainen suolapaska rti.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Jyri

Itsellä on todennäköisesti tulossa mattamustat vanteet ja mietityttää millä käsitellä, toisalta mattamustassa ei kauheasti näy nuo eniten vanteita likaavat partikkelit.

Zaasa

Tämä topic tuli kuin tilauksesta.Kestokäsittelyä pohdin myös Lacroella,onko hyötyä? Aikaisemmin en ole edes vahannut vanteita.

seatts


Jyri.  http://www.projectech.fi/mattapinnat.html tästä paikasta saa aina asiallista palvelua ja tietää myös tuotteistaan, rohkeasti vaan kysymään jos jotain tarvii.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 15.10.13 - klo:21:51
Tämä topic tuli kuin tilauksesta.Kestokäsittelyä pohdin myös Lacroella,onko hyötyä? Aikaisemmin en ole edes vahannut vanteita.
Sama vika, kenties pari kolme kertaa olen eläissäni vanteet vahannut, mutta kovasti houkuttaisi käsittely jolla vanteiden puhdistaminen helpottuisi.

Lainaus käyttäjältä: seatts - 15.10.13 - klo:21:56
Jyri.  http://www.projectech.fi/mattapinnat.html tästä paikasta saa aina asiallista palvelua ja tietää myös tuotteistaan, rohkeasti vaan kysymään jos jotain tarvii.
Kiitos vinkistä, tuttu osoite, lähtee varmaan tässä ennen uuden auton saapumista kymmenen tai useamman kilon tilaus  ::) jahka vaan pääsen selvyyteen mihin tuotteisiin päädyn.

seatts


Tiedän tunteen valitsemisen vaikeudesta, jos kaipaat apua valintoihin niin kysy vaikka yv.
Nimim. useamman ison autonhoitotuote paketin tilanneena.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

rob-s

Itse olen usein käyttänyt Swisswax Autobahn vanteisiin jonka jälkeen vanteita ei juuri tarvitse hinkata puhtaaksi, pelkkä painepesurilla huuhtelu riittää.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Jyri

Lainaus käyttäjältä: seatts - 15.10.13 - klo:22:01
Tiedän tunteen valitsemisen vaikeudesta, jos kaipaat apua valintoihin niin kysy vaikka yv.
Nimim. useamman ison autonhoitotuote paketin tilanneena.
Kiitos, vinkkejä saa antaa ihan julkisesti, jahka saan niitä muotoiltua täällä oikeisiin topikkeihin.
Tosin jotta nyt pysytään aiheessa, niin tuo mattavanteiden kestokäsittelyvaihtoehdot kiinnostaisivat.

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 15.10.13 - klo:22:23
Itse olen usein käyttänyt Swisswax Autobahn vanteisiin jonka jälkeen vanteita ei juuri tarvitse hinkata puhtaaksi, pelkkä painepesurilla huuhtelu riittää.
Olen lukenut tuosta paljon hyvää, mutta eikö kyseessä ole kuitenkin "vaha" toimiiko paremmin mattavanteissa kuin kestokäsittelyt?

rob-s

LainaaOlen lukenut tuosta paljon hyvää, mutta eikö kyseessä ole kuitenkin "vaha" toimiiko paremmin mattavanteissa kuin kestokäsittelyt?

Tuohon en osaa vastata kun ei ole kokemusta matta mustista vanteista.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Jyri

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 15.10.13 - klo:22:27
Tuohon en osaa vastata kun ei ole kokemusta matta mustista vanteista.
Tiedän, monien mielestä ihan sama mitä mattamustille vanteille tekee, kun eivät pidä kuitenkaan...

Mikko

#11
Swisswaxilla on vaha myös mattapinnalle, joka ei lisää yhtään kiiltoa. Itsellä on matta-/satiinipintaisissa vanteissa Opticoat 2.0. Toimii äärettömän hyvin eikä tuonut mielestäni yhtään kiiltoa lisää, tiettyä syvyyttä kyllä tuli joten ihan neutraali ei ole lopputulokseltaan. Omaan silmään käsitelty pinta parempi kuin käsittelemätön.

http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=1862

Kennedy

Frendin firman omaa teollisuuspinnoitetta vetänyt vanteille. Kolme talvea taisi olla jonka jälkeen vaihtu jo auto.
Ikinä mitään liukkareita tarttenut. Vesi ja sormella ( no pehmeä sieni myös ) riitti poistamaan paskat.
Taitaa olla reilu puoli litraa pulloissa joten noilla vetää vielä tusinan vannesarjoja  ;D
300ZX
Passat Variant 2013

rob-s

Otsikosta en heti ymmärtänyt, että ketjun aloittajalla on mattapintaiset vanteet. Siihen löytyy täältä:
http://www.swissvax.fi/category/30/mattamaalipinta
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Jyri

Tarkoitus oli kyllä keskustella vanteiden kestokäsittelyaineista ylipäätänsä, mutta olet oikeassa minulle on kyllä tulossa mattavanteet ja tuo linkki kyllä tarjoaa juuri niihin aineita, mutta ilmeisesti (ainakin nopeasti katsottuna), perinteisiä vahoja, laiska kun olen niin hakusessa olisi jotakin vielä kestävämpää käsittelyä, mielellään toki sellaista joka ei tee vanteista kiiltäviä, mutta kuitenkin helpottaisi puhtaana pitämistä.

seatts

Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy