Yleistä Kodiaqista

Aloittaja vasara, 30.08.16 - klo:16:09

« edellinen - seuraava »

Ylialokas

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 25.07.19 - klo:15:27
Hmm, outoa. Ja olit tökännyt viikseä eteenpäin niin että mittaritaulussa näkyin se A rinkulan sisällä? Ja se paloi sinisenä kun pitkät oli päällä?

Juurikin niin. Harmaana se paloi, kun ajoi lyhkäsillä ja sinisenä se paloi, kun vaihtoi pitkät. Lyhyiden ja pitkien ajovalojen vaihdon lisäksi en havainnut valoissa mitään muuta dynamiikkaa tai liikettä. Ehkä olin väsynyt tms. Pimeetä ainakin oli, ajoa oli n. 00.30-0200 valotonta moottoritietä. Miksi auto edes vaihtaa pitkiltä pois, jos tekniikka nimenomaan antaa myöden pimentää yksittäisiä ledejä, ettei muut häikäisty? Luulis, että sininen a palaisi kokoajan ja automatiikka sammuttelee ledejä aitten tarpeen mukaan. Esim Audilla kun saavutetaan edessä ajava, jää pitkät tavallaan päälle. Automatiikka vain sammuttaa suoraan eteenpäin näyttävät ledit ja valo jakautuu edessäolevan sivuille.

JaMiLeSi

Lainaus käyttäjältä: Ylialokas - 25.07.19 - klo:17:11
Juurikin niin. Harmaana se paloi, kun ajoi lyhkäsillä ja sinisenä se paloi, kun vaihtoi pitkät. Lyhyiden ja pitkien ajovalojen vaihdon lisäksi en havainnut valoissa mitään muuta dynamiikkaa tai liikettä. Ehkä olin väsynyt tms. Pimeetä ainakin oli, ajoa oli n. 00.30-0200 valotonta moottoritietä. Miksi auto edes vaihtaa pitkiltä pois, jos tekniikka nimenomaan antaa myöden pimentää yksittäisiä ledejä, ettei muut häikäisty? Luulis, että sininen a palaisi kokoajan ja automatiikka sammuttelee ledejä aitten tarpeen mukaan. Esim Audilla kun saavutetaan edessä ajava, jää pitkät tavallaan päälle. Automatiikka vain sammuttaa suoraan eteenpäin näyttävät ledit ja valo jakautuu edessäolevan sivuille.

Matrix ledit saa facelift Superbiin, ei vielä muissa malleissa...

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: JaMiLeSi - 25.07.19 - klo:17:29
Matrix ledit saa facelift Superbiin, ei vielä muissa malleissa...

Jos noin tosiaan on niin ei mitään uutta, tyypillistä konsernipolitikkaa. Eli Audeihin ko. valot on saanut jo jonkin aikaa, Volkswageneihin niitä saa nyt, Skodaan jossakin vaiheessa ja Seatiin joskus? Jos siis puhumme samoista valoista joita meidän Golfeissa kutsutaan dynaamisiksi bi-led ajovaloiksi tms.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Tonttu66

Joo, Kodiaqissa näyttää olevan AFS (Adaptive Frontlight System) ja tavallinen kaukovaloautomatiikka. AFS näyttäisi olevan 6 erilaista valokuviota ajotilanteen mukaan mutta ei siis dynaamiset kaukovalot.

https://youtu.be/Cu_0G9QtAMo
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Ylialokas

Sain auton mukaan sim-kortin, jota en ole autooni asentanut. Pystyn kuitenkin kännykällä laittamaan esim. Lämppärin päälle. Miten auto ottaa yhteyden nettiin, kun sim-kortti ei ole paikallaan?
Menetänkö jotain palveluita? Olen yhdistänyt auton nettiin jakamalla kännykästä hot-spotin, lähinnä karttapäivityksiä etsien, ensimmäistäkään ei ole tullut.
Mitä sillä sin kortilla tekee ja kauan saan autooni yhteyden kännykällä, kauan etäyhteyssopimus on voimassa?

jamo75

autossa on hidas nettyhteys sisäänrakennettuna, nopean 4g yhteyden saa laittamalla oman sim kortin siihen varattuun paikkaan. ilmeisesti kyse etukäteen maksetusta sim kortista joka tulee auton kylkiäisenä, näin joskus siitä mainoksia

Lainaus käyttäjältä: Ylialokas - 01.10.19 - klo:18:56
Sain auton mukaan sim-kortin, jota en ole autooni asentanut. Pystyn kuitenkin kännykällä laittamaan esim. Lämppärin päälle. Miten auto ottaa yhteyden nettiin, kun sim-kortti ei ole paikallaan?
Menetänkö jotain palveluita? Olen yhdistänyt auton nettiin jakamalla kännykästä hot-spotin, lähinnä karttapäivityksiä etsien, ensimmäistäkään ei ole tullut.
Mitä sillä sin kortilla tekee ja kauan saan autooni yhteyden kännykällä, kauan etäyhteyssopimus on voimassa?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

M_M

Autossa on oma eSIM jolla toimii care connect, eli lämppärin käynnistys, kulutustietojen katselu, hätäpuhelut jne.

Erillinen SIM-kortti hoitaa sitten infotainmentin datansiirtoa, saman asian ajaa myös hot-spotin jakaminen. Ne palvelut täysimääräisenä maksavat vielä erikseen lisää, eivät sisälly care connectiin. Voi selailla auton näytöltä uutisia ja katsella millä asemalla on halvinta polttoainetta ja mitähän muuta tarpeellista lieneekään...

Vuoden care connect taitaa tulla auton mukana uutena, siitä eteenpäin maksullinen. Infotainmentin connectista en tiedä, mahtaako olla maksullinen alusta asti?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

jamo75

eka vuosi on ilmainen kummassakin tokaa vuotta tarjottiin itselleni
remote access service 39 eur normi 60e ja info 49eur normi 70
en jatkanut, autoa ostaessa voi myös tehdä 3v sopimuksen suoraan
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

tumppi

Ei nyt taas ihan suoraan iske tähän ketjuun mutta.

Kenellä oma auto, liisarit menee sopparilla.. niin kannattaa katsella niitä nelivedon öljyjä.
Vaihdoin omaan Kodjakkiin, itsenäisyyspäivän kunniaksi etuperän ja perän sekä haldexin öljyt.
Nelivedosta purin vielä pumpunkin irti haldex.com ohjeilla.
Autolla ajettu 65tkm ekojen sarjojen 2.0 TDI 4x4 Kodiaq.
Nelivedon öljypumpun suodatin oli aivan mustaa mäihää tukossa, juuri niin paha kuin kuvissa vaan voi olla.
Todellinen vaihtoväli lienee oikeassa elämässä hieman vähemmän kuin se 60tkm.

bustedi

Ostamassa vm 2017 2.0tsi Kodiaqua. Onko palstalaisilla antaa jotain vinkkiä mitä autosta kannattaisi erityisesti tarkastaa/ottaa selvää?

Kiitos.
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

Ocu_Style

Harkinnassa olisi myös Kodiaqin hankinta ja kiinnostaisi tietää, minkälaisia kokrmuksia manuaalivaihteisista Kodiaqeista löytyy? Harkinnassa nimenomaan neliveto Kodiaq, niin onko jotain järkevää syytä olla hankkimatta manuaalilaatikolla? DSG tuo tietenkin mukanaan ajamisen helppouden, mutta olen myös pohdiskellut, että olisiko manuaali talvella auraamattomilla metsäteillä parempi vaihtoehto? Pystyisi itse paremmin säätelemään sitä, millä vaihteella missäkin tilanteessa mennään.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

M_M

Lainaus käyttäjältä: Ocu_Style - 25.12.19 - klo:22:56
Pystyisi itse paremmin säätelemään sitä, millä vaihteella missäkin tilanteessa mennään.

Öh, kyllähän DSG:n pystyy manuaalimoodissa pakottamaan juuri sille vaihteelle kuin haluaa. Ainoana poikkeuksena tietysti jos haluaa ajaa niin isolla vaihteella ettei moottori jaksa enää vetää tai huudattaa niin pienellä vaihteella että moottori hakkaa kierroksenrajoittimeen. Mutta miksi haluaisi?

En siis sano, etteikö manuaali olisi ihan pätevä valinta jos sellaista haluaa. Mutta ei sitä mielestäni sillä voi perustella, että voisi jotenkin paremmin säädellä mikä vaihde on milloinkin käytössä auraamattomia metsäteitä möyriessä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Ocu_Style

Lainaus käyttäjältä: M_M - 25.12.19 - klo:23:07
Öh, kyllähän DSG:n pystyy manuaalimoodissa pakottamaan juuri sille vaihteelle kuin haluaa. Ainoana poikkeuksena tietysti jos haluaa ajaa niin isolla vaihteella ettei moottori jaksa enää vetää tai huudattaa niin pienellä vaihteella että moottori hakkaa kierroksenrajoittimeen. Mutta miksi haluaisi?

En siis sano, etteikö manuaali olisi ihan pätevä valinta jos sellaista haluaa. Mutta ei sitä mielestäni sillä voi perustella, että voisi jotenkin paremmin säädellä mikä vaihde on milloinkin käytössä auraamattomia metsäteitä möyriessä.

Nojoo, oikeassa olet ja hieman hölmösti ehkä asiaa ajattelin/esitin. Itse olen tottunut talvisin metsähommissa ajelemaan manuaalilaatikolla ja pohdin ehkäpä sitä, että onko toinen vaihteistoista jollakin tavalla toista parempi, jos joutuu vähän syvemmässä hangessa ajamaan. Mutta eipä noilla tosiaan varmaan eroa ole  :) Ehkäpä enemmän makuasioita. Kyllähän tuo DSG:n helppous tietenkin houkuttaisi enemmän, mutta pitää katsella.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

M_M

Jos on oikein vaikeat olosuhteet, niin momentinmuunnin olisi tietenkin ylivoimaisesti paras vaihtoehto. Sellaista kun ei kodiaqiin saa, niin pitää valita toiseksi paras. Minusta on tuollaisessa tilanteessa mukavampi luistattaa DSG:n öljykylpyisiä kytkinlevyjä kuin manuaalivaihteiston kuivaa kytkintä.  :)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Ocu_Style

Onko kenelläkään kokemusta/tietoa, onko Kodiaqin välipohja samanlainen kun esim. Ocussa, että sen voi laskea alas vai saako Kodiaqin välipohjan kokonaan irti? Vai onko välipohja koko ajan yläasennossa?

Yritin etsiä tuosta tietoa, mutta en oikein löytänyt.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Peetu

Voi laskea alas, ja tuo pohjahan koostuu 2 osasta joita voi liikuttaa molempia erikseen miten haluaa. Ja taisi ne pystyä nostamaan pystyynkin jakamaan tavaratilaa.

Tässä kuvassa hyvin näkyy nuo osat

"Säädettävän välipohjan levyt voidaan asentaa seuraaviin asentoihin
- Molemmat levyt yläasennossa
- Etulevy yläasennossa, takalevy ala-asennossa
- Etulevy ala-asennossa, takalevy yläasennossa
- Molemmat levyt ala-asennossa"

Sivut 104 - 105 http://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/fi/Kodiaq_NS/10-2016/Manual/Kodiaq/A_SUV_Kodiaq_OwnersManual.pdf

Kannattaa myös huomioida nuo painorajat yläasennossa, kamalasti kuormaa tuo ei kestä.
Mk7 Strom & Mk3 Cabrio

Ocu_Style

Lainaus käyttäjältä: Peetu - 04.01.20 - klo:22:24
Voi laskea alas, ja tuo pohjahan koostuu 2 osasta joita voi liikuttaa molempia erikseen miten haluaa. Ja taisi ne pystyä nostamaan pystyynkin jakamaan tavaratilaa.

Tässä kuvassa hyvin näkyy nuo osat

"Säädettävän välipohjan levyt voidaan asentaa seuraaviin asentoihin
- Molemmat levyt yläasennossa
- Etulevy yläasennossa, takalevy ala-asennossa
- Etulevy ala-asennossa, takalevy yläasennossa
- Molemmat levyt ala-asennossa"

Sivut 104 - 105 http://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/fi/Kodiaq_NS/10-2016/Manual/Kodiaq/A_SUV_Kodiaq_OwnersManual.pdf

Kannattaa myös huomioida nuo painorajat yläasennossa, kamalasti kuormaa tuo ei kestä.


Kiitos. Eipä taas käynyt mielessä, että lataisi netistä ohjekirjan  ::)
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Peetu

Lainaus käyttäjältä: Ocu_Style - 05.01.20 - klo:11:19
Kiitos. Eipä taas käynyt mielessä, että lataisi netistä ohjekirjan  ::)

Tässä vielä linkki uudempaan 2019 versioon, josko siellä olisi jotain ajankohtaisempaa  :D

https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/fi/Kodiaq_NS/07-2019/Manual/Kodiaq/A_SUV_Kodiaq_OwnersManual.pdf
Mk7 Strom & Mk3 Cabrio

piokon

Keväällä tulee kolme vuotta ja 70tkm täyteen 2.0 TDI (Exclusive) Kodiaqilla. Matkaan on mahtunut pikkuriikisen pieniä (teknisiä) murheita, mutta pääosin olen ollut erityisen tyytyväinen autoon, ajettavuuteen ja varusteluun. On kyllä toistaiseksi ollut vallan mainio matkakumppani.
Ruokahalu kasvaa syödessä ja mieli tekisi RS versiota alle seuraavaksi; hinta toki hirvittää...mutta minkälaisia kokemuksia porukoilla on RS mallilla ajamisesta? Tuoko 2020 vuosimalli mitään oleellisen uutta varusteluun?

Raimo247

Enpä osaa sanoa RS:n osalta, mutta meille tuli kolmas Style, jossa oli nyt 360 kamerajärjestelmä vakiona.

Juuri mietin joku päivä, että mitä lisäarvoa RS toisi? Bensana ei yhtään lisätehoa, miksei?? Erilaiset penkit ja puskurit sekä poljinpinnat? Onko lasikatto? En ole jaksanut syventyä, siksi epäreilu sarkasmin sävy tulkittavissa.

Eniten kiinnostaisi ostaa seuraava Kodiaq täyssähkönä, 400km toimintasäde laittaisi harkitsemaan. Sitä kehitystä ei varmaan tälle alustalle nähdä ikinä. Plugarit ei kiinnosta sentin vertaa. No, ei ole ihan ajankohtaista.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

Ocu_Style

Eilen saatu alle uusi Kodiaq ja mukavahan tuolla on ajella. Tilaus tehtiin 31.12., joten 2,5 kuukautta meni auton saamiseen. Nyt vain tiukasti kilometrejä alle ja mukavaa ajelua, niin pääsee vielä paremmin sisään auton kujeisiin. Hilijainen kulkijahan tuo on, jos esim. Octaviaan vertaa.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

lapazu

On kyllä hieno auto. On kuin premium autoon olisi alltrack volkkarin jälkeen. Rengasäänet pehmeät, moottoriäänet pehmeät. Dieselkonekin sopii tähän autoon paljon paremmin kuin pieneen Golfiin. Erittäin tyytyväinen olen ainakin vielä.
Talveksi pitäisi 18" vanteet katsella seuraavana.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

bustedi

Itsekin vaihdoin Kodiaquun kolmen kolmoskorin Octavian jälkeen (pre-fl 1.4tsi dsg, pre-fl rs 2.0tdi dsg 4x4 ja fl 1.0tsi dsg).

Kodiaqussa on monilta osin ns premiumin tuntua kun ocuun vertaa. Hiljaisuus ja tietynlainen jämäkkyys ovat toista luokkaa. Myös monet pikkujutut (mm sähköisen takaluukun toiminta) ovat paljon huolitellumpia. Jos dynaamisesta ajosta tykkää niin tämä on täysin väärä laite. Maantiellä pitkää siivua taittaessa auto on elementissään.
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

lapazu

Lainaus käyttäjältä: bustedi - 02.05.20 - klo:20:36
Itsekin vaihdoin Kodiaquun kolmen kolmoskorin Octavian jälkeen (pre-fl 1.4tsi dsg, pre-fl rs 2.0tdi dsg 4x4 ja fl 1.0tsi dsg).

Kodiaqussa on monilta osin ns premiumin tuntua kun ocuun vertaa. Hiljaisuus ja tietynlainen jämäkkyys ovat toista luokkaa. Myös monet pikkujutut (mm sähköisen takaluukun toiminta) ovat paljon huolitellumpia. Jos dynaamisesta ajosta tykkää niin tämä on täysin väärä laite. Maantiellä pitkää siivua taittaessa auto on elementissään.

Kyllä, on tasainen ja hiljainen menijä maantiellä. On tässä kyllä tuo samainen Dsg laatikokkin mitä oli edellisessäkin saatu niin paljon mukavammaksi ja pehmeäksi.
Golfiin vaihteiston ohjauskin vaihdettiin takuuna, mutta vaihteen vaihdot olivat kodiaqiin verrattuna kuin piiskan iskuja ja kiihdytyksissä laatikko isolla viiveellä mukana.
Tällä kun ajelee niin on hymy suunpielilissä.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

Ocu_Style

Osaako joku sanoa, onko Stylen ja Ambitionin äänieristyksessä muuta eroa kuin se, että Stylessä on vakiona laminoidut etusivulasit? Ja kuinka iso hyöty laseista on äänieristyksen suhteen?
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

bustedi

Ajattelin vaihdattaa ambition varusteiseen Kodiaquuni mustan maskin kehyksen. Millainen työ tuo on tehdä? Lähinnä kysyn että osaan vähän peilata mitä vaihtaja on työstä vailla.
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

OcuII

Vm 2018 Kodiaq Columbus laitteella. Miten saa poistettua vanhat puhelimet listalta? Ã,,rsyttää kun ilmeisesti autoliikkeen useampi myyjä ehtinyt tallentaa omat luurinsa ja nyt niitä ei saa minkään valikon kautta pois ja silloin tällöin puhelimen valinta yrittää etsiä jokaisen vanhan luurin ennen kuin löytää bluetoothin kautta omani.

Enkö vain osaa ?

b1mpo

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

OcuII

Näin arvelinkin asian olevan ;D Kiitokset

Sokota09

Kodiaq RS:n elinkaari jää aika lyhyeksi nykyisessä muodossa, tuotanto lakkaa dieselin osalta. Uusi RS on tulossa mahdollisesti faceliftin yhteydessä, mutta voimalinja ei ole diesel.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy