Yleistä Kodiaqista

Aloittaja vasara, 30.08.16 - klo:16:09

« edellinen - seuraava »

JustAGuy

Osaako kukaan sanoa mitä eroa on Kodiaqin Sport ratilla ja tavallisella? Olen koittanut metsästää kuvia eri rateista jotta näkisi eron, mutta en löydä mistään kuvaa Sport ratista...?!?
Tulossa Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 4x4 Exclusive DSG Autom. Moon White

Candywhite

jos olen ymmärtänyt oikein, Kodiaqin sportti ratti on sama kuin octavian ja superbin. eli paksumpi, nahkapinnassa on nahassa 'reijät' alhaalla on tasainen pätkä ja kooltaan se on pienempi. Vakio ratti on sileä pintainen, lämmitetty, kokonaan pyöreä, isompi ja kapeampi.

Itse valitsin sporttiratin koska omasta mielestä tuntuu mukavammalta, vaikka siihen ei saakkaan lämmitystä. Lisäksi valistin räpyttimet jotta voin jarruttaa 'moottorilla'.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

JustAGuy

Jep, kiitti. Noin sen itsekin kuvittelen olevan. Tuo ratin lämmitys nyt on minusta ihan turha, eritoten autossa missä on webasto.
Sport-ratilla lähtee tilaukseen...
Tulossa Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 4x4 Exclusive DSG Autom. Moon White

jj-vuori

Harmittavan vähän manuaalivaihteisia tarjolla. Kun tulevaa liisaria suunnitelen ja 7-paikkaisuus on ehdoton, ei paljoa jää varaa muihin varusteisiin. Tulee työnantajan hintakatto vastaan.
Yritin maahantuojaltakin selvitellä onko asiaan tulossa muutoksia mutta mitään sellaista ei vielä ollut tiedossa.
Miten muut palstalaiset, jos vaihtoehtoina olisi active tehokkaammalla koneella (2.0tdi) tai ambition nuhapumppu (1.4 tsi 125hv) kumman valitsisit? Etuvetoiseen täytyy tyytyä.
Tila-autoa etsin alunperin mutta kodiaqissa tavaratila jää vielä kolmas penkkirivi ylhäällä suuremmaksi kuin valtaosassa samanhintaisia tila-autoja...
Ajossa: Kodiaq 1.4 ACT Ambition dsg 2017
Entiset Vag: Octavia III LB 1.4 2014, Octavia II kombi 1.4 2011

Juhutti

Lainaus käyttäjältä: jj-vuori - 28.02.17 - klo:14:02
Harmittavan vähän manuaalivaihteisia tarjolla. Kun tulevaa liisaria suunnitelen ja 7-paikkaisuus on ehdoton, ei paljoa jää varaa muihin varusteisiin. Tulee työnantajan hintakatto vastaan.
Yritin maahantuojaltakin selvitellä onko asiaan tulossa muutoksia mutta mitään sellaista ei vielä ollut tiedossa.
Miten muut palstalaiset, jos vaihtoehtoina olisi active tehokkaammalla koneella (2.0tdi) tai ambition nuhapumppu (1.4 tsi 125hv) kumman valitsisit? Etuvetoiseen täytyy tyytyä.
Tila-autoa etsin alunperin mutta kodiaqissa tavaratila jää vielä kolmas penkkirivi ylhäällä suuremmaksi kuin valtaosassa samanhintaisia tila-autoja...

Riippuu varmaan millaiseen käyttöön auto tulee. Mikään urheiluauto tuo ei kuitenkaan ole, joten nuhista suosittelisin ja enemmälti sitten varustusta. Mielipidekysymys kuitenkin lopulta.

Kävin myöskin Kodiaq Tourilla maistelemassa auton kyydistä, tosin rattiin ei päässyt kun oli kolmiolääkkeet päällä. Yleisesti laatuvaikutelma oli erinomainen jopa Superbiin verrattuna, ja tuli jopa ajatus taas kerran siitä, ettei vaan Tsekkiläiset olisi nyt tehneet turhan kovaa kilpailijaa muille VAGgilaisille. Hyvä juttu tietysti kaikkien laatuautoa kohtuu hintaan etsivien kannalta, mutta kyllä esim. Audi Q5 vaikuttaa ihan sikahintaiselta nyt tähän verrattuna.

Mieleen jäi auton hiljaisuus ja erittäin hyvät penkit. Mielestäni sopivat isolle miehelle (197cm) paremmin kuin Superbin penkit. Penkit menivät myös riittävän alas suhteessa katonrajaa, kun taas Superbissa ollaan hieman siinä ja siinä.

tumppi

Oma ajatusmaailma on että 1,4:n kanssa voi jossain vaiheessa kulutus yllättää, vähemmän positiivisesti. Toki jos kyseessä täys autoetu niin mikäpä siinä. Bensakortti täytyy vaan pitää paremmin hollilla.  "nelivedon" puuttuminen varmaan vähän rauhoittaa tätä puolta.
Se mikä taas on melko varma niin, 7 hlö päällä + mökkikamat ja koneena 1,4 125hp ja alla 1600kg+ liki 2m korkea auto, tarkoittaa sitä että ohitukset hoidetaan ainoastaan motarilla.

Itse päädyin 5 paikkaisenkin osalta TDI autoon.

Lainaus käyttäjältä: jj-vuori - 28.02.17 - klo:14:02
Harmittavan vähän manuaalivaihteisia tarjolla. Kun tulevaa liisaria suunnitelen ja 7-paikkaisuus on ehdoton, ei paljoa jää varaa muihin varusteisiin. Tulee työnantajan hintakatto vastaan.
Yritin maahantuojaltakin selvitellä onko asiaan tulossa muutoksia mutta mitään sellaista ei vielä ollut tiedossa.
Miten muut palstalaiset, jos vaihtoehtoina olisi active tehokkaammalla koneella (2.0tdi) tai ambition nuhapumppu (1.4 tsi 125hv) kumman valitsisit? Etuvetoiseen täytyy tyytyä.
Tila-autoa etsin alunperin mutta kodiaqissa tavaratila jää vielä kolmas penkkirivi ylhäällä suuremmaksi kuin valtaosassa samanhintaisia tila-autoja...

mika karvajalka

#246

JustAGuy

#247
Pisti silmään noista Saksan Kodiaqien esittelyvideoista tuo päiväajovalojen sijainti...? Ainakin toisessa autossa. Tuon jälkimmäisen videon autossa ne sijaitsee sumuvalojen kanssa samassa. Itse olen ollut käsityksessä, että ainakin Suomeen tuotavassa variantissa päiväajovalot on päävalojen yhteydessä umpion alareunassa leveänä ja matalana yhtenäisenä led valona. Paljon paremman näköinen tuo "Suomi-versio" tuon asian osalta...
Tulossa Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 4x4 Exclusive DSG Autom. Moon White

pasuunaC3

Tuossa videon kodiaqissa näyttäisi olevan halogen ajovaloumpiot jonka takia niissä ei ole päiväajovaloja vaan ne on laitettu ledeillä sumuvalojen yhteyteen
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

JustAGuy

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 05.03.17 - klo:10:48
Tuossa videon kodiaqissa näyttäisi olevan halogen ajovaloumpiot jonka takia niissä ei ole päiväajovaloja vaan ne on laitettu ledeillä sumuvalojen yhteyteen

Juu niin näyttäisi olevan. Hiton paljon paremman näköinen All-LED meiningillä!
Tulossa Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 4x4 Exclusive DSG Autom. Moon White

vasara

#250
Ledi ajovalot on modernin näköiset, mutta valotehon ja tulevien lamppujen vaihtokulujen kannalta xenonit olisi paremmat.
Kattelin noiden ramppivideoiden perään tsekkivideon kodiaqista ja silmään pisti Yetistä perityt tavaratilan kassikoukut, jotka on parhaat ja jämäkimmät, mitä automaailma tuntee. Pieneltä kuulostava ja ei kovin näyttävä yksityiskohta, mutta yllättävän tärkeä arkikäytössä.

edit.. tässähän ne kassikoukut näkyy englanniksi: https://www.youtube.com/watch?v=0eKdMcTKb7o

JustAGuy

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 06.03.17 - klo:10:26
Ledi ajovalot on modernin näköiset, mutta valotehon ja tulevien lamppujen vaihtokulujen kannalta xenonit olisi paremmat.
Kattelin noiden ramppivideoiden perään tsekkivideon kodiaqista ja silmään pisti Yetistä perityt tavaratilan kassikoukut, jotka on parhaat ja jämäkimmät, mitä automaailma tuntee. Pieneltä kuulostava ja ei kovin näyttävä yksityiskohta, mutta yllättävän tärkeä arkikäytössä.

edit.. tässähän ne kassikoukut näkyy englanniksi: https://www.youtube.com/watch?v=0eKdMcTKb7o

Juu tuo kassikoukku asia kuuluu ehdottomasti sarjaan: "autoliikkeessä mitätön, mutta arkielämässä luxusta elämään tuova asia".

Toiseksi edellisessä autossani eli Superbin farkussa oli jo aika hyvät kassikoukut ja pudotus oli ällistyttävä kun vaihdoin nykyiseen Passatin farkkuun. "Koukut" on ihan paskat ja ennenkaikkea ne on aivan liian matalalla, jotta kauppakassi roikkuisi niissä edes hieman...?!?

Ihastelin kyllä noita Kodiaqin koukkuja heti kun kävin autoa livenä katsomassa.
Tulossa Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 4x4 Exclusive DSG Autom. Moon White

Raimo247

Lainaus käyttäjältä: mika karvajalka - 05.03.17 - klo:09:28
Saksan Kodiaqin esittelyä

https://m.youtube.com/watch?v=jsKXhtoPaRk

https://m.youtube.com/watch?v=jkPmB1qzQ9A

Kauheeta offroudia. Täytyy toivoa, että nämä Kodiaqit toimitetaan vasta lämpimällä kelillä. Meidän tulee niskat kauhean kipeeksi, jos täytyy ajella koko ajan tollai pää ulkona kuin Gyntteri noilla videoilla.  ;D
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

mika karvajalka

Tuossa tekniikan maailman koeajoa. Yllätävän ison kolahduksen päästää isommassa heitossa takapäässä. Hyvältähän tuo muuten näyttää.

https://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-koeajovideo-skoda-kodiaq-20-tdi-4x4-exclusive-a/#comments

Candywhite

Lentoasemalla portin 28 kohdalla on valkoinen style varustuksen omaava kodiaz nähtävissä ja istuttavissa. Paikalla oli useampi 'Skodan' henkilö, jotka eivät osanneet kertoa autosta juuri mitään. Yritin kuunnella cantonin ääntä, mutta lähteenä oli vain radio, joten vaikea oli tehdä johtopäätöksiä.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

reverence

Oliko se videossa näkyvä DSG-n vaihdekeppi lainattu maansiirtokoneesta?
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

pekeke

Käväisin tänään Lohjanportin Autossa Muijalassa, oli koeajettavissa, en tutustunut.

tet

Lainaus käyttäjältä: reverence - 09.03.17 - klo:16:32
Oliko se videossa näkyvä DSG-n vaihdekeppi lainattu maansiirtokoneesta?

Näyttää olevan sama keppi kuin tuossa omassa Scoutissa. Octaviassa on keppi vaihtunut jo uudemman malliseen III-kopan tullessa, mutta näköjään Kodiaqissa käytetään vielä samaa II-koppaisen DSG-keppiä. Vanhassa kepissä lukitusnappi on sivussa eli peukalolla käytettävä, uudemmassa ilmeisesti kepin edessä joten sitä käytetään kai jollain muulla sormella sitten? Peukkunappi on minusta hyvä ratkaisu, uudemmasta ei ole kyllä kokemusta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

tumppi

Porissa Rinta-Joupilla näytti olevan myös quarz grey ja valkoinen kodiaq paikalla.
Koeajettavissa ilmeisesti maanantaista.

Ihan hyvä vaikutelma jäi nyt kun pääsi ajatuksella autoa näpräämään.

piokon

Jaahas, Skoda kauppias ilmoitti tänään että Suomeen tuotaviin Kodiaq malleihin ei tule Google Earth / Streetview ominaisuutta. Ei osanneet sanoa syytä, eivätkä sitä olisiko tuo tulossa jossakin vaiheessa jo tilattuihin naveihin / online palveluihin. Tietääkö kukaan asiasta enempää?

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: piokon - 10.03.17 - klo:18:07
Jaahas, Skoda kauppias ilmoitti tänään että Suomeen tuotaviin Kodiaq malleihin ei tule Google Earth / Streetview ominaisuutta. Ei osanneet sanoa syytä, eivätkä sitä olisiko tuo tulossa jossakin vaiheessa jo tilattuihin naveihin / online palveluihin. Tietääkö kukaan asiasta enempää?

Itselläni on Passatissa Discover Pro, joka sisältää Google Earth / Street view ominaisuuden. Ominaisuuden käyttämiseksi pitää navi kytkeä oman kännykän WLAN hot spottiin (kun autossa ei ole omaa SIM-korttia eikä Suomeen tuotavissa Passateissa ole SIM-korttipaikkaa). Street view toimii vain auton ollessa paikalla. Google Earthin satelliittikuvat saa navin taustakartaksi. Meikäläisen ei tule noita kuitenkaan käytännössä käytettyä. Passatissa edellyttää Car-Net palveluita, oliko nämä nimeltään Skoda Connect tms. Skodassa?
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

PeHa

Joensuun Laakkosen pihalla seisoo myös pari kilvetöntä Kodiaqqia. Oisko esittelykäyttöön tulossa, en ehtinyt myyjää jututtamaan.



Octavia Scout 2.0TDI 184 4x4 DSG 2017
VW Amarok Highline 4Motion 2.0BiTDI 2012

pasuunaC3

Täsmälleen samanlainen pari valjakko seisoo myös lieksan laakkosella
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

mika karvajalka

Quartz grey ja jungle green taitaa noissa väri olla. Jungle green olisi mukava nähdä miltä luonnossa näyttää. En tiedä sitten saisiko sitä vielä vanhaan tilaukseen vaihdettua jos se nyt on valikoimasta poistettu. Jostain syystä "rakenna skoda" sivulla jungle green vielä kummittelee. Visualisointi-sivulta kuitenkin poistettu.

Raimo247

Saavatkin myydä erikoisvärinä esittelyautonsa!
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

mika karvajalka

Näemmä viime viikolla Kodiaqia on alettu valmistamaan myös Ukrainassa Solomonovossa. Tähän mennessä tehty pelkästään Tsekeissä. Jospa sieltä tulee putkesta samaa tavaraa kuin tsekeistä. 😐

pasuunaC3

Lainaus käyttäjältä: mika karvajalka - 15.03.17 - klo:11:34
Näemmä viime viikolla Kodiaqia on alettu valmistamaan myös Ukrainassa Solomonovossa. Tähän mennessä tehty pelkästään Tsekeissä. Jospa sieltä tulee putkesta samaa tavaraa kuin tsekeistä. 😐

Jaa-a..en tiiä onko niin hyväkään uutinen ei oo ostajille mitään sanottu että autosi saatetaanki valmistaa tsekkien sijasta ukrainassa nyrkkipajalla :D
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Sokota09

#267
Onko tästä jotain tilastoa, että automallit olisivat jotenkin huonompia riippuen siitä, missä tehtaassa tai maassa ne ovat valmistettu?

Itse olen sitä mieltä, että jos omalle kohdalle osuu se linjaston tyhjäarpa, niin siinä ei paljoa valmistuspaikka merkitse. Itsellä ollut nyt kolme tsekeissä valmistettua skeidaa ja kaikissa on ollut jotain vikaa.

Ja voitte luottaa siihen, että myös kodiaqissa tulee olemaan kaikenlaista, kun kyseessä vielä täysin uusi automalli Skodalle. Varsinkin näissä tuotannon alkupään autoissa. Ehkä vuoden päästä tilanne voi olla jo toinen.

arskas_s

Volvo: Dieselillä on neljä vuotta aikaa
Taitaa tulla kiire saada Kodiaqista GTE versio markkinoille??
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

tumppi

Käväsin tunnin koeajolenkillä.
Autona 1,4TSI ACC DSG 2WD
Varsin mukava peli ajella, automaatti toimi kyllä kun ajatus siitä ei pääse lyttäämään.
Kiertelin kuoppaisia pikkuteitä minkä pystyin ja paluumatka Tre-hki tietä. Renkaina oli 235R18 Hakkapelita SUV kitkat.
Nielee talven jäljiltä olevat kuopat asfaltissa melko eleettömästi ja ei pienistä penkankautta oikaisuista hätkähdä. On todella hiljainen auto aina 90-100 kmh asti.
Moottoritienopeuksissa sitten alkaa suhinat ja renkaat vähän kuulua.
Kulutus pysyi aisoissa aina tuonne 80-90 asti sitten kyllä repesi, vaikka miten koitin hissutella mittari heilui 8-11L välissä kun vauhtia oli se päälle sata ja nyt oli kyseessä etuveto auto.
Nelivedon kanssa saanee lisätä litran.
Kaupunkipyörittelyissä, no polkimen asennosta se riippuu mutta selkeästi alle 8L
150 heppasen 1,4:n potku riittää 2 hlö kuormassa varsin hyvin moottoritienopeuksiin asti. Voisi jopa sanoa että oli kokoisekseen melko pirteä peli.
Istuma-asennon sai 187cm/+100kg vanha painonnostaja ruho vielä loistavasti ja takapenkille mahtui 4 omilla säädöin. Kolme penkeille ja yksi makaamaan jalkatilaan.

Varsin positiivinen kuva jäi. Poislukien tuo kulutus bensakoneella.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy