Viat ja muut häiriöt

Aloittaja Miikhail, 06.01.13 - klo:16:06

« edellinen - seuraava »

Miikhail


Autokuumetta hieman....ja merkinvaihto on todennäköinen (johtotähdestä --> rinkula-autoon) ..
Mutta josko ensin yrittäisin saada OIKEAA tietoa perusvioista ja takuuaikaisista korjauksista ko. mallin osalta...
Eli

Millaisia vikoja ja häiriöitä olette jo ehtineet  hoidattaa tämän uusimman mallin osalta....??

Moottorin -/ automaattilaatikon toiminta (bensa / Diesel )  ?



Miikhail


Vikojakin varmasti on...
mutta eikö kukaan kehtaa niistä mainita   :o

JOHANNES

Minulla 2,0 Tdi multi. 18kk ja 53tkm. v..kylmä kun ei ole lisälämmitintä, jos yli 20 pakkasta lämpee onnettomasti, uusissa vakiona. Keskinäyttö,vaihdettu, kun narisi, ei muuta vikaa.
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Miikhail - 15.01.13 - klo:22:57
Vikojakin varmasti on...
mutta eikö kukaan kehtaa niistä mainita   :o

Tuolla Audi A6  C7 kokemukset ketjussa niistä on ihan tarpeeksi juttua, ei joka asialle tarvita omaa ketjua.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Miikhail - 06.01.13 - klo:16:06
ja merkinvaihto on todennäköinen (johtotähdestä --> rinkula-autoon) ..
Palkkatason aleneminen vai muuten vaan bitti poikittain? Miksi?

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 21.01.13 - klo:19:02
Palkkatason aleneminen vai muuten vaan bitti poikittain? Miksi?

No mutta JeanC, palkankorotuksestahan tässä ennemminkin on kyse.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Janneh

Rahamiehen merkki jos on varaa korjailla näitä konsernin tuotteita  8)

Miikhail


Ajatus oli vain selkeyttää .... sillä "Kokemukset"-ketjussa merkittävä painoarvo tuntui yht´äkkiseltään
olevan onnentoivotuksissa, koskien auton... värin  ja rengastuksen valintaa ...   ::)

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Miikhail - 23.01.13 - klo:16:23
Ajatus oli vain selkeyttää .... sillä "Kokemukset"-ketjussa merkittävä painoarvo tuntui yht´äkkiseltään
olevan onnentoivotuksissa, koskien auton... värin  ja rengastuksen valintaa ...   ::)

Selvä, luit varmaankin sieltä nämä ohjaukseen liittyvät pykältämiset, toisilla sitä on ja toisilla taas ei ole ollenkaan.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 21.01.13 - klo:18:50
Tuolla Audi A6  C7 kokemukset ketjussa niistä on ihan tarpeeksi juttua, ei joka asialle tarvita omaa ketjua.

Jos katsoo foorumin otsikoita, niin Octaviassa on 'Tyyppiviat ja niiden korjausvinkit'. A4:ssä on "Mahdolliset tyyppiviat". Joten aika loogista jatkumoahan olisi se, että kutosesta ei tehdä Tyyppivika-ketjua lainkaan ::)

Miikhail


Jeah...

Ensimmäisten käyttäjien "kokemuksia"/ koettelemuksia kertyy tietenkin uuden mallisarjan myötä koko ajan lisää....
.....ehkä jossain vaiheessa vioille oma osio  --> olettamalla... että niitä vikoja löytyy enemmän :D


JeanC

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 21.01.13 - klo:19:05
No mutta JeanC, palkankorotuksestahan tässä ennemminkin on kyse.  ;)
Johtotähdestä Volkkariin, no joo  ;D ;)

SKU

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 23.01.13 - klo:16:53
Jos katsoo foorumin otsikoita, niin Octaviassa on 'Tyyppiviat ja niiden korjausvinkit'. A4:ssä on "Mahdolliset tyyppiviat". Joten aika loogista jatkumoahan olisi se, että kutosesta ei tehdä Tyyppivika-ketjua lainkaan ::)

Ehdotan vaan ominaisuudet, tai kaupantekijäiset ;)

Jos yksittäisiä juttuja ei lasketa, niin tuo ohjauksen pykälöinti on ehdottomasti yleisin vika. Ei kai näissä muita suurempia ongelmia ole ollut. Ainahan autoissa jotain yksittäisiä pikkujuttuja on (paitsi tietysti konsernin jumalautossa), mutta en minä niitä tähän listaisi. Ja toisaalta erillisen vikatoikin perustaminen on vähän turhaa, kun niitä ei kukaan jaksa kuitenkaan tuosta isommasta tänne moderoida. Yleensäkin jonkun asian löytäminen taas megaketjusta on ilman googlea vaikeeta ja jopa sen kanssa, mutta se on toinen juttu se.

Vikoihin liittyen, ohjausvaihteita ei sitten toistaiseksi (pääsääntöisesti) vaihdella kunnes tulee tehtaalta uudet ohjeet.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

A6 first timer

n. 1,5 vuotta takana A6 sedanin kanssa ja hyvin on mennyt. Ohjauksessa ei ole ollut niin rajuja ilmiöitä kuin joissain kirjoituksissa, en ole päivitellyt softaa kun hyvin menee nykyiselläkin. Takana oli talvella joku jousen ylilyönti -suojakumi irronnut, korjattiin odottaessa ja sen jälkeen pysynyt paikallaan. Mitään muuta vikaa ei ole ollut, ei pienempää eikä isompaa. Jos valintatilanne tulisi eteen tänään, A6:n hakisin kaupasta uudestaan.

Juhah

Itsellä alla 2013 A6 3.0 tdi 150kw, ajettu 15 000 km. Ei mitään ongelmia. Todella hyvä auto.

iluvilu

Vaimon/perheen käytössä A6 Avant -12, tdi 150 kW 40 000 km -ei ongelmia, hyvä kyyti, ohjauskin ok
Audi A6 Avant TDI 150 kW quattro S-tronic business

Adams

Kohta 30tkm takana (TFSI q) ja ainoana ongelmana radion surkea kuuluvuus. Asiaa on tutkittu ja paikkoja herkistelty, mutta edelleen vaiva jatkuu. Osaltaan vaivaa kärjistää B&O:n loistava sointi muilta lähteiltä kuin radio, mutta silti pitäisi sen radion paremmin kuulua. Tässä uudessa 4G -mallissa on muuten kaksi antennia (sijaitsevat C-pilareiden sisässä), kun taas vanhemmassa 4F:ssä antenneja oli kolme. Onko muilla ollut ongelmia radion kuuluvuuden kanssa?

Acanthus

A6 ja A7 taitavat olla teknisesti melko identtisiä ainakin äänentoiston suhteen.
Itsekin olen huomannut, että äänentoiston laatu oleellisesti heikkenee, kun kuuntelee radiota CD:n sijaan. Radio kuuluu sinänsä ihan häiriöttömästi, ainoastaan taajuusalue kapenee ja dynamiikka pienenee, mikä johtunee itse radiolähetteen rajoitteista.

Tuo muuten niin loistava B&O vain tuo vian selvästi esille. Jos äänessä on muita häiriöitä, on tietenkin kyse viasta, joka pitää korjata. Näitä pieniä, jokus harmillisiakin vikoja, on vaan vaikea saada korjautettua. Itse olen jo 18 kk taistellut ohjausongelman kanssa, eikä vieläkään näy loppua.

SD-muistikortilta ja kiintolevyltä äänenlaatu on radion ja CD:n väliltä, koska järjestelmä ei hyväksy pakkaamattomia tiedostoja, joita kotilaitteistossa (sekin B&O) käytän.

nemos

2 vuotta ja 2 kk takana. Alussa oli radionkuuluvuushäiriötä, josta olen täällä raportoinut, ja johon ratkaisu lopulta löytyi. Tänä kesänä kuului muutaman kerran lievää narinaa kojetaulusta lämpötilan ollessa noin +15 astetta ja ajomatka 10...20 km lähdöstä. Poistui hetkellisesti painamalla mittariston lippaa ja kokonaan auton lämmettyä enemmän. Sitä ei ole enää kuulunut, vaikka lämpötila on ollut sopiva, joten ilmeisesti tämä ilmiö meni toistaiseksi ohi. Ohjauksessa edellisinä talvina lievää pykälöintiä. Renkaat (17" Pirelli P7) kuluvat kohtuuttoman nopeasti (=vähintään tuplanopeutta aikaisempiin autoihini verrattuna) ja menevät tämän kesän jälkeen vaihtoon, kun kesärengaskilometrejä on hieman yli 20 000. Renkaista eivät ottaneet valitusta vastaan.
Volvo XC60 T8 Inscription

Adams

^^ Tosiaan huono kuuluvuus ilmenee mm. siten, että pidemmillä ajomatkoilla radio "roikottaa" jo heikkenevän taajuuden radiolinkkiä mielestäni liian pitkään ja kun vaihto lopulta tapahtuu vahvemman taajuuden linkille, on kuuluvuus virheetön.

^ Nyt kun otit puheeksi mittariston narinan niin sehän on minulta vaihdettu takuuseen. Vika on yleinen ja huollossa mittariston kehykset irroitetaan ja jos se helisee sitä ravistettaessa, menee mittariston kehykset vaihtoon. Lisäksi minulla laitettiin myös rämisevään HUD:in kehyksiin pehmustetta, jolla tuli kuntoon. Aika näköjään kultaa muistot, kun en näitä vikoja muistanut...

kai75

Lieneekö tämä rapakelin vai auton vikaa mutta kysympä kuiten...

Onko muilla ollut advanced key -järjestelmän kaa sellaista ongelmaa, että rapakelillä ulkopuolen ovenkahvojen lukitusnapit eivät olisi toimineet kuin vasta useammalla kosketuksella? Itsellä ja puolisolla molemmilla on käynyt viikon sisällä kerran niin et lukkoja on saanut "houkutella" lukkoon.
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Nalle

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 13.12.13 - klo:22:26
Lieneekö tämä rapakelin vai auton vikaa mutta kysympä kuiten...

Onko muilla ollut advanced key -järjestelmän kaa sellaista ongelmaa, että rapakelillä ulkopuolen ovenkahvojen lukitusnapit eivät olisi toimineet kuin vasta useammalla kosketuksella? Itsellä ja puolisolla molemmilla on käynyt viikon sisällä kerran niin et lukkoja on saanut "houkutella" lukkoon.

Kyllä vain sama ongelma vaivaa, joutunut usein kaivamaan avaimen taskusta jotta saa ovet lukkoon, ei näin!!
Sama ilmiö vaivaa myös takaluukun liiketunnistinta ja se oikeastaan häiritsee enemmän näillä keleillä. Usein on kantamuksia ja kun tunnistin ei useammasta potkuliikkeestä huolimatta avaa luukkua, joutuu laskemaan kantamukset likaiseen maahan. En ole kurkannut auton alle, että missä se liiketunnistin sijaitsee, mutta tuskin auton normaali pesu sitä puhdistaa. Ei näillä keleillä auton pesu oikein houkuttele, kun lämpötila pyörii nollan molemmin puolin ja suolapaskaa riittää...

kai75

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 14.12.13 - klo:10:32
Kyllä vain sama ongelma vaivaa, joutunut usein kaivamaan avaimen taskusta jotta saa ovet lukkoon, ei näin!!
Sama ilmiö vaivaa myös takaluukun liiketunnistinta ja se oikeastaan häiritsee enemmän näillä keleillä. Usein on kantamuksia ja kun tunnistin ei useammasta potkuliikkeestä huolimatta avaa luukkua, joutuu laskemaan kantamukset likaiseen maahan. En ole kurkannut auton alle, että missä se liiketunnistin sijaitsee, mutta tuskin auton normaali pesu sitä puhdistaa. Ei näillä keleillä auton pesu oikein houkuttele, kun lämpötila pyörii nollan molemmin puolin ja suolapaskaa riittää...

Meillä on takaluukun tunnistin toiminut ihan OK, kunhan "potkii" oikeaan kohtaan. On meinannut olla molemmilla opettelussa oikea kohta potkimiselle. Me ei ole löydetty takaluukun tunnistinta vaikka on useampaan kertaan puskurin alle tutkailtu et jos satut löytämään tunnistimen niin kerrotko tarkan paikan  :)

Pitänee lukea käyttiksestä noista ovien lukoista ja jollei sieltä löydy parempaa tietoa niin ilmoittaa viimeistään seuraavassa huollossa et tsekkaavat lukot. Nyt taas lukot ovat toimineet kuten pitää paitsi yhden kerran ne piti kauppareissulla laittaa säätimestä lukkoon...  :-\

Tää ehkä OT:a mut miten autoa pestessä saisi nuo ovien lukot "oikeasti" lukkoon (eli avaimettoman järjestelmän pois käytöstä), ettei lukot naksuisi auki ja takaisin lukkoon kun sienellä/painepesurilla auton kylkeä hivottelee?
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

MLu___

Kävipä ihmeellinen homma viikonloppuna. Pysähdyin hetkeksi parkkiin lukemaan karttaa auto käynnissä. Kun lähdin liikkeelle, niin parkkitutkan näyttö jäi päälle vaikka vauhtia oli jo normaali kaupunkinopeus. Radio-nappia painamalla radion näyttö palautui, mutta esikiristin alkoi kiskoa kuskin turvavyötä sisään. Avasin sitten vyön, kun olo alkoi tuntua tukalalta. Kiristin jatkoi kiskomista niin, että vyötä ei saanut enää uudestaan kiinni.

Sammutin auton ja käynnistin uudestaan, minkä jälkeen vyön sai kohtuullista voimaa käyttämällä kiskottua ulos, ja homma alkoi taas toimia normaalisti.


MLu___

Kävin pitkästä aikaa tankilla, ja bensatankin luukku oli lakannut aukeamasta. Premium-vaikutelma kyllä vähän kärsii, kun joutuu kaivamaan kynnellä sitä muovilärpäkettä.  >:(

Eihän tuo iso vika ole, mutta aina siitä on oma vaivansa, kun joutuu käyttämään autoa pajalla.

MLu___

Onkohan vika vai ominaisuus, että turvavyön esikiristin on "laiskistunut" käytössä? Eli onko se oppinut, että osaan kiristää vyön itsekin, vai onko mennyt rikki? Uutena se kiskaisi vyötä ihan kunnolla ajoon lähtiessä, mutta nyt kiristymistä ei juuri huomaa.

Akusti

Tankin luukku vaihdettu myös (siis koko assy) kun sinne tapin koloon ilmeisesti kertyy töhnää, johon se lukitustappi jää pohjaan jumiin. Suunnitteluvirhe, hoituisi putsaamalla mutta erwin sanoo että assyä ei saa irti rikkomatta eli se on aina uusittava. Kannattaa katsoa myös että ylivuotoletku on kunnolla paikallaan, se reikä korkin alapuolella mistä menee letku takahelman alle.

Turvavyön kiristimelle on asetukset dynamic, auto, comfort,  olisiko nollaantunut? Löytyy drive selectin individual valikosta ja master-asetus settings, seats-valikosta, Nuo joskus sekoilee kun avaat omalla avaimella ovet, ja nakkaat avaimet takintaskussa takapenkille, sitten rouva tulee käsilaukun + toisen avaimen kanssa ja auto tunnistaakin sen avaimen startatessa. Meni yli kaksi vuotta selvittää miksi tuo sekoilu johtuu.

kai75

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 22.12.13 - klo:14:10
Meillä on takaluukun tunnistin toiminut ihan OK, kunhan "potkii" oikeaan kohtaan. On meinannut olla molemmilla opettelussa oikea kohta potkimiselle. Me ei ole löydetty takaluukun tunnistinta vaikka on useampaan kertaan puskurin alle tutkailtu et jos satut löytämään tunnistimen niin kerrotko tarkan paikan  :)
Itselleni vastaten eli tuo takaluukun aukaisun tunnistin (putkimainen/letkumainen tunnistin) löytyy puskurin "sisältä" eli sitä ei auton alle kurkkiessa näe, vasta kun pääsee auton alle tsekkailemaan auton ollessa "pukilla". Viimeksi Audilla huollossa pääsin käymään auton alla kunnolla tsekkailemassa auton pohjarakenteita (huollossa kysyvät et haluaako käydä auton alla katsomassa)  :)

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 22.12.13 - klo:14:10
Pitänee lukea käyttiksestä noista ovien lukoista ja jollei sieltä löydy parempaa tietoa niin ilmoittaa viimeistään seuraavassa huollossa et tsekkaavat lukot. Nyt taas lukot ovat toimineet kuten pitää paitsi yhden kerran ne piti kauppareissulla laittaa säätimestä lukkoon...  :-\
Lukoista ei löytynyt vikakoodeja ja antoivat tehtaan teknisen tiedotteen liittyen Advanced Key -lukkojen käyttöön. Jos jotakuta kiinnostaa lueskella niin löytyy täältä linkistä:

"https://onedrive.live.com/embed?cid=0C412286D8A819F0&resid=C412286D8A819F0%21141&authkey=AKKCRS8SEEnPVzg"

Eivät saaneet huollossa poistettua kuskin A-pilarin ja kattoverhouksen saumasta tulevaa särinää/räpinää, joten auto on nyt uudella käynnillä takuukorjauksessa. Sen ajan alla huollon sijaisauto A4 2.0TFSI 165kW Stronic (v. 2014), joka tuntuu ihan mukavalta vehkeeltä  :D Tosin n. 100 hv:n puuttumisen kyllä huomaa, mutta eiköhän tuollakin ehdi  ::) Stroniccikin pelaa mielestäni paremmin kuin aikaisemmassa sijaisauto A3:ssa vai johtuisiko se vaan tehokkaammasta padasta...
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

AQuus

Terve kaikille!

Näin kylmien tullen taas ilmeni vika joka viime keväänä alkoi kiusata mutta poistui ilmojen lämmittyä ja jäi jo unholaan vähän itseltäkin.

Eli kun lähtee kylmällä autolla liikkeelle alkaa jostakin tuulettimen syövereistä kuulumaan "nakutusta". Ã,,äni tuntuisi tulevan hieman enemmän apumiehen puolelta kojetaulua. Ã,,äni alkaa n. minuutin ajon jälkeen ja kestää n. 30 sekuntia loppuen siihen. Ã,,äni kuuluu vain auton liikkuessa ja muuttuu erilaiseksi jos tuulettimen nopeutta manuaalisesti muuttaa. Vaikka laittaisi sisäkierron tai muuttaisi pyydettyä lämpötilaa ei äänen ilmeneminen tästä muutu. Myöskään muilla ilmastoinnin asetuksilla ei ole merkitystä asiaan. Ilman kosteuskaan ei tunnu tähän vaikuttavan, vain lämpötila (alle +10)

Autossa on nelialueilmastointi ja yleensä kaikki säädöt yhtenäiset, mutta myöskään eri säädöillä eri alueille ei tähän ole vaikutusta. Vikahan on tietysti mahdollisimman hankala diagnosoida kun käytännössä kuuluu vain aamuisin heti liikkeelle lähdön jälkeen.

Onkohan kyseessä jokin tuulettimen laakeri, joka tällä lailla ääntelee vai voiko vika olla jossakin muualla? Tuntuu niin kummalliseslta kun tämä ääni tosiaan alkaa melko tarkkaan minuutin ajon jälkeen riippumatta siitä onko auto käynyt pihalla jo hetken vai lähdenkö sillä suoraan liikkeelle.

Vikahan ei varsinaisesti ole vaarallinen eikä myöskään tunnu siltä että olisi mitenkään pahentunut...mutta tuo ääni vaan aamuisin sattuu päähän  >:(
Audi A6-C7 sedan 3,0 TDI s-line 2011

JouniH

Mitä puslia teiltä on vaihettu edestä kun kolinaa on alkanut kuulumaan? Olisko kenelläkään osanumeroita mitä on vaihettu? Jarrusatuloiden värähtelyjouset katottu ja niissä ei ole vikaa.

Ilmeisesti jollaki oli vaihettu numero 8 puslat. Etkassa luki hydrotuki. Kuva selventämään asiaa.

Audi A6 3.0tdiq - 12, Audi A3 2.0tdiq -09

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy