Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

Markku J

Onnittelut hienosta valinnasta, SKU ! Varmaan teit oikean ratkaisun, kun et kokeillut ilmajousitusta, ellet ollut valmis maksamaan sen lisähintaa. Tiedän itsestäni, että jonkin kivan varusteen kokeilu aiheuttaa pitkän päänvaivan, kun miettii, että sen halusin, mutta en sitten tilannutkaan. Bemarissa (335 CiA) tällainen varuste aikanaan oli aktiiviohjaus.

Mutta edelleen suosittelen ilmajousia kaikille mukavuutta JA sporttista ajettavuutta arvostaville. Samassa autossa saa kuin 2 eri alustaa ajotuntuman osalta. Ja kori myös lienee ilmajousilla alempana kuin vakiona (ulkonäköseikka).

monster

Löytyskö Markulle eBaystä jo seiskaan uudemman mallin ledit :=) Näyttää muuten sun seiska duunipaikan pihassa pari kertaa bonganneena aika korkeelta. Ilmeisesti ilmajouset parkissa yläasennossa?
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Markku J

Ilmajousilla ei voi säätää korkeutta kuin ylöspäin - luulisin. Se on puute. Tosin en ole ihan varma, jos Dynamic -asetus laskee autoa, se pitää kokeilla. Minulla on Comfort päällä vakiona aina. Traktorilta se siis näyttää edelleen. Olisi kiva verrata vakioon ja sporttialustaan tuota korkeutta. Minulla on myös täysin alamittaiset 19" -vanteet asiaa korostamassa.

Parabol

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.08.11 - klo:21:24
Minulla on myös täysin alamittaiset 19" -vanteet asiaa korostamassa.

A5 SB 19" on päräyttävät, oli vieressä muutama päivä sitten S5 SB jossa 20" jotku kromit ja en juuri huomannut eroa muutakuin että omat vanhat OEM näytti paremmalta :)
A7 jotenki kaipais vielä isompaa? Jos ostan A7:n niin ilmajouset tulee muuten mulle ihan saletisti.
A6 kävin istumassa mutta vaikka järki sanois jotain tunne voittaa (A5 jälkeen / A7 vieressä) - tuota ei vaan voi ostaa, valitettavasti

slash

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.08.11 - klo:21:24
Ilmajousilla ei voi säätää korkeutta kuin ylöspäin - luulisin. Se on puute. Tosin en ole ihan varma, jos Dynamic -asetus laskee autoa, se pitää kokeilla. Minulla on Comfort päällä vakiona aina. Traktorilta se siis näyttää edelleen. Olisi kiva verrata vakioon ja sporttialustaan tuota korkeutta. Minulla on myös täysin alamittaiset 19" -vanteet asiaa korostamassa.

Kyllä ainakin 8:ssa laskee alaspäin kun laittaa dynamicin päälle ja comfort sitten muuttaa korkeutta ainakin nopeuden mukaan. Manuaalisesti ei kyllä siinäkään taida saada muutettua asetuksia kuin ylöspäin, mutta lähtötasojahan voi sitten muokkailla vagcomilla mieleisekseen.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Markku J

Kokeilin aamulla Dynamic -asennon ja kyllä siinä auto on matalammalla. Pitääkin siis alkaa kääntää se päälle, kun auton pysäköin. Näyttää paljon paremmalta.

SKU

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.08.11 - klo:21:07
Onnittelut hienosta valinnasta, SKU ! Varmaan teit oikean ratkaisun, kun et kokeillut ilmajousitusta, ellet ollut valmis maksamaan sen lisähintaa. Tiedän itsestäni, että jonkin kivan varusteen kokeilu aiheuttaa pitkän päänvaivan, kun miettii, että sen halusin, mutta en sitten tilannutkaan.

Samaa vikaa täällä. Helpompi sanoa ei fiitserille, josta ei tiedä muuta kuin kuulopuheita ja omakohtaisia kokemuksia ei ole. Ja toisaalta ei tuota nyt voi sanoa misään nimessä huonoksi tuolla normialustallakaan, todella hieno ajettava ihan vakionakin.   
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

411E


wtf

Tostakin taas nähdään kuinka paljon BMW kaunistelee noita kulutuslukemia. Ja kyllä minä noita ilmoitettuja teholukemiakin joskus vähän epäilen. Taitaa BMW mitata ne ilman laturia ja vesipumppua yms  :)
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

autofanaatikko

#399
Lainaus käyttäjältä: wtf - 27.08.11 - klo:08:09
Tostakin taas nähdään kuinka paljon BMW kaunistelee noita kulutuslukemia. Ja kyllä minä noita ilmoitettuja teholukemiakin joskus vähän epäilen. Taitaa BMW mitata ne ilman laturia ja vesipumppua yms  :)

Mikä BMW:n ihmediesel?

Tuohan näkyy olevan tuo vanha 184hv tuotannossa vuodesta 2009 ollut moottori (2.0 135kW) eikä se uusi tuleva 2-litrainen mikä on twinturbo jota tämä 184hv ei ole.


Tuosta vanhasta on kehtitetty nyt 520d EfficientDynamics Edition (CO2 119g/km) jossa on ymmärtääkseni tuo sama moottori mutta sitä on kehitelty astetta pihimmäksi tuosta vanhasta ja autoon lienee tehty muitakin pikku muutoksia Skodan Greenline-malliston mukaisesti: These include Auto Start-Stop, an Optimum Shift Indicator, Brake Energy Regeneration and active cooling flap control, plus a longer final drive ratio and special aero rims with “Streamline” styling.

Sitten tulee tämä täysin uusi 2-litrainen diesel eli 525d: The BMW 525d will get a new four-cylinder diesel engine with BMW TwinPower Turbo technology. This 2.0-litre all-aluminium unit features Variable Twin Turbo two-stage turbocharging and common-rail diesel injection with piezoelectric injectors. The new unit features reduced weight and, thanks to the VNT technology of the small turbocharger, instantaneous response. The small turbocharger comes on stream at low engine speeds, while the contribution from the larger turbocharger varies in precise response to throttle requirements.The corresponding CO2 emissions are 132 " 138 grams (automatic: 126 " 132 grams) per kilometre for the Sedan and 138 " 145 grams (automatic: 135 " 142 grams) for the Touring model.
160kW/218hp. Tässä on twinturbo teknologia mikä leviää käsitykseni mukaan moniin muihinkin BMW:n moottoreihin.

Nämä kaksi moottoria eivät ole vielä saatavilla 5-sarjan keulalle joten tuohon testiin ei kai voinut kumpikaan osallistua. Tilattavissa ne taitavat olla jos nyt tehdastilaa uuden 5-sarjan auton. Eli ne ovat mallivuoden 2012 juttuja.

Kyllähän melko moni autonvalmistaja kaunistelee kulutuslukemia ja laboratoriossa, testiradalla tai rullilla aikaansaatu keskikulutus ei vastaa täysin jokapäiväisen käytännön arkiajon kulutuslukemia.

Tuo 135kW/380nm ei kai ole urheiluauton suorituskykyä odottavalle mikään ihmeellinen moottori mutta kyllä tuollakin saa helposti 140-150km mittariin aivan huomaamatta ja konetta kiljuttamatta. Ohittaminenkin käy helposti ja vaivattomasti. 218hv on taas asia erikseen ja sillä ainakin pärjää varpisti vallan hyvin. Molemmat ovat täysin riittäviä ja rivakoita liikenteessämme vaikka teho ja vääntölukemat olisivatkin ilmoittettu totuuden nähden hieman liian suuriksi. Samaten Audi A6 170hv 2.0TDI:llä ei jää jalkoihin. Noita suurempia tehoja ja vääntöjä ei kyllä kukaan tavallinen autoilija tarvitse tässä maassa.

A6 ei ole huono mutta ei nyt niin ylivoimainenkaan tuote. Pidän uutta A6:sta ja F10&F11 BMW:tä aika tasaveroisina autoina varsinkin jos molemmat ovat nelivetoja ja automaatteja.

Neppis

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 27.08.11 - klo:08:39
Molemmat ovat täysin riittäviä ja rivakoita liikenteessämme vaikka teho ja vääntölukemat olisivatkin ilmoittettu totuuden nähden hieman liian suuriksi. Samaten Audi A6 170hv 2.0TDI:llä ei jää jalkoihin. Noita suurempia tehoja ja vääntöjä ei kyllä kukaan tavallinen autoilija tarvitse tässä maassa.

Minä kyllä tarvitsen...joskus tulee pakottava tarve ajaa ja kiihdyttää vähän ripeämmin ihan vaan huvin vuoksi.  ;)

Eikä ainakaan A6:en olisi saanut nelivetoakaan nelisylinteristen yhteyteen. Järkevästi ajatellen noilla pienemmilläkin koneilla ja vajaavedolla pärjäisi, mutta iän (pikkuhiljaa) karttuessa sitä haluaa nauttia elämästä ja autot ovat osa tuota nautintoa.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Markku J

Neppiksen kanssa olen aivan samaa mieltä. Aivan eri tason ajonautinnon saa 3.0 TDI quattrolla ! Mopodiisselit sopii  liisariporukoille.

autofanaatikko

#402
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.08.11 - klo:10:06
Neppiksen kanssa olen aivan samaa mieltä. Aivan eri tason ajonautinnon saa 3.0 TDI quattrolla ! Mopodiisselit sopii  liisariporukoille.

Silti olen itse sitä mieltä että vähemmälläkin pärjää aivan tyystin ja myös 150-220hv ja 220-400nm väleillä olevat lukemat osaa tuottaa arkiajossa täysin riittävää nautintoa ja saa suun virneeseen. Kuitenkin suuremmalla osalla on näin ja siihen riittää 20-50,000 euron autot.

Tietysti jos mikään ei riitä, kaikkeen tottuuja turtuu niin sitten se on asia erikseen. Ilmeisesti täällä on muutamia henkilöitä joilla on kymmeniä ellei satoja tuhansia euroja tileillä jollei useammallakin ja palkkaa tulee vähintään 4000-6000 eur brutto ja tuohon vielä mahdolliset kuukausi- tai vuosipalkkiot päälle. Kyllä sitä varmasti silloin kokeekin alle 3-litraiset ja alle 250hv autot mopoiksi jos on rahaa eri malliin kuin normaalilla palkansaajalla eikä ole juuri mitään huolta huomisesta. Tavallinen pikkupalkkainen työmyyrä ei aja vaikkapa A7:lla jossa on 3.0TDI neliveto ja reilusti lisävarusteita eikä pysty vaihtamaan autoa useasti ja vähänajettuna sen takia että edellinen ei tuottanut oikeaa fiilistä, väri oli väärä tai jokin kallis lisävaruste puuttui tai että on vaan kivaa vaihdella autoja ja auton pitää tuoksua aina uudelle. Kyllä varmasti kaikilla suhteellisuuden taju hämärtää kun on sitä rahaa ja on laittaa sitä näihin hienoihin turhakkeisiin eli kalliisiin autoihin ja kalliisiin lisävarusteisiin.

nemos

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 27.08.11 - klo:10:20
Silti olen itse sitä mieltä että vähemmälläkin pärjää aivan tyystin ja myös 150-220hv ja 220-400nm väleillä olevat lukemat osaa tuottaa arkiajossa täysin riittävää nautintoa ja saa suun virneeseen. Kuitenkin suuremmalla osalla on näin ja siihen riittää 20-50,000 euron autot.

Tietysti jos mikään ei riitä, kaikkeen tottuuja turtuu niin sitten se on asia erikseen. Ilmeisesti täällä on muutamia henkilöitä joilla on kymmeniä ellei satoja tuhansia euroja tileillä jollei useammallakin ja palkkaa tulee vähintään 4000-6000 eur brutto ja tuohon vielä mahdolliset kuukausi- tai vuosipalkkiot päälle. Kyllä sitä varmasti silloin kokeekin alle 3-litraiset ja alle 250hv autot mopoiksi jos on rahaa eri malliin kuin normaalilla palkansaajalla eikä ole juuri mitään huolta huomisesta. Tavallinen pikkupalkkainen työmyyrä ei aja vaikkapa A7:lla jossa on 3.0TDI neliveto ja reilusti lisävarusteita eikä pysty vaihtamaan autoa useasti ja vähänajettuna sen takia että edellinen ei tuottanut oikeaa fiilistä, väri oli väärä tai jokin kallis lisävaruste puuttui tai että on vaan kivaa vaihdella autoja ja auton pitää tuoksua aina uudelle. Kyllä varmasti kaikilla suhteellisuuden taju hämärtää kun on sitä rahaa ja on laittaa sitä näihin hienoihin turhakkeisiin eli kalliisiin autoihin ja kalliisiin lisävarusteisiin.

Toisille auto on tärkeä asia, johon on valmis käytämään sen verran rahaa kuin mahdoillisuuksia on. Toiset ajavat perusautolla ja laittavat säästyneen summan vaikkapa mökkiin ja veneeseen, joita taas esim. itse en ole kiinnostunut hankkimaan. Minun kriteereilläni A6 3.0 TDI on olennaisesti parempi auto kuin jokin Avensis tai perus-A4, mutta tästä jos haluaa autoa parantaa, ei saa kovin hyvää vastinetta lisähinnalle.
Volvo XC60 T8 Inscription

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: nemos - 27.08.11 - klo:11:24
Toisille auto on tärkeä asia, johon on valmis käytämään sen verran rahaa kuin mahdoillisuuksia on. Toiset ajavat perusautolla ja laittavat säästyneen summan vaikkapa mökkiin ja veneeseen, joita taas esim. itse en ole kiinnostunut hankkimaan. Minun kriteereilläni A6 3.0 TDI on olennaisesti parempi auto kuin jokin Avensis tai perus-A4, mutta tästä jos haluaa autoa parantaa, ei saa kovin hyvää vastinetta lisähinnalle.

Mainitsen että minullakin on ns. parempi auto ainakin mitä tulee sen hintaan ja moniin ominaisuuksiin ja olen myös sitä mieltä että se on paljon parempi kuin Avensis tai perus-A4 mutta ei mulla nyt sentään ole mahdollisuutta 60-100.000 euron autoihin. Kaikki ylimääräinen raha on kiinni uudessa autossa eikä ole varaa mökkiin, omakotitaloon tai veneeseen mutta toisaalta ei ole kyllä mitään halujakaan hankkia mitään noista kolmesta. Ei edes silloin jos olisi sitä rahaa rajattomasti. En ole mökki- enkä venetyyppiä.Tykkään ja nautin asua kerros-tai rivitalossa. Golfkaan ei kiinnosta pätkääkään. Eli tyhmästi olen varmasti rahani sijoittanut kun ne vähät on autossa. Se oli sitten tässä omalta osaltani tästä aiheesta.

411E

,,ssää pukkaa.




4.0TFSI V8, 520hv ja 0-100 4.8s.
Kulutus tippuu 25% vrt. vanha V10.

Tulee myös S7.

MoFFe

Ihan hieno...mun makuun ainakin.  :)

JOHANNES

Onko joku parannellut vakio äänentoistoa ? Itsellä olisi tarkoitus vaihtaa subbari Pioneeriin "pannukakku" malliin.
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

mho0

Lainaus käyttäjältä: nemos - 27.08.11 - klo:11:24
Toisille auto on tärkeä asia, johon on valmis käytämään sen verran rahaa kuin mahdoillisuuksia on. Toiset ajavat perusautolla ja laittavat säästyneen summan vaikkapa mökkiin ja veneeseen, joita taas esim. itse en ole kiinnostunut hankkimaan. Minun kriteereilläni A6 3.0 TDI on olennaisesti parempi auto kuin jokin Avensis tai perus-A4, mutta tästä jos haluaa autoa parantaa, ei saa kovin hyvää vastinetta lisähinnalle.

Meillä kanssa autoon ja taloon halutaan panostaa. Muu jää vähemmälle.

Siihen liittyen meille on tulossa näillä näkymin valkoinen A6 Avant alkuvuodesta. Itselleni ensimmäinen Audi ;D.
Kesärenkaille on tulossa tarvikevanteet kokoa 19x8,5 ET 38.

Onko jollain parempaa tietoa tuosta ET:stä. Onko ET38 hyvä.
Rautamolta kertoivat, että ET30, ET38, ET45 kaikki käyvät.
Itse vähän pelkäsin ilman parempaa tietoa, että ET30 voisi osua lokareihin...

ABT:llä näyttäisi olevan ET35 19x8.5 vanteissa, joten en oikein sen alle uskaltanut mennä. Oletin, että he ovat sovittaneet vanteet aika "ulkoreunaan".
http://www.abt-sportsline.de/en/tuning/shop/Audi-A6-Avant-4G0-Felgensaetze_2510_2504_3/produkt/ABT-CR-rim-set-9558/

mho

Audi A4 3.0 TDI Avant 160 KW Quattro -17
Volvo V60 Polestar Engineered -20
Seat Lean 2.0 TDI 4Drive -18
Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
Ex: Alfa 159 TBi TI -11
Ex: A6 3,0 V6 TDI Avant 180 kW quattro -12
EX: Passat 3.2 Variant -06
Ex: Golf 1.6 Variant -02
...

SKU

Esim. tuolta eli ei kovin kaukaa...

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4398.0

Audi A6 C7 ET luvut:

Pulttijako 5/112

7,5J x 16 ET37
7,5J x 17 ET37
8J x 17 ET38
8J x 17 ET39
7,5J x 18 ET37
8J x 18 ET39
8,5J x 19 ET45
8,5J x 20 ET45
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Flat

Lainaa4.0TFSI V8, 520hv ja 0-100 4.8s.
Kulutus tippuu 25% vrt. vanha V10.

Mitähän sitten RS tuo tullessaan ?


LainaaSiihen liittyen meille on tulossa näillä näkymin valkoinen A6 Avant alkuvuodesta. Itselleni ensimmäinen Audi

Onneksi olkoon, ehkä minäkin jonkin tollaisen seuraavaksi hankin (mikäli talous sallii) ?

XUE

Lainaus käyttäjältä: 411E - 31.08.11 - klo:09:57
,,ssää pukkaa.

4.0TFSI V8, 520hv ja 0-100 4.8s.
Kulutus tippuu 25% vrt. vanha V10.

Tulee myös S7.

Tahtoo tuollaisen S6 Avantin!

btw - oikeesti, ihan kiva että kulutus tippuu,maapallo pelastuu jne
mutta ehkä S6 ostajalla ei nyt ensimmäisenä ole mielessä kulutus...... ;)
VW Passat Sedan 1.4TSI DSG R-line vm2013

VW Passat Variant 1.8TSI DSG R-line vm2010
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6097.0

Newman

Lainaus käyttäjältä: XUE - 01.09.11 - klo:20:03
btw - oikeesti, ihan kiva että kulutus tippuu,maapallo pelastuu jne
mutta ehkä S6 ostajalla ei nyt ensimmäisenä ole mielessä kulutus...... ;)
Olipa asia niin tai näin, on kaikin puolin hienoa, että uusiutumattomia luonnonvaroja kuluu vähemmän myös S6:n tapauksessa.

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: 411E - 31.08.11 - klo:09:57
,,ssää pukkaa.

4.0TFSI V8, 520hv ja 0-100 4.8s.
Kulutus tippuu 25% vrt. vanha V10.

Tulee myös S7.

Taitaa kuitenkin se virallinen teho olla 420hv ei 520hv (ainakin netti tietojen mukaan).

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: 411E - 31.08.11 - klo:09:57



Näyttää kyllä siltä että tuolla voisi hyvinkin ajella.  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

411E

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 01.09.11 - klo:21:01
Taitaa kuitenkin se virallinen teho olla 420hv ei 520hv (ainakin netti tietojen mukaan).

Blame the Keyboard hitter. ;)

No se 520hv löytyy kuitenkin uudesta S8-mallista. ;D

Parabol

#416
Tuo S6 avant rupeaa jo olemaan ihan jees, mitähän mahtaa kustantaa Suomessa?
Just ku haukuin A6:n... et jää niin A5/7 varjoon ulkonäöllisesti, use the force luke...

Pekka T


^  Vai että S5 avant.  :D
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Parabol

^^ typo, tarkoitin tietty S6...
S7 karkaa varmaan >100k luokkaan

Ranssi

LainaaS7 karkaa varmaan >100k luokkaan

Onko tuo jokin ihme, mikäli kilpailijat maksavat >150k ???

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy